atoopikkojen äitejä?

Löytyykös tätä kautta atoopikko lasten äitejä? Ja mistä päin suomea olette?

Itse olen 1v 1.5kk tytön äiti jyväskylästä :wave:

Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia muiden samasta oireilusta kärsivien äitejen kanssa. Meillä myös aika paljon ruoka allergioita.
 
Äippä vaan
Täälläkin ois yksi :attn:

Mun poika 1.6v ja allerginen monille ruuille ja myös samalla atoopikko. Mitä rasvaa käytätte? Meillä ollut ongelmaa sopivan perusrasvan löytymisessä... koko ajan käytössä ollut hydrocortison,mut nyt käytössä ollut hetken Elidel ja VIHDOINKIN tuntuu perusrasvakin sopivan! :D
Olemme siis etelä-pohjanmaalta :wave:

 
No meillä on tällä hetkellä paras voide Ceralan ja meillä on niitä 400g pumppupulloja käytössä ja ollaan todettu että se sopii paraiten.on pahimmissa tapauksissa kun ihottuma on ärhäkkäämpää niin laitettu hydrocortisonia, mutta itse en mielelläni käytä kuin ääri tapauksissa kortisonirasvoja
 
Elisa
Poika 1v 5kk ja atoopikko ja ruoka-aine allergioita.

Meilläkin käytössä elidel ja ceralan. Vähän aikaaa kokeiltu ilman elideliä, mut taitaa toi iho taas huonompaan mennä..

Nyt leuan ja suupielten iho taas kamalassa kunnossa, verilihalla, eikä siihen auta ku sibicort.. Pakko varmaan olla joku ruoka-aine allergia, mut en oo vielä keksiny et mikä. Kaulassa ja jalkataipeissa kans pilkkuja.. Varmaan tuttua salapoliisityötä muillekin.. Ei olla käyty missään allergiatesteissä, vilja-allergiakin todettiin iho-oireiden perusteella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2005 klo 15:14 minttu-82 kirjoitti:
Moi!
Mulla on poika 7kk, jolla todettiin muutama viikko sitten atooppinen ihottuma. Kaikki allergiatestit käyty, ei allergioita! Tosi ärhäköitä isoja näppyjä rinnassa ja selässä, muualla lievempiä! :(
ne testit ei viel kerro mitään, enemmän mikä on yleinen allergia vasta-aineiden määrä. altistuksiin sairaalassa varmaan menettekin,
 
Meillä tyttö 2v atoopikko. Maito, muna, tomaatti, monet hedelmät ei sovi. Testit ei näytä mitään allergioita. Välttämällä näitä iho ja vatsa lähes normaalissa kunnossa. Toivottavasti pian(?) alkavat sopimaan. Mitä kokemuksia muilla?
 
Meilläkin täällä on pojalla ( 8kk) atooppinen iho ja luultavasti myös ruoka-aine allergioita, joita ei ole vielä saatu tarkasti selville.Hankalaa ja masentavaa on kun poitsu raapii poskiaan ja ei millään parane.Onneksi ihottumaa on tällähetkellä vain poskissa. Jospa se siitä ajan kanssa parantuisi. :heart:
 
Pomperipossa
Täälä yksi atoopikkopojan äiti :wave:
Talven tulo tuo mukanaan kurjat iho-oireet. Jalat ja kyynärtaipeet läikkäset ja vatsa karhean kuiva. Ceralania olen kokeillut, hyvältä vaikuttaa. Mainitsemanne Ediel oli ihan uus tuttavuus. Välillä iho kävi jo parempana, mutta lehahti toissa viikonloppuna pahaksi jälleen. Mistään allergiasta en ole saanut kiinni.

Lääkäriin olen pojua viemässä ekaa kertaa iho-oireiden takia. Kuivuutta ja ajoittaista läikikkyyttä ollut jo aiemmin, mutta tänä syksynä oireet ovat pahentuneet ja poika on alkanut raapia ihoaan.
Onko kukaan käyny ihotautilääkärillä lapsen atopian takia? Saako sieltä mitään vinkkiä tai apua?
 
