Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

Heippa!
Minäkin voisin tänne pinoon tulla.
Meillä yritystä takana siitä lähtien kun esikko syntyi 08/06, ensin tjot
ja nyt tosissaan yrittämistä 10kk. Mulla todettu pco.
Clomit on nyt neljättä kiertoa kuvioissa, ultrattu on että toimivat.
Mutta raskautta vaan ei kuulu. Esikko tärppäs aikanaan toisesta clomikierrosta.
Keväällä olis tarkotus mennä oikeen lapsettomuusklinikalle sitten
hoitoon.
Ei taida meillekkään tulla lapset pienellä ikäerolla..

Eli siis iitukka kp25/28-30, yk10, toisesta haaveillaan ja clomit apuna. :wave:
 
Iitukka ja Julietta: Tervetuloa! :wave: Iitukan jo lisäsin listaan. Juliettan voin lisätä myöhemmin, kun saan vähän tietoja. Monettako kuumeilet? Kp:t ym. päivittyvät varmaan vasta jälkitarkastuksen myötä. Aikamoisia edesottamuksia sulla, :hug: .
 
olipas tänne tullut monta uutta tervetuloa kaikille :wave:

nyt ottaa niin päähän :kieh: :kieh: en saa mistään apteekista clomeja!! tekevät jotai hel**tin pakkaus uudistuksia eikä ne toimita niitä enää minnekään!! onko koko maailma meidän vauva ideaa vastaan? tuntuu taas potkivan päähän.. onneks ei vielä tarvinnut aloittaa ihan heti syömään.. että ottaa päähän :kieh: heti aamulla soitan klo 8 klinikalle ja vaadin saada lääkärin puhelimeen ja vaadin uutta hormoonireseptiä.. jumankekka :kieh:
 
Moi kaikki!
Sattuipas sopivasti tämmönen ketju, pääseekös mukaan? mulla siis kp29/ 28-34.
Pantis Just sulta tuolla toisessa pinossa kyselinki noista clomeista. ja nyt luin kattavan selityksen, kiitoksia.
Mulle on kaikki clomit ja terolutit vielä ihan hepreaa, mutta jotain hämärää mun raskautumisyrityksissä on. Ollaan siis miehen kanssa vähän yli 3-kymppisiä, ja meillä on 6-vuotias poju. Yritystä tokan lapsen suhteen on siis PITKÄÄN ja tämän vuoden alussa todettiin miehellä liikaa epämuodostuneita siittiöitä (normaaleja 4 %). Ite kävin verikokeissa just ja seuraavista menkoista pitäis gynelle ilmottaa, jotta voidaan tehdä joku ihmeen virtaustutkimus. Viime syksynä ehin jo olla viikon raskaana (jos sitä nyt siksi voi sanoa), mutta se oli kait kemiallinen tai alkuraskauden keskenmeno tms. En kehtaa lapsettomuuspuolelle mennä pinoilemaan, kun mulla ei oo mitään hoitoja vielä ja kuitenkin on se yks pojankoltiainen jo.

Tulipas kattava sepostus. :)
Kuulemisiin!!
 
suikku: Eikö niitä vieläkään saa!! :eek: Voi ei! Luulin, että niitä nyt jo saisi, kun meille ainakin sanottiin, että pitäisi tämän kuun alussa tulla. Nehän on olleet vähissä jo pari kuukautta. Meilläkin oli suuria vaikeuksia saada. Täältä isosta kaupungista oli kaikista apteekeista ne loppu. Lopulta soitin tuonne syrjäseudulle pieneen apteekkiin ja siellä niitä oli. Tosin, se oli juuri sellainen pakkaus, jossa virheellinen päiväys, mutta eipä se haittaa, kun siitä tietää.

