Clomifem-hoidosta plussanneet!

Heipsis kaikki!

Voi Hollannissa mitä joudutkaan kestämään :hug: Minulla ei oikein ole ideoita, mitä voisit keksiä tekemiseksi, tuo makuuasentokin kun rajoittaa niin hirveästi. Entäpä lukeminen? Kirjojen ystävänä nyt se tuli mieleen heti :) Hyvä kirja on parasta ajanvietettä. Ja itsekin kuluttaisin varmaan aikaani katselemalla hyviä sarjoja tai elokuvia. Tsemppiä loppuodotukseen ja toivotaan, että jatkossakin vauvalla olisi asiat hyvin siellä kohdussa!

PikkuJellona todella mahtavaa saada sinutkin tänne puolelle!! Mä olen käynyt kurkkimassa säännöllisesti (lähes joka päivä :D) Clomittarien puolella ja iloinnut niin muiden plussista.

Minulla olisi ensi keskiviikkona nt-ultra ja silloin on siis rv 12+3. Sitä odotellessa... Jännittää se aika paljon! Eniten pelottaa, onko siellä viikkoja vastaava sikiö ja sykkiiköhän sen sydän edelleen..

Aniit mullakin oli esikoinen koko raskauden ajan perätilassa. Kääntöä yritettiin joskus viikolla 36-37, mutta vauva ei hievahtanutkaan vaan oli niin tiukasti peppu alaspäin ettei sille enää mitään voinut. Synnytin hänet myös perätilassa, mutta hän olikin arviolta siro ja pienikokoinen. Jännitti kyllä silti ihan hirveesti synnyttää perätilavauva. En varmaankaan olisi synnyttänyt alakautta, jos olisi ollut tulossa kauhean iso vauva. Toivotaan, että tuo sinun jässikkäsi ehtisi vielä kääntyä itsestään oikein päin! :)

Hih.. Mä olenkin muuten joskus todennut, että tuo minun ensimmäinen tyttäreni aloitti kapinoinnin jo tullessaan maailmaan syntymällä väärinpäin, hän kun on niin kauhea vastarannan kiiski luonteeltaan :D Periaatteesta AINA eri mieltä kaikesta! :)
 
Linneat sitä mäkin tänään just anopille sanoin että tän täytyy nyt jo ökkötellä vastaan, saa nähdä mitä on tulossa! :D Ja kääntämisestä. Mä oon ulkokäännöstä vastaan kyllä aika vahvasti. Luotan nyt että jollei poitsu ymmärrä ite kääntyä, niin se akupunktio auttaa muakin. Toivottavasti.

hollannissa
mukava kuulla kuulumisiasi. Ehdottaisin myös lukemista. Mut olis kyl munkin vaikee keksiä mitään jos maata vaan pitäs.

Mä en oikein tiedä. Oon miettiny että aiheuttaako mun clomittarien puolella kommentoinnit mielipahaa? Pitäskö vaan jättää kommentoimatta ja iloita ja surra vaan itsekseen heidän kuulumisiaan?
 
Mäkin olin todella tyytyväinen silloin, ettei sitä ulkokäännöstä lopulta edes yritetty. Kyllä se sen verran hurja ja stressaava kokemus olisi ollut sekä vauvalle että äidille.

Olen miettinyt samaa, että ärsyttääkö se, jos jo plussanneena käy kommentoimassa yrittäjien ketjua, varsinkin kun tietää miten raskailta ne pettymykset siinä vaiheessa tuntuu. Siksi olenkin tyytynyt nyt vain taustalta seurailuun ja iloinnut hiljaa hyvistä uutisista.
 
Onpas tänne tullut paljon juttua!

Aniit: mulla on ultra 18.12., jolloin pitäisi olla kasassa 11+3.

Vaikea varmasti tuo sun tila Hollannissa. Jouduin itse olemaan kerran kotona vasen käsi (olen siis oikeakätinen) kantositeessä 3 viikkoa ja päässä alkoi kyllä viiraamaan ja pahasti. Tämä siis silti vaikka pystyin liikkumaan ja tekemään kaikenlaista, esimerkiksi haravoin meidän puutarhan sellaisella aivan pienellä haravalla yhdellä kädellä. Jaksamista sinne! Hurjan nopeasti sullakin nuo viikot kertyneet.

Tuosta kommentoinnista: Itseäni ei ainakaan ärsyttänyt plussanneiden kommentit yrittäjien kuulumisiin. Sellaiset kommentit kyllä otti päähän joissa kirjoittaja vaan hehkutti miten ihanasti menee ja elämä hymyilee kun itsellä fiilikset oli pääsääntöisesti erittäin kovasti toisen suuntaiset.
 
