Clomifem-hoidosta plussanneet!

Aniit: täälläkin oli paasto sokeri arvo 5.3 raskausaikana ja me saatiin kyllä vielä se paino arvio ultra.. se tulee kyllä vasta ihan viimeisillä viikoilla. Meillä oli lopulta se vko ennen syntymää.
Mulla oli noussu se sokeri ilm. edellisen päivän herkutteluilla (ravintolassa), koska mikään muu arvo ei ollut koko raskauden aikana koholla. Mulla vielä vuoden päästä synnytyksestä uusi sokerirasitus... yäk! mutta hyvä kun pitävät huolta.
Pidetään peukkuja et sullakin vain tuon yhden kerran koholla.
 
Saataisiinkohan tätä pinkkaa piristettyä?

Plussasin itse siis viime perjantaina clomi + menopur + lugestesteron -yhdistelmällä. Niin alussahan tämä vielä on että varovaisen toiveikkaana tässä vasta itsensä plussanneeksi alkaa mieltää. Harmittavaa tässä on se että huomenna on pakko kertoa tästä töissä, sillä minulla on työtehtäviä joita en voi raskaana ollessa tehdä ollenkaan. Mielelläni en sitä näin alussa tee mutta pakko mikä pakko. Varhaisultra olisi vasta 19.11. tuntuu että siihen on ikuisuus aikaa....

Tikkerituu ja laskujensa mukaan 4+4 :)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
Tikkerituu kiva saada sut tänne, tervetuloa! Ja onnea! :heart: Mun mielestä on muutenkin hyvä kertoa raskaudesta pomolle jo varhain, meillä ainakin saa käydä työajalla neuvolat ja ultrat. :)

Mä kävin tänään neuvolassa. Sf oli 28, verenpaine hyvä. Verensokereita oon nyt sit reilun viikon verran mittaillu ja edelleen jatketaan. Luultavasti raskauden loppuun asti. Kaks arvon ylitystä on ollu ja viikon päästä katotaan laitetaanko tyksiin lähete rd:n vuoks. Mulla on kyl ihan selkeesti häikkää sokereissa kun ne nousee kyl heti (erityisesti paasto) jos herkuttelen.

Aniit 28+1
 
Tervetuloa joukkoon Tikkerituu ja varovaiset onnittelut täältä myös!!
Todellakin on täällä vähän hiljaista joten mukavaa saada uutta eloa tähän joukkoon. Kyllä se aika nopeasti vierähtää vaikka tuntuu aluksi todella hitaalta..

Täällä menee kohtalaisesti. Vieläkin on ongelmia pari kertaa viikossa jolloin tulee huono olo ja täytyy ihan oksentaa mutta muuten ei pahemmin ongelmia muuta kuin paikkojen puutuminen nukkuessa.

Harmi Aniit että ne sokeriarvot eivät oleet vaan kerran juttu..Toivottavasti saat sen kuriin...ja olen samaa mieltä että on se loppujen lopuksi helpompaa kun pomo tietää niin on ymmärrystä lääkärin käynneistä ja mahdollisesta huonosta voinnista...

Hollannissa ja pähkinä 24+5
 
Mäkin täältä yritän virkistäytyä ja liittyä keskusteluun. :) Onnea Tikkerituu plussasta! :)

Mun kohdalla on ollut puhetta sokerirasituksesta pcon takia, mutta puhetta oli ihan alkuraskaudessa ja nyt neuvolassa ei ole asiasta sen kummemmin enää puhuttu. Pitäis kirjoittaa muistilappua asioista jotka mietityttää, kun siellä neuvolassa aina kaikki tuntuu unohtuvan. :(

Meillä töissä on otettu ainakin hyvin tieto raskaudesta vastaan, toki harmittelivat, että lähden kun oon just saanu kaiken hyvälle alulle. Mutta itestä tuntuu, ettei mun paikka oo kuitenkaan tuolla tämän pitempää olla.

Meillä on rakenneultra takana, niin kovasti pikkunen siellä liikuskeli ja potki, potkii kyllä muutenkin ihan älyttömän paljon, että liikkeet näkyy jo selvästi masun päältä. :D Ei halunnu sukupuoltaa näyttää, polvet oli tiiviisti yhdes. Kaikki oli siis oikein hyvin ja on kyllä ittellä ekaa kertaa onnellinen mammaolokin. :p

Sitte innostuttiin kun yhes vauvantarvikeliikkees oli loppuunmyynti, niin ostettiin vaikka mitä. No, pitää ajatella positiivisesti, että kaikki menee loppuun asti hyvin ja tavaroille on oikeasti käyttöä. :)