Jos mulla olisi niitä yhtään lisää, olisin toki voinut sulle salaa niitä kaupata. ;) Mutta kun taitaa mennä just ja just niin, että ne riittää ensi kiertoon mullekin. :ashamed: Sun täytyy koittaa tosiaan soitella pienempien paikkakuntien apteekkeihin. Heillä on vähemmän kysyntää, mutta toisaalta myös pienemmät varastot. Tuntui kyllä hassulta ajaa 30 km yhden lääkkeen takia, mutta mitäpä sitä ei tekisi... :ashamed:
 
Pantalaimon juu ei saa ei.. muuten hyvä idea mut ku meil ei oo autoa ni ei pääse mitenkään ees hakee niit sit muualt.. ottaa hiukka päähän.. saas nähä mitä huomen sanovat ku soitan.. pakkohan niiden on jotkut muut hormoonit antaa? en mä haluu venyttää ja venyttää tätä yrittämistä.. eiks niit kuitenki oo saman tyylisiä muitakin kuin clomit? oon vähän pihalla näistä vielä :ashamed:
 
suikku: Mä en kyllä yhtään tiedä, mitä muita vastaavia lääkkeitä on. Toivottavasti kuitenkin saatte jotain, onhan se ihan älyttömän kurjaa lykätä yrittämistä tuollaisen jutun takia. On se kumma, kuinka ne ei saa sitä asiaa kuntoon! :eek: Tosi inhottavaa, kun on kuitenkin kyse tuollaisesta lääkkeestä, joka täytyy aloittaa tiettyyn aikaan. :kieh:
 
Pantalaimon mä just yritin ettiä netist tietoa mut en mä löydä.. juu hitto et nyt ahistaa ja itkettäis.. en mä halua lykätä.. yritystä takana ihan tarpeeks muutenki.. :( mä soittelen huomenna kaikki apteekit läpi jos ei muu auta.. ihan hirvee olo.. varmaan nukun hyvin taas ens yönä.. viime yönä näin sellast unta et menin nukkuu ja näin ihan kamalaa painajaista, heräsin siinä unessa ja olin ihan hädissäni ja lähin ettii ukkoa ku se ei ollu mun vieres ja sit se tuli mun kans nukkuu, sit heräsin oikeesti ja olin ihan kauhuissani ja et häh.. onneks ukko tuli sillon nukkuu ni menin kainaloon.. oli niin kamala se painajainen unessa et en heti uskaltanu käydä nukkuu.. ja kun nukahdin se sama uni jatku :headwall: väsyttää nyt sit kiitettäväsi ku nukku nii huonost..
 
Koko ketjua lukematta liitynpä pinoon.

Eli olen 20 vuotias yhden lapsen äiti. Mieheni vuotta vanhempi. PCO diagnoosin sain pari vuotta sitten ja perjantaina varmistui jälleen. Munasarjat pahasti rakkulaiset ja lääkäri totesi tuon tytön spontaanin odotuksen olleen erittäin hyvää tuuria. Nyt sitten olen menossa verikokeisiin ja aloittelen mahdollisesti(todennäköisesti) clomifemit. Terolut ollut menossa jo kolmen kierron ajan. Esikoinen siis 9kk ikäinen, en imetä ja kuukautisia ei vaan kuulu. Toinen lapsi olisi siis kovasti toiveissa...
 
ertsi: Tervetuloa! Laita vaikka kp:t sitten kun ehdit, niin lisään sut listaan. Hienoa kuitenkin, että teillä on käynyt mahtava tuuri ja olette saaneet jo yhden lapsen! :flower: Kyllä se toinenkin sieltä tulee. :heart:
 
suikku samassa veneessä ollaan..täältäkään ei mistään löydy clomeja.
Kaikki lähiseudun apteekit soitettu läpi. Että luomukierto on mulla edessä.
Ja ottaa päähän ihan sikana!! |O
Päätin nyt että heti huomenna soitan sinne klinikalle ajan ja aletaan
sitten nyt jo tutkimukset kun kerta lääkkeet loppuu apteekeista.
Tai enhän mä tiiä että kuin pitkät jonot siellä on mutta
päästäänpä ainakin jonoon.
 
