Availetko kaupassa pesuaine/huuhteluaine pakkauksia?

  • Viestiketjun aloittaja eikö niin saa tehdä?
  • Ensimmäinen viesti
eikö niin saa tehdä?
Itse kyllä haistelen pesuaineita/huuhteluaineita/siivousaineita, jos aion ostaa vaihteeksi uutta merkkiä/tuoksua. Ostaako oikeesi joku ko. tuotteita haistelematta niitä etukäteen pelkän nimen perusteella?
 
"vieras"
En availe.

Yleisesti ottaen kun ostaa kotimaisen tuotteen, jossa lukee että hajusteeton, niin se on hajusteeton.

Huuhteluainetta en kätä, en ole koskaan ymmärtänyt mihin sitä tarvitaan.

Joo kerran oli kamalan hajuista vessanpesuainetta, mutta siis tietysti käytin sen loppuun ja ostin seuraavalla kerralla eri hajua. Kai sen nyt muistaa että tykkääkö "männystä" vai "sitruunasta".

Kunhan on kotimaista. (esim. allegro ja kiilto)
 
älkää viittikö
Älkää nyt viitsikö huijata, kaikki niitä availee! :)

Pesuaineita, deodorantteja, shampoita ja hoitoaineta, avataan, haistellaan ja laitetaan takaisin.

Eihän niitä saisi, eikä tuote tykkää hyvää siitä, eikä ole kiva seuraavan sitä ostaa, mutta näin tapahtuu ihan koko ajan.
 
Aloittaja ei kysynyt mitään shampoista, deodoranteista eikä suihkugeeleistä yms. vaan pesu- ja siivousaineista.

Jos kaikesta mahdollisesta puhutaan, niin sitten täytyy myöntää että haistelen suihkugeelejä joskus, mutta yleensä käytän paria samaa merkkiä niin ei tarvi haistella. Deodorantteja en haistele kun ei ne haise millekään kun sitä palloa ei voi liikuttaa ettei mene pilalle se tuote ja käytän aina samaa merkkiä. Ja shampoot haisee yleensä niin laimealle, joten ei niitäkään tarvi haistaa kun se on ihan sama mille se haisee.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja älkää viittikö;28906029:
Älkää nyt viitsikö huijata, kaikki niitä availee! :)

Pesuaineita, deodorantteja, shampoita ja hoitoaineta, avataan, haistellaan ja laitetaan takaisin.

Eihän niitä saisi, eikä tuote tykkää hyvää siitä, eikä ole kiva seuraavan sitä ostaa, mutta näin tapahtuu ihan koko ajan.
ap kysyi pyykinpesu- ja siivousaineista.

No kyllä en haistele ihmisenpesuaineitakaan, koska ostan yleensä jotain mahdollisimman neutraalia ja hajusteetonta. Kuten Linna shampoota ja Linna suihkusaippuaa. Samaa "rexonaa" olen käyttänyt vuosia, jos joskus joudun ostamaan erin, niin eipä tuo maailmaa kaada jos päivän haisisikin ei-itseä-mielyttävältä.

Cutrin shampoot on jokseenkin kaikki mietoja tuoksuja, samoin xz. Mitä niitä sen enempiä haisuttelemaan
 
