Auttakaa naista mäessä

xyz
Onhan tuo nyt ihan kohtuutonta et ap:n pitäis yksin vastata koko tuon porukan ruokahuollosta kustannuksineen.. Osaavat kai nyt aikuiset ihmiset omat ruokansa ostaa. Itse en ruokkisi kuin oman perheeni (eli mies&lapset) ja muut sukulaiset miettikööt itse ruokkansa.
 
Raksu
Aamupalalla vaan leipää, leikkelettä, keität kananmunia ja jotain kurkkuu/tomaattii. Muuten erilaiset kiisselit (mansikka/raparperi!) hyviä, karjalanpiirakat (osta pakasteena isompi erä), leivo pullaa... jotain peruskamaa ja suht edullista. Pellillinen jotain suolasta piirakkaa kävis myös iltapalaks. Eiks siellä kukaan vois sua auttaa, edes se anoppi?!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Onhan tuo nyt ihan kohtuutonta et ap:n pitäis yksin vastata koko tuon porukan ruokahuollosta kustannuksineen.. Osaavat kai nyt aikuiset ihmiset omat ruokansa ostaa. Itse en ruokkisi kuin oman perheeni (eli mies&lapset) ja muut sukulaiset miettikööt itse ruokkansa.
No todellakin peesi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Niin ja edullisesti pitäisi päästä kun minä ilmeisesti olen ruokien maksaja. Olispa käytössä Aterix ohjelma sillä on helppo laskea kulut ja määrät eri resepteille.
Siis mitä helvettiä? Miksi SÄ maksaisit kaikkien 8 päivän ruuat? Ei tulis kuuloonkaan meidän suvussa, kyllä tapana on ollut että kaikki ostaa ruokaa ja tekee myös sitä.

Mikset anna aikuisten ihmisten itse huolehtia omat syömisensä, tuskin ne nyt nälkään itseään tappaa..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Alkuperäinen kirjoittaja senssipalsta:
mistäpä muuten löysit tollasen kasan miehiä?mitä te oikeen teette 8 vuorokautta?
Appiukon luokse menossa kesälomalle, meikäläisen veljet lähtee 2kpl, oma miekkonen, appiukko paikanpäällä, appiukon ex tulee eli anoppi, ukon sisko ja sen veli perheineen 3 henkeä, ja tietty minä ja molemmat muksut. Eli jengiä talo täys. Anoppi ei tee ruokia sen tiedän eli homma lankee meikäläiselle jos meinataan syödä.


En tee ruokia ennakkoon, kovasti yrittänyt pohtia mitä kaupasta pitää ostaa kun lähimpään kauppaan 40km.
Miksi ihmeessä SINÄ ne ruoat maksat ja teet??

Menette paikalle ja sanot, että teette niin kauppa- kuin ruuanlaittovuorot. Ihan pokkana!! Säkö raadat 8 päivää syöttääksesi porukat??

Jessus, sähän olet ihan ylikäveltävä, jos vaan kiltisti suostut tuollaiseen kohteluun...

40 km ei ole liian pitkä kauppareissuksi. Niille miehille ainakaan.







Ei siellä kukaan muu kuin anoppi osaa mun lisäksi laittaa syötävää ruokaa. Appiukon ruokavalio koostuu keppanasta ja lenkkimakkarasta kun muita ihmisiä ei ole paikanpäällä. Juu minä teen ruat siellä jos meinataan normaalia ruokaa syödä. Ei siinä mitään meikäläinen joutuu siivoomaan koko omakotitalon lattiasta kattoon kun appiukko ei sitä harrasta. No siivoomisessa on ainakin miehen sisko apuna. Eipä tunnu kovin lomalle meikäläisestä. Kaksi kertaa vuodessa käydään ja siivoan aina appiukolle koko talon. Meinasinkin että jos kehtaan niin pyydän muutaman euron rahaa per vieras ruokaa varten.


