Clomifem-hoidosta plussanneet!

Heipä hei! Pitkästä aikaa... On jäänyt kirjoittelu kun tää vasen käsi on sanonut yhtestyön irti. sormet niin tunnottomat ettei niillä oikeen voi kunnolla kirjoitella... joten se on jäänyt. Nivelet myös sormissa niin kipeet et yritän välttää kaikkee pientä näpertelyä :I
Käyn kuitenkin lukemassa täällä säännöllisesti kuulumiset. Kiva huomata että kaikki on pysyneet mukana ja uusiakin saatu mukaan, Onnea!! :)
Täällä muuten kaikki ollut ok. Kivuliaita suppareita tulee päivittäin enemmän tai vähemmän ja joskus sään. Ovat kuitenkin loppuneet itsestään. Olen kyllä tässä kaikka touhuillutkin... Ekat kunnon sup. pelästyttivät viimevkon loppuna mökillä, yöllä keskellä ei mitään... oli muutaman tunnin sään. Onneksi loppuivat eivätkä palanneet koko viikonloppuna. Nyt en enään mihinkään kovin kauas uskalla matkustella... huomasin nimittäin että nuo supistukset pahenevat autossa pitkään istuessa.

Kiva kuulla että vauviksen vauva-arki on alkanut rullata mukavasti... mä niiiiin ootan jo sitä... :)

Koska sulla Kaktuspiikki on aateltu et pikkunen syntyis? Mä niin odotan jo tätä palleroa täältä mahasta... vielä muutama viikko... Mulla ei oo mitään suunniteltua vaan ootellaan kun kaveri on tullakseen. Nyt kyllä yrittää kokoajan pönkiä navan kautta ulos, mutta olen yrittänyt kertoa että exit on vähän alempana. ;)

Yritän nyt kirj. vähän useammin :)

Tinsq ja kermit 34+3
 
Tosi monella tuntus olevan tuota käsien puutumista. Onneks se helpottaa synnytyksen jälkee tosi paljo. Pikkasen on mul kyl viel sormen päät puuduksissa mut ei haittaa enää mitenkää arkiaskareita. Joku kyseli edellisel sivulla clomeista (sori, uohin sun nimimerkin enkä nyt viestiä kirjottaes voi enää palata kattomaa) ni mulle määrättii clomit 6kk yrityksen jälkee ku en ovuloi luomusti (monirakkulaiset munasarjat) ja raskauduin niillä jo tokasta kierrosta. :) Nyt oon 6 viikkosen pojan onnellinen äiti. <3 toivottavast auttais myös sua! Vietellään just pikku Einarin kans lämpöstä kesäpäivää mökillä. Nii lämpöne keli kerrakii et poitsulle riittää pelkkä vaippa päälle. Eile käytii vähä varpaitakii uittaas järvessä. :) Ilmavaivatkïi alkaa pikku hiljaa helpottaa. Aurinkoista alkuviikkoa mammat ja masuasukit!
 
vauva haaveissa paljon terkkuja sulle,kuulostaa ihanalta teidän touhuilut! :heart:

tinsq ei ole ollu vielä mitään puhetta millon käynnistys/sektio! sitäkään en tiedä kumpiko,riippuu minun voinnista ja vauvan tietty. Alussa sanoivat ettei yli rv37 päästettä,pariviikkoo sitten sanovat että mennään niin pitkälle kun vointi antaa periksi kun labrat ym on ollu hyviä! Mutta ei tästä kuitenkaan mitään jättivauvaa kasvateta! Onnes! :)
oisin kyllä jo ihan valmis synnyttämään! ei pelota kumpikaan vaihtoehto,kunhan sais synnyttää! Olo alkaa olla tooosi tuskanen ,kiitos näiden helteiden! :mad:
Ikinä en ole tykääny kesästä helteiden takia ja nyt vielä vähemmän!
Koko ajan hiki valuu,ei saa kunnolla henkee ja oon niin tuskanen olo!! Viime yö oli ihan järkky,luulin jo että tukehun,oli niin hiostavaa sisällä,eikä auttanu että kaikki ikkunat oli auki.
Toivon todella että torstaina äpolilla jo jotain päivää/viikkoa osaavat sanoa! voisin vaikka jo jäädä sinne!