määä
No en, musta se on törkeää. Saman tien alkaa pilaantuminen ja kuivaminen, ja bakteerit sinne törähtää kasvamaan. Sitten joku onneton sen ostaa ja kuukauden päästä se on kuivunut pulloon kun on kaupassa ollut jo kuukausia haisteltavana.
Ne kuluu kuitenkin niin äkkiä ettei mun elämää pilaa käyttää loppuun ja varoa seuraavalla kerralla. Haisevia huuhteluaineita en muutenkaan käytä, suosittelen muillekin jos on niin herkkis.
Entäs jos roskiksessa yöpynyt ja juuri oksentanut deeku haistelee deodoranttia, ja nenä vähän krapulassa lipsahtaa, tai sormi siihen palloon?
Puristaa vähän sun kasvovoiteesta ja hieraisee kädelle liaten pullon?
Haluatko ostaa sen tuotteen jossa jonkun nenä on käynyt? Vai arvioidaanko siisteyden ja ulkonäön perusteella kuka saa nuuhkia ja kuka ei?
Juuri tuosta syystä joudutaan kosmetiikassakin menemään moninkertaisiin pakkauksiin, ja tulee ylimääräistä jätettä.
Katselinpa kerran kaupassa, kun noin 10-vuotias lapsi avasi ja haisteli kaikki stick-deodorantit, siis jotain 10 eri lajia, äitinsä katseli vieressä eikä sanonut mitään.
 
älkää viittikö
Anteeksi, olette selvästi asian ytimessä, joten kirjoitan yksityiskohtaisemmin kommenttini väärinkäsitysten välttämiseksi, Eli:

Älkää nyt viitsikö, kaikkihan niitä availee!

Käsitiskiaineita, konetiskiaineita, pyykinhuuhteluaineita, pyykinpesuaineita, pyykinpesujauheita, sensitiivisiä pyykinpesuaineita nestemäisenä sekä jauhemaisena, lattianpesuaineita, yleispesuaineita, keittiönpuhdistusaineita,kylpyhuoneenpuhdistusaineita, ikkunanpesuaineita,tahranpoistoaineita,hopean-,kuparin ja teräksenkiillotusaineita, viemärinavausaineita, wc-pöntönraikastimia,ilmanraikastimia,autonpesuaineita ja kerran eräs rouva jopa nuuskutti ihmesientä!

Olikos nyt tarpeeksi yksityiskohtaisesti kommentoitu ettei tarvii nussia välimerkkejä?
Kiitos ja hyvää yötä. :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja älkää viittikö;28906047:
Anteeksi, olette selvästi asian ytimessä, joten kirjoitan yksityiskohtaisemmin kommenttini väärinkäsitysten välttämiseksi, Eli:

Älkää nyt viitsikö, kaikkihan niitä availee!

Käsitiskiaineita, konetiskiaineita, pyykinhuuhteluaineita, pyykinpesuaineita, pyykinpesujauheita, sensitiivisiä pyykinpesuaineita nestemäisenä sekä jauhemaisena, lattianpesuaineita, yleispesuaineita, keittiönpuhdistusaineita,kylpyhuoneenpuhdistusaineita, ikkunanpesuaineita,tahranpoistoaineita,hopean-,kuparin ja teräksenkiillotusaineita, viemärinavausaineita, wc-pöntönraikastimia,ilmanraikastimia,autonpesuaineita ja kerran eräs rouva jopa nuuskutti ihmesientä!

Olikos nyt tarpeeksi yksityiskohtaisesti kommentoitu ettei tarvii nussia välimerkkejä?
Kiitos ja hyvää yötä. :)
Ole hyvä vaan.

Kuten jo sanoin: ostan hajusteettomia. Niitä tuskin kukaan on halunnut haistella.

Se on muuten maanantai, mennään nukkumaan.
 
Ei ole tullut mieleenkään, yleensä kaupoissa avattu pakkaus on ostopäätös. Riippuen tuotteesta, otan myös vähän taaempaa sen purkin koska tiedän että noitakin on jotka niitä availee - edes vähän pienempi riski ottaa se avattu pakkaus.

Itse ostan kyllä huuhteluaineita, välillä hajusteettomia ja välillä hajullisia. Ne ei kuitenkaan kestä niin kauaa etteikö sitä hajua kestäis, seuraavalla kerralla jotain muuta. Muuten pesuaineissa ostan sellaisia turvallisia hajuja, kuten mänty tai omena. Kukat on usein imeliä, sitruksiin oon kyllästynyt.

Dödöt ja hajuvedet ymmärrän (vaikka ei nyt kysytykään), meillä on vaan niistä jo tietyt merkit mitä käytetään niin ei niitäkään enää tarvi availla. Niissä olis järkevää että olis myös ne testerit, kuten kosmetiikassa. Saippuoita ei oo tarvinnut availla.
 
  • Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
"vieras"
En tosiaankaan avaa, koska hajustetut pesuaineet haisevat aivan karseilta. En ylipäätään tajua kuka niitä haluaa lemuamaan koteihinsa ja vaatteisiinsa. Miksi ei voi vain tuoksua puhtaalta? Ja säälittelen ihmisiä, jotka niihin nenäänsä työntävät. Siitä tulee myötähäpeän ole eikö tuolla raukalla ole elämässää mitään muuta kivaa.
 
"vihreä"
en enää, joskus teininä avasin, kun en tiennyt ettei niin saisi tehdä. Nyt mua ärsyttää ettei valmistajat tee mitään testereitä tai malleja joista voisi haistaa tuotetta.
 
"moi"
Täytyypä myöntää, että esim. huuhteluainepurkit haistan. Eikä minua kyllä oikeasti haittaa vaikka sitä joku spurku olisi nuuskinutkin, se kuitenkin menee pesukoneeseen ja itsekkin kosken päivittäin asioihin mihin varmasti on kaikenmaailmankansalaiset koskeneet.
Se nyt vain on elämää.
Ja mitä tulee esim. huuhteluaineeseen, niin tuote kuluu kuitenkin nopeasti, eikä se pilalle siitä mene, kun joku sen avaa. Eli otan myös huuhteluaineet aina edestä, enkä kurottele takana olevia purkkeja.

Deodorantteihin ainakin ehdottomasti tarvisi testerit. Jotkut hajustetut kun ovat vain niin ikävänhajuisia, etten haluaisi sellaiselle haista.
 
Avaan joskus, kun on joku mielenkiintoinen uutuus.
Olen tuoksuyliherkkä, saan ihan hirveitä migreeneitä, jos on pienintäkään tuoksua. Käytän sensitive-tuotteita MUTTA niissäkin joissain on sellainen pohjatuoksu, jota en siedä ollenkaan. Joten jos kaupassa uusi herkkisten huuhteluaine, niin saatan nuuhkaista, että sopiiko mulle vai ei. Mut jos sopii, niin tietty ostan se sit.
 
-----
Jos jostain syystä ostan uutta merkkiä pyykinpesuainetta, niin saatan avata, enkä todellakaan ajatettele tekeväni siinä mitään väärää. Kyllähän ne säilyy avattuna vaikka miten pitkään jne.

Jos dödöissä ei ole testeriä, niin avaan kyllä.

Kodin puhdistusaineita en toki avaa, ei se tuoksu jää pinnoille olemaan pitkäksi aikaa.

Olen tarkka tuoksuista, ei saa olla voimakkaasti löyhkääviä tuoksuja, joten minulle olisi kauhistus ostaa mitään sellaista testaamatta, joka haisee nenääni tyyliin koko päivän.
 
"vieras"
No todellakin! Pesuaineet, huuhteluaineet, shampoot, käsisaippuat, dödöt! Kaikki minkä hajulla on jotain merkitystä. Siis toki silloin jos ei tuote ennestään oo tuttu. En mä aio ostaa mitään ja kotona todeta että onpas paskan hajusta. Yleensä pyrin hoitaa nää ostokset sillon, kun joku on seurana. En uskalla yksin nuuskutella purkkeja hyllyjen välissä.
 
hhmm
Itse kaupassa työskenteken ja kaikkea näkee. Nää haistelut on pienempiä paheita. Mut nuoret tytöt ne käy meikkaamassa ja lakkaa suihkuttamassa ja vähän tosta hajuvesipullosta ja tosta pullosta. Ja vaikka käyt huomauttamassa heille ettei niin saa tehdä. Niin seraavana päivänä uusiksi.
 

Yhteistyössä