Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset



Tiistai 8.4.2008

Nimi...................kp:t.............yk..........haaveissa.........apuna



JJ-t...................1/26.........yk07/07...esikoinen........terot+clomit
pilvilinna.........3/28-?........yk5.........esikoinen........clomit
Lappitar..........5/29-44.....yk7..........toinen...........ei vielä mtn
Dreamer-88......6/?........ yk16kk......esikoinen.........primolut
Piglet..............11/27.........yk6........esikoinen....terot+clomit+metut
Solina83............16/28.......yk11..........kolmas............clomit
mama-84..........19/28...........yk17........toinen...........ei vielä mtn
Äippä-75...........22/28-34.......yk...........toinen...........ei vielä mtn
myymä..............22/28(-39).....yk1........toinen.............terot
suikku...............24/29-32......yk10........esikoinen........femar
Sirpula..............26/34-71.....yk10........esikoinen........clomit
Julietta..............29/?...........yk............esikoinen........ei vielä mtn
Linna.................29/?...........yk4........esikoinen.........clomit
Myrica..............32/31-35.....yk16.......esikoinen........ei vielä mtn
Nooraska........39/28-35.....yk9.........esikoinen..........Terot
Tinttu..............42/26-34.....yk12......esikoinen.........clomit
kuku..................??/?...........yk14kk.....kolmas..........terot

ertsi


Taustalla: Pantalaimon, yritys jatkuu syksyllä

Plussanneet:


Aubrieta.........28.3.2008................yk3.........neljäs tulossa


 
No niin.. minäkin sitten tänne tulen.. Itsekään en halua vielä (täysin) myöntää että ollaan ihan lapsettomia..
Taustaa: Itsekin äskettäin 25v täyttänyt ja mies vuotta vanhempi.. Yritystä takana kohta 10kk, viime vuoden toukokuussa lopetin e-pillerit.. Kaksi gyneä jo todennut lievän pco:n ja myös monen monta vuotta sitten todettu lievä endo.. endon takia söin pillereitä putkeen kauan, niin että pari-kolme kertaa vuodessa vaan pidin menkat, siten se pysyi kurissa.. viime viikolla mentiin ensimmäisen kerran juttelemaan tästä asiasta yksityiselle lapsettomuusklinikalle ja se oli todella kova paikka.. jännittikin älyttömästi.. siellä sain sitten kuulla että endo on saattanut lisääntyä vasempaan munasarjaan tai hyvässä lykyssä oli vain keltarauhaskohta (selviää seuraavassa ultrassa).. kierto on ollut suht säännöllinen vain päivän pari ollut heittoa mutta nyt tuli jopa viikon etuajassa.. luteaalivaihe jäi vain viikkoon, eli liian lyhyeksi.. kp5 pitäisi aloittaa ensimmäiset clomit.. huomenna jo soittelen klinikalle uudestaan seurantaultraan aikaa.. niin ja varhainen km joulukuussa..

Piti laittaa lyhyesti mutta tulikin pidemmin.. jospa joku jaksaa lukeakin ja saa selkoa sekavasta selityksestä :D
 
Hmm, jospa sitä sitten pykäisi pystyyn tällaisen pinon. Tuntuu, että meitä pientä apua tarvitsevia kuitenkin jonkin verran (valitettavasti) on. Täällä voitaisiin jakaa sitä tärkeää vertaistukea. Itse en koe vielä kärsiväni lapsettomuudesta, joten siksi en tuonne lapsettomuuspuolelle ole uskaltautunut. :ashamed:

Hieman taustatietoja itsestäni. Olen siis juuri 25 vuotta täyttänyt, mies vuotta vanhempi. Yritystä takana nyt melkein seitsemän kuukautta, mutta epäsäännöllisten kiertojen takia vasta yk 5 loppumaisillaan. Helmikuun alussa todettiin pco, jonka takia en siis ovuloi ja kierrot venyvät. Ensimmäisen terolut-kuurin sain jo joulukuussa, ja helmikuussa otin toisen. Tämä kierto on ollut ensimmäinen clomikierto, jossa söin 1 tbl/3.-7. kp. Kp 12 oli seurantaultra, jossa ei havaittu yhtään johtofollikelia. Nyt syön jälleen teroja ja menkkojen pitäisi alkaa ensi sunnuntaina. Ensi kiertoon tupla-annostus.

