Clomifem-hoidosta plussanneet!

Tinsq: Ihanaa, et saitte hyviä uutisia ultrasta ja vauveli oli vilkas tapaus! Oli varmaan jännää kertoa porukoille isot uutiset ja uskon hyvin, et siel alko heti hössötys. ;) Meiän äiskä on kans kauhee hössöttäjä, eka lapsenlapsi sillekii tulossa.. Mukavaa mökkeilyä sinne, nauttikaa!

ON: Tänne ei mitää uutta. Edellee pöyristelen ja stressaan niitä vakuutusasioita ja pähkäilen 3d/4d-ultran kanssa. :D
 
mymosa: Joo ei kyllä meillekää tuu mitää 400 egen vakuutuksia, se on iha varma! Otetaa varmaa sit se normi tapaturmavakuutus sille, ku se on syntyny ja sit 2-vuotiaana saa henkivakuutuksen. Mut ens kuun alussa siis uuestaa juttelemaa noist vakuutusasioista Pohjolaa.

Micaela: Onnea taas yhdestä uudesta etapista! :) On se vaa jännää/pelottavaa ootella koko aja, et millo ne menkat alkaa vai alkaako ollenkaan. Toivottavasti sun ei tarvis muutamaa kuukautee siteitä ostella. ;) Kaikkea hyvää siis sinne!
 
micaela siitä ne rupee viikot karttumaan! mulla on edelleen siteitä kaapissa,jotenkin vaan vieläkin pelko takaraivossa että jos ne alkaakin! vaikka eihän niiden nyt enää pitäs alkaa kun pikkunen siellä köllöttelee! :LOL: tottunu vaan siihen kun mekin niin monta vuotta yritettiin että sieltä ne kuiteskin tulee.
Mutta eiköhän ne nyt ole jo ihan suosiolla jääny pois!

huomenna ois meilläkin yksi virstanpylväs ohi,nimittäin eka kolmannes! kauhee kun se menikin äkkiä! :O
maanantaina marssin lääkäriin saikun hakuun,tämä väsymys ei ole enää kivaa :'( torstaina ois sit se nt-ultra,jos sinne asti sais edes huilata.

no johan on vakuutuksella hintaa!! pitääpä itekkin miettiä otetaanko sitä sitten. me ollaan ifissä,pitäs tarkistaa saako millasen alennuksen kun on jo koti-,auto-ja asuntovaunuvakuutus siellä.

mukavaa viikonloppua kaikille!

kaktuspiikki ja tyyppi 11+6
 
mymosa
Tänään 30+4 eli arvioni mukaan tasan 9vkoa vielä :heart:

Ja nyt alkoi talviloma.. sitten vielä 3vkoa töissä ja äitiyslomalle..

Mä muistan kans tuon, kun jokainen menkaton päivä toi lisää toivoa ja se ensimmäinen etappi siellä nt-ultrassa.. Silloin mieskin alkoi uskomaan jo, että meille pieni tulee. Sitten odottikin jo rakenneultraa ja nyt odottaa vain, että syntyis jo :D

Mä en saa ifin sivuilla laskettua kuinka paljon tulisi maksamaan sieltä tuollanen vakuutus, mulla tosin ei ole kuin auton vakuutus siellä, mitään muita vakuutuksia mulla tai lapsilla ei oo.
 
Meil on kotivakuutus ja muut henkilövakuutukset Pohjolassa ja siis noitten jälkeen se vauvan hoitokuluvakuutus ois sen n. 360e/v. Ilman sitä se oli yli 600e/v!! Soiteltiin tosta vauvavakuutuksesta myös Ifiin, ku meiän autovakuutukset on siellä ja hinta oli sielläkin yli 300e/v. Tuossa on linkki hinoista (sivu 12):
http://www.if.fi/web/fi/SiteCollectionDocuments/Private/Oppaat/Lapsivakuutusopas.pdf

Jotkut vakuutusyhtiöt taitaa vaatia, et on kotivakuutus heillä, et saa vauvavakuutuksen edullisemmin, mut ei se Ifin ukko ainakaa sellasesta maininnu, ku sinne mies soitteli yks päivä. Koneeltaan se kuitekii näki, mitkä vakuutukset meil on siellä ja silti se puhu noista tuon linkin hinnoista. Joka tapauksessa kallista se on, eikä sellasia luultavastikaa oteta..
 
mymosa
Mä laskin ihan sillä vakuutuslaskurilla ja antoi tuon 141e, jos netistä ottaisi, mut en sais enää kun otettava viim 3kk ennen la.

