Auttakaa naista mäessä

ollaan lähdössä reissuun ja pitäisi ennakkoon kehitellä 8 pvm menu. Syöjiä osapuilleen 12 henkee. Pää lyö tyhjää. Suurin osa aikuisia miehiä jotka syö melkein tupla annokset. En ole ihan äsken tehnyt näin suuria määriä ruokaa. Niin ja edullisesti pitäisi päästä kun minä ilmeisesti olen ruokien maksaja. Olispa käytössä Aterix ohjelma sillä on helppo laskea kulut ja määrät eri resepteille.
 
pöö
Keitoista ainakin saa mahan täyteen, jos ei mitään hienouksia tarvi olla niin myös peruna-jauhelihalaatikko ja makaroonimössö on helppoja tehdä isollekin sakille. Lihapitoista safkaa jos eivät oo mitään viherpiipertäjiä ne miehet..
 
Alkuperäinen kirjoittaja senssipalsta:
mistäpä muuten löysit tollasen kasan miehiä?mitä te oikeen teette 8 vuorokautta?
Appiukon luokse menossa kesälomalle, meikäläisen veljet lähtee 2kpl, oma miekkonen, appiukko paikanpäällä, appiukon ex tulee eli anoppi, ukon sisko ja sen veli perheineen 3 henkeä, ja tietty minä ja molemmat muksut. Eli jengiä talo täys. Anoppi ei tee ruokia sen tiedän eli homma lankee meikäläiselle jos meinataan syödä.


En tee ruokia ennakkoon, kovasti yrittänyt pohtia mitä kaupasta pitää ostaa kun lähimpään kauppaan 40km.
 
njamii
mä ehkä lähtisin sillä linjalla, että jotain uunissa tehtävää ruokaa tai muuten "itestään" valmistuvaa. Eli esim. uudet perunat ja karjalanpaistia, makaroonilaatikko, kaalilaatikko, moussakaa, jauheliha-/makkarakeittoa....
 
Jep,

Eli tässä nyt olis raaka versio siitä mitä teen;

-kesäkeitto
-punajuuripihvit
-savusilakkavuoka (savustamo lähellä)
-makaroonilaatikko
-jauhelikeitto
-kirjolohta
-mangobroileria
-lihapullat

plus kaikkiin tietty tarvittavat lisukkeet; riisit, peruna ja kastikkeet
 
njamii
ja jos kerta perut saa omasta pellosta, niin sitten enempi kehittelisin perunoitten kera syötäviä eli esim. punajuuripaistosta, kananmunakastiketta, kesäkeittokin on hyvää (jos siitä yleensäkin tykkää), mureketta tai lihapullia...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tannertaja:
Alkuperäinen kirjoittaja senssipalsta:
mistäpä muuten löysit tollasen kasan miehiä?mitä te oikeen teette 8 vuorokautta?
Appiukon luokse menossa kesälomalle, meikäläisen veljet lähtee 2kpl, oma miekkonen, appiukko paikanpäällä, appiukon ex tulee eli anoppi, ukon sisko ja sen veli perheineen 3 henkeä, ja tietty minä ja molemmat muksut. Eli jengiä talo täys. Anoppi ei tee ruokia sen tiedän eli homma lankee meikäläiselle jos meinataan syödä.


En tee ruokia ennakkoon, kovasti yrittänyt pohtia mitä kaupasta pitää ostaa kun lähimpään kauppaan 40km.
Miksi ihmeessä SINÄ ne ruoat maksat ja teet??

Menette paikalle ja sanot, että teette niin kauppa- kuin ruuanlaittovuorot. Ihan pokkana!! Säkö raadat 8 päivää syöttääksesi porukat??

Jessus, sähän olet ihan ylikäveltävä, jos vaan kiltisti suostut tuollaiseen kohteluun...

40 km ei ole liian pitkä kauppareissuksi. Niille miehille ainakaan.
 
njamii
mites ois välipalalle tai illaks pannari? muita noita syötäviä tulee näin äkkiseltään mieleen kiisselit, uuniomenat... aamuks varaat leipää, jugurttia, puuroa, hedelmiä yms. normi juttuja. Tietty jos ahkera oot niin iltapalalle leivotut tuoreet sämpylät tai perunarieskat on ihania
 

Yhteistyössä