Avaatteko oven tuntemattomille?

  • Viestiketjun aloittaja epäileväinen
  • Ensimmäinen viesti
Pin
[QUOTE="dori";30242682]Niin juu, kun sinähän olet siellä...

Kai sua kuvataan parhaillaankin johonkin Suomikotirouvat New Yorkissa-sarjaan ja talvella sitten näytetään kun sä tupsukorkkarit jalassa pyyhiskelet pölyjä patsaiden päältä ja kysyt kodinhoitaja Lupitalta neuvoa kun et osaa käyttää pölyhuiskaa? :D

Ei kai, missä te ootte nyt? Kerro jotain sieltä, mitä eroja oot jo Suomeen huomannut?[/QUOTE]

:LOL: No ei nyt sentään!
Mun blogiini olen niitä kerännyt ja jos kiinnostaa niin käy ihmeessä sieltä lukemassa/kysymässä jos en ole vastannut siihen mikä mietityttää. (löytyy profiilistani)Aina jos joku kysyy noin laajasti niin vaikea tiivistää ja muistaa kaikkea. Muutenkin ketjua en viitsi ihan murhata ihan eri aihealueella. :rolleyes:

Tämän kommentin kun kuitenkin laitan niin kerron, että ensimmäisenä tulee aina mieleen se kun kauppaan mentiin ja sieltä pölähtää heti iloinen myyjä kysymään "moi miten menee" ja seuraava olikin: "onko löytynyt kaikki, okei onpas teillä söpö pikkuinen, haluatteko lisää lapsia, mitä teette täällä" jne. Tuli jotenkin "öhh ehe..mmm fine thanks..." vaikka olenkin sosiaalinen ja yleensä sanavalmis ihminen. Ja tämä on siis ihan perus. On todella outoa jos kaupassa kukaan ei tule kyselemään kuulumisia eikä kukaan pysähtyisi juttelemaan. Puistoon mennessä olen jo tottunut hipsimään mammalauman viereen ja huudahtamaan hymysuin tervehdyksiä. Sitten käydäänkin läpi kaikkien ns pintapuolinen elämä ja kehutaan lapset ja kaikki.

Joku ihan jatkuvasti pää kenossa hymyilee kun menemme perheen kanssa jossain ja pitää vastailla koko ajan kohteliaasti takaisin hymyilemällä tai kiittämällä kun kuulee kohteliaisuuksia.

Noin siinä on varmaan eka asia mikä tulee mieleen ja jos on vielä jotain niin laita vaan tuonne blogin puolelle. Sori ap... :D
 
Avaan.

Tosin mä näen, kuka oven takana on (ovessa on lasi) ja mulla on koirat turvana. Joskin avaisin kyllä sen oven, vaikka siinä ei olisi lasia, eikä olisi koiriakaan, sillä oven takana saattaa olla joku lapsen kaveri, eli ei se oven takana seisova vieras välttämättä olisi kukaan mun tuttuni, joiden tulisi ilmoittaa tulostaan etukäteen, vaan se saattaa tosiaan olla joku lapsenkin kavereista.

Jos ovikello soi myöhään, siis tyyliin klo 21 ja oven takana seisoo joku tuntematon mies, otan toisen koirista ovelle mukaani. Jos koiraa ei olisi, en todennäköisesti avaisi ovea.
 
vierailija
Ei tulisi mieleenkään avata, koska näet oveni kerrostalosso on semmoisessa kohtaa ettei kukaan koskaan seiso sen edessä, joten ovisilmästä ei näy ketään, joten täysin arvailuksi menee kuka siellä voisi olla ja etenkin, kun luin uutisen naisesta, jonka luokse mies ja nainen olivat menneet rikollisissa aikeissa, mies muka ensin pyytäen lasillista vettä ja sitten taisivat pahoinpidellä asukkaan ja alkoivat penkoa paikkoja ryöstettävien asioiden löytämisen toivossa. Onneksi kyseinen nainen pääsi miehen huomaamatta livahtamaan naapuriin, joka soitti poliisit, mutta oli sellainen opetus, etten varmasti halua avata random ihmisille enää ovea, joka onneksi soikin äärimmäisen harvoin ja soittelijat enimmäkseen lähinnä Jehovan todistajia, joille minulla ei ole mitään asiaa ja enkä halua heidän vievän aikaani mielestäni harhaoppinsa julistamisen. Kaikki tutut tajuavat soittaa ensin ennen käyntiä.
 
vierailija
Ennen aukasin kyllä, nykyään en. Aiemmin ei ollut ovisilmää, niin silloin olen avannut mm. Jehovantodistajille oven pelkkä pyyhe päällä.
Joskus yövuoron jälkeen en avannut ovea kun ovikello soi.. En siis tiennyt (muistanut) että joku olisi tulossa, no ovi ku ei auennut niin huoltomies tuli yleisavaimella sisään.. Olihan se vähän noloa kammeta sängystä kattoo et kuka ihme tuli.

Nykyään en kyllä avaa jos en odota jotakuta.. Ovipuhelinta pidän äönettömällä. Hu
 
vierailija
Aikanaan kaupungissa asuessa ei tullut aina ovea avattua, toki katsoin ovisilmästä, kuka oven takana on.

Nyt maalla asuessa avaan aina oven, tai no, olisi meillä tuo ovi aukikin yötä päivää, mutta liekkö koirien haukunta estää koputtelijaa omatoimisesti ovea avaamasta. Useammin täällä tulee kutsumaton kuin kutsuttu vieras koputtelemaan ja aina jollain ihan oikealla asialla. Kaupustelijoita täällä ei käy.
 

Yhteistyössä