Mulla ois autokasko siellä (if).. sekin pitäis muuttaa osakaskoksi. Jos saadaan oktalo niin kotivakuutushan on sitten miehellä.

Mutta ei kai tuolla tuolla niin oo väliä, kun ei yksityisellä käydä.
 
Heippa kaikille!

Meillä 2. clomikierto (joka olisi samalla ollut viimeinen ennen inssiä) tuotti toivotun tuloksen eli selkeä plussa tuli tänään rv3+6, mutta jo rv3+3 näytti haamua. Esikoista ollaan odotettu tulevaksi jo pari vuotta. Olo on varovaisen onnellinen ja pelokas. Kaksi keskenmenoa takana, joten tietysti mietityttää, että miten tämä jatkuu. Mietityttää myös onko siellä yksi vai kaksi alkiota, koska viime kierrossa ainakin oli kypsynyt kaksi munasolua, nyt tästä kierrosta en tiedä. Joka tapauksessa itse ainakin olen tyytyväinen näihin clomeihin, vaikka olen ne moneen otteeseen kironnut turhiksi, kun meillä on selittämätön lapsettomuus ja mulla täysin toimiva normaali kierto ovulaatioineen jne. Mutta kahta aikaisempaa raskautta (jotka siis menivät kesken) yritimme kumpaakin vuoden, nyt tärppäsi keskenmenon jälkeen kolmannesta kierrosta ja siis toisesta clomikierrosta. Ehkä niistä clomeista sitten siis oli hyötyä. Nyt vain toivotaan, että kyytiläinen pysyy matkassa. Laskettuaika olisi 4.11. netin laskurien mukaan.

Odottaako kukaan clomien myötä kaksosia?

Lueskelin teidän keskustelua vakuutuksista. Monet ottavat vakuutuksen siksi, että pääsevät suoraan edullisesti yksityislääkärille, jos on tarvetta. Esim. jos lapsella korvatulehduskierre, niin halutaan asiaan erikoistuneelle lääkärille jne. Usein myös koetaan, että yksityisen palvelu on parempaa ja nopeampaa ja otetaan siksi vakuutus.
 
Idylli minulla voi olla mahdollisuus 2 kyytiläiseen :) joko clomien takia tai sitten että meidän suvussa on kaksosia. Tämän päättelin siitä kun sain jo dpo 10 "Raskaana 2-3 vkoa" joten arvot lähetenyt nopeasti nousemaan! :)
 
en kerinny eilen koneelle,joten poks,poks vaan!
tänään oli aivan mahtava ilma ulkoilla ja oltiinkin monta tuntia mökillä koiran kans. siitä tuloksena kaamea väsy ja joka paikan kolotus! :/
mies lähti ostamaan just mulle hampparia...eka kertaa tekee mieli jotain rasvasta mättöö!
nyt ei jakss enempi kirjotella...

kaktuspiikki ja tyyppi 12+1
 
Onnea Idylli plussasta ja tervetuloa joukkoon!! :) Jännät paikat siis myös siellä (niin ku Micaelallakii), et onko yks vai kaks tarrannu kiinni.