Meillä tyttö nyt 1.5v ja atoopikko sekä ruoka-aine allergikko.
Allerginen maidolle, munalle,kotimaisille viljoille, kalalle sekä sitrus hedelmille.
Olen käyttänyt vaihdellen rasvoja, meille paras näyttää olevan lipolan ja kortisonia tarpeen mukaan. Myöskin Basan on tehonnut.
Nyt kun kattoraja on täyttynyt reseptilääkkeistä olen urakalla kokeillut rasvoja, kun ei tarvi niistä mitään maksaa. =)
Odottelen tässä kärsivällisenä päätöstä hoitotuesta mitä hain noin pari kuukautta sitten.
Rankalta tämä rasvailu välillä tuntuu kun kolmesti päivässä pitää sitä tehdä, mut olen onnellinen ettei tän pahemmasta asiasta ole kyse. Se auttaa jaksamaan!
 
Elisa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 00:48 Pomperipossa kirjoitti:
Onko kukaan käyny ihotautilääkärillä lapsen atopian takia? Saako sieltä mitään vinkkiä tai apua?
Ei olla, mut miettinyt oon, pitäskö. Elidel rasvan reseptinkin sain vilja-allergian todenneelta lääkäriltä puhelimessa.

Hoitotuki saatiin vilja-allergian perusteella nyt syksyllä, vuodeksi tuo myönnetään kerralla.

Voisko joku hedelmä/marja, muna ja vilja-allergisen äiti kertoo, mille hedelmille/marjoille lapsi on allerginen? Kun alkaa tuntuun, että poika on kaikille..
 
Äippä vaan
Kokeilemallahan tuo oikestaan vaan selvii mille hedelmille lapsesi allerginen. Tietysti on niitä yleisesti allergisoivia,joita kannattaa ehkä välttää. Näitä on mm. kaikki sitrushedelmät,kiivi,mango,omena,banaani,ruusunmarja,ananas
Meillä on käytössä (poju 1.7v) aprikoosi,ruusunmarja,mustikka,puolukka,vadelma,luumu.
Vadelma ja mustikka on ne miedoimmat marjat joista kannattaa lähteä liikkeelle,niistä mekin alotettiin kun tuntui,että mikään ei sovi.
:headwall: :headwall: :headwall:

 
hei olen 3½v pojan äiti meijän pojalla on ollut koko ikänsä atooppinen ihottuma noin 1.v iässä todettiin ruoka allergia eli:kaura vehnä ruis ohra eli kaikki kotimaiset viljat pois ja muna ja maidossa jouduttiin siirtymää gefilius tuotteisiin maitoihin ja jugurtteihin mutta nyt vuoden ajan ollaan voitu syödä ajottain kauraaa ainoastaan ja välillä myös vehnä käy minullekkin voi laittaa meiliä:jolla on saman allergian lapsiii annisalopuro@hotmail.com
 
2xmamma
minäkin ilmottaudun pinoon....
meillä on pian 4v. poika joka on atoopikko ja ihottuma todettiin vasta 1.6kk jälkeen.
ruoka-aine allergioita ei ole.
ja kesät on iho hyvässä kunnossa, mutta kun syksy koitaa, iho alkaa kuivuun ja taipeista punottaa. nyt ostin kokeillakseni luontaistuotekaupasta helokkiöljyä ja sinkkitabletteja. nyt on kokeiltu vasta reilu viikko, joten en tiedä vielä sanoa oliko niistä apua, mutta mielelläni otan vastaan kokemuksia, jos joku on todennu hyväksi nämä aineet....
myös rasvoja on monenlaisia käytössä mm.ceralan (ei apua) ja pahimmassa käytössä cortisoni + muita perusrasvoja, niistä ei ole ollu apua!!
jaksamisia kaikille atoopikkojen vanhemmille! :heart: :flower:
 
Meilläkin on täällä todella hankalaa aikaa pojan kanssa.Iho oireilee jatkuvasti. Tälläkin hetkellä posket on ihan rikki ja punaiset ja kaula ja niska on täynnä pientä näppylää.Tuntuu, että mikään ei auta, ei etes kortisoni.Olisiko kellään vinkkejä/apukeinoja jolla kaula ja niska-alueen saisi rauhoittumaan.Poitsu raapii itseään kovasti ja on kärttyinen sen takia.Rankkaa on!!
Voimia ja jaksamista kaikille atooppikkojen äideille!
 