Tänään eka äippäloma päivä! :wave:

kaktuspiikki ja tyyppi 34+3
 
Syystuuli74, kyselit miksi Clomifen hoito. Mulla on todettu PCOS (monirakkulaiset munasarjat oireyhtymä) jo vuonna 2003 ja sen johdosta ovulointi tapahtuu luonnostaan vain satunnaisesti. ja nyt lapsettomuushoitojen aikana löytyi myös endometrioosi.
Lisäksi lisämausteen antoi se että miehen kohdalla todettiin jonkin verran alentunut hedelmöittämiskyky.

Meillä oli siis Clomifenin lisäksi Gonal-F pistokset, koska Clomit ohensi limakalvoa liikaa ja kiinnittyminene i olisi onnistunut. Ja tietysti irrotuspiikki varmistamaan ovulaatio ja ajoitetut yhdynnät.

Niin ja rv 10 asti Lugesteronit tukemassa raskautta (edellisen keskenmenon vuoksi).

Aniit, Ahaa, hyvähän se on sitten että asiat selvitetään jo varhaisessa vaiheessa.

Mulla on aamuisin sängyssä maaten todettavissa suloinen pallo, mutta sitten kun nousen ylös niin makkarat peittää sen masupallukan : / Mutta saapa ainakin itse sitä ihastella ja silitellä aamuisin :)
 
Viimeksi muokattu:
syystuuli74 mulla on pco ja en ovuloi säännöllisesti, siksi clomit. Meillä ei pelkät clomit auttanu vaan oli myös Menopur piikit ja pregnyl + lugesteronit ja noilla plussasin. Se tosin oli tuulimuna ja sen jälkeen tulin luomusti raskaaksi, varmaan lääkkeet vaikuttivat vielä.

Tuun jatkamaan myöhemmin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Syystuuli74
Muistuttelen vielä siitä päivittäjän pestistä kunhan minä joudun jättämään palstailun!
Joku saa sitten ottaa sen homman :)

Himputti,selvis äsken että minun veli,jota on kummiksi pyydetty ja suostuikin,on eronnut kirkosta jokin aika sitten! Kelpaako hän nyt kummiksi ollenkaan vai pitääkö liittyä uudelleen kirkkoon? Rippikoulun on aikanaan kyllä käynyt,joten siitä ei tartte sentään huolehtia! Hän olisi ihan "tavallinen rivikummi",ei siis sylikummi.
Pitänee rueta sekin asia vielä selvittämään...

Pakkasin poitsun sairaalakassin uudestaan... :) Arvasin että niin tulee käymään vielä! Vaihdoin sinne eri vaatteet kun paljo on tullu uusia sen ensimmäisen pakkuun jälkeen :D
 
Syystuuli74 Mulle on määrätty clomit ns. varoiksi. Ovulaatio tapahtuu säännöllisesti joka kierrossa ja muutenkin kaikki pitäisi olla sekä miehellä että minulla kunnossa. Jostain syystä raskautuminen ollut kuitenkin hidasta, takana kaksi keskenmenoa ja molempia raskauksia edelsi noin vuoden yrittäminen. Viimeisimmän keskenmenon jälkeen aloitin heti clomit ja toisesta clomikierrosta tärppäsi tämä raskaus. En tiedä oliko clomeilla osuutta asiaan, vahvistiko jotenkin ovulaatiota tms. mutta nyt ainakin meni siis vain se 2kk raskautumiseen, kun aiemmin mennyt aina vuosi.

kaktuspiikki Jos on eronnut kirkosta, niin ei voi olla virallinen kummi. Toiset papit silti antavat seistä muiden kummien rinnalla kastetilaisuudessa jne. mutta kirkon papereissa ei ole kummi. Onnea äitiysvapaan alkamisesta =)

Täällä edelleen kaikki kunnossa. Suonikohjut jaloissa ja liitoskivut nivusissa on viime aikoina vähän vaivanneet, mutta muuten kaikki ok. Ihanaa, kun vihdoin on lämmin ja kunnon kesähelteet =) Huomaa kyllä voinnissa, ettei jaksa samalla tavalla olla auringossa kuin ennen, mutta nautin silti olosta. Välillä vaan sisälle ilmalämpöpumpun alle vilvottelee :) Ens viikolla alkaa työt - ei yhtään huvittaisi, vaikka tietää, ettei töitä ole kuin muutama hassu viikko ja alkaa piiiiiitkä "loma".

idylli 26+2
 
  • Tykkää
Reactions: Syystuuli74
Juu, tuolla tavalla voi toimia kuin 10kaks ehdotti :) Mutta eronneena ollessa ei voi toimia virallisena kummina eli sitten täytyisi hetkeksi liittyä uudelleen kirkkoon tai tyytyä epävirallisen kummin rooliin.
 