Jos minäkin tänne teidän seuraanne liittyisin... Tänään siis kp 4/34-71 ja yk 10, esikoisesta kovasti kuumeillaan :heart: . Apuna yrityksessä on tällä hetkellä terolutit ja huomenna aloitan clomit ensimmäistä kertaa. Toivon niin valtavasti että niillä saatais tuloksia aikaan! :saint:

suikku: Voi tiedän tuoreeltaan tuon tunteen, kun apteekin täti sanoo posket punaisena että kuule kaikki clomit loppunu jo viikko sitten!! :kieh: Minä aikani intin, ettetkö muka mistään saa, ja lopen tuohtuneena poistuin kadulle. Heti ulos päästyäni kaivoin puhelimen laukusta ja aloin soittelemaan lähipaikkakuntien apteekkeja läpi; ja kyllä kannatti sillä ensimmäisestä mihin soitin, löytyi vielä 2 pakettia 20 kpl: pakkauksia, joista toisen puhelimitse varasin itelleni ja heti lähdin ajelemaan sinne sitä hakemaan. Että 45km mä tänään ajelin ihan tämän yrityksen tiimoilta, mutta toivon että vielä joskus yritys ja vaiva palkittaisiin! :heart:

Osaako kukaan sanoa, että mihin aikaan nuo clomit kannattaisi ottaa ja tyhjään mahaanko vai miten? Kun en mitään ohjeistusta siihen muista saaneeni...
 
Heippa hei kaikille!! Vieläkö ois tilaa yhdelle ongelmaiselle!??! :wave:

Mulla on siis yksi lapsi, poika 06/05 ja nyt toista yritetty kohtapuoliin puolitoista vuotta tuloksetta. Ekan lapsen syntymän jälkeen n. vuosi ja endometrioosi tuomio pläjähti, mut gynen mielestä lapsen saaminen ei pitäisi olla siitä kiinni, koska ei ole vielä ainakaan levinnyt munasarjoihin, ym... Mutta kuitenki ton endon takia suositteli menevän lapsettomuushoitojonoiluun!?! Miehen kanssa nyt kuitenki ajateltiin et syksyyn asti yritetään luomuna ja sitten jonotukseen.
Kierrot mulla on säännölliset ja ovuloin hyvin, mutta.... mitään ei vaan tapahdu. Nyt ois sitten niin ku kp 27/28... jännän paikat siis...! :)
 
Tervetuloa Sirpula ja mama-84! :wave:

Vitsit, onpa ollut kurja päivä iitukalla ja suikulla! :( Voimahalit molemmille. :hug: :hug: Toivottavasti suikku kuitenkin löytäisit jostain niitä clomeja ja iitukalle plussaonnea nyt luomukiertoon! :heart:

Sirpula: Ei mullekaan mitään erityistä sanottu. Otin aina aamulla aamiaisen yhteydessä sen. Helpompi mun mielestä muistaa silloin, tulee tavallaan osaksi aamurutiineja. :) Ne sitten kannattaa ottaa aina suurin piirtein samaan aikaan joka päivä, sen verran mulle sanottiin.

ON: Täällä taas alavatsaa viillellyt ikävästi koko päivän. :/ Nyt iltaa kohti onneksi laantunut. Olisi niin kiva toivoa, että nämä oireet loppuisivat, mutta varmaan ihan turhaa, kun ensi kierrossa tupla-annos! Ehkäpä se kuitenkin on tämän arvoista, jos joskus sen nyytin saa syliin...
 
Tää tuntuu niin omalta tää pino vaikka oon ollu mukana niin vähän aikaa.. Kiitos Pantsu! Miten arvasitkin, että meitä on monta...

Nyt, kun oon lukenu näitä juttuja, tuun entistä varmemmaksi, että jotakin on pielessä. Täytyy vaan oottaa, että se gyne tulee näillekin leveysasteille käymään, täällä kun ei oo kuin tuollainen kiertävä.. Muuten pitäis sitten lähteä Rovaniemelle, mutta sinnekin yli 300km matkaa... :headwall: Omasta terveyskeskuksesta tuskin apua saan kun siellä on tällä hetkellä kokonaista 1,5 lääkäriä koko kunnan tarpeisiin. Eli ihan turha mennä vinkumaan kun ei oo "akuuttia" hätää. Perseestä meillä nää systeemit..