Tääl kans vauhdikas viikonloppu ulkoilun merkeissä. Ihanaa, ku kevät alkaa jo tuntua ja linnut visertelee. :) Perjantaina olin iha hermona, ku tajusin illalla, ettei vauva ollu potkinu yhtää koko päivän aikana. Yleensä se kuitekii potkii pitkin päivää ja on tosi elosa. Koitin painella illalla pitkän aikaa mahaa ja saaha jotai tuntumaa, mut ei mitää.. Normaalisti ei mee kauaakaa, ku se jo vastaa painalluksii. No onneks jo lauantaiaamuna töissä sit tuntukii kovat potkut alamahassa ja huolestus helpotti. Nyt vauveli onkii potkinu sit taas tosi aktiivisesti pitkin päivää, ihana. :heart: Alan vahvasti kallistua nyt sen 3d/4d-ultran puolee ja luultavasti ens viikon alussa varailenkii ajan Felicitakselle. :) Jos päästäs näkemää poitsu viel enne meiän etelän matkaa.. =)

Vauvis ja Sintti 23+4
 
Idylli minulla voi olla mahdollisuus 2 kyytiläiseen :) joko clomien takia tai sitten että meidän suvussa on kaksosia. Tämän päättelin siitä kun sain jo dpo 10 "Raskaana 2-3 vkoa" joten arvot lähetenyt nopeasti nousemaan! :)
Jännäillään siis yhdessä montako kyytiläistä löytyy =) Onneksi se pitäisi selvitä jo muutaman viikon päästä varhaisultrassa. Sun tilanne kuulostaa kyllä aika lupaavalta kaksosien suhteen. Mua se kaksosmahdollisuus pelottaa, koska monikkoraskaudessa on normiraskautta suuremmat riskit ja muutenkin keskenmenoja takana. Sovitaanko, että nyt saadaan molemmat vauva kotiin asti?
Me nähtävästi kirjotellaan samassa pinossa myös marrasvauvojen puolella :)
 
  • Tykkää
Reactions: Micaela
Huomenta!
Ompa mukava saada tänne lisää porukkaa!! Onnea teille molemmille (Micaela ja Idylli)! Täällä pidetään peukkuja että pysytte matkassa mukana.
Täällä ois sitten tarkotus tänään kertoa töissä kyytiläisestä. Vanhempien hössötys on ollut koko vkonlopun niin mukavaa, ei oo ehtinyt jännittää tätä päivää...
Muuten nyt on mennyt ok. Ainoastaan nukkumisesta on tullut järjetömän vaikeeta. Kun pitäs vaan kyljellään nukkua, ja oon aina ollut selällään ja mahallaan nukkuja. Tuhannella tyynyllä kiilaan itseni iltaisin kyljelleen ja aamulla kylki puuduksissa.
Vakuutuksista sen verran että ollaan aateltu se ottaa vauvalle.. itse olen ollut aina kovin allerginen jo pienestä ja on paljon helpompaa hoittaa esim. allergia asiota yksityisellä puolella ja se korvaa myös jos tarvii jotain erityisempää hoitoa...kuten siedätyshoitoa... eli mielestäni kannattaa...
 
Jännäillään siis yhdessä montako kyytiläistä löytyy =) Onneksi se pitäisi selvitä jo muutaman viikon päästä varhaisultrassa. Sun tilanne kuulostaa kyllä aika lupaavalta kaksosien suhteen. Mua se kaksosmahdollisuus pelottaa, koska monikkoraskaudessa on normiraskautta suuremmat riskit ja muutenkin keskenmenoja takana. Sovitaanko, että nyt saadaan molemmat vauva kotiin asti?
Me nähtävästi kirjotellaan samassa pinossa myös marrasvauvojen puolella :)
Kyllä, nyt päätämme että kummatkin saa edes yhden vauvan syliinsä, ollaan se niin ansaittu. Mullakin on siis takana monta km:a, tm ja kemiallisia raskauksia niin odotukset eivät kovin korkealla ole ennen ultraa. Toivottavasti tulee iloinen yllätys :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Moikka! Ajattelin tänne kirjoitella myös kun clomeista plussannut olen minäkin ja tilanne melkolailla sama kuin idyllillä. Meille tehtiin marras-joulukuussa kaks inssiä josta negat, loppiaisen takia oli välikierto ja nyt sitten olisi ollut pakko välikierto edessä koska folleja oli kasvamassa 4kpl! Tosin kaksi oli selkeesti isompaa mutta lääkäri näki asian niin että iski ehkäisypakon meille ja sanoi että palataan seuraavassa kuussa piikitysten merkeissä asiaan... :/ No, nyt kuitenkin plussanneena odottelen 19.3. olevaa ultraa ja jännittää niin maan pirusti, itse plussa oli tikussa melko haalea ja clearbluen testi näytti viime pe raskaana 1-2 vk mutta toivotaan että kaikki olisi nyt hyvin....
 
