Avaatteko puolisollenne osoitetutkin kirjeet?

  • Viestiketjun aloittaja miten on?
  • Ensimmäinen viesti
Ei ole ollut tapana puolin eikä toisin. Toistaiseksi kumpikin avaamme omat postimme.

Jos toinen on pidemmällä reissulla, niin puhelimessa toki puhutaan siitä minkä näköisiä kirjeitä on tullut, ja sitten sovitusti toinen voi avata toisen postin tarkistaakseen onko sisältöön reagoitava jostain syystä nopeasti.
 
kfiasjl
Meillä jäisi miehen nimellä tulevat postit avaamatta jos minä en niitä avaisi. Ei tule juusi muuta kuin laskuja. En ehkä avaisi jos tulisi vaikka kirje jossa on käsin kirjoitettu nimi ja osoite eikä ole mistään yrityksestä. Veisin kuoren hänelle ja pyytäisin avaamaan johon hän luultavasti sanoisi että mikset ole avannut sitä?
 
"vieras."
Eipä miehelle juuri muuta kirjepostia tule kuin laskuja, ja mun minä ne maksan (yhteiseltä tililtä) niin on sovittu että voin ne aukaista.

Eikä minusta ole mitään outoa jos mies kävisi käsilaukullani, jos sieltä jotain tarvitsisi (bussikortti, parkkirahaa, vauvan "kauppalelu", postilaatikon avaimet tms.).

Toki muodon vuoksi tulisi kysyttyä / ilmoitettua puolin ja toisin jos toinen on paikalla.
 
En avaa kirjeitä, en puhelinta enkä tietokonetta. Mulla on omat eikä mua edes kiinnosta miehen kirjeiden tai koneiden sisältö. Mies osaa kyllä hoitaa laskut siinä kuin minäkin. Mun mies on niin fiksu että saa itse kirjekuorensakin auki.
 
Jos on selvää että se on joku yhteinen lasku tms niin sitten avataan. Muita kirjeitä ei, vaikka ei kummallakaan mitään syytä ole kieltääkään. Ei mua ainakaan kiinnosta avata hänen kirjeitä, hän hoitaa omat postinsa ja niiden asiat.
 
"Hmm"
Joo avaan. Mä maksan kaikki meidän paperilaskut (miehelle tulee puhelin, sähkö, vuokra tms s-postiin), eikä meille muita kirjeitä oikein tule. Yleensä ne on yhteisiä jutuja vaikkakin miehen nimellä (lasten harrastuksia tms).
 
tiskiina
Minä en yleensä avaa miehen nimellä tulevia kirjeitä ja sitten se kotiin tullessaan ihmettelee että "miks tätä ei oo avttu" :D ihan outoa. Minä aina haen ja katon läpi postin nii en tiiä avaisko se jos ois tilaisuus, mutta tuskin mua haittais..
 
Wieruus
Laskuja meille ei edes tule paperisina, Mainoskirjeet nakataan suoraan paperinkeräyslaatikkoon avaamatta ja muuta kirjepostia tulee niin harvoin että ihan itse saadaan avata.
 
"minna"
Eipä sille paljon tule kuin laskuja. Avataan siis puolin ja toisin. Jos tulee henkilökohtaisempi kirje, en avaisi. Sellaisia ei kyllä ole tainnu tulla kuin kerran 13 vuoden aikana ???? Meillä yhteiset rahat joten sama Se kumpi ne laskut avaa ????
 

Yhteistyössä