Leipää en sentään rupea tekemään kun ei ole yleiskonetta käsin en jaksa rupea vaivaamaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Onhan tuo nyt ihan kohtuutonta et ap:n pitäis yksin vastata koko tuon porukan ruokahuollosta kustannuksineen.. Osaavat kai nyt aikuiset ihmiset omat ruokansa ostaa. Itse en ruokkisi kuin oman perheeni (eli mies&lapset) ja muut sukulaiset miettikööt itse ruokkansa.


Meikäläisen vastuulle kuuluu omat veljeni nuorempi vasta 12 vuotias. Siinä se onkin kun en kehtaa olla tekemättä muille sitä ruokaa. Olisi hiukan epäkohteliasta jos teen vaan meidän porukalle ruat ja muut kattoo vierestä kielipitkänä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Ei siellä kukaan muu kuin anoppi osaa mun lisäksi laittaa syötävää ruokaa. Appiukon ruokavalio koostuu keppanasta ja lenkkimakkarasta kun muita ihmisiä ei ole paikanpäällä. Juu minä teen ruat siellä jos meinataan normaalia ruokaa syödä. Ei siinä mitään meikäläinen joutuu siivoomaan koko omakotitalon lattiasta kattoon kun appiukko ei sitä harrasta. No siivoomisessa on ainakin miehen sisko apuna. Eipä tunnu kovin lomalle meikäläisestä. Kaksi kertaa vuodessa käydään ja siivoan aina appiukolle koko talon. Meinasinkin että jos kehtaan niin pyydän muutaman euron rahaa per vieras ruokaa varten.


Leipää en sentään rupea tekemään kun ei ole yleiskonetta käsin en jaksa rupea vaivaamaan.
Ai että JOS kehtaat..? Huhhuh. Ja tuosta raatamisesta taidat saada syyttää vaan itseäsi, mitäs suostut tuollaiseen! Ja miksi ihmeessä siivoat koko talon appiukolle, onko hän pyytänyt sitä?

Ei tajua ei.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Meikäläisen vastuulle kuuluu omat veljeni nuorempi vasta 12 vuotias. Siinä se onkin kun en kehtaa olla tekemättä muille sitä ruokaa. Olisi hiukan epäkohteliasta jos teen vaan meidän porukalle ruat ja muut kattoo vierestä kielipitkänä.
No mitenkäs sun sukulaiset sitten muuten pärjää, jos kukaan ei osaa ruokaa tehdä? Onko ne sitten aina syömättä, vai käytkö sä niillä joka päivä ruokaa laittamassa? Oletko aina maksanut kaikkien sukulaistesi lomasyömiset?
 
xyz
Miehesi ei tee mitään? Sun veljet ei tee mitään? Miehen sisko ei osallistu ruuanlaittoon/kustannuksiin? Siivoat vielä koko talon? Voi luoja.. On miehen suku onnellinen kun on tuollaisen kodinhuolehtijan löytänyt. On sen verran surullista kertomusta sinulta että melkein toivoisi koko kirjoituksen olevan provo. :(

Ota nyt nainen itseäsi niskasta kiinni ja lopeta tuollainen passaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Niin ja edullisesti pitäisi päästä kun minä ilmeisesti olen ruokien maksaja. Olispa käytössä Aterix ohjelma sillä on helppo laskea kulut ja määrät eri resepteille.
Siis mitä helvettiä? Miksi SÄ maksaisit kaikkien 8 päivän ruuat? Ei tulis kuuloonkaan meidän suvussa, kyllä tapana on ollut että kaikki ostaa ruokaa ja tekee myös sitä.

Mikset anna aikuisten ihmisten itse huolehtia omat syömisensä, tuskin ne nyt nälkään itseään tappaa..?


