bussissa kaatuu pappa meidän vaunujen päälle

"vieras"
Mua huvittaa lähinnä nää papan säälijät. :D Katotaan mitä tykkäätte kun mä ens kerralla bussissa kompuroin istuun teidän vauvan päälle ja nauran sitten vielä. Mut mä oonkin vaan 55kg, pitää ottaa joku painava reppu viä selkään.

Oikeestiko kuvittelette siinä hymyilevänne ymmärtäväisesti kun vauva huutaa säikähtäneenä ja mä nauran?
Mua huvittaa lähinnä sun lapsellisuus.
 
dddd
mutta tuskinpa se pappa otti vauhtia ja tähtäs siihen vauvan päälle..ja kai se säikähti jos käydään kimppuun tai ehkä se kävi niin nopeesti ettei se ehtinyt tajuta..
Ja samaa mieltä tuolla aikaisemman vastauksen kanssa,äidin paikka on rattaiden vieressä vahtimassa ettei tuollaista pääsis tapahtumaan..Johan ap olis voinu työntää papan auton rappuset alas ja tappaakin sen riehumisellaan..
 
ok
Ja samaa mieltä tuolla aikaisemman vastauksen kanssa,äidin paikka on rattaiden vieressä vahtimassa ettei tuollaista pääsis tapahtumaan..Johan ap olis voinu työntää papan auton rappuset alas ja tappaakin sen riehumisellaan..
Älä nyt liioittele. Äiti oli rattaiden vieressä ja piti niistä kiinni, taittopenkillä istumassa. Turvallisempaa kuin seistä ja heilua itse mutkissa.
Ja totta hitossa ap riuhtaisi miehen vaunuista ylös, niin tekisi kuka tahansa äiti joilla aivot toimii.
 
"vieras"
Ymmärrän ap:n säikähdyksen,mutta pappa siis horjahti vaunuihin jotka ap oli parkkeerannu väärin,plus ap kävi pappaan käsiksi ja työnsi ovia vasten.
Hei oikeesti tässä jutussa syypää on ap,vaaransi oman lapsen hengen+sen papparaisen joka olis voinut lentää niiden ovien lasin läpi
 
[QUOTE="huh";23445444]Vai että ihan primitiivireaktiot sulla, ootkin varmaan maailman ainoa ihminen jolla niitä on. Kyllä ootkin ihan hirveen rankka tyyppi..[/QUOTE]

Öö?

En ymmärrä mitä tässä haetaan takaa..

Justhan tässä sätitään äitiä jolla suojeluvaisto on nostanut päätään ehkä jopa hieman liioitellusti. Ja mun tekstissä tuon esiin että saatan minäkin olla taipuvainen samantyyliseen käytökseen jos säikähdän että lapselle käy jotain.
 
Meilläkin päin on matalalattiabusseja, ja vaunut (sellaiset, joissa vauva on kasvot työntäjää päin) saa parhaiten & turvallisimmin parkkeerattua paikoilleen joko

a) työntöaisa käytävälle päin, itse vaunujen edessä seisten

b) kuomu käytävälle päin, työntöaisa kiinnitettynä koukkuihin/lenksuihin

Ei pääse kukaan kaatumaan käytävältä suoraan vaunuihin. Kuomu tai työntöaisa (ja mahdollisesti myös vaunujen edessä seisova isä/äiti) estävät sen.

Ja sellaiset rattaat, joissa lapsi matkustaa kasvot menosuuntaan, saa tottakai laitettua niin että lapsen selkä on käytävälle päin. Näin lapsi ei saa esim. teinien selkärepuista päin näköä, toisin päin istuessa on se vaara ja on tätä nähtykin ikävän usein ruuhkabusseissa.

Niin tai näin, hyvä ettei vauvalle käynyt mitään (vauvat on yleensä aika turvassa vaunuissaan). Ja hyvä, ettei kyseinen mies sen pahemmin suhtautunut siihen että hänet takista repien täysin voimin kohti ovea viskattiin.

Hyvä, ettei vauvalle käynyt kuinkaan, mutta ap:n reaktio vahinkoon oli aivan ylimitoitettu.
 
"vieras"
jos olisin kääntänyt vaunut kuomu edellä käytävälle, en olisi päässyt bussista pois, koska työntöaisa osoittaa kohti seinää,
En minä vaan ole ikinä bussiin jäänyt vaikka näin päin niitä vaunuja pidän ja miksi pidän näin päin, siksi, että se on suositus ja turvallisinta ja vaikka bussissa olisi kahdet vaunut niin myös silloin vaununi kulkevat kuomu käytävälle päin. ;)
 
[QUOTE="vieras";23448325]En minä vaan ole ikinä bussiin jäänyt vaikka näin päin niitä vaunuja pidän ja miksi pidän näin päin, siksi, että se on suositus ja turvallisinta ja vaikka bussissa olisi kahdet vaunut niin myös silloin vaununi kulkevat kuomu käytävälle päin. ;)[/QUOTE]

Jep, ihan aina minäkin pääsin bussista pois, ja vieläpä todella helposti. Matalalattia-autoista pääsee ulos miten päin tahansa ja mikään ei myöskään estä kääntämästä vaunuja bussissa (tuskin ne on kylki edellä sisäänkään tulleet?).
 

Yhteistyössä