En tiiä, onko tämä joku mun päänsisäinen juttu, mutta musta tuntuu, että mulla on ruvennu kaikki lapsettomuushoitoja koskevat paineet jotenkin purkautumaan. Oon niitä asioita paljon mietiskelly ja ollu hirveän itkuinen. Toki siis raskaus ittesssään itkettää, mutta on sellanen jännä olo. Jotenkin kun on jo vuoden päivät eläny pelos ja epätoivos ja tää asia on ollu päällimmäisenä mieles niin nyt jotenkin vaan kaikki purkautuu. Mielelläni ottaisin sairaslomaa ja nukkuisin näitä asioita pois päästä. Luonto ei kuitenkaan anna periksi jäädä saikulle "vaan tälläsen vaivan vuoksi" :/

Minttu ja kääpiö 21+1
 
Kiitos tsempeistä! Hyvin meilläkin töissä asian ottivat, jotenkin vaan tuntuu liian aikaiselta ylipäätään kertoa kellekään. Kai se on osin sitäkin kun tämä on mun eka plussa ikinä ja vaikka yritystä ei nyt ajassa niin mahdottomia tullut (14 kk) niin hoitohistoriaa ehti kuitenkin kertyä, joten mielessä on kuitenkin koko ajan se vaihtoehto että heikosti käy. Mutta olen kyllä koittanut muistutella itseäni yksistä viisaimmista sanoista joita olen vähään aikaan kuullut (clomittaristakin tutun 0emppu0n blogista). Surujaan ei voi surra etukäteen. Toivotaan vaan ettei sitä niiden aikaa tulekaan.

Mistä kautta muuten tuollainen varhaisultra (viikolla 7+) tehdään?
 
Kauhea hysteria ja paniikki päällä..tänään oli 4d ultra ja ennen kuin he edes ehtivät aloittaa 4d osuutta he näkivät vauvan vatsassa jonkun epämääräisen nesteen. Suurempaan sairaalaan jossa on paremmat laitteet on aika ensi maanantaille mutta en tiedä mitenkä tässä sinne saakka selviäisi kun kaikki kauhu skenariot pyörii päässä. Olisiko kukaan täällä kuullut vastaavasta? Pelottaa se googlata kun varmaan kaikenlaisia vastauksia löytyy
 
Eilen oli sairaalakäynti...ensinmäinen monista sekä minulle että Peanutille :(
Selvisi että vauvalla on tukos vatsassa joka täytyy leikata heti syntymän jälkeen joten hoitoni siirretään tähän sairaalaan. Tukoksen myötä vauva ei voi juoda joten lapsiveteni lisääntyy jatkuvasti ja joudun näillä näkymin useamman kerraan sitä punkteeraamaan. Riski aikaiseen synnytykseen on suuri, mutta leikkauksen vuoksi pyrimme pitämään vauvan sisällä mahdollisimman kauan joten myös lapsiveden punkteeraukset tehdään vain jos en enää itse kestä painetta tai se aiheuttaa ahdinkoa vauvassa.
Syytä mikä tämän aiheuttaa ei tiedetä mutta 40% näistä tapauksista tavataan myös Downin syndroomaa :( Meillä ei mitään muita merkkejä tästä ollut ja 12 viikon verikokeissa todennäköisyys oli ollut myös erittäin pieni.
Hoito jatkuu nyt aluksi 2 viikon välein skannauksella ja 34 viikon jälkeen minulle asennetaan vauvan sykemittari tai sitten käyn päivittäin sen tarkastuttamassa. Sairaala on nyt 5 minuutin ajon sijasta 45 minuutin matkan päässä tai 2h päässä pahimpina ruuhkahuippuina joten toivotaan ettei mitään tapahdu ruuhka aikaan.

En varmaan vielä osaa tätä täysin käsitellä ja tänä aamuna neljän aikaan heräsin taas ihan paniikissa. Viikonloppu oli hirveää odottamista, mutta loppujen lopuksi ainakin nyt tiedämme että vauvalla ei ole mitään kipuja tästä ja periaattessa voimme kaikki tästä selvitä hyvin kunhan muuten raskausmenee ongelmitta.

Seuraavien viikkojen aikana selviää paljon lisää kun tapaamme kirurgin ja kun myös tapaamme lääkärin uudestaan. Nyt jäi niin monta kysymystä auki jota emme ymmärtäneet kysyä...

Toivottavasti kaikilla muilla raskaus etenee ongelmitta!

Hollannissa ja Peanut 26+4
 
Hollannissa on se vaan onni että oli se ultra ja osaava lääkäri! Voimia oikein paljon teille sinne. Toivotaan ettei olis downia tai mitään muuta vakavaa. :hug: Pikkuiset on yleensä sitkeitä tapauksia, varmasti myös teidän pieni. Halauksin Aniit.

Aniit 30+1
 
Toivottavasti olet Hollannissa jaksellut hyvin eikä pikkuisesta tuon vakavampaa löytyisikään.