Tänne siis kaikki pco:sta, endosta, ym. vaivoista kärsivät, myös sellaiset, joilla ei vielä hoitoja tai niitä vasta suunnitellaan! :wave: Jaetaan yhdessä ilot, surut, sivuvaikutukset ja mahtavat plussat! :D

Sitten kun meitä tulee useampia, voin laittaa tänne etusivulle jonkinmoisen listan, jossa kp:t ja yrityskierrot sekä apukeinot, jotka käytössä. :)

Niin ja meillä ei ole vielä miestä tutkittu, kun sen verran vähän aikaa ollaan vasta yritetty. Luultavasti vasta syksyllä mennään tarkempiin tutkimuksiin, jos ei siihen mennessä ole tärpännyt.
 
suikku: Huomasin saman! :D

Varmasti oli jännittävää käydä siellä lapsettomuusklinikalla! Miten sun mies on suhtautunut asiaan? Meillä hän on meistä se jalat maassa tyyppi, jaksaa valaa muhun uskoa, mutta kuitenkin suhtautuu realistisesti tähän asiaan. Vähän mua kauhistutti, kun oli aiemmin niin kaikkia hoitoja vastaan. Huojennus oli suuri, kun sanoi tässä pari päivää sitten, että on valmis menemään syksyllä tutkimuksiin, jos ei ole tärpännyt.

Meillä tosiaan olisi tarkoitus yrittää clomeilla vielä yksi tai kaksi seuraavaa kiertoa. Kesän aiomme pitää taukoa. Luultavasti olisi pakkokin, sillä YTHS on mielestäni ainakin heinäkuun kiinni siten, että ottavat vain akuutit tapaukset.
 
mä voisin tulla kanssa, en ole varma tarvitsenko teroja..viime kirto 65, nyt kp 3 menossa ja joskus kp 15 menen gynelle katsomaan josko munis kypsyisi ja ovis olisi tuloillaan, jos ei niin se tarkoittaa jälleen kierron venymistä :kieh:

elikkä ollaan molemmat miehen kanssa 22- vuotiaita. lopetin pillerit heiäkuussa- 07. marraskuussa plussasin kp 54 (siinäkin huomaa että kierrot "hieman" pitkät) välissä vain siis yhdet menkat. joulukuussa todettiin tuulimuna ja itsenäisyyspäivänä keskenmeno lähti itsestään käyntiin. reilu viisi viikkoa keskenmenosta alkoi "menkat" elikkä todella pientä tuhruttelua noin viikon ajan. nyt niistä oletetuista menkoista seuraavat alkoi kp 3 tänään :D nämä on taas niin runsaat ja kivuliaat, että alkaa jo toivoon ettei niitä olis tullutkaan..

kaiken mitä mun kroppani on kestänyt tässä viimesen 9kk aikana, ei ole ihmekkään että kierrot menee ties missä, joten lääkärin apua tarvitaan :saint:
 
Pantalaimon meillä mies on myös se joka valaa uskoa ja jaksaa tukea mua kun usko meinaa mennä.. just raha asioita mietin äsken niin se sanoi että ei tuolle voi hintaa laskea että menee sitten rahaa kuinka paljon vaan.. onneksi oli siihen spermatestiinkin heti menossa ettei tullut jarruja.. ja tuntuu kyllä että silläkin vauvakuume vaan nyt on kasvanut ja kasvaa.. huomaa jotenkin käytöksessä ym..

JJ-t tulit :wave: kiva kiva :D sulla on kyllä tosi pitkät kierrot.. toivottavasti tulee selvyys..
 