Nyt haluaisinkin tietää, mitä tuollaiset tutkimukset maksaa?? Tarkoitan, että jos yhden kerran käyn ja määrää johonkin lapsettomuushoitoihin/jonoon, alkaako sitten yhteiskunta maksamaan osan? Koska suoraan sanottuna meillä ei oo varaa ainakaan kokonaan yksityisen kautta mennä. Pitää tuolle esikollekin ruoka kuitenkin hommata, sama se meille, me voitais olla syömättäkin jos vaan saatais jotakin tolkkua tähän hommaan :LOL:

Mulla vielä pieni toivonkipinä, kun täti ei vielä ole tullut kylään. Oon kuitenkin melko varma, että sopivasti pitkäperjantaina punainen ferrari kaartaa pihaan. Ihan niin kuin se päivä muutenkin olis jo tarpeeksi synkkä... :(

Kaikesta huolimatta aurinko paistaa, pakkasta -20 ja upea kevätkeli!
 
kamalasti uusia vaivaisia :LOL: oikeesti tervetuloa kaikille :D sain gyneltä vastauksen ja menen kierron 15-20 päivä sinne ja sit pitäs näkyä onko ovis ollut/tulossa, jos mitään ei ole tapahtunut niin seurataan ja otetaan sitten lääkeitä mukaan leikkiin :/

oikeesti haluaisin selkeyttä tähän asiaan, mutta toisaalta en haluais syödä mitään lääkkeitä. mulle on iso kynnys ottaa särkylääkekkin. haluan aina että olen tietonen mitä mun kropassa OIKEESTI tapahtuu =) toivon niin kovasti että kaikki olis kunnoossa!! :saint:

jännittää, en jaksisi odottaa vielä yli kymmentä päivää :kieh: ...sanon minä joka juuri selvisi 65 päivän kierrosta selväjärkisenä :headwall:
 
myymä
Joskos minä liittyisin mukaan vaikka menossa onkin vasta yk 1 :)
Eli olen 22 vuotias, 3 vuotiaan tytön mamma ja nyt haaveilemme toisesta lapsesta.
Mulla on aina ollut tosi säännöllinen kierto (28 päivää) mutta nyt ihan ensimmäisen kerran menkat vain jäivät pois... Tänään olisi menossa 40/28 mutta sain eilen gyneltä terolut kuurin... Aloitin kuurin eilen ja olen nyt syönyt 2 tablettia ja tänä aamuna alkoi vuoto. Kivut ovat menkkojen luokkaa joten mietin voiko kaksi tablettia vaikuttaa jo? Eli olisiko tänään nyt sitten kp 1? Vai onko tämä vain välituhrua... kivut tosin kertovat toista...
Tarkoitus olisi syödä nyt viikko jonka jälkeen aloittaa uudestaan vielä kp 16-25...

:wave:
 
Tervetuloa myymä! :wave: En kyllä osaa yhtään mitään vastata tuohon sun kysymykseen, sillä mitä mä oon noita juttuja kuullu / omat kokemukset ni vuoto on yleensä aina alkanu vasta terolut-kuurin jälkeen muutaman päivän sisällä. Mut voi kai se noinkin mennä, who knows tätä naisen kehoa... :headwall:

Pantalaimon: Äsken aamupalalla otin ensimmäisen clomin, jännittää! ;)

Nyt purkamaan viimosia laatikoita ja sitten piiiiiiitkälle lenkille..palaamisiin! :wave:
 
Heips!!! Täällä siis haaveillaan ensimmäisestä ja kp:t on 7/?. Toivon kovasti ettei kierto veny niinkuin kaavinnan jälkeen... lääkäri kyllä sanoi että nyt lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen seuraavat menkat voisi tulla ajallaan, mutta mun tuurilla oottelen niitä vielä ensi joulunakin.... :'(
no, eivaan.. meen 3 viikon päästä jälkitarkastukseen ja luultavammin saan terot matkaan...