Tämä miehen suku sattuu olemaan sitä kansa millä on peukalo keskellä kämmentä keittiö hommissa. Alkaa taas kahden päivän jälkeen tuntumaan että olen maatalonemätä. Onneksi ei appiukolla ole enään elukoita niin ei tarvii niissä hommissa auttaa ollenkaan. Ammatiltani ole kokki/tarjoilija eli siis tuo ruan tekeminen ei niin vaikeaa kun on kunnon ohjeet. Vaan se kustannuspuoli minua mietityttää ehkä eniten. Kaippa vaan sanon että 15? per lärvi niin saatte kaikki aamupalat ym. pöytään katettuna.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Alkuperäinen kirjoittaja senssipalsta:
mistäpä muuten löysit tollasen kasan miehiä?mitä te oikeen teette 8 vuorokautta?
Appiukon luokse menossa kesälomalle, meikäläisen veljet lähtee 2kpl, oma miekkonen, appiukko paikanpäällä, appiukon ex tulee eli anoppi, ukon sisko ja sen veli perheineen 3 henkeä, ja tietty minä ja molemmat muksut. Eli jengiä talo täys. Anoppi ei tee ruokia sen tiedän eli homma lankee meikäläiselle jos meinataan syödä.


En tee ruokia ennakkoon, kovasti yrittänyt pohtia mitä kaupasta pitää ostaa kun lähimpään kauppaan 40km.
Miksi ihmeessä SINÄ ne ruoat maksat ja teet??

Menette paikalle ja sanot, että teette niin kauppa- kuin ruuanlaittovuorot. Ihan pokkana!! Säkö raadat 8 päivää syöttääksesi porukat??

Jessus, sähän olet ihan ylikäveltävä, jos vaan kiltisti suostut tuollaiseen kohteluun...

40 km ei ole liian pitkä kauppareissuksi. Niille miehille ainakaan.







Ei siellä kukaan muu kuin anoppi osaa mun lisäksi laittaa syötävää ruokaa. Appiukon ruokavalio koostuu keppanasta ja lenkkimakkarasta kun muita ihmisiä ei ole paikanpäällä. Juu minä teen ruat siellä jos meinataan normaalia ruokaa syödä. Ei siinä mitään meikäläinen joutuu siivoomaan koko omakotitalon lattiasta kattoon kun appiukko ei sitä harrasta. No siivoomisessa on ainakin miehen sisko apuna. Eipä tunnu kovin lomalle meikäläisestä. Kaksi kertaa vuodessa käydään ja siivoan aina appiukolle koko talon. Meinasinkin että jos kehtaan niin pyydän muutaman euron rahaa per vieras ruokaa varten.


Leipää en sentään rupea tekemään kun ei ole yleiskonetta käsin en jaksa rupea vaivaamaan.

Kukaan muu koko aikuisesta porukasta ei osaa tehdä ruokaa? Edes miehen sisko vaikka hänellä on perhe?

Mä kieltäytyisin menemästä. Ihan simppeliä. Joskus sitten omalla porukalla käytäisiin appiukkoa katsomassa, ilman noita siipeilijöitä.

Toinen vaihtoehto on, että miehesi sopii pelisäännöt, hänenhän sukulaisia he ovat!! Miksi miehesi antaisi sinun raataa hänen sukulaistensa eteen?

Eikä mitään paria euroa per naama ruokarahaa, vaan ihan sen verran kuin sitä kuluukin. Etukäteen tietty raha ja viikon jälkeen tasataan tilanne ja pyydetään vielä lisää jos tarvitaan.

Jos sä sitten kokkaatkin niin vähintään, tiskivuorot kaikille erikseen. Ja oman isänsä talon siivoukseen saa osallistua myös miehesi!

Mä kieltäytyisin menemästä. Ihan simppeliä. Joskus sitten omalla porukalla käytäisiin appiukkoa katsomassa, ilman noita siipeilijöitä.

 
xyz
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Onhan tuo nyt ihan kohtuutonta et ap:n pitäis yksin vastata koko tuon porukan ruokahuollosta kustannuksineen.. Osaavat kai nyt aikuiset ihmiset omat ruokansa ostaa. Itse en ruokkisi kuin oman perheeni (eli mies&lapset) ja muut sukulaiset miettikööt itse ruokkansa.


