Auttakaa nyt mua näiden verhojen kanssa

Meillä on kaikissa yläkerran makkareissa tuollaiset ikkunat kun tuossa kuvassa. Eli leveät ikkunalistat ja kalteva katto eli lista tulee ihan katon reunaan kiinni.
Mä kuitenkin haluaisin ainakin tohon meiän makkariin ja tytön huoneeseen jonkunlaiset verhot.
Mutta miten ihmeessä se onnistuu tuollaiseen ikkunaan ?
Ensin ajattelin laittaa sellasen verhovaijerin, mutta se tulee niin kiinni tuohon ikkunaan, ettei tuuletusikkunaa saa auki.

Periaatteessahan tuohon saisi jonkun lyhyen verhotangonkin, mutta se kiinnitys pitäisi tehdä joko ikkunalistaan tai sitten tuohon pieneen rakoon. Eikä siinä voi olla päissä mitään isoja koristemöhkäleitä :D

Ikean kuvastossa oli sellainen tanko, joka kaartui päädyistä, mutta en tiedä miten se kiinnitetään.

Antakaa nyt ideoita, jooko |O


http://www.aijaa.com/v.php?i=6468095.jpg

Juu, kuvan laatu ei ole parhaasta päästä :D
 
vieras
Onpa hankala tilanne. Näön puolesta en laittaisi mitään, kauniin "puhtaan" näköistä. Valon vuoksi laittaisin sälekaihtimet sellaista mallia, missä läpipääsevän valon määrä on pienempi. Kaihdinliikkeissä tietävät tarkemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onpa hankala tilanne. Näön puolesta en laittaisi mitään, kauniin "puhtaan" näköistä. Valon vuoksi laittaisin sälekaihtimet sellaista mallia, missä läpipääsevän valon määrä on pienempi. Kaihdinliikkeissä tietävät tarkemmin.
No, mä kans ensin mietin, että jos antaisi olla noin, mutta jotenkin mä kaipaan jonkunlaista rättiä tonne ikkunalle roikkumaan :D
 
onpas hankala ku noin katossa kiinni toi vasen reuna... se seinään kaartuva tanko kyllä vie tilaa yhtä paljon ku tavallinenki.
Onnistuskohan silleen et reilusti ikkunan yläpuolelle keskikohtaan sellanen sänkyverhon tanko, sit seinään ikkunan molemmin puolin "koukut", joihin ne verhot sit saa kiinni. vaikee selittää mitä tarkoitan.. pitkät suorat verhot siis laittasit silleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
onpas hankala ku noin katossa kiinni toi vasen reuna... se seinään kaartuva tanko kyllä vie tilaa yhtä paljon ku tavallinenki.
Onnistuskohan silleen et reilusti ikkunan yläpuolelle keskikohtaan sellanen sänkyverhon tanko, sit seinään ikkunan molemmin puolin "koukut", joihin ne verhot sit saa kiinni. vaikee selittää mitä tarkoitan.. pitkät suorat verhot siis laittasit silleen.
Toi olis tietty yksi vaihtoehto.
Kuinkahan lyhyenä sitä kaartuvaa tankoa saa, oletko nähnyt sitä ihan livenä ?
 
vieras
Entäs kaksipuolisella teipillä esim. ylälistaan kiinnitettu kevyt valelaskosverho, jota ei siis saa alas asti laitettua. Antaa näköä, mutta varsinainen pimennys hoituu edelleen kaihtimilla. Joku vaalea väri peittäisi sitä seikkaa, että verhoa ei saa laitettua yhtään listoja pidemmälle. Olisi näpsäkämmän näköinen, kuin joku "rättiverho", jolle ei näön puolesta ole yhtään tilaa.
http://www.google.fi/images?um=1&hl=fi&gbv=1&tbs=isch:1&q=valelaskosverho&revid=27952211&sa=X&ei=QK1OTKrXAs6WOL_U8J4C&ved=0CB4Q1QIoADgo
 
Kaisa
Mul oli yhessä kämpässä ikkunat tuohon tyyliin.. laiton tuollaisiin isoihin ikkunoihin yläkapan (oranssin) ja sit tuohon pieneen ikkunaan "vinon" yläkapan.. eli siten et se oli toisesta reunasta n. 30cm ja toisesta n.15cm
 
vieras
Vielä jatkoa. Tämän olen itselle laittanut talteen. Minusta kauniin ja myös "puhtaan" näköinen verho, kun tykään joko paljaista ikkunoista tai sitten hyvin neutraaleista verhoista.
http://plaza.fi/s/f/editor/images/verhot%20makuuhuoneeseen.jpg
 
