Avovaimo vieraissa pöydissä

Hei kaikille,

Eli otsikkoa selventäekseni en epäile avovaimoni käyvän vieraissa.
Olemme olleet avoliitossa 5 vuotta ja suhteessa lähes kaikki toimii loistavasti.
Kuitenkin se eräs asia vaivaa minua ja siksi aloin tänne kirjoitella, että onko
muilla ollut vastaavaa omassa elämässään ja osaisiko joku kertoa mistä
tälläinen käyttäytyminen johtuu.Olisi itsellä paljon helpompi suhtautua asiaan kun
joku valottaisi asiaa hieman.Avovaimolta olisi tietysti helpoin kysyä, mutta kun
hän ei pidä aiheesta ja siitä on pari kertaa tullut riita kun olen asiasta puhunut.

Eli ongelma johon kaipaan vastauksia on seuraava...
Avovaimollani on aina tapana ravintolassa käydessä ängetä miesten pöytiin
istumaan. Välillä kyseessä on esim.vanhoja kavereita, puoli tuttuja, kavereiden
miehiä jne...Vaikka menisi kavereidensa kanssa ravintolaan ja muut istuisivat ns.
naisten kesken niin oma avokkini löytää tiensä viereiseen miesten pöytään.
Sama toistuu myös sellaisessa tilanteessa, että ravintolassa on tuttuja naispuolisia
ihmisiä niin käy moikkaamassa heitä ja sitten löytyy taas jostain miesten pöydästä
istumasta.Muutaman kerran on käyty yhdessä 5 vuoden aikana baarissa ja
silloinkin olen parhaassa tapauksessa istunut yksi toisessa pöydässä ja hän on
nauraa rekattanut viereisessä pöydässä toisten miesten kanssa.
Sitten kotimatkalla kun asiasta olen koittanut puhua on sota ollutkin valmis.
Aina on kotiin tiensä löytänyt ja suhteemme muilta osin toimii, enkä epäile häntä
pettämisestä.Mutta hänen kaverinsakin saattavat kuitenkin istua keskenään eivätkä
ole änkeämässä naapuri pöytiin miesseuraan...
Toivoisin ja olisin kiitollinen, jos joku osaisi avata tilannetta ja avovaimon käytöstä
täällä keskustelupalstalla minulle.Koska kuitenkin tämä mietityttää ja vaivaa itseäni
kun itse en änkeä naapuri pöytiin naisten juttusille..Eli jos sinulla on vastaavasta kokemusta tai tunnet itse toimivasi samoin olisin kiitollinen tietämään mistä
tälläinen käytös johtuu.
 
Itsellä ei ole kokemusta taikka käyttäydy vastaavasti mutta mieleen vaa juolahti että mitä jos nainen vaan tulee paremmin miesten kanssa juttuun ja läppä lentää ns. vapaammin. Monesti naisten seurassa joutuu varomaan sanojaan kun aina joku vetää herneen nenään ja draamaa luvassa. Sitä en toki ymmärrä että sinut jättää yksin, mutta voisit kai kokeilla mennä mukana seuraan ja tutustua näihin miehiin niin saisit itse ehkä myös lisää kavereita ja selvyyden minkälaisia juttuja pöydässä puhutaan
 
Itsellä ei ole kokemusta taikka käyttäydy vastaavasti mutta mieleen vaa juolahti että mitä jos nainen vaan tulee paremmin miesten kanssa juttuun ja läppä lentää ns. vapaammin. Monesti naisten seurassa joutuu varomaan sanojaan kun aina joku vetää herneen nenään ja draamaa luvassa. Sitä en toki ymmärrä että sinut jättää yksin, mutta voisit kai kokeilla mennä mukana seuraan ja tutustua näihin miehiin niin saisit itse ehkä myös lisää kavereita ja selvyyden minkälaisia juttuja pöydässä puhutaan
 
Kiitos Pippuri vastauksesta, ajatuksena oikein hyvä kuten kirjoitit.Itselläni tulee vaan ajatus että änkeän seuraan.Koska muussa tapauksessa joko oma avovaimon tai joku pöytäseurueestq olisi pyytänyt minua liittymään seuraan.Mutta jos edes oma avokki ei näin toiminut ajattelin että minua ei varmaan paikalle kaivata.
 
Niin no ehkä avokki siinä tilanteessa mainitsisi asiasta ja jo sitten olisi oikeus suuttua kun juttelee muille miehille vaikka yhdessä olette iltaa lähtenyt viettämään niin hylkääkin sinut. Mutta saattaahan olla että nainen ei vain oleta että sinulle pitäisi sanoa että tule myös vaan olettaa että tulet jos sinua kiinnostaa. Oletko asiasta puhunut että plisi mukava liittyä seuraan eikä jäädä yksin? Humalassa helposti ei osaa ajatella asioita niin paljon toisen kannalta että nainen voi olla ettei ole edes tajunnut että pyyntö pitää esittää. Täytyykö hänen muuloinkin muissakin asioissa pyytää sinut erikseen mukaan vai menettekö automaattisesti yhdessä tekemään asioita esim kauppareissut tms?
 
Itsellä sama vaiva kuin aviopuolisollasi, eli lähden vieraisiin pöytiin etc. Mutta asiaa pohdittuani tulin tulokseen että teen sitä ”alitajuisesti” verkostoitumisen tai muiden mahdollisesti potenttiaalisesti hyödyttävien asioiden perässä. Ei kuitenkaan mikään seksi tai siihen liittyvä suhteilu. Se on jonkinlainen humalan tuottama kuningas idea, tai joku hyväksynnän hakeminen, arvioituttaminen myös samalla. Mutta tiedän kuinka huonolta se näyttää toisen silmissä ja en usko että menen verkostoitumaan enään ilman että esittelen puolisoni muille seuralaisille about välittömästi.
PART 2 Naisilla tuo epänormaalia, miehillä normaalia. Jos hän ei osaa asettua asemaasi tai halua keskustella edes, on sinun palautettava hänet perinteiseen positioon. Eli nyrkin ja hellan väliin, tai kesät paksuna ja talvet ilman kenkiä. Kolmas vaihtoehto on julkinen nöyryytys ryöpytys ja ulosheitto (ilman kenkiä) ja kamat vesisateeseen.
Mutta mielestäni parasvaihto ehto on päästä tarkastelemaan asiaa kummankin näkökulmasta, ja tehdä sitä kliseistä parisuhdetyötä, jota se sinun ikikiukkuinen aviopuolisosi tuskin hallitsee. Avainsana on ymmärtää toista siten, että ymmärtää miksi hän käsittää sinut niinkuin käsittää.( me kaikki osaamme puhua, mutta joskus puhumme eri kieliä joillain eri mantereilla, jolloinka tarvitaan tulkkia ) eli ymmärtäkää toisianne. ..avainsaksi pitkä..
mutta muuten, Kuria sille nartulle PRKL!! Terv. Eetu ( nahkaruoskafani )
 

Yhteistyössä