Kiitti tiedoista,koitin ettiä seurakunnan sivuilta mutta en oikein löytäny vastausta. Ei viittis papillekkaan rueta vielä soittelemaan! :) Täytyypä sanoa veljelle että liittyy uudestaan siksi aikaa että pääsee ihan viralliseksi kummiksi.

Mulla on ihme kyllä ollu jalat ihan ok kunnossa,mitä nyt nilkoissa turvotusta,mutta suonikohjuja ei ole tullu. Luulin että mulla ois jalat pahemminkin ottaneet diabeteksen takia,mutta onnes ei!
Tämä kuumuus vie kyllä voimat ihan totaalisesti! Kylmä suihku auttaa ehkä puol tuntia,sitten on taas kuuma! sisällä ei vaihu ilma millään,taitaa olla karmee yö taas tulossa!
 
Huomenna siis Äpolille. Jokohan ne ottas mut sinne sisään...toisaalta turhaan kait minä sinne makoilemaan jään,tulee kalliiksi ja on tylsää : /
Mielelläni jäisin jos osaisivat sanoa millon ruetaan hommiin!

Noh,jos en huomen iltaan mennessä ole tänne kirjotellu niin joku voi sit ottaa sen päivityshomman,vaikka kyllähän tämä pino toimii ilman päivityksiäkin! :)

kaktuspiikki 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: Aniit
Äpoli kuulumisia tulen kertoilemaan...

Poitsun painoarvio 2817g,RT edelleen,yläkäyrän alapuolella mennään,ei ollu nyt kasvanu liian nopeeta,ihan normeissa mennään. Kohdunkaula pehmenny ja 2cm jälellä,rauhallisesti kuulema täytyy ottaa ja kotona oleskella,ei mitään reissuja enää tässä vaiheessa. Herkästi käski yhteyttä ottaa jos myrkytyksen oireita tulee,valkuaiset oli taas noussu pissassa. Eka kertaa oltiin nyt käyrillä,kuulema hyvännäköstä käyrää poitsu aikaan sai,yks isompi supparikin tuli siinä.
Ens keskiviikkona uudestaan,jos arvot taas noussu niin sitten ottaavat lapsivesipunktion josta kahtoovat oisko keuhkot jo sen verran kehittyny että voitas alkaa käynnistellä,käski varautua osasto yöhön,että kuulema torstaina aamulla otettas se näyte sitten. Tosi kiva kun mies ei pysty olemaan paikalla sillon! Yksin kärvistellä siinä. viimeks ottivat sen näytteen sillon ennen keskeytystä ja se lääkäri tuumas että tuntuu vähä niin kuin ampiaisen pistolta,just joo,sattu ihan kauheesti!! En sitten tiijä liekkö ollu enempi "henkistä kipua" kun tiesi mitä edessä,mutta mukavalle se ei tuntunu!
Mutta 3 viikon sisällä alkaa kuulema tapahtua,jos ei vielä ens viikolla tosi toimiin rueta!

Kotona siis ollaan! Hieman pettyny olo,mutta arvelinkin että tuskin ottaavat sisälle vielä kun mitään isompia ongelmia ei ole. :|
Ihan normaalia että tässä vaiheessa raskautta ei öisin saa nukuttua,ihan normaalia että arvot on hieman nousussa,ihan normaalia että olo on tukala ja tuskainen. Kaikki on vaan normaalia!! Pitäs vissiin olla sitten ihan tyytyväinen...

Vali vali taas,mutta näillä mennään!

kaktuspiikki 34+6
 
Tänään oli meillä eka neuvola, ultrassa saatiin taas nähdä pikkunen. <3 Sehän oli kasvanu hurjasti. Onnellinen olo. :) Mukavan olonen terkkarikin oli. Jänskää kun se noin kasvaa. Vähäsen piti tirautta itkua, varsinkin ku se terkka sano, että kohtu on kasvanu hyvin, eli kaikki toimii oikein. Koska viimeksi kuullu, että mun kroppa toimii oikein, pcon myötä kun se on aina toiminu kaikkia luonnonlakeja vastaan. :D Muuten vointi hyvä, pitää pian ruveta miettimään pomolle kertomista, kun on väkivallan uhka siellä.. En vaan näin aikasin haluaisi kertoa. :/

Minttu & kääpiö 8+3
 
POKS 12+0!!
Olin tämän viikon työmatkalla jenkeissä ja voin kertoa että kaksi 7 tunnin lentoa aamupahoinvoinnilla ja jatkuvalla tunnin välein vessassa ravaamisella ei ole hauskaa minulle eikä vieressä istuville :)!!