Alkuperäinen kirjoittaja syklaaminkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
onpas hankala ku noin katossa kiinni toi vasen reuna... se seinään kaartuva tanko kyllä vie tilaa yhtä paljon ku tavallinenki.
Onnistuskohan silleen et reilusti ikkunan yläpuolelle keskikohtaan sellanen sänkyverhon tanko, sit seinään ikkunan molemmin puolin "koukut", joihin ne verhot sit saa kiinni. vaikee selittää mitä tarkoitan.. pitkät suorat verhot siis laittasit silleen.
Toi olis tietty yksi vaihtoehto.
Kuinkahan lyhyenä sitä kaartuvaa tankoa saa, oletko nähnyt sitä ihan livenä ?
en valitettavasti osaa sanoa minkä kokoista löytyy ja oon nähny sängyn päädyssä sen kyllä ja pitäs helpostikki toimia tommosessaki paikassa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäs kaksipuolisella teipillä esim. ylälistaan kiinnitettu kevyt valelaskosverho, jota ei siis saa alas asti laitettua. Antaa näköä, mutta varsinainen pimennys hoituu edelleen kaihtimilla. Joku vaalea väri peittäisi sitä seikkaa, että verhoa ei saa laitettua yhtään listoja pidemmälle. Olisi näpsäkämmän näköinen, kuin joku "rättiverho", jolle ei näön puolesta ole yhtään tilaa.
http://www.google.fi/images?um=1&hl=fi&gbv=1&tbs=isch:1&q=valelaskosverho&revid=27952211&sa=X&ei=QK1OTKrXAs6WOL_U8J4C&ved=0CB4Q1QIoADgo
Tuollaista valelaskosverhoa mäkin mietin, mutta antaako se sitten niin paljon periksi, että tuuletusikkunan saa auki, kun se kiinnitetään listaan.
Ja pitääkö nuo teippiviritykset oikeasti ? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vielä jatkoa. Tämän olen itselle laittanut talteen. Minusta kauniin ja myös "puhtaan" näköinen verho, kun tykään joko paljaista ikkunoista tai sitten hyvin neutraaleista verhoista.
http://plaza.fi/s/f/editor/images/verhot%20makuuhuoneeseen.jpg
Tuo on kaunis ja sopisi meille. Ja pitkälti sitä mitä mä itsekin mietin, mutta se kiinnitys. Nuokin on tangolla laitettu.
 
vieras
Pienikokoinen verho nousee helposti ylös, kun on kiinni ainoastaan ylhäältä, ei sivuista. Kiinnitys pitää tehdä niin, että pääsee taittumaan oieasta kohdasta. Teippisysteemiä pitää miettiä, miten kiinnittää ja miten leveästi laitettu. Kevyen verhon kanssa ei pitäisi tulla ongelmaa. Esim. pesuissa laittaa vastakappale, ettei nukkaannuta. Verholiikkeissä varmaan osaavat auttaa siinä, mikä on paras vaihtoehto. Ehkä se voi olla myös, joku verhovaijeri, mihin verho kiinnitetään.
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja syklaaminkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vielä jatkoa. Tämän olen itselle laittanut talteen. Minusta kauniin ja myös "puhtaan" näköinen verho, kun tykään joko paljaista ikkunoista tai sitten hyvin neutraaleista verhoista.
http://plaza.fi/s/f/editor/images/verhot%20makuuhuoneeseen.jpg
Tuo on kaunis ja sopisi meille. Ja pitkälti sitä mitä mä itsekin mietin, mutta se kiinnitys. Nuokin on tangolla laitettu.
mitä jos laittaisit vaijerin ja kummaanki reunaan sellaiset koukut mihin se vaijeri kiinnitetään.. ne ainaki pitää (meil on eteisessä)
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ohuen vaijerin/ tangon laittaa pikkaisen alemmas ja sitten ompelee verhoihin yläreunan korkeammalle kuin tanko, niin saa hankalan kohdan peitettyä.
verhoon saa kiinnitettyä sellaisia kiinnitys lenkkejä joita ei tarvi ommella (kaverilla oli sellaiset, mut en tiedä oliko ne silittämällä vai tarralla kiinnitetty)
 

Yhteistyössä