Meikäläisen vastuulle kuuluu omat veljeni nuorempi vasta 12 vuotias. Siinä se onkin kun en kehtaa olla tekemättä muille sitä ruokaa. Olisi hiukan epäkohteliasta jos teen vaan meidän porukalle ruat ja muut kattoo vierestä kielipitkänä.
Eipäs. Epäkohteliasta on apilta, anopilta ja miehen siskon perheeltä odottaa sinulta ilmaista ruokaa ja siivousta. :(

 
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Miehesi ei tee mitään? Sun veljet ei tee mitään? Miehen sisko ei osallistu ruuanlaittoon/kustannuksiin? Siivoat vielä koko talon? Voi luoja.. On miehen suku onnellinen kun on tuollaisen kodinhuolehtijan löytänyt. On sen verran surullista kertomusta sinulta että melkein toivoisi koko kirjoituksen olevan provo. :(

Ota nyt nainen itseäsi niskasta kiinni ja lopeta tuollainen passaus.





Eipä ole provo. Keskiviikkona on tarkoitus lähteä reissuun. Eipä noi miehet mitään kerkee tekemään kun appiukko laittaa ne hommiin siellä eli siis metsän raivausta, koneiden korjausta ym. ovat koko ajan ulkosalla. Anoppi vahtii lapsia ja viihdyttää. Miehen sisko on asperger tapaus eli aika hidas immeinen kaikessa joten ei suurta apua. Se ei ole 100% varmaan tuleeko miehen veljen avokki jos tulee niin sit saan apua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Onhan tuo nyt ihan kohtuutonta et ap:n pitäis yksin vastata koko tuon porukan ruokahuollosta kustannuksineen.. Osaavat kai nyt aikuiset ihmiset omat ruokansa ostaa. Itse en ruokkisi kuin oman perheeni (eli mies&lapset) ja muut sukulaiset miettikööt itse ruokkansa.


Meikäläisen vastuulle kuuluu omat veljeni nuorempi vasta 12 vuotias. Siinä se onkin kun en kehtaa olla tekemättä muille sitä ruokaa. Olisi hiukan epäkohteliasta jos teen vaan meidän porukalle ruat ja muut kattoo vierestä kielipitkänä.
Eipäs. Epäkohteliasta on apilta, anopilta ja miehen siskon perheeltä odottaa sinulta ilmaista ruokaa ja siivousta. :(

Nimenomaan näin.

Ja MIEHELTÄSI! Passaatko aina kotonakin miestä ja perhettäsi tuohon tyyliin?

 
Raksu
Jotenkin ymmärrän ap:tä... entäs jos vaan sanot kauppareissulle lähtiessä, että nyt sitten sitä ruokarahaa tarvittais muiltakin? Tarvii kuitenkin ostaa paljon kerralla ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Onhan tuo nyt ihan kohtuutonta et ap:n pitäis yksin vastata koko tuon porukan ruokahuollosta kustannuksineen.. Osaavat kai nyt aikuiset ihmiset omat ruokansa ostaa. Itse en ruokkisi kuin oman perheeni (eli mies&lapset) ja muut sukulaiset miettikööt itse ruokkansa.


Meikäläisen vastuulle kuuluu omat veljeni nuorempi vasta 12 vuotias. Siinä se onkin kun en kehtaa olla tekemättä muille sitä ruokaa. Olisi hiukan epäkohteliasta jos teen vaan meidän porukalle ruat ja muut kattoo vierestä kielipitkänä.
Eipäs. Epäkohteliasta on apilta, anopilta ja miehen siskon perheeltä odottaa sinulta ilmaista ruokaa ja siivousta. :(




Nimenomaan näin.

Ja MIEHELTÄSI! Passaatko aina kotonakin miestä ja perhettäsi tuohon tyyliin?

En passaa kotona. Minä teen ruan, hoidan lapset ja pesen pyykit. Mies hoitaa loput koti hommat. Appiukko pistää hommiin kaikki miehet ketkä kynnelle kykenevät ja naiset hoitaa talouden pidon.