Tervehdys pitkästä pitkästä aikaa! :)

Tosi kiva, kun tää ketju on taas näin aktiivinen ja uusiakin on tullu tosi paljon! Onnea kaikille raskautuneille! :heart: Käyn edelleen lukemassa lähes päivittäin teiän kuulumisia, vaikka meiän poika on tosiaan kohta jo puol vuotias! Huh huh, et aika on menny vauhilla! :)

Kiitos RäsyNukke kysymästä, tääl menee ihan kivasti. :) Poika tosiaan on kohta jo 6kk vanha ja kasvaa kovaa vauhtia. Nyt se jo kääntyilee vatsalleen, punkee väkisin istuma-asentoon ja syö kiinteitäkin. Mukava seurailla sen kehitystä, kun koko ajan tuntuu tapahtuvan jotain uutta ja jännää. Ekaa joulua ootellaan myös jo kovasti. :D Ja mikä ihaninta, meille on alkanu muokkautumaan iha oikea PÄIVÄRYTMI jo, eli päikkärit nukutaan tiettyyn aikaan ja yöunillekii käyään jo suht helposti. On saanu sit äippäkii nukkua jo ihan kivoja unia, tosin kyl tuo poitsu viel pari kertaa yössä syö. Eipä tänne siis mitää ihmeempiä, tasasta arkea. :) Muakin kiinnostais kaktuspiikin ja Tinsqun kuulumiset kovasti? Eli jos vielä lueskelette täällä, ni tulkaaha kertomaan kuulumisianne! :) Mitäs vauvattomalle kuuluu?

Aniit: Toivottavasti siit akupunktiosta ois apua ja vaavi osais kääntyä ite ympäri! Meil oli kans poika loppuun asti perätarjonnassa eikä uskallettu sitä ulkokäännöstä kokeilla eli sektioon mentiin. Ite olin tosi tyytyväinen siihe sektioo ja kaikki meni tosi hienosti, mut ymmärrän kyllä, et haluisit mielummi synnyttää alakautta. Kyl mäkii haluisin mahdollisen seuraavan lapsen saaha alakautta, se on kuitenkii se luonnollisin tapa. :)

Hollannissa: Kuulostaa aika hurjalta tuo teiän tilanne, mut oot kyllä aikamoinen sisupussi, kun jaksat noin hyvin! Voimia sulle loppuraskauteen ja toivotaan, et vauva pysyis mahassa mahollisimman pitkälle, ja et sä ite jaksaisit kaikki paineet ja muut kivut. :heart:

Tuosta kommentoinnista, ni ite oon miettiny ihan samaa. Senpä takia oonkii koittanu pysytellä hiljaksee tääl taustalla, vaik oonkii teiän juttuja aina käyny lueskelemassa. :)

Kaikkea hyvää teille ja jaksamisia ja ihanaa joulun odotusta!! :heart:

Vauva haaveissa ja K ~6kk
 
Viimeksi muokattu:
Heei, saanko tulla tähän pinoon? Vaikkei clomit ollutkaan tärppikierrossa käytössä?
Täällä on vaan niin paljon tuttuja tuolta clomittarista :)

Kyllä, plussa on siis pärähtänyt meillekin ja Ihme kenties tapahtunut!
 
Ambrosia onnittelut ja tervetuloa tännepuolelle! :)

Vauvahaaveissa olinkin jo unohtanut että teidän poika oli perätilassa. Tää on mulle ihan uutta kun esikoinen oli ihan kokoajan rt ja ei tarvinnu tämmösiä miettiä. :)

Mietin tässä et pitäiskö perustaa uus tällanen pino vuoden alusta vai onko muilla halukkuutta esim listata la:t? Mulle se on yks ja se sama kun en kovin pitkään tässä pyöri enää. :)

Aniit 34+0
 
Pitkä odotus sulla Ambro, koita jaksaa! Tuossa kohtaa (ja mulla ainakin yhä vieläkin) tuntuu että aika matelee.

Musta uusi pino ja listaus kuulostaa hyvältä ajatukselta.

Meillä on muuten matkassa nyt sitten jo sikiö :heart:

Tikkerituu 10+2
 
  • Tykkää
Reactions: Aniit
Malttia tytöt! Mutta ihan totta, nuo alun odotukset on kyllä tosi pitkiä. Ja nytkin huomaan joka kerta ultrauksen lähestyessä että jännitän, oon varma että jokin on pielessä.