JJ-t ok.. ei me suututa.. kateellisia ollaan niin maan perkuleesti :D :ashamed: kyl mäkin aattelin et nyt kun on clomit ni heti plussa tulee.. mut tuskimpa.. olis liian hyvää tuuria mulle.. mietin sitä luteaalivaihetta et se on nii lyhyt et varmaan siihenki jotai apua tarvii ennen ku tärppää.. eli siitä aattelin puhua lääkärille kun taas meen..
 
oi Pantalaimon mun kierto on ollut 32 mut laita tuohon 29-32.. en tiedä oikein enää itsekään.. heittelyä ollut..

nyt tämä painuu pehkuihin.. millään jaksais huomen aamulla herätä töihin.. huh onneks lyhyt viikko edessä.. Hyvää yötä :wave:
 
Huomenia!

Päivitinpä tuosta pinon, kun nyt aamusta tulin tänne. :)

ON: Eilen illalla jatkuivat taas alavatsan nippailut. Olihan ne muutaman päivän jo poissa. :kieh: Noh, tietää ainakin sitten ensi kierrossa, ettei laske niitä raskausoireiksi...
 
Saanko minäkin tulla vaikka ei vielä hoitoja mitään ja "lapsettomuus" ehkä vain mun luulotauti? :ashamed: Eli oon 25v,mies vuoden nuorempi (eikös teillä muillakin ollu jollakin samalla lailla iät??) ja meillä jo yksi poitsu 01/06. Yritystä pikkukakkoseen nyt puoli vuotta eli ajallisesti ei kauaa. Mutta oon melko varma, että tää kakkonen antaa odottaa itseään vielä hyvän tovin, tuntuu nimittäin, että mullakin voisi olla endo tai jotain muuta häikkää. Kierrot on säännölliset mutta jotenkin tuntemuksia on niin paljon pitkin kiertoa, pahoinvointeja ja kipuja että jokin tuntuu olevan pielessä... Mites suikku sun endo on oireillut??

Eli siis Lappitar.....26/29-32........ yk 6..........haaveissa toinen
 
Lappitar: Tervetuloa joukkoon! :wave: Täällä ei syrjitä, vaikka olisi vain aavistus hankaluuksista. :hug: Päivitän sun tiedot listaan. Alkaako sulla kivut ennen kuukautisia? Mulle gyne sanoi, että se voi olla merkki endosta.
 
Pantalaimon joo kipuja on oikeestaan pitkin kiertoa jos vaikka minkälaisia ja varsinaiset menkkakivut alkaa sitten jo monta päivää ennen menkkoja.. Tuntuu vaan tosi paskalta jos tää on endoa kun sitten tietää, että edessä on mahdollisesti vielä vuosia ennen kuin se toinen nyytti meille suodaan... se siitä alle 3v ikäerosta lasten kesken... :'(
 
Lappitar: Ei kannata heittää kirvestä kaivoon vielä! :hug: Täällähän meitä on esimerkkejä siitä, että hoitoon voi päästä vaikka yritystä on ollut vasta melko vähän takana. Etenkin, jos sulla se endo todetaan gynellä, niin sille voidaan tehdä äkkiäkin jotain. :)

Minäkin haluaisin lapsia pienellä ikäerolla. Vähän kyllä arveluttaa, että noinkohan onnistuu. :/ No, tulisi ensin edes se yksi... :headwall:
 
