Clomifem-hoidosta plussanneet!

marsiina tsemppiä! mulle kävi samoin,menkoista lasketuna 6+1 alko tuhru vuoto ja sen takia pääsin sitten varhaisultraan jossa näkyi pelkkä ruskuaispussi,ei muuta. viikon päästä uus ultra,ei vieläkään mitään ja siitä vielä viikko niin löytyi syke! silloin oli vasta 6+3 ultran mukaan. eli hedelmöittyminen oli tapahtunut myöhemmin. tosin rv 10 ultrassa sikiö olikin viikkoa isompi!
Toivotaan kovasti että syke löytys!
 
mymosa
Tsemppiä kaikille tarvitseville, toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti.

Miten tämä aika meneekään niin hirveen hitaasti :( vielä 3vkoa äitiyslomaan ja oisin jo ihan valmis jäämään.. saati, että kauhean kauan itse h-hetkeen... vasta 5 vkon päästä ehkä saa tietää sektiopäivän.. huoh..
 
Heppa taas!

Tervetuloa uusille!

Oon taas lueskellut taka-alata teijän juttuja kun on ollut niin vähän aikaa kirjotella... Pitää ekana vähän poksua POKS 14+ tänään. Maha kasvaa myös siihen tahtiin.

Kaktuspiikille ja marisiinalle: paljon tsemppiä ja voima halauksia, toivotaan että menee hyvin!

Käytiin eilen kattelee uutta autoo... Meillä on nyt pikkunen megane,mutta tarkotus ois hommata rinnalle joku kunnon kokonen farkku. Muutamaa jo ihasteltiin siihen malliin et ois vaikka voinu jo ostaa.. mutta kattellaan nyt vielä kun tässä on aikaa...

Edelleen dopplerilla kuunneltava joka ilta kyytiläisen sydänäänet, kun ei oikeen muuta oiretta enään oo kun väsymys.
 
en ala!! ihan kun ei ois ollu tarpeeksi jo,iski vielä karseen flunssan! nokka ihan tukossa ja päätä jyskyttää älyttömästi! kauhee nälkäkin ois mutta mikään ei maistu!
yöllä joutu monta kertaa heräämään kun räkä valu poskee pitkin,mutta sitten kun alat niistää niin mitään ei tule! jos ois kaapissa tampooneja,oisin varmaan työntäny ne nenään! :snotty:
suukin kuivaa koko ajan kun ei voi nenän kautta hengittää! erittäin hehkeä olo siis.
huomenna neuvola,jokohan koittaa kuunnella äänet. eri asia kuuluuko tuon istukan takia. sekin vielä.

erittäin tynpääntynyt kaktuspiikki 13+1
 
Kiitos kaikille tsempityksistä! Huomenna ollaan hiukan viisaampia taas asian suhteen...

Toivotaan mymosa, että aika siel töissä kuitenki kuluis nopeampaa kun että joutuis olemaan kotona. Kyllä Tinsq farmari vaan lapsiperheelle on niin hyvä. Tai niin ainakin ajattelisin, ku meil molemmil isännän kanssa farmarit koiran vuoksi. =) Raskausaikana on varmaan ihan hirveetä olla kipee. Mullakin nyt jo kaksi viikkoa kestänyt flunssa ja sit kattellu lääkkei sen mukaan, mitä sais alkuraskauden aikana ottaa. Nenä ollu ihan tukossa, nokkakannulla olen nyt poskionteloita huuhdellut, jospa ei tarttis antibioottia. Pistäpähän kaktuspiikki sit kuulumiset huomisesta neuvolakäynnistä! =)
 
Marsiinalle tsemppiä huomiseen! Toivottavast huomenna jo jotain kuuluis ja näkyis tai ainakin saisitte jotain lisätietoa tilanteesta.

kaktuspiikki: Koitahan parantua siellä. Tuo tamppoonijuttu sai taas nauramaan! :LOL: Mut ei siis oo kyl varmast yhtää kivaa, ku nenä on nii tukossa, ettei henkeä saa. :snotty:

Tinsq: Ite kannatan kans farkkua. Meil on farmari ja tulee varmast olee aika kätevä sit, ku joutuu vaunuja autoo pakkailemaa sun muuta. On myös ollu tosi kätevä nyt noita hankintoja tehdessä, ku mahtuu pinnasänkykii purettuna hyvi autoo. :)