Mä olin nyt sit äsken siinä akupunktiossa. Oli kyllä mielenkiitonen kokemus ja nyt vaan toivon että olis apua. Sen tehnyt mies totes että toisinaan tarvitaan toinenkin kerta jotta vauva ymmärtää kääntyä. Ja samoin aattelin häneltä hakea apua myös synnytyksen käynnistymiseen. Nyt peukut pystyyn että tää toimis! :)
 
Ambro :D aika hyvin. Muttei sinne neuvolaan oo mikään kiire vaikka onkin ihanaa kun sinne ekoja kertoja pääsee.

Mua nykysin jo alkaa kyllästyttää koko neuvola, ekaa odottaessa olin kyl aika innoissani aina. :) Nykysin parasta siinä on kun saa puhella sen neukkutätin kans. :)
 
Juu ja sinne varhaisultraan Ambro ei kannata liian aikasin mennä kun kaikki ketkä on käyneet niin ettei sykkeet vielä löydy on saaneet kahta pahemman paniikin että onko siellä sittenkin vain tuulimuna.

Mihin kohtaan Aniit ne niitä neuloja laitto? (vai käytettiinkö edes neuloja?)
 
Tikkerituu se laitto pikkuvarpaiden kynsien viereen yhen kumpaankin ja isovarpaiden lähelle yhet. Pikkuvarpaan neulat kuulemma vaikuttaa siihen kääntymiseen ja nuo toiset siihen että mahassa olis jotenkin helpompi kääntyä. Ihan mielenkiintonen kokemus. Se kesti puolisen tuntia, välillä se tekijä vähän pyöritteli niitä neuloja. Nyt ens yönä tai ihan lähiaikoina pitäs kääntyä. Toisinaan kuulemma tarvitaan toinenkin kerta että kääntyy. Kovasti jännittää. :)
 
Käykö siis Aniit jossain akupunktiossa vauvaa käännyttämässä??
Jessus että voi olla ihminen pihalla näissä asioissa :D

Joo, siinä ollaan samaa mieltä, että parempi että viikkoja on enemmän niin kuuluu jos on kuuluakseen. ei tartte jäädä epätietoisuuteen.

Pitäis jossain vaiheessa kahlata tätä pinoa tarkemmin niin tietäis kuka on ja missäkin vaiheessa - vielä en ole ehtinyt enkä jaksanut ja olen toistaiseksi keskittynyt vaan omaan itseeni ja tietojen etsimiseen ym :) Mutta se sallittakoon! :D
 
Onnea Ambrosia ja tervetuloa joukkoon!! Hienoa että nyt on plussannut!

Kiitos kaikille kommenteista. Kyllä täällä puuskutetaan eteenpäin ja kirjoja tulee luettua! Meillä oli tarkastus eilen ja kaikki näytti olevan kunnossa vauvalla. Ainut ongelma oli että paine oli kasvanut melkoisesti ja hengitysvaikeudet minulla pahentuneet. Pitkän harkinnan jälkeen päätettiin katsoa mikä on tilanne ensi maanantaina. Jos ylimääräisen lapsiveden punktioon päädytään niin vauvalle annetaan steroideja ennen sitä keuhkojen kehittämiseen vesien rikkoutumisriskin vuoksi. Siellä oli kauhea hoppu joten emme ehtineet keskustella tarkemmin mitä seuraamuksia steroideilla voi olla, joten pitää varmaan googlata.

Aniit: Onpa jännä tuo akupunktio! Toivottavasti se toimii ja vauveli kääntyy oikein päin..

Vauva Haaveissa: Ihana kuulla kuulumisia ja en voi uskoa että siitä on jo 6kk!! Kylläpäs se aika vierähtää nopeasti...
 
Ambrosia joo akupunktio ihan siks. :D En tiedä kuin käytetty ja tiedetty juttu tuo on mutta halusin kokeilla kun kaverilla toimi. Nyt vaikuttas siltä että on kääntyny, mut en vielä juhli. Jos on oikeesti nyt kääntyny niin käyn kyllä varmasti ennen l.a:aa vielä uudestaan kun kuulemma noilla konsteilla saadaan myös käynnistymään. :)

Hollannissa paljon sulla nyt olikaan viikkoja? On tuo epätietoisuus varmasti tosi stressaavaa. :hug:
 
Hei kävittekö te alkuraskauden ultrassa millä viikoilla?

Mä täällä pohdin kun on tosiaan se eka ultra sinne viikolle 8+0.. mut oishan se vähän hölmöä ottaa esim viikolle 6+2 omakustanteinen kun siinä on niin lyhyt aika enää tuohon naikkarin aikaan?
 