Minäkin voisin tänne ilmoittautua, Jos otatte mukaan. Olen kyllä muissakin pinoissa,mutta olen pitänyt tässä palstailussa taukoa, ja nyt uudella innolla liityn uuteen pinoonkin vielä. meillä siis tilanne on sellainen, että yritystä takana vähän laskutavasta riippuen 1-2 vuotta. Olen tainnut ilmoittaa palstoilla että nyt olis kp 9/31-35 ja yk 16 eli ykt lasken siitä, kun olemme alkaneet ajoittaa yhdyntää oletetun ovulaation aikoihin. sitä ennen meillä oli vuoden verran vain varmat päivät ehkäisynä, eli toisin sanoen tulee jos on tullakseen. Tänään soitin lapsettomuusklinikalle, ja varasin meille ajan tutkimuksiin. Ensikäynti meni huhtikuull 15.4 alkaa siis tutkimukset, sitä ennen mulla ehtii vielä tämä kierto loppua. Minä ole 23 vuotias ja mieheni on 39. Meillä on iso ikäero, ja toivon, ettei ne siellä klinikalla katso mitenkään kieroon. Ainakin aikaa varatessa palvelu oli oikein ystävällistä. Kumallakaan ei ole lapsia, eikä mitään ole tutkittu. Minä aina välillä vaivun epätoivoon ja itkeskelen lähinnä sitä että, jos me ei ikinä saadakaan lapsia. Mies ei usko siihen, vaan luottaa, että kyllä meille niitä lapsia tulee. Mies on aivan yhtä innoissaan lapsettomuushoitoihin menosta kuin minäkin, mikä on ihanaa. Aluksi mies luuli, että meillä tärppäis heti, mutta nyt hänkin on ihan valmis hoitoihin. Puhumme kaikesta ja olemme toistemme tukena. Mies lähinnä minun :D mutta kuume on kamala.
 
Tervetuloa Myrica! :flower: Kiva kun liityt joukkoon :), vaikkei tietenkään ole mukavaa, että tämmöisissä merkeissä ollaan pinoilemassa. :|

Mun pitäisi oikeasti olla lukemassa tenttiin, mutta pakko käydä täällä palstalla aina välillä vilkuilemassa... :ashamed: Joo, olen addikti.
 
Hei kaikki! Hyvän kuuloinen pino täällä, voisin kans liittyä mukaan. Lapsettomuudesta ei meidän kohdalla vielä voida tosiaan puhua, yritystä n.7kk takana, mutta apuja tarvitaan. Eli mulla todennäköisesti ainakin lievä pco, enkä ovuloi ollenkaan tai todella harvoin. Apuna mulla on siis nyt clomit toista kiertoa. Ekassa kierrossa saatiin hieno ovulaatio, mutta nyt tässä ilmeisesti tuli hutikierto. Edessä aanoksen nosto, mikäli nyt ei olisi ihmettä tapahtunut.

Käyn yksityisellä gynellä ja ennen yrittämisen aloitusta todettiin rakkuloita muniksissa. Tämän takia sain sitten ne clomit aika pian ja nyt toivotaan tulosta. Eli jos selvästi löytyy vikaa, niin apua kyllä saa jo ennen kuin se vuosi on täynnä.

Tsemppiä kovasti kaikille ja pidetään tämä pino hengissä. Tonne lapsettomuuspuolelle olen monasti kurkkinu, mutta tuntuisi mukavammalta jakaa näitä juttuja tällä puolella.

Tietoja Pilvilinna......... kp30/28-?................yk5................haaveissa ensimmäinen
 
Pantsu Kiitos! Voipi olla että ollaan törmätty. Olen kyllä seuraillu niin paljon kaikkien meininkejä ja jännäilly kaikkien tilannetta että lähes kaikki nikit ovat mulle tuttuja B) Joo, en mä mitenkään ole addiktoitunu kaksplussan seuraaja.... :whistle:
 
Moikka!! Mäkin voisin tulla tänne! Lääkäri ei varsinaisesti todennut mulla pco:ta, sanoi vaan että mulla on pco-tyyppiset munasarjat... Tämän jälkeen plussasin, joka olikin sitten tuulimuna... Viime syyskuussa todettiin keskenmeno... plussasin heti pillereiden lopettamisen jälkeen heinäkuussa...

Nyt sitten odottelua 3 viikkoa et pääsen jälkitarkastukseen ton tuulimunan jäljiltä... clomiresepti mulla on jo valmiina.
 

Yhteistyössä