Tarkoitus oli matkan aikana kertoa pomoille kun näin heitä näin kasvotusten, mutta meni pupu pöksyyn. En tiedä miksi tämän tuntuu niin vaikealta kertoa.

Ollaan mieheni kanssa mietitty mitenkä saadaan kaikille tärkeille henkilöille kerrottua samaan aikaan ilman että tulee riskiä että joku pistää jonkun kommentin facebookin ja joku toinen kuulee sitten sitä kautta ja loukkaantuu kun emme olleet ehtineet vielä suoraan heille kertoa. Mitenkä te muut ootte tämän asian ratkaisseet?

Kaktuspiikki hienoa että kaikki tuntuu menevän ihan ok. Nyt vaan rauhallisesti viimeiset viikot!
 
Mitä teille kuuluu?

Mulla hiljaiseloa ja kotihommia vaan. Raskaus jotenkin kulkee nyt vaan mukana ja oonkin ollut pelottavan oireeton. Doplerilla en vieläkään saa mitään kuuluviin mutta toisaalta rasvakerrosta on kyllä ja kohtu toditestetusti syvällä.

Aniit 14+4
 
Tänään oli NT ultra ja kaikki oli hyvin! Ei mitään riskejä mihinkään suuntaan ja pikku pähkinä oli siellä syvässä unessa ja sitten rupesi heilumaan ja vatkaamaan. Muistutti liikkeiltään ihan merenneitoa =) Yllättäen verikokeen tuloksetkin oli ihan hyvät joten ei kai tämä väsymys mistään raudan vähyydestä johdukaan.

Seuraava skannaus ei olekaan kuin vasta syyskuun lopussa! Voi kun siihen tuntuu olevan pitkä aika. On ollut todella ihana tämän PCOn vuoksi päästä näin jatkuvaan tarkkailuun alkuvaiheessa. Jotain hyötyä siitäkin.:LOL:

10kaks: Hyvä idea! En tiennytkään että sen seinän voi blokata. Taidankin kokeilla samantien, sillä päätimme että tänään aloitamme kertomiset ja yritämme kyllä ohjeistaa ihmisiä kertomasta muille.

Aniit: Mukava kuulla että raskautesi on muuttunut melko oireettomasti. Ei varmastikaan ole mitään vialla. Odotan itse innolla sitä ettei enää yököttäisi kaikki. Me kuulimme nyt viikonloppuna ekaa kertaa Dopplerilla sen sykkeen. Melko kovaa sillä joutui painamaan että sen sai kuuluviin, vaikka meillä istukka on selän puolella, ja kauan kesti ennen kuin se löytyi.

Hollannissa ja pähkinä 12+3
 
Hollannissa kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia! :) Ja joo, totta on että en ehkä osaa ees käyttää sitä dopleria ihan oikein.

Nyt taitaa kaktuspiikki olla jo sairaalassa.. :wave:

Omaan oloon ei mitään uutta. Tylsää ja tavallista vaan. :D

Aniit 14+6
 
Phew...saatiin kerrottua vanhemmille ja sisaruksille eilen. Oli se vaan rankkaa mutta onnellisiahan ne kaikki oli!
Nyt tämä tuntuu vielä enemmän todelliselta, mutta en olisi uskonut että sisaruksilta joilla ei ole omia lapsia ja vanhemmilta, joilla on kolmisenkymmentä vuotta viimeisimmästä raskaudesta, olisi heti tullut niin paljon ohjeita kuinka minun pitäisi itseäni ja vauvaa hoitaa :D
Täytyy varmaan oppia sensuroimaan liiat ohjeistukset, muutenhan tässä tulee hulluksi jos kaikilla on ohjeita.. :confused:

Aniit kai tämä toinen kolmannes on melko tylsä kun oireet tasaantuvat eikä mitään erikoista tapahdu. Ei kun nauttimaan rennosta olosta ja normaali elosta!
 
Tänään (rv 15+2) todettu että lapsi on kuollut 12+5 eli juuri niihin aikoihin kun en enää kuullut sykkeitä kotidopplerilla.

Edessä lääkkeellinen tyhjennys loppuviikosta. Ja jossain vaiheessa paluu Clomien popsimiseen varmaan.
 

Yhteistyössä