Clomifem-hoidosta plussanneet!

Vauvaton hyvä että ainakin koittavat auttaa. :) Siis työnantaja ja hoitaja puoltavat? Toivottavasti menee läpi!

Mulle soitti tänään perinnöllisyysklinikan lääkäri. Olin ihan hermona kun näin sen numeron ja aattelin heti että nyt siinä on jotain tosi ikävää kun näin nopeesti tulee soitto. Noh, tulos on se että vauvalla on se geenivirhe mutta aikatavalla lievänä. Onnellinen olen siitä. Ja sukupuolen kysyin myös, meille tulee poika. :)

Aniit 15+1
 
Moikka!
Vihdoin sain taas aikaiseksi kirjotettua.

Jännittää kovasti kaktuspiikin puolesta. Mikähän on tilanne. Vauva sylissä vai osastolla makaamassa, toivottavasti kuitenkin kaikki hyvin!!

Hollannissa: onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Aniit: en oikein ymmärrä tuosta geenivirheestä, mutta hyvältä kuulosti, että se on lievänä. Onnea siis hyvistä uutisista ja poikatiedosta :)

Miten musta tuntuu, että tähän ketjuun syntyy paljon poikia. Taitaa clomifenit tuottaa enemmän poikia :D

Vauvis: miten muuten meni teidän vihkiminen ja pojan ristiäiset? Onnittelut avioparille ja paljon rakkautta teidän liittoonne <3

Meillä oli tänään pikapika ultra, halusin vaan varmistua, että kaikki on hyvin. Ja kaikki oli hyvin! Ootan kovasti liikkeiden tuntemista niin tietäisi paremmin, että kaikki on hyvin ja ehkä tää raskaus vihdoin muuttuisi kokreettisemmaksi. Parin viikon sisään oon muutaman kerran ihan pikkusen jo tunteella iloinnut raskaudesta. Mutta vielä ei siltikään kunnolla pysty. Edelleen on joku tunnelukko/itsensä suojeleminen. En mä jotenkaan pystyny tänäänkään itkemään ultrassa vaikka olin tietenkin onnellinen, että kaikki oli hyvin. Esikoista odottaessa tässä vaiheessa puhuin mahalle kauheasti ja silittelin ja kattelin vauvanvaatteita ja muita juttuja ja suunnittelin. Nyt en ole kyennyt mihinkään tohon :( Mikä mua siis estää? En vaan tajua kai tätä, siis että tää kaikki on totta.
Pahoinvointia on vielä silloin tällöin, mutta ne kovat kivut on lähes hävinny ja muuten voin suht hyvin. Eka neuvolakäynti oli viime viikolla ja oli ihana käynti. Tämä raskaus käydään yksityisellä neuvolalla.
Ei olla kerrottu raskaudesta vielä juuri kellekään. Ihan vain pari hassua ihmistä tietää. Kummankaan vanhemmatkaan ei vielä tiedä ja esikoinenkaan ei vielä tiedä. Kerran on tökänny vatsaan ja sanonu, että äiti sä näytät siltä ku sun mahassa ois vauva.
Halauksia kaikille!

Räsynukke rv 15+3
 
ainiit työterv. lääkäriltä ja työnantajalta on laput mut ei se mitään takaa kun kyseessä on kela :D

kortisonit pistetty ranteeseen, jännityksellä seuraan auttaako...

tänään poks poks 22+0 ja sen kunniaks mahassa sellaset kuperkeikat että ei edes etuseinässä olevat istukat estäneet mammaa tuntemasta :D
 
toivounelma halauksia ja voimia <3 täälläkin selvisi viime ultrassa että sydän ääniä ei kuulunu. eli rv 9+4 oli ultra. ja sikiö oli menehtynyt pari päivää ennen ultraa. 30.7 oli lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa. lääkärin papereissa luki että mulla oli tuulimuna sekä sikiö jolla ei kuulunu enää sydän ääniä. siksi en ole täällä enää kirjoitellut. oon ollu niin väsynyt.
 
Pahoittelut toivounelmalle ja Jenskille! :'( :hug: Toivottavasti aika parantaa..