ON: Myö ollaa tääl jo vähä suunniteltu vauvan ristiäisiä, mitkä sattuis siis elokuulle. Päätettiin, et meiät vihitään samalla kertaa ja se juhla ois kirkossa. :heart: Sit sen jälkee ois kahvitus ja juhlaan kutsuttais siis ihan vaa meiän perheet ja kummit. Meen ens viikolla kyselemää kirkkoherranvirastosta, mite meiän kirkko on vapaa viel elokuussa ja sitä juhlapaikkaa. Pitäkää peukkuja, et saahaa viel joku sunnuntai varattua! =)
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
neuvolassa käyty,ei menny kun 20 min. sykkeet kuulu,istukasta huolimatta,hurjasti jumputti ja terkka sano että hyvät ja vahvat on. 160xmin. syke + liikkeet+,jotka ennen oli++,mutta taitaa tilanpuute vaivata toista niin ei pysty kunnolla liikkumaan... hemppa oli hyvä,pississa oli jotain,se tikku värjäänty,aiko laittaa labraan ja soitella sitten.jospa ei mitään hälyyttävää! :O
aamulla oli sellanen fiilis etten halua kuullakkaan niitä ääniä,etten kiintys tähän liikaa,jos joutuu keskeyttämään...turha toivo,alkaa se jo olla niin tärkee ja odotettu ettei siitä pääse yli eikä ympäri.

vauva haaveissa kuulostaapa ihanalle,toivottavasti saatte kirkon vielä! :heart:

meillä on farmari jo valmiiksi,oikeestaan kaks viimesintä on ollu farkkuja koiran takia. uskon kyllä että farkku on kätevin rattaiden yms kuljetukseen,toki jos tilavan kontin omaavan auton löytää niin miksipäs ei. nyt kun ei ole enää koiraa,niin farkkua ei varmaan niin tinkaan tartteis,mutta on se tuo volvo vaan niin hyvä ettei siitä raski luopua! :D toki jos vauvaa ei tule ja auton vaihto tulee ajankohtaseksi,niin sitten menee mietintään millanen pirssi seuraavaksi laitetaan.

nyt syömään,karsee nälkä!

kaktuspiikki 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
kaktuspiikki: Hienoa, et sykkeet kuulu nyt noin hyvi! :) Se on kyl jännää, miten siihe kiintyy tosi nopeesti ja viimeistää siin vaiheessa luopuminen tuntuis ihan kauheelta, ku on saanu jo liikkeetkin tuntea. No sullahan valitettavasti on omakohtasta kokemusta tästäkii.. :( Mut nyt toivotaan ja uskotaan, et tällä kertaa kaikki menis loppuun asti hyvin ja se veden määrä lisääntyis, et pikkunen sais vähä enemmä melskaamistilaa!
 
kaktuspiikki Hienoa, että syke kuului! Nyt toivotaan, että jatkuis normaalisti ja saisitte tämän pienokaisen pitää! :heart:

Minä kävin tänään sielä uä:ssä ja kaksi gynekologia oli ultraääntä tekemässä. Korkeintaan 1,5 mm raskauspussin ne löysivät eli sama kuin perjantaina. Oikealla puolella oli parin sentin keltarauhasrakkula... Nyt sitten odotellaan sitä verikoetulosta.
 
marsiina mites sitten jatko? vieläkö ne ultraa jos sinne ois vaikka jotain ilmestyny? ite kävin sillon 3 kertaa viikon välein. ei multa mitään verikoetta otettu,mutta sanovat kyllä että jos ei ois sillo vika kerralla löytyny mitään niin sitten oisivat ottanu.
Kovasti vaan tsemppiä!! täällä on peukut pystyssä!

vettä oon edelleen litkiny juuva normia enempi,mutta välillä on päiviä ettei se vaan uppoo! enkä tiijä onko siitä mitään hyötyä,koska suurin osa lapsivedestähän on vauvan pissaa ja jos vauva ei voi pissata niin eihän sitä sitten ole...
ärsyttää vaan kun se lääkäri ei sanonu paljo sitä vettä siellä oli ja mikä ois "normi"määrä jos sitä vettä niillä viikoilla on muuteskin vähä....enkä tietty ite älynny kysyä :ashamed:
noh,eipä näytä auta jauhaa,pakko vaan odotella!
 
mymosa
Meillä ei oo kummallakaan farmaria eikä mulle tule ellen voita lotossa. Ukolla on pieni koppero, jossa tosin tilava kontti, mulla sitten tilavampi, jonne mahtuu ihan hyvin kaikki kolme lasta, kaukalo ja kuopuksen istuin, esikoinen ei onneksi siinä vaiheessa enää tarvii koroketta.
 
