Asuuko KUKAAN enää vuokralla?

  • Viestiketjun aloittaja ainainen vuokralainen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja taaperon äiti:
MIKSI te asutte vuokralla? MIksi maksatte koko ajan jolle kulle muulle asumisestanne?
Koska olemme opiskelijoita, joilla ei ole vakituista kokopäivätyötä. Lainan maksuun ei saa asumistukea. Oma ostetaan sitten, kun on siihen vara.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperon äiti:
MIKSI te asutte vuokralla? MIksi maksatte koko ajan jolle kulle muulle asumisestanne?
Asumiskustannukset on pienemmät nyt ku mitä oli omas ja on todella huoletonta elämistä ku ei tarvi miettii korjauksia tms.
Mun on tarkotus keskittyy pian pelkästään opiskeluun joten lainoista eroon pääsy oli ihan paikallaan
 
Rättipatteri
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Alkuperäinen kirjoittaja taaperon äiti:
MIKSI te asutte vuokralla? MIksi maksatte koko ajan jolle kulle muulle asumisestanne?
Miten kuvittelet että esim. pk-seudulla yh ostaisi oman asunnon?
tai edes avioparin, joilla on pienet tulot?

Täällä kolmioista (kerrostalo) saa maksaa jo sen 200 000 e. Että eipä oikein hotsita.
 
Turkilmas
Joskus on oikeesti huomattavasti järkevämpää asua vuokralla ja säästä esim. asuntosäästöön. Etenkin nyt kun asuntojen korot on niin korkealla (ja todennäköisesti nousee vielä), niin helposti on kalliimpaa maksaa lainojen korkoja+yhtiövastiketta. Eli itse laina ei samoilla kuluilla edes vähene kuin mitä maksaisi vuokraa.

Me itse aikoinamme asuttiin halvassa vuokrakämpässä. Tilaa oli riittävästi ja vuokra oli 435?kk sisältäen veden, sähkön ja autopaikan. Saatiin kivasti säästöön rahaa ja sen avulla sitten asuntolainan jossa on valtion maksuton korkotuki, eikä tarvittu takaajia.

Tällä hetkellä ylivelkaantuminen on suorastaan muoti-ilmiö, erittäin huolestuttava sellainen. Eli olkaa vuokralla asujat huoletta. Säästäväisyys ja järki talousasioista on ihan hyvä juttu :flower: =)
 
taaperon äiti
eikös siellä pk-seudulla olet palkat sillä tasolla, että sen asunnon saa ostettua, ei tartte varmaan olla mikään 100 neliötä.

Niin ja opiskelijanhan pitää saada aina tukia, aina tukia, kun ei itse millään pärjää.

Oma asunto ei tarkoita aina omakotitaloa, rivarissa mekin asutaan, mutta eipähän tartte rikastuttaa ketään muuta kuin itseään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperon äiti:
eikös siellä pk-seudulla olet palkat sillä tasolla, että sen asunnon saa ostettua, ei tartte varmaan olla mikään 100 neliötä.

Niin ja opiskelijanhan pitää saada aina tukia, aina tukia, kun ei itse millään pärjää.

Oma asunto ei tarkoita aina omakotitaloa, rivarissa mekin asutaan, mutta eipähän tartte rikastuttaa ketään muuta kuin itseään.
No niin pitääkin. Opiskeleminen kun on opiskelijan pääasiallinen TYÖ ja toimeentulon lähde :)
 

Yhteistyössä