 
Musta sä voisit kyllä ihan ostaa ne ruuat omasta pussista aluks, ja sitten vaan jakaa kuitin loppusumman ruokailijoiden kesken. Jos ei huvita maksaa omaa osuuttaan, niin eipä varmaan huvita syödäkään. :) ja tietty voisit laskuttaa oman osuutes myös muilta, koska sä näät siinä ihan hirveen vaivan.
ootko sä ihan varma, että ne kaikki ihmiset on tulossa sinne vaan "täyshoitoon" ja elämään ja syömään ilmaiseksi viikoksi? Etteivät esim. tuo omia eineksiään mukana? Käsittämätöntä, jos näin... :/

Mä en kyllä kehtais missään kylässä olla ensinnäkään tarjoattamatta apuani kaikessa, mihin vaan hiukankin kuvitttelisin kykeneväni, enkä myöskään olla osallistumatta yhteisiin menoihin.
Mä en nyt oikeen tiiä, että onko tuo silkkaa ajattelemattomuutta vai meneekö hyväksikäytön puolelle?
 
laske noin hinta ja sanot että menet kauppaan ja poppoon rahoilla ostat ruuat...me oltiin just vkoloppuna mökillä ja meitä oli 4 perhettä, yhteensä 19 henkeä ja sovittiin että jokainen antaa 20e per perhe ja käytiin kaupassa, se riitti hyvin ja kenenkään ei tarttenu miettiä mitä saa syödä...sama periaate sielläkin vaan...soittele porukat läpi ja sano ja kysyt samalla onko erityisruokavaliota
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
laske noin hinta ja sanot että menet kauppaan ja poppoon rahoilla ostat ruuat...me oltiin just vkoloppuna mökillä ja meitä oli 4 perhettä, yhteensä 19 henkeä ja sovittiin että jokainen antaa 20e per perhe ja käytiin kaupassa, se riitti hyvin ja kenenkään ei tarttenu miettiä mitä saa syödä...sama periaate sielläkin vaan...soittele porukat läpi ja sano ja kysyt samalla onko erityisruokavaliota
Tekikö teilläkin vaan yksi ihminen sitten ruuat kaikille? Mä en edelleen käsitä, miksi ap:n pitäisi kaikkien syömiset huolehtia? Eiköhän aikuiset ihmiset osaa itsekin ruokailunsa hoitaa, jos eivät, niin johan olisivat nälkään kuolleet.
 
vieras
Mistäs ne miehet kaikki viikon keppanat sitten saa? Raahaatko ne niille kaupasta?

Jos itse hakevat kaljansa, niin annat vaan kauppalistan mukaan heille, että tuokaas nuokin (etkä missään tapauksessa rahaa).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raksu:
Jotenkin mä haluan tietää, että miten tässä loppujen lopuksi käy...


Ilman muuta kerron kun takaisin tullaan ja netti käytössä niin voin väliaikatietoja kirjoitella.

En kanna kenellekkään kaljaa. Oma ukko ei juo edes keppanaa... Taitavat naapuritalosta käydä ostamassa venäläistä keppanaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Alkuperäinen kirjoittaja xyz:
Onhan tuo nyt ihan kohtuutonta et ap:n pitäis yksin vastata koko tuon porukan ruokahuollosta kustannuksineen.. Osaavat kai nyt aikuiset ihmiset omat ruokansa ostaa. Itse en ruokkisi kuin oman perheeni (eli mies&lapset) ja muut sukulaiset miettikööt itse ruokkansa.


Meikäläisen vastuulle kuuluu omat veljeni nuorempi vasta 12 vuotias. Siinä se onkin kun en kehtaa olla tekemättä muille sitä ruokaa. Olisi hiukan epäkohteliasta jos teen vaan meidän porukalle ruat ja muut kattoo vierestä kielipitkänä.

No ei tosiaankaan lomalta tunnu. Huhhuh...Kyllähän sitä vaikka ruokaa laittas, jos muutkin ois kaverina. Kun naisia ainakin tulee muutama. Ihme, miten jotkut kehtaa tulla valmiille aina. Siis mä en ainakaan kehtais istua valmiiseen ruokapöytään ja ootella valmista. Ainakin tarjoaisin apua.
Kokeilepa joku päivä, ettet teekään mitään ruokaa. Alkaisko jollakin evä liikkumaan, jos ei oltaan mennessä ois ruokaa saanu.
 

Yhteistyössä