Pikainen omanapanen päivitys. Saatiin kirkko ja juhlapaikka varattua ja meiän suurta päivää vietetään nyt siis elokuussa!! :heart: Hurjaa, ku pitää näin aikasii varata, vaikkei vauva synny viel vähää aikaa, mut pakko on toimia nopeesti jos haluaa kirkossa ne pitää. Oon aivan onnesta soikeena! :D Ei muuta tällä erää. :)
 
Heippa vaan kaikki! En tiedä kuuluisinko edes varsinaisesti tähän ryhmään, kun tässä kierrossa, jossa nyt viimein plussasin, olin jo lopettanut clomit, mutta kyllä minä clomien piikkiin kuitenkin tämän raskauden pistäisin. :D

Aloitin siis vuoden vaihteessa opiskelun ja kun tammikuussa napsitut clomit eivät tuoneet odotettua tulosta, niin päätettiin sitten miehen kanssa, että annetaan ajan kulua ja aloitetaan yritys uusin voimin sitten kun minulla alkaa opinnoissa loppusuora häämöttää. Olin jo henkisesti niin valmistautunut siihen ettei meille tule vauvaa muutamaan vuoteen, että ehdin jo varata ajan gynelle, että saisin pillerireseptin, vaikka alunperin miehen kanssa päätettiin että jos nyt tärppää ilman clomeja, niin vauva on tervetullut, vaikka kesken opiskelujen. Olin siis todella järkyttynyt tästä tuoreesta raskaudesta, ja mies ymmärrettävästi tavattoman hämmentynyt minun käytöksestäni, kun kiukuttelin hänelle siitä. Alkujärkytyksestä toivuttuani alan olla todella iloinen tästä "yllätysvauvasta". :)

Viikoista ei ihan tarkkaa tietoa, koska kiertopäivistä en enää pitänyt lukua, mutta uskoisin että nyt on jotain 5+... Varhaisultra pitäisi varailla parin viikon päähän, niin saisin selvyyden. :)
 
Tervetuloa AnnaE! kyllähän sinä tähän ryhmään kuulut ihan selvästi!
Onnea plussasta!! :flower: kaikki tässä ryhmässä varmasti tietää kuinka toivottu ja haluttu se plussa on! :)

Mulla iski eilen illalla aivan mahottoman toivoton olo. tuli vaan sellanen fiilis ettei tämäkään raskaus onnistu. pari viikkoo vielä siihen tarkistus ultraan ja oon jo henkisesti valmistautunu ettei se vesi ole lisinny ja keskeytykseen menee tämäkin. Sanoinkin jo miehelle että tämä sitten siinä,enempää en rupee itteeni enkä muitakaan rääkkäämään. rupesi vielä kaiken lisäksi nämä pikkuset säälittämään,tavallaanhan tässä "hukkaan" niitä "heitellään" kun pitää keskeyttää. ensin kovalla työllä ja odottamisella alkuun saat raskauden ja sitten käy näin. Ei ole reilua ketään kohtaan. Mulla ei ole enää minkäänlaista "olen raskaana" oloa. oireetkin on loppunu jo kokonaan. Mies sano eilen että masu on ruennu pyöristymään ja koitti silittää sitä,lähin vaan käveleen pois :'(
eilinen menikin vaan maatessa sohvalla tai sängyssä. En vastannu puhelimeen enkä oikein puhunu miehenkään kans mitään. onnes on talviloma,niin ei tarvii töistä stressata.
Sori näin negatiivinen tilitys,oli vaan pakko jonnekkin purkautua... : /

Marsiina no toi sun hcg-arvos ainakin lupailee hyvää! jospa sieltä se asukkikin löytys!

vauva haaveissa Mahtavaa että saitte kirkon! ihanat juhlat teillä tiedossa!