Ambro minä kavin ultrassa 7+2. Meidän klinikalta laskivat heti aikaa varatessa milloin 7 viikkoa on täynnä ja katsoivat ajan sen jälkeen, varmaan juuri sen takia ettei ultrata "liian aikaisin".

Onpa Aniit jännä tuo kääntymisjuttu, toivotaan että olisi oikein päin nyt!
 
Tervetuloa mukaan Ambrosia ja oikein suuren suuret onnittelut plussasta!! :heart: Minä tuolla clomittarien puolella kävinkin jännäilemässä, että tuleeko plussia.

Vitsi, tosi jännä juttu tuo akupunktio Aniit! Mielenkiinnolla jään odottamaan tietoa, että kääntyikö vauvasi!

Varhaisultra-ajan minä sain Naistenklinikalle viikolle 7+2, mutta kävin sitten omakustanteisesti varhaisultrassa myös viikolla 6+1 ja ihme kyllä silloin jo löytyi syke. Jos et millään malta odottaa sitä varsinaista ultraa ja jos se, ettei sykettä vielä näykään aiheuta vielä isompaa stressiä sinulle, niin mene Ambrosia ihmeessä sinne ultraan :)

Me olimme tänään nt-ultrassa miehen kanssa ja kaikki oli oikein hyvin! Huh, olen sitä stressannut aika paljon etukäteen.
Istukka on takaseinämässä, sikiön sydän pamppaili 169 kertaa minuutissa, pääperämitta oli 5,5cm ja niskaturvotus 1,37mm. Voi sentään :heart: Pikkuinen vaikutti olevan aika unelias tapaus, se vain köllötteli paikoillaan! :D
 
Mulle sanoivat ihan suoraan kun soitin että menee seuraavalle viikolle, koska välipäivänä on vaan osa hormoonipolista auki. Muuten siis olisin saanutkin viikolle 7 tuon ajan..

Tällä hetkellä ainakin oon siinä tuloksessa että en mene omakustanteiseen ultraan.
Olo on kuitenkin hyvä jos ei asianmukaista pahoinvointia oteta huomioon, ja ajattelin nauttia tästä raskaudesta.
Pelkään ennemmin sitä että jos menen ennen joulua ultraan ei löydy sykettä = stressaan koko joulun ja ehkä vielä välipäivätkin, ja jos kyseessä on tuulimuna, niin tottakai se pilaisi joulun.

Ennemmin tosiaan nautin joulusta ja uudesta vuodesta ellei mitään vuotoja ala tai kipuja tule ja menen ultraan sitten tammikuussa.
Tiedän että silloin pitää näkyä ja kuulua jos tuolla joku on kotona =)

Eikä siihen ole enää kuin 3viikkoa ;)

Linneatilla ihania ultrakuulumisia :heart:
 
Hyökkään tänne ketjuun hieman kuokkimaan ja onnittelemaan Ambrosia :heart: Ihanaa!! Todella paljon onnea teille molemmille :) :heart:
Ja kyllähän siihen nyt uskotaan että siellä pieni on ja se on tehny hyvän paikan itelleen sinne yksiöön ja pääsette loppuun asti ;) :heart:

Aniit myöskin täällä!! Sulla on jo komeet viikot kasassa!! tsemppiä loppuraskauteen :heart:
 
Tanzzzku kiitos! Mäkin olen vähän taustalta kun kuulumisia välillä lukenut. Ihanaa. :)

Ambro mä en nyt viikkoja muista. Mut olisko tässä raskaudessa ollu niin että menin 6+ jotain ja ei näkyny muuta kun pussi ja viikkoo myöhemmin näky jo pieni ja syke. Mut oli se raskasta kun olin varma että toinen tuulimuna on kyseessä kun lääkäri ei sitä poissulkenut. Joten, ehkä mä sinuna menisin vasta tuolloin 8+ jos vaan jaksat odottaa. :)

Linneat ihanat ultrakuulumiset. :heart:

Mulla on tänään eka äippäloma päivä. Jippii! Sen kunniaks neuvolakäynti ja ostan kaukalopussin. :)
 
Viimeksi muokattu:
Aniit mä tulin eilen illalla ihan samaan lopputulokseen.
En halua pilata joulua sillä että stressaan jos sykettä ei löydy. Pilaisin sillä vaan kaikkien joulun että itkisin ja panikoisin joulupyhät.

Eli nyt mennään sinne tammikuulle ja kurkistetaan missä ja mitä tuolta löytyy.

Toivottavasti kaikki on niinkuin pitää, ja nyt on ainakin tosi hyvä fiilis kaikesta :D
 
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku ja Aniit

Yhteistyössä