Mulla oli tänään varhaisultra ja oli kyllä villi tunne nähsä pikkuinen ruudulta ja sekä nahdä että kuulla sydämen lyövän. Pikkuhiljaa alkaa uskoa että tämä taitaa oikeasti olla totta :)

Tikkerituu 7 + 2
 
  • Tykkää
Reactions: Aniit
Upeaa, onnea Tikkerituu! On se hetki kyllä aivan mahtava. :heart:

Mä sain tänään ajan parin viikon päähän tyksin ä-polille sokereitten tähden. Kiva nähdä minkä kokonen vauveli siellä majailee.

Aniit 31+0
 
Jospa minäkin vihdoin liityn tähän ketjuun :) Tuolla Clomittarissa pyörinyt aiemmin ja arastellut hieman liittyä odottajien pinoon. Minulla siis tällä hetkellä menossa arviolta rv 8+5 ja plussasin kolmannesta clomikierrosta (2tbl annoksella). Lisäksi apuna oli tarvittaessa terot ja söin myös metformiinia. Minulla raskautumisvaikeuksien syynä oli PCOS.
Ensimmäinen neuvolakäynti on 27.11. Aivan älyttömän innoissani ja onnessani olen ja jännittää kaikki tuleva, vaikka tämä onkin jo toinen raskaus minulle. Esikoisen kanssa kävi niin ikävästi, että ehtisin niinkin pitkälle kuin rv 20 + ennen kuin edes tajusin olevani raskaana :ashamed: Joten tämä alkuraskaus on tavallaan ihan uusi juttu mulle :D
 
Kivaa Linneat että tänne puolelle pomppasit. On tosi outoa kyllä olla täällä odotuspuolella, mulla on ihka 1. raskaus ja kaikki on ihan uutta. Pikkuhiljaa eilisen ultran jälkeen tämä alkaa tulla paremmin ymmärrykseen että raskaana ollaan.

Mulla oli 1. neuvola jo, neuvolan täti on mun sedän vaimo. Toivottavasti se ei vaikka onnittele epähuomiossa mun vanhempia kun niille ajattelin kertoa vasta jouluna jos silloinkin on kaikki ok, mutta kai niillä vaitiolovelvollisuus on kumminkin.
 
Tervetuloa Linneat! Miten sä niin pitkälle kerkesit ekassa raskaudessa ennen ku huomasit? :D

Teidän nimimerkit on mulle tuttuja kun edelleen käyn oikeestaan päivittäin clomittaria lukemassa. :)

Tikkerituu neuvolassa on onneks vaitiolovelvollisuus. :D
 
Aniit minä erosin esikoisen isästä jo ennen kuin tiesin olevani raskaana. En itsekään oikein ymmärrä, miten ihmeessä raskaus ehti edetä niinkin pitkälle ja olinkin tosi huolissani ja harmissani kun sain tietää raskauden olevan niin pitkällä jo. Minulla ei vain ollut pahemmin oireita. Ei pahoinvointia, ainoastaan ruokahalu oli hieman kateissa eikä kahvia tehnyt enää mieli, mutta minulla oli niin stressaava elämäntilanne silloin, että pistin sen stressin piikkiin. Ja sitten kun minulla ei muutenkaan noita kuukautisia tule ilman apuja, niin en arvannut niiden puuttumisestakaan mitään. Ja kun painoa alkoi tulla lisää, niin se tuli niin tasaisesti joka puolelle, ettei masua oikein erottanut :) Mutta sitten saman tien kun sain tietää raskaudesta, niin masu pompahtikin oikein kunnolla esille.

Hollannissa onpa teillä raskas tilanne, toivottavasti kaikki menee hyvin! Voimia :hug:
 
Tikkerituu mä kävin sokerirasituksessa kaks kertaa. Mullakin siis pco ja runsaasti ylipainoa. Ekalla kertaa noin vkolla 12 kaikki oli ok ja nyt toinen kerta oli vkolla 28 ja sillon kärähdin paastoarvosta, joka oli just se raja-arvo 5.3. Nyt mä sit mittailen sokereita kotona ja luvassa on ens viikolla rd-hoitajalla käynti ja siitä viikon päästä lääkärillä, toivottavasti ultrataan. Käsittääkseni aika yleisesti on niin että loppuraskaudessa sokerinsieto heikkenee ja "monilla" alkaa oireilla. Mulla on ollu toistaseks lähinnä aamupaastossa ongelmaa jos syön illalla huolimattomasti, muutaman aterian jälkeisen korkeen arvon oon myös saanu kun oon syöny runsaasti hedelmiä. Uskon että ruokavaliohoitosena pysyy mulla tää. Vauvaan tää saattaa vaikuttaa niin että siitä kasvaa iso vatsassa tai että hänellä on synnyttyään sokerit sekaisin. Nuo molemmat seikat kyllä motivoi syömään hyvin.

Onnea Jenski! :heart: Muistan sut kyllä. :)

Aniit 31+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä