Availetko kaupassa pesuaine/huuhteluaine pakkauksia?

  • Viestiketjun aloittaja eikö niin saa tehdä?
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Deodorantteja haistan, jos ostan uutta. Käytän suihkutettavaa ja suihkaisen vähän ilmaan jos ei muuten se tuoksu läpi. Mitäs eivät laita testereitä. Ei sitä tarvitse sitä ekaa pulloa ottaa. Jos kaikki haistelevat sitä ensimmäistä, menee se vähän kuin testeristä. Sanotaan ettei ripsatiakaan kannata sitä ensimmäistä ottaa jos joku on kokeillut.

Huuhteluaineita haistelin kun on niin voimakkaita ja piti etsiä joku mukava tuoksu. Nyt kun olen löytänyt sopivan, en haistele.
 
kiusanhenki
availen ja haistelen ja etenkin kaikista nestemäisistä pesuaineissa laitan sen korkin yleensä löysästi kiinni joten jos se kaatuu kassissa niin on jollakin kiva sotku
 
"iini"
Avaan huuhteluainepullot, olen tarkka siinä. Myöskin shampoo- ja saippuapullot, vaikkei niitä kysyttykään. Pyykinpesuaine on aina se sama joten sitä ei tarvitse nuuskia. Mutta aloin tämän viestiketjun myötä miettimään, että onkohan se nuuskiminen niin kohteliasta kuitenkaan. Tosin ostan aina sen minkä avasinkin jos päädyn ko. tuoksuun, jos se yhtään lohduttaa :D Mutta en silti lupaa lopettaa, en halua ostaa sikaa säkissä.
 
"höpöhöpö"
Alkuperäinen kirjoittaja älkää viittikö;28906047:
Älkää nyt viitsikö, kaikkihan niitä availee!
No mutta kun ei availe.
Itse en oo ikinä tehnyt niin, eikä mieheni. Eivätkä vanhempani harrasta tätä myöskään, kavereista en mene takuuseen.
Mutta mihin siis perustat väitteesi, että KAIKKI niitä availee? :)
 
"zxc"
Minustakin on ihan hölmöä väittää, että kaikkihan niitä availee. Minä en todellakaan availe, eikä tulisi mieleenikään. Enhän avaa mitään muutakaan tuotetta, miksi tekisin sen vaikka huuhteluaineelle tai shampoolle.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Avaan kyllä. Kerran ostin avaamatta Lidlistä jotain punaista suihkusaippuaa ja kun olin käyttänyt sitä, niin tunsin haisevani erittäin voimakkaalle. Sain siitä hajusta päänsäryn. Pakko oli lämmittää sauna sen jälkeen.

Pyykinpesuaineita en avaa, koska ostan vain hajusteettomia.
 
määä
Myyjän mukaan myyntikappaleen avaaminen vastaa näpistystä
Myyjä toivoo, että lapsia neuvottaisiin, miten kaupoissa käyttäydytään.

- Jos ei löydä testeriä niin mieluummin kysyy myyjältä kuin avaa vain jonkun pakkauksen. Liikkeessämme asioi myös lapsia, joista huomaa, että heille on näin opetettu.
http://www.iltalehti.fi/perhe/2013082017392156_pr.shtml

Ne testeritkin laitettu tiskin taakse, kun varastetaan nekin.
 
haistekoo
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28907690:
Myyjän mukaan myyntikappaleen avaaminen vastaa näpistystä
Myyjä toivoo, että lapsia neuvottaisiin, miten kaupoissa käyttäydytään.

- Jos ei löydä testeriä niin mieluummin kysyy myyjältä kuin avaa vain jonkun pakkauksen. Liikkeessämme asioi myös lapsia, joista huomaa, että heille on näin opetettu.

Myyjää ärsyttää: Lapset availevat kaupassa kosmetiikkapakkauksia - vanhemmat eivät halua korvata | Perhe | Iltalehti.fi
Kuten tuossakin jutussa tulee selkeästi ilmi taitaa siellä kotona olla ne kaksplus mammat jotka kiukuttelee ja haistattelee näille myyjille vastaan.
 
määä
Kuten tuossakin jutussa tulee selkeästi ilmi taitaa siellä kotona olla ne kaksplus mammat jotka kiukuttelee ja haistattelee näille myyjille vastaan.
Käytöstavat hukassa lapsilla: "Huomauttamisesta haistatellaan" | Perhe | Iltalehti.fi
Niinpä vissiin.

"Kyllä aikuisetkin lähes surutta availevat myyntipakkauksia "vahingossa", vaikka myyjä olisi ihan vieressä! Sitten kun asiasta huomauttaa, saa vain tylyjä katseita ja nillitystä. Myönnän heti, meillä on testerikappaleet piilossa, koska niitä viedään ihan törkeän paljon (kaikki se ihmisille kelpaakin...), mutta meillä on asiasta tieto esillä isolla ja monessa paikassa. Sitten kun sanoo, että tuote pitäisi maksaa (meillä on myös paljon "avattu pakkaus on ostopäätös" -lappusia), niin ruvetaan mussuttamaan, että kyllähän tämä on vielä myyntikelpoinen... Sitten kun kysyn, haluaisiko asiakas itse ostaa pakkauksen, mitä on availtu ja näplätty urakalla, niin hiljaiseksi vetää.

Ongelma ei koske vain kosmetiikkaa, vaan olen itse kaupan hyllyjen välissä nähnyt asiakkaiden availevan huuhteluaineita, lattianpesuaineita, suihkepulloja, tuoksukynttilöitä... Parhaat sitten tunkevat avaamansa pakkauksen ihan jonnekin perälle ja ottavat avaamattoman pakkauksen. Huoh.

Suurin osa tietysti osaa toimia ihan kiltisti ja oikein! Ärsyttää vaan, miten joillakin on pokkaa olla sellaisia kun ovatkaan!

Joskus niin kyllästynyt ihmisiin

Omalla kokemuksella suurempaa vahinkoa aiheuttavat 12-17 vuotiaat teini-ikäiset availemalla jopa sinetillä kiinnitettyjä pakkauksia ja testailemalla niitä. Eikä ongelma lopu siihen, vaan jopa aikuiset asiakkaatkin surrutta availevat pakkauksia ja testaavat tuotteita. Luulisi nyt terveen järjenkin sanovan, että ei kukaan halua maksaa täyttä hintaa tuotteesta, jota joku toinen on jo rähminyt. Myöhemmin tuotteita palautellaan, kun sekä asiakkaalle että myyjälle käy ilmi vasta myyntitilanteen jälkeen, että tuotetta olikin testattu jo kaupassa, ja kaikki on tietysti myymälän syytä

Kemikaalion myyjä"
 
[QUOTE="iini";28906682]Avaan huuhteluainepullot, olen tarkka siinä. Myöskin shampoo- ja saippuapullot, vaikkei niitä kysyttykään. Pyykinpesuaine on aina se sama joten sitä ei tarvitse nuuskia. Mutta aloin tämän viestiketjun myötä miettimään, että onkohan se nuuskiminen niin kohteliasta kuitenkaan. Tosin ostan aina sen minkä avasinkin jos päädyn ko. tuoksuun, jos se yhtään lohduttaa :D Mutta en silti lupaa lopettaa, en halua ostaa sikaa säkissä.[/QUOTE]

Teetkö samoin myös uusien elintarvikkeiden kanssa? Et halua ostaa sikaa säkissä niin haistelet tai jopa maistelet ennen ostopäätöstä?

Jos ei ole valmis sitä paria euroa heittämään mahdollisesti hukkaan niin pysytelkää niissä vanhoissa tutuissa tuotteissa..
 
"kuluttaja"
Avaan huuhteluainepurkit ja jotkut suihkugeelit, joissa siis ei ole mitään "lukkoa". Ts. sellaiset purkit, joihin ei tule mitään merkkiä siitä, onko se avattu vai ei. Olen herkkä hajuille enkä halua ostaa sikaa säkissä. Mitään suljettuja pakkauksia en missään nimessä availe. En koe tapaani röyhkeäksi.
 
....
Nestemäisiä tuotteita kyllä, ellei siinä ole sitä rusahtavaa korkkia (se kanta jää pullon kaulaan) josta näkee että se on avattu.

Mitään pulveripakkauksia en tietenkään availe.
 
jatkossakin avaan
Mitenhän se nyt pilaa huuhteluaineen tai shampoon jos avaan ja haistan että onko hyvä vai ei ja suljen korkin ja ostan tai olen ostamatta. Toki eri asia on nämä monet voiteet ym joissa on sinetti, sinetöityjä en kyllä availe.
Hajuvesissä suihkuteltavissa deodoranteista kyselen jos olisi testeri
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja älkää viittikö;28906047:
Anteeksi, olette selvästi asian ytimessä, joten kirjoitan yksityiskohtaisemmin kommenttini väärinkäsitysten välttämiseksi, Eli:

Älkää nyt viitsikö, kaikkihan niitä availee!

Käsitiskiaineita, konetiskiaineita, pyykinhuuhteluaineita, pyykinpesuaineita, pyykinpesujauheita, sensitiivisiä pyykinpesuaineita nestemäisenä sekä jauhemaisena, lattianpesuaineita, yleispesuaineita, keittiönpuhdistusaineita,kylpyhuoneenpuhdistusaineita, ikkunanpesuaineita,tahranpoistoaineita,hopean-,kuparin ja teräksenkiillotusaineita, viemärinavausaineita, wc-pöntönraikastimia,ilmanraikastimia,autonpesuaineita ja kerran eräs rouva jopa nuuskutti ihmesientä!

Olikos nyt tarpeeksi yksityiskohtaisesti kommentoitu ettei tarvii nussia välimerkkejä?
Kiitos ja hyvää yötä. :)
Haisteleeko joku noitakin :O :LOL:

Ja totta hemmetissä nuuhkin hajuvedet ynnä muut mitä aion ostaa, en halua pahanhajuisia käyttää.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28907842:
Ehkä haistelijat voisivat pyytää tuollaista kauppiailta, niin jospa alkaisi noihinkin ilmestyä. Jokainen varmaan mieluiten haluaisi sen avaamattoman pakkauksen, myös ne haistelijat.
Huuhteluainepulloista ei kyllä näe onko niitä avattu ja haisteltu, ellei ole nenänjälkiä ja räkää jäänyt siihen pulloon :rolleyes:
 

Yhteistyössä