Äippä vaan
Luin tuon teidän tilanteen viestistäsi ja heti mieleen tuli,että onko teillä ruoka-allergiaa? Usein pikkulapsilla atopian takana allergia jollekin ruualle. Kun et maininnut tuota asiaa...
Meillä on ollut melkein jatkuvasti käytössä kortisoni,mutta nyt tosiaan löytyi Elidel-rasva joka ei sisällä kortisonia lainkaan. Kortisonihan ohentaa ihoa ajan myötä ja heikentää vastustuskykyä. Elidel ei siis ole perusvoide vaan enemmänki hoitava rasva ja estää ihon lehahtamista ja kutiamista ym. Kannattaa kokeilla! Mäkin olin jo aivan toivoton rasvojen suhteen. Mutta ekana kannattaa selvittää toi ruokajuttu,että jos niitä allergioita löytyy...

Oletteko kokeilleet Ataraxia? Se on pelastanut meidät monena yönä:)

 
Kiitos sinulle äippä vaan! pitää kokeilla sitä Elideliä,jospa siitä olisi apua.Saako sitä muuten ilman reseptiä?Kyllä luulen, että pojalla on myös ruoka-aineallergioita mutta niitä on niin hankala saada selville.Allergiatesteissä ei olla käyty.Poika syö enimmäkseen purkkiruokia mutta toisinaan taas teen jonkin verran itsekkin pojalle ruokia.Ainakin mansikka,omena sekä porkkana näyttäs aiheuttavan jonkin verran uusia ihottumia yms.Kesällä käytiin saikulla maitoaltistuksessa mutta mitään maata järisyttävää maitoallergiaa ei todettu. Ite oon monelle hedemälle allerginen.Mietityttää että voisko poika olla allerginen purkkiruokien riisitärkkelykselle.Vaikeeta on jäljittää noita ruoka-allergioita. Tuntuu että melkein kaikki ihmiset jaksavat vain tuijottaa ja ihmetellä mikä pojalla on, kun itse tarvitsisi tukea tähän tilanteeseen. Välillä tekisi mieli sanoa ihmisille jotka vaan jaksavat tuijottaa, että ei oo helppoa elää allergisen lapsen kanssa varsinkin jos ei tiiä mistä ne allergiat varsinaisesti aiheutuu.
Mulle saa laittaa mailia kyseisestä aiheesta.
tiinuli83jippii.fi

 
minä atoopikon äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2005 klo 18:07 äitee83 kirjoitti:
Meilläkin on täällä todella hankalaa aikaa pojan kanssa.Iho oireilee jatkuvasti. Tälläkin hetkellä posket on ihan rikki ja punaiset ja kaula ja niska on täynnä pientä näppylää.Tuntuu, että mikään ei auta, ei etes kortisoni.Olisiko kellään vinkkejä/apukeinoja jolla kaula ja niska-alueen saisi rauhoittumaan.Poitsu raapii itseään kovasti ja on kärttyinen sen takia.Rankkaa on!!
Voimia ja jaksamista kaikille atooppikkojen äideille!
Hei, kokeilkaa vaseliinia!
Meillä 3kk ikäinen atoopikko ja vaseliini on auttanut kummasti ihoon.(Sitä kaverini äiti käytti joskus muinoin kaverilleni, kun ei ollut vielä keksitty mitään hienoja rasvoja) Sitä ennen kokeilin perusvoiteita, Ceralania, bepantenia (kun iho meni rikki kaulasta), vehnänalkioöljyä jne. Nyt iho näyttäis olevan paljon paremmassa kunnossa vaseliinihoitojen jälkeen. Lisäksi olen antanut vauvalle apteekista ostettavia Rela tippoja.
En tiedä onko näistä vinkeistä apua, mutta ainahan voi kokeilla!!
 