Mulla oli kanssa kierrossa kaksi munaa irtoamassa ja clomien takia oli vahva usko siihen että kaksi oli tulossa, mutta nyt onneksi vain yksi vahva yksilö mukana.
Pidetään peikkuja kaikille!! :)

Tinsq ja kyytiläinen 13+1
 
No niin, alkaahan se meiänkii porukka pikku hiljaa kasvaa. :) Tervetuloa Jade84!

Tänne ei muuta uutta, ku et varasin tänää sen 4d-ultran! :) Sain sen vast kuukauden päähä, mut sillo viel sen pystyy tekemää, ku viikkoja on sillo takana 28, ni se ei kuulemma mee viel liian myöhäseks. Felicitaksella se maksaa 249e, kestää 60 min ja saa dvd:n muistoks. Kivaa, en malta oottaa! Sillo meiän poitsun pitäs olla jo raskausviikkojen mukaa jotai 33cm pitkä ja painaa noin 1200g eli ihan minivauva. :heart: Silmätkii jo auki. Kallista lystiähä tuo on tollee iha huviksee käyä vauvaa kurkkimassa, mut haluun sen 4d:n silti kokea, ku kerta nyt on mahollisuus siihe.

Kuis kaktuspiikillä hurisee? Entä, mites työkaverit otti sun uutiset Tinsq?
 
sairaslomalle jäin,perjantaihin asti kirjoitti. käski ottaa torstaina äippäpolilla puheeks tän väsymyksen ja pääsäryn,liittyvät vissiin toisiinsa jotenkin. kunhan ei vaan migreeniä! meillä on sitä suvussa ja sisko sairastu raskausaikanaan siihen ja vaivaa edelleen tosi pahasti!
Torstaina ois siis se nt-ultra,vielä ei jännitä pahasti,mutta kyllä se torstaina sitten siellä odottaessa jännittää! ;)

olo muuten ihan ok,mutta tämä kauhee väsymys tuli kyllä ihan yllärinä,miten se voikaan näin lamaannuttaa! kaipa siellä mahassa sitten jokin kasvaa vauhilla kun näin on äipällä energiat loppu! :D
sydänääniä en oo saanu kuulumaan vieläkään kotona,enkä jaksa nyt niitä ehtiäkkään joka ilta.
maanantaina ois jo toinen neuvola! äkkiä se aika menee kyllä! lauantaina tuli jo eka kolmannes täyteen!

Tervetuloa uusille! :wave: pitänee taas päivitellä listaa!

kaktuspiikki ja tyyppi 12+2

ja muutes,pitäskö meidänkin laitaa onko tyttö tai poikaolo?! tai jos tietää kumpi tulossa?
 
kaktuspiikki: No hyvä, et sait saikkua. Koita lepäillä siellä. :) Toivottavast koht alkas jo se väsymys helpottaa! Luulis koht jo sil dopplerilla ne sykkeet kuuluvan, tosin se taitaa olla kyl aika hankalaa hommaa. Mä heivasin sen hiton kuuntelutorven jo mäkee, ku ei kuulu, ni ei kuulu. :D Voisha sitä tietty viel jossai vaihees kokeilla, mut luulen, et siin vaihees kuuluu jo pelkäl paljaal korvallakii paremmi.. Mun puolesta voi siihe listaa laittaa sen tyttö/poikaolon tms. Meille siis poikaa lupailtu melko varmasti. :) Vitsit, meiän vauvalta varmaa pursuaa koht korvista ulos Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen -biisi, ku kuuntelen sitä nii paljo. :D Se on vaa nii ihana..
 

Yhteistyössä