Clearblue liikaa viikkoja

Onko kenelläkään ollut epäselvyyttä clearbluen viikkojen kanssa..?

Mulla näytti clearblue heti menkkojen jäätyä pois (1-2pvää sen jälkeen) jo 3+. Tämähän siis tarkoittaa, että hedelmöityksestä olisi kulunut yli 3 viikkoa. Tarkoittaako clearbluen viikot sitä, että nyt olisin siis raskausviikolla 5 eli 4+0-4+6 vai että olisin raskausviikolla 6 eli 5+0-5+6? En ole aivan varma kumpaa tuolla ohjeen viikoilla tarkoitetaan.

Epäselvän tilanteesta tekee se, että mielestäni bongasin oviksen tikuilla ja siinä tapauksessa hedelmöityksestä ei olisi voinut kulua noin paljon jo aikaa. Huolestuttaa miksi hcg arvot olisivat noin korkeat.
Edelliset menkat olivat mielestäni normaalit, joten tuntuisi erikoiselta, että olisin siitä kierrosta jo raskautunut, eikä oireitakaan ole vielä paljon.

Mitenhän tuohon korkeaan tulokseen pitäisi suhtautua..? Kokemuksia kaivataan.
 
Mulla on ihan täsmälleen samanlainen tilanne.

Tein positiivisen raskaustestin jo 4 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää, ja kun olivat 2 päivää myöhässä tein digin joka näytti raskaana 3+
Olin varma että olin raskautunut jo edellisestä kierrosta vaikka kuukautiset oli tulleet lähes ajallaan..

Kävin julkisella puolella raskauden keston määrityksessä ja sielä todettiin viikkoja olevan hyvin vähän eikä alkiota näkynyt, joten sain viikon päähän uuden ajan. On siis vielä mysteeri miksi raskaushormoni on kehossani noussut niin nopeasti, ehkä odotan kaksosia :D

Digitestin tekopäivänä oli siis rv4+2 edellisistä kuukautisista laskettuna, kun kuukautiset oli 2 päivää myöhässä, vaikka testi näytti hedelmöityksestä olevan aikaa yli 3 viikkoa.
 
@Sahna Onpa helpottavaa kuulla, että joku muukin pähkäilee saman kanssa, vaikka toki olisi kaikista helpottavinta tietää että mikä ihme on tilanne.

Mä luulen että mulla oli kuukautisista laskettuna myöskin 4+2 kun tuo 3+ tuli ruutuun. Sitä edeltävänä päivänä olin tehnyt plussan tavallisella viivatestillä.

Osasiko ne sanoa sulle mitään syytä sille miksi hormoni olisi niin koholla? Olivatko julkisella huolissaan asiasta.

Itseä tosiaan pelottaa, että raskaus joko alkanut aiemmin, mikä ei olisi toivottavaa, koska en ole noudattanut edellisen kierron aikana mitään rajoituksia tai että muutoin on jotain vialla kun hormoni on niin korkealla. En tiedä kuinka usein noi digit näyttäisi vääriä viikkoja.
 
Ei oltu huolissaan enkä siitä osannut siinä tilanteessa sen enempiä kyselläkään..
Tavallisestihan tuo on merkki juurikin siitä että raskaus on alkanut oletettua aiemmin tai että kyseessä on monikkoraskaus.

Suosittelen olemaan neuvolaan yhteydessä niin luultavasti sinäkin saat lähetteen julkiselle puolelle alkuraskauden ultraan, sitä ennen ei kannata panikoida ja miettiä mikä olisi se kaikkein pahin vaihtoehto.. Ultrahan sen kertoo testiä varmemmin onko kaikki hyvin ❤
 
Mä sain 3+ tuloksen muistaakseni 4+3 tai 4+4 ja olin tikuttanu oviksen CB digitaalisella. Nyt rv 22 ja ihan normaali raskaus on ollut. Tuo testi ei ole absoluuttinen ja hormoonitasojen nousu on yksilöllistä :) Eli älä ole huolissasi!
 
Mä kanssa tuun ihmettelemään samaa.
Testasin digillä raskaana 2-3 neljä päivää ennen kun kuukautisten olisi pitäny alkaa ja 3+ kun oli tasan rv 4+0
Itse tiedän että ei ole voinut alkaa aiemmin koska seksiä tasan kerran harrastettu ja edellisestä kierrosta en ole raskautunut koska aiemmat testit negaa(ekan haamujen haamun sain reilu vkon(9pv) päästä tästä seksi kerrasta.
Eli mielenkiinnolla seuraan ketjua kun googlettamalla saa lukea lähinnä että näyttää liian vähän viikkoja tai on vkot jämähtänyt 2-3 lukemaan
 
Onpas jännä, että näinkin monella näyttää olevan sama ihmettelyn aihe. Toivottavasti jokaisella selviäisi syy. Toivottavasti ultrassa ja siellä sairaanhoitajan/lääkärin kanssa keskustellessa tarkentuisi vähän että mistä voi johtua.
 
@tietämätön Mäkin siis onnistuin saamaan samaa tietoa googlailemalla, mutta se nyt ei tietenkään olekaan kaikista luotettavin lähde aina. Onko sulla tulossa neuvolaa/varhaisultraa tms.?
En oo vielä neuvolaa varaillut mutta ajattelin käydä alkuraskauden ultrassa yksityisellä kun vkoja on se 7 suunnilleen..nyt vasta 5+(0-2)
Mitens sulla oletko menossa ultraan?koska olisi laskettu?
 
Kävin tänään varhaisultrassa toteamassa että digitesti näytti liikaa viikkoja..
Tänään siis rv 6+5 ja digitesti näytti jo silloin 4+2 että hedelmöittymisestä aikaa yli kolme viikkoa..
enkä kyllä taaskaan muistanut lääkäriltä kysyä asiasta kun olin vain niin innoissani pienestä sydämen sykkeestä ❤
 
Moi, painin itse vähän vastaavan ongelman kanssa. Viime viikolla, illalla tein viikkonäytöllisen testin ja se näytti silloin 2-3 viikkoa. Mielestäni vähän liikaa, etenkin kun illalla kai yleensä se hormonitaso on matalampi. No, nyt viikko siitä tein uudestaan, ja edelleen 2-3 viikkoa. Ei myöskään oireita, joten pelkään tässä pahinta. Pitkä aika odottaa että pääsisi varhaisultraan. En tiedä miten pääkaupunkiseudulla voisi päästä verikokeeseenkaan, tuskin kovin helpolla..
 

Yhteistyössä