minä atoopikon äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 11:32 minä atoopikon äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2005 klo 18:07 äitee83 kirjoitti:
Meilläkin on täällä todella hankalaa aikaa pojan kanssa.Iho oireilee jatkuvasti. Tälläkin hetkellä posket on ihan rikki ja punaiset ja kaula ja niska on täynnä pientä näppylää.Tuntuu, että mikään ei auta, ei etes kortisoni.Olisiko kellään vinkkejä/apukeinoja jolla kaula ja niska-alueen saisi rauhoittumaan.Poitsu raapii itseään kovasti ja on kärttyinen sen takia.Rankkaa on!!
Voimia ja jaksamista kaikille atooppikkojen äideille!
Hei, kokeilkaa vaseliinia!
Meillä 3kk ikäinen atoopikko ja vaseliini on auttanut kummasti ihoon.(Sitä kaverini äiti käytti joskus muinoin kaverilleni, kun ei ollut vielä keksitty mitään hienoja rasvoja) Sitä ennen kokeilin perusvoiteita, Ceralania, bepantenia (kun iho meni rikki kaulasta), vehnänalkioöljyä jne. Nyt iho näyttäis olevan paljon paremmassa kunnossa vaseliinihoitojen jälkeen. Lisäksi olen antanut vauvalle apteekista ostettavia Rela tippoja.
En tiedä onko näistä vinkeistä apua, mutta ainahan voi kokeilla!!
Lisäisin vielä, että huuhtelen/ pesen ihon aina ennen rasvausta vedellä...eli on sanottu että päivittäinen huuhtelu atooppiselle iholle olisi hyväksi...Eli ei lisätä rasvaa vanhan rasvan päälle, vaan pestään pois ja uudet rasvat tilalle (teen hoidon aamuin illoin, joskus useimmin), sillä iho kerää bakteereita joka puolelta esim. ilmasta yms. Sitten froteepyyhkeitä ei suositella ihon kuivaukseen (kerää myös bakteereita ja, kun on kyse ns. sairaasta ihosta niin se ei ole hyväksi). Mieluummin kannattaisi käyttää puuvillaa niin pyyhkeenä (lakanaa voi käyttää hyväksi) kuin vaatteissakin. Pesuaineet tietysti niitä hajusteettomia, allergiaystävällisiä jne.

 
Atoopikko itsekkin
Hei!
Minulla 1v. tyttö, jolla atooppinen iho ja laaja ruoka-aineallergia. Tällä hetkellä käytössä 8 ruoka-ainetta ja apteekin korvikemaito. Sekä vino pino rasvoja. :wave: Tällä hetkellä eniten taitaa stressata yöheräilyt \|O , -raapimiset ja jalkojen hinkuttamiset. Löytyykö keneltäkään poppakonsteja niihin?
 
Äippä vaan
Meille on tuttua toi yökutina ym hinkkaamiset. Ainoa poppakonsti niihin on ruokavalion tarkka seuranta=kutinaa ei ole jos ruokavalio kohdallaan. Meillä ainakin heti kutinaa jos syönyt jotain epäsopivaa? Oletteko kokeilleet Ataraxia? Mä liputan sen puolesta!
Sitten noi rasvat...mä olen niistä kirjoitellutkin jo aiemmin tällä palstalla!
 
meillä 1½-vuotias atoopikko poika,allergioita ei ole!!! Iho on kuiva ja välillä pahenee.. Punoittaa jne. mutta suht hyvä lähes aina!!! Ikäväähän se jatkuva rasvaaminen on,mutta meillä se on auttanut!!! Käytämme APOBASEA ja LIPOLANIA,joskus myös bepanthenia ja pantysonia jos äityy oikein pahaksi,meillä kädet on ollut suurin ongelma!!!!
 

Yhteistyössä