kaktuspiikki 13+4
 
Marsiina: Hienot lukemat, vaikken noista mitää ymmärräkään, mut kuulostaa tosi paljolta! :D Ja tsemppiä huomiseen ultraan! Voiku nyt näkyis jo pikkunen. :)

AnnaE: Kiva, ku tulit meiän ketjuun, tervetuloa! :wave: Oiskohan ne clomit viel jollai tavalla vaikuttanu sun raskautumisee, ku oon kuullu, et ne voi auttaa viel jonkun aikaa lopettamisen jälkeenkii. Plus sit se, ettet stressannu enää tätä vauva-asiaa ja oli koulun puolesta muutakii mietittävää, ni myös niillä oli varmast positiivista vaikutusta. Onnea siis kovasti plussasta ja jäädään jännityksellä oottamaan varhaisultraa. :)

kaktuspiikki: Voi sua.. :hug: Uskon, et tää asia pyörii nyt sun mielessä taukoamatta, viel ku on aikaa miettiä vähä liikaakii, ku oot lomalla. Ultraankii on viel nii kaua aikaa.. : / Koittakaa tukea nyt sun miehen kanssa toisianne, vaik tiiän kyl senkii, et helposti tulee omaa paskaa oloaa purettua just siihe miehee, vaikkei se sitä millää tavalla ansaitsiskaan..

ON: Tääl kans aivan paska päivä! :kieh: Siis työasiat vaa rassaa nyt tosi pahasti ja oli niin surkee päivä töissä, ettei mitää rajaa.. Onneks on enää huominen työpäivä ja sit loppu viikko vapaata ja sunnuntaina sinne etelää. Oon NIIIN loman tarpeessa! Ärsyttää kyl pikkase ton loman suhtee se, ku nyt äiskä lietsoo koko aja jotai paniikkia sen lennon suhtee.. Et jos ne ilmanpaineet saa vaik aikaa supistuksia tai muuta. Hitto, en varmaa oo ainut raskaana oleva, kuka on lentokoneella lentäny! Ja sitä paitsi oon kyl lukenu netistä, ettei lentäminen oo mitenkään vaarallista raskaana ollessa, ainakaa näil mun viikoilla. Eihä sitä lääkärintodistustakaa tarvii olla vast, ku Finnairilla rv 28 alkaen ja täl meiän lentoyhtiöl rv 32 alkaen. No huomenna on neuvola ja keskiraskauden lääkärintarkastus, ni voin viel äiskän mielenrauhan vuoks varmistaa sen lentämisen turvallisuuden neuvolatätiltä. Mitä muute tuos lääkärintarkastuksessa tapahtuu? Ainakii mymosalla on se jo ollu? Tehääks siin iha joku gynetutkimuskii??

Vauvis ja Sintti 25+0 (poks poks!)
 
saako taas purkautua...?? jos vähä..

ärrrsssyttäää anoppi! kyselee melkein päivittäin mieheltä että miten minä voin,oonko juonu vettä paljo,onko ulkoiltu tarpeeks ja sitten lähettelee niitä siunauksiaan ja ollaan ajatuksissa päivin ja öin ja hän kuulema yölläkin herää miettimään tätä meidän juttua..Paskanmarjat sanon minä!! Kysys ensinnäkin suoraan minulta mitä mulle kuuluu! ja mitä noihin siunailuihin ja rukouksiin tulee niin se ei edes kuulu kirkkoon enää,eros viime vuonna sieltä. eihän se tietenkään vaikuta asiaan jos haluaa rukoilla yms,mutta se henkilö ei ikinä ole ollu mikään "kunnon uskovainen". tekopyhä ihminen se on. minua ärsyttää kun se nyt sitten tälläsilla tapauksilla koittaa nostaa pisteitään meidän silmissä.
en nyt jaksa rueta meidän ja anopin historiaa tässä selventämään,mutta hyvä se ei ole ollut.
Minun puolelta ei ole kukaan kyselly ja tuppautunu tähän asiaan,ihan on rauhassa saatu olla ja sitä arvostan. puhutaan sitten kun siltä meistä tuntuu.
Onhan tämä varmaan piinaavaa aikaa muillekkin kuin meille,mutta ei meitä helpota tieto että siellä nyt öitä valvotaan ja surraan meidän kohtaloa. :mad:

niin että tämmöstä nyt sitten.

kaktuspiikki 13+5
 
Heippa hei kaikille!