Siinä mielessä mulla on ihan kivasti mennyt että olen raskautunut aina heti! Tulin kesällä heti pillereiden lopettamisen jälkeen raskaaksi ja samaten nyt kun oli ensimmäinen ovis. Raskaudet eivät vaan ole menneet hyvin. Toivotaan nyt, että lääkärit on oikeassa ja mulla on vaan HUONOA TUURIA ja että seuraavasta plussasta tulisi jotain hyvääkin!

Myyma: MÄ muistelen näin... sain ekan terot syksyllä.. lääkäri kirjotti mulle 3 teroa päivässä-kuurin ja sanoi että vuoto voi alkaa kesken kuuriakin mutta se pitää silti syödä loppuun. Näin muistaakseni sanoi...
 
kopy toiselle palstalle kirjoittamastani viestistä - "Huh, nyt mennään ja kovaa, ajateltiin ottaa miehen kanssa äkkilähtö aurinkoon, joten palailen palstoille taas huhtikuun alussa."

Toivon tälle palstalle myös paljon plussia heti alkuunsa, ja kaikelle ihania pupuiluja pääsiäiseksi :) on niin valoisa kevätmieli nyt. ihanaa !! :D
 
Hei vaan!

Minäkin voisin tähän pinoon liittyä. :)

Eli täällä on 19v (kesällä 20) vauvakuumeinen nuorinainen. :wave: Mies 24v. Vauvaa yritetty 1/07 lähtien eli 1v 3kk. Tutkimuksiin hakeuduttiin jo varhain syynä minun epäsäännöllinen kierto ja aiemmin sairastettu vatsanalueen iso tulehdus. Tutkimuksissa selvisi, että minä en ovuloi normaalisti. Kaikki muu oli ok. :) Miehen simpat myös. Sain clomifen reseptin ja toinen clomikierto on nyt menossa. Ekassa kierrossa oli ultra ja clomit toimi annoksella 1 tabl./päivä kp 5-9 - hienosti! Tikutin tuossa pari päivää sitten ovistestillä plussan, joten ilmeisesti clomit toimii tässäkin kierrossa. Meillä syödään clomeja vielä tämän kierron jälkeen 2 kiertoa ja sitten suunnitellaan inseminaatioita. Nyt menossa kp 21/26-34.

Näin täällä. :)
 
No niin , kolmen viikon päästä siis klinikalle!
Jo tuo että aika on varattu helpottaa mieltä jotenkin kummasti..
että asiat jollain tapaa etenee.

Lappitar Mun käsittääkseni kela korvaa osan mutta kyllä kallista
on silti.
 
Minä myös :wave:

Eli 19v., mies 28v. Yritys alkoi 11/06 eli noin 1,5 vuotta sitten. Lievä pco todettu laparoskopiassa, puhkottu munasarjat, ultrassa näky siisti. Enkä ovuloi juuri ollenkaan. Nyt lääkärin mukaan 6kk sisällä plussataan, siihen täytyy uskoa :) Jos alkuvuoden vauvan 09 saisi, tai vaikka jo joulukuulle.. :) Nyt kp 95 menossa, eli piiiiiiiiiiitkät kierrot.. primolut käyttöön perjantaina, huhtikuun alkuun menkat ja sitten toivotaan että kierto lähtisi sujumaan.. Minulla ollut yhden luomumenkat tammikuussa 07, sen jälkeen ei mitään.. luomuovis oli laparoskopian aikana 28.2. mutta ei voitu oikein hyödyntää ja jälkivuoto oli niin runsasta ja kesti pitkään niin menkkoja ei näy, vaikka oviksesta on jo kohta 3vkoa.. eli h*lvetillinen tilanne, mikään ei mene niin kuin pitäisi.. huoh..

Eli:

Dreamer-88......... kp 95/??..... y 16kk........ esikoinen..... primolut
 

Yhteistyössä