RäsyNukke: Meil meni häät ja ristiäiset tosi hyvin! Ei kämmäilty kirkossakaa pahasti ja osattiin sanoa "tahdon" oikeessa kohdassa. ;) Poikakii oli tosi nätisti koko päivän ja nukku kirkossa koko toimituksen ajan. Ees kylmä kastevesi ei saanu sitä huutamaa. :D
Muuten meil menee ihan kivasti ja d-vitamiinihuudotkii on jääny. :) Taitaa vatsavaivat pikku hiljaa vähä helpottaa iän myötä ja kun ite vaa muistan tarkkailla syömisiäni. Ensihymy saatii viikko sitte ja nyt poitsu on oikee hymypoika yhtenään. :heart: Onnellista odotusta kaikille!

Mitäs muuten kaktuspiikille kuuluu? Joko oot jakautunu? :D

Vauvis ja K 7vk
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Suuret halaukset Toivounelmalle ja Jenskille ja voimia! :hug:

Onneksi tällä on sentään joku saanut hyviä ultra uutisia :) onnea hollannissa ja Räsynukke.
Räsynukke: Se on ihan normaalia että ei osaa heti tuntea mitään iloista raskaudesta... kun sitä on todella odotettu ja toivottu, niin sitä pelkää vaistomaisesti että jotain käy, eikä anna itselleen lupaa vielä siihen raskauden onneen. Itsellä oli aika sama juttu, meni pitkään ennenkuin oma pää sen tajusi lopullisesti.

Vauvis: Onnea tuoreelle avioparille! :) Kehtaako kysyä mikä pikkuisen nimeksi tuli? :) oon vaan niin utelias.

Täällä arki menee omalla painollaan. Molemmat kädet edelleen turvoksissa ja tunnottomat. :I Lääkärineuvola oli tuossa alkuviikolla:
Sain kehuja painosta joka nut ei ole enään noussut paljoa.. :) Poitsu on rt:ssä ja normaalin kokoinen käsituntumalla. Pitäs mahtua normaalisti syntymään. Kaikki hienosti. Meillä on tuossa 1½vkon päästä vielä painoarvio ultra jos ollaan silloin vielä yhdes koos. :)
Ainoo mikä jäi hieman harmittaa kun piti olla perhevalmennusta neuvolalla, niin ekalla kerralla lappu vain ovessa jossa luki että sair. tarkia peruttu, seuravalla viikolla ei ollut ees lappua, mutta ei myöskään valmennusta ja tällä viikolla neuvolassa kysyin, ei ollut nyt viimeistä kertaakaan. Olisin mielelläni näin ensikertalaisena ottanut neuvolalta tieto synnytyksesta ja vauvanhoidosta...mut minkäs sille voi. Nyt pitää kaivaa vaan netistä itse kaikki tieto :(

Voih! Onkohan jo kaktuspiikillä oma rakkauspakkaus sylissä? :) Toivottavasti tilee pian päivittelee tännekkin.

Itse en malttas millään oottaa.
tinsq ja Kermit 36+1
 
Hups onpas tässä mennyt paljon aikaa kun täällä olen ollut. On ollut niin hirveä kiire töissä ja vointi ei ole ollut mitenkään parhain.

Jenski oikein paljon voimia ja toivottavasti palaat pian tänne palstalle taas...:hug:

Ihana 4D ultra Vauvaton!! Voi kun itse odotan tuota hetkeä!

Kaktuspiikki mikä on tilanne? Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin siellä?

Tinsq hyvin olet siellä pärjännyt vaikka on sormet noin puuduksissa. Mikä on vointi nyt? Ei enää kauaa kestä!!

ON: Täällä olen nyt tavannut ensimmäistä kertaa minun Midwife henkilö (eli vähän niin kuin Suomen neuvolapalvelut) joka vaikutti oikein mukavalta ja tarkkailu tuntuu olevan loppujen lopuksi sama kuin Suomessa. Ainut ero on sitten se että hän myös hoitaa synnytyksen sairaalassa jos kaikki menee hyvin.

Olo on ollut parempi kuin aiemmin mutta oireet eri. Vielä välillä on huono olo, mutta suurin ongelma on nyt pyörrytys ja jatkuva päänsärky. En tiedä johtuuko se vaan nestehukasta, tai täällä olleesta helleestä (oli 34 astetta viikonloppuna), mutta se alkaa kyllä vähän vaikuttaa joka päiväiseen eloon. Jos joillakin on neuvoja kuinka sen saa helpottumaan niin mielelläni kuulisin!

Hollannissa + Pähkinä 14+3
 
Mä en viitti ees kirjotella tänne kunnei mitään tapahdu raskauden saralla.. :D Pikkuhiljaa tässä valmistaudun henkisesti töihin paluuseen. Oon ollu yli kolme vuotta kotona ja nyt ois tarkotus mennä töihin siks aikaa kunnes äippäloma koittaa. Töihin paluuseen siis puoltoista viikkoa.

Mites muilla menee?

Kovasti jänskäilen mitä kaktuspiikille kuuluu?

Aniit 16+6
 
Voi herranjumala!!!
Mä itken täällä...
Onnea vauvaton! Nyt kaikki varpaat ja peukut pystyssä. Kyllä ovat sitkeitä poikia.
Oikein paljon voimia tähän kaikkeen! <3 <3 <3 ja enkeleitä!

Kyllä lääketiede suomessa on edennyt pitkälle!!

Räsynukke 17+2 ja pienet potkut!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,
ensin paljon halauksia ja voimia Vauvattoman koko perheelle! Uskon että ovat sitkeitä poikia! :) :heart:

Täällä vaan edelleen ootellaan :) eli ei mitään uutta. Tänään käytiin vielä painoarvio ultrassa ja pikku herralla ois nyt painoo noin 3100g, kuulemman oikein sopusuhtainen pieni taimi siellä oottaa että koskas sitä vois sanoo vuokrasopimuksen irti. Turvotukset on vaan pahentunu koko ajan, jalat on kun halot, mutta kun ei oo muuta kummempaa niin sitä vaan seuraillaan. Ei vaan millään jaksais oottaa ja jännittää synnytystä ja sitä että saa pikku nyytin kotiin.

Kiva lueskella että täällä kaikilla menee varman mukavasti raskaudet eteenpäin. :)
jännään itsekkin Kaktuspiikin tilannetta... onko joku kuullut jotain hänestä? Ollaan suurinpiirtein samoilla viikoilla mutta hänellä piti se käynnistely olla mahd. joskus näillä main, eikö? toivottavasti siellä kaikki hyvin.

Täällä jäädään oottelemaan ja lueskelemaan teijän juttuja. Laitan kyllä sitten tietoa kun jotain oikeesti tapahtuu :)

Tinsq ja Kermit 37+6
 
Voi vauvaton, kovasti voimia teidän perheelle! :hug:uten kuten Räsynukke sanoi, onneksi Suomessa lääketiede on kehittynyt hurjan pitkälle.

Täällä vointi hyvä, päivästä toiseen, välillä tulee kauhun tunne, että onko kaikki sittenkään hyvin, ensi viikon maanantaina nt-ultra. Jännää, niin jännää. Vieläkin ollaan tämä salaisuus pidetty, enkä enää jaksaisi. :/ Noh, muutaman viikon kun jaksaisi odottaa niin sitten kerrotaan.

Mies on ihanasti tukenut koko raskauden ajan. Väsy, tissikipu ja huimaus ainoat oireet.

minttu ja kääpiö 11+1
 
A poika sai eilen kasteessa nimen Michael Arvo Olavi. B poika ei jaksanut odottaa kastetilaisuutta mutta sai hätäkasteella nimekseen Christian Iikka Olavi ennen kun lensi enkeliksi pilvelle suojelemaan isoveljeään.

Kun on oikein pieni
voi lentää linnun untuvalla,
nukkua orvokinlehden alla,
kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni,
voi keinua heinässä heiluvassa,
levätä kukassa tuoksuvassa,
kun on oikein pieni.

Kun on oikein pieni,
voi istua lumihiutaleille,
ja liitää maailman tuulien teille,
kun on oikein pieni.
 
vauvaton: Miten voikaan tuntua näin pahalta teiän tilanne, vaikken sua edes tunne.. Purskahin itkuun sun kirjotusta lukiessa. :'( Mikään ei voi olla hirveempää, ku oman lapsen menettäminen! Toivottavasti Michael jaksaa taistella, vaik pitkä matka onkin edessä! Veli varmasti kattelee pilven reunalta teiän taivalta ja puhaltelee pikku keuhkoillaan veljelle, äidille ja isille voimia.. :hug: Elämä on kyl tosi epäreilua ja täytyis osata arvostaa sitä, mitä on. Ite en aina muista tätä. :( Sitä jostain syystä vaan helposti pitää tärkeitä asioita itsestään selvyyksinä. Jotenkii tosi vaikeeta nyt pukea ajatuksensa sanoiks, mut voimia teille tosi paljon!

Missähän kaktuspiikki mahtaa olla ja onkohan poika jo syntyny?? Alan vähä huolestua, et onks kaikki hyvin, ku ei oo mitää kuulunu monee viikkoo..

Vauvis ja Konsta 2kk
 

Yhteistyössä