Tein tänään raskaus testin ja näytti plussaa :) Eli laskurin mukaan oltais 3+2
syksyllä aloitin clomit ja niitä kokeiltiin neljä kiertoa. Ne eivät auttaneet joten siirryttiin piikityksiin. Puregonia yli viikon pistin ja sitten irrotus piikki myöhemmin ja tässä tulos. Olo on uskomaton enkä tahdo vieläkään uskoa.

Mutta siis kysymys olisi teille että koska teille on tehty ensimmäinen ultra? Ajattelin odottaa viikonlopun yli ennen kuin soitan lääkärilleni. Mietityttää vaan että kuinka pian mahdan päästä ultraan. Olen käynyt yksityisellä.

Jännittää enkä osaa vielä edes iloita kunnolla. Kumpa pysyisi vaan mukana! :)
 
Onnea Aliisalle!! :)
Todella alkuvaiheessa ultrassa ei juuri näy mitään. Mulle silloin clomien aloitus vaiheessa gyne ohjeisti että jos plussaa niin jos haluaa tulla tarkistaa tilanteen niin tulee vkolla 8, silloin näkyi jo pieni sydämen syke ja alkio. Tietty mielipiteitä on monia mutta varmasti kannattaa vielä hetki ootella, ettei tuu hukka käyntiä ja joudu käymään useammin. Toki kannattaa soittaa lääkärilleen että mitä mieltä hän on.. :) Peukut pystyssä! Oota vaan sitä hetkeä kun maha alkaa kasvaa niin silloin sen vasta tajuaa... (niin kuin nyt vasta täällä) :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alliisa
kaktuspiikki: No voi ristus sentään siun anoppias! :D Koita jaksaa, muista verenpaineet. ;)

Alliisa: Onnea kovasti!! Meiän sakkihan suorastaan kasvaa nyt räjähdysmäisesti, se on tosi hienoa! :) Mä kävin yksityisellä varhaisultrassa rv 7+jotain 2 eli vissii aika normaalia, et vast viikolla 8 sinne mennää. Sit ainakii pitäis jo näkyä jotain, ei siis tuu hukkareissu, nii ku Tinsqukii sano.

Marsiina: Kerro ultrakuulumiset! =) Voiku voiku voiku ne ois hyviä.

ON: Koht neuvolaan, jippii! Pääsee taas kuuntelemaa pikku potkuttelijan sykkeitä. :heart: Oma paino taas pikkase vaa hirvittää.. Nyt on tullu 9kg ja viel ois ainakii 15 viikkoa edessä eli saattaa lopputulos olla aika järkky. :O Ja tosiaan ne häätkii siel oottelee eli tälle naiselle tulee kyl ens kesänä aika hirvee painonpudotushaaste vastaa..

Ainii, hyvää Naistenpäivää kaikki naiset!! :flower:
 
Kiitos Tinsq ja Vauva haaveissa :)
Voi voi! Piinaviikkoja siis edessä. :)
Esikoinen on nyt vähän yli 2 vuotta. Silloin en ollut näin huolissani kun häntä odotin. Mutta häntä yritimme vain 4kk ja luomu. Tätä on yritetty 1,5vuotta niin on vähän eri fiilis. Toivotaan että pysyy mukana ja viikot menis äkkiä =)

Todella hyvää Naistenpäivää!! :flower:
 
Tervetuloa alliisa ja onnea! päivittelinkin sinut tonne meidän kasvavalle listalle! äkkiä ne viikot lopulta menee!
Minä kävin tosi alkuviikoilla ultrassa tuhruvuodon takia,sillon ei näkyny mitään muuta kuin ruskuaispussi,sitten jännättiin 2 viikkoa ilmestyykö muuta. ja ilmestyhän sinne,rv6+1 oli kun näkyi pienen pieni alkio ja syke. :heart:
marsiina miten meni? peukut pystyssä odotellaan!

kävin makkaranpaistossa ja ulkoilemassa siskojen ja niiden jälkikasvun kans,en edes tehny mitään raskasta,vähä vaan käveleksin siinä ja pari halkoo kannoin nuotioon,nyt iski kauhee väsy ja paineen tunne alavatsalla. ei sitä hirveesti tarvii näköjään hommailla. saas nähä miten ens viikolla kun 5 hoidokkia tulee takasin :O
Onnes kohta tulee pääsiäinen ja pitkä viikonloppu vapaa! kummasti alkanu näitä lomapäiviä odottelemaan!
Joo koitan muistaa verenpaineet :D on vaan semmonen tapaus tämä meikän anoppi että oksat pois! onnes siihen on tottunu näiden 13 vuoden aikana! ja onnes ei asuta samalla paikkakunnalla!

Pitänee hakee vielä uuniin puut,miehellä 12 tunnin työpäivä niin ei tarvii illalla rueta uunia lämmittämään enää.

Ja HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!! :flower:
 
Eilen oli tosiaan se neuvola ja lääkärintarkastus. Hyvin meni ja vauvan sykkeet oli taas oikein hyvät ja tasaset (148). Mun verenpaine, paino, pissa ja hemoglobiini hyvät. Hemppari on koko ajan laskussa (nyt 123) ja jos se tuosta viel kovasti laskee, ni joudun kuulemma sit ottamaa lisärautaa purkista. Toivottavasti ei laske. Joskus nuorempana jouduin syömää rautatabletteja ja ainakaa se merkki ei sattunu mun mahalle ollenkaa. Lopetin ne pillerit, ku aina tabletin oton jälkee sattu mahaa nii paljo, ettei mitää rajaa..! Lääkärintarkastuksessa se lääkäri kuunteli vauvan sykkeet ja kokeili kohdunsuun tilanteen. Kohdunsuu oli tiukasti kiinni, nii ku kuuluukii, ja "pitkällä" eli ei siis ollu lyhentyny yhtää. Kaikin puolin siis kaikki hyvin. :) Sain sinne etelää varoiks antibiootit siihe virtsiksee, et jos se nyt siellä päättää tulla, ni eipähä mee sit turhaa aikaa lääkäris ravailuu. Vieraassa maassa ku ei välttämättä asiat suju samal tavalla, ku tääl Suomessa. Kyselin neuvolatädiltä myös lentämisen turvallisuudesta ja ihan turvallista on. Ilmanpaineet on niin kohtuulliset koneessa nykysin, et no panic. :) Juoda kannattaa kuulemma kovasti ja jalotella välillä ja sit siel etelässä kattoa vähä tarkemmi, mitä syö ja juo. Ei salaatteja, juustoja, kalaa, lihat kypsänä, pullovesi ja ihan tälläsiä perusjuttuja se vaan painotti. Hyvillä mielin voidaan siis lähteä ja ottaa kauan odotetusta lomasta kaikki irti. =) Vauva on ollu nyt neuvolan jälkee tosi tosi aktiivinen. Oiskoha se lääkärin ronkkimine jotekii vaikuttanu. Eilekii ku makasin sohvalla kylellee, ni kauhee myllerrys kävi mahassa ja ilmeisesti vaavi vaihto asentoa, ku näky nii selvästi, ku se punki mun kyljessä johokii suuntaa. :heart: Hassu!
 
Eilen siis taas siellä ultrassa käyty. Eipä näkyny vieläkään sen enempää, ku maanantaina. Mutta eihän tuossa ollut nyt kuin kolme päivää väliä. Ihan pienen sykkeen gyne oli näkevinään ja minäkin sen kyllä näin, kun gyne sen näytti. Verinäyte otettiin taas ja vastauksen kuulen maanantaina. Tällä kerralla gyne kertoi paremmin kaikesta... Noin korkea hcg -lukema kertois nyt sen, että raskaus olis kohdunsisäinen ja se keltarakkula pitää raskauden niin kauan "voimassa" kunnes istukka kasvaa. Raskaustesti on ollu vasta haalee 2 viikkoa sitten, niin sen mukaan voisi olla vasta viikkoja 4+ tai korkeintaan 5. Viimiset kuukautiset nyt vaan sekoittaa tilannetta. Toivotaan, että pikkuinen nyt masussa alkais kasvamaan. Mieskin pikku hiljaa tottunut ajatukseen, että meille se vauva vihdoin olisi tulossa. Maanantaina tiedetään taas enemmän, miten tästä jatketaan ja toivotaan, että hcg nousussa.
 

Yhteistyössä