Clomifem-hoidosta plussanneet!

Tikkerituu mä olen hoitoalalla ja muistelen että esikoisesta alko olla vaikeeta tehdä niitä hommia tuossa 26 viikolta eteenpäin. Mulla on sillä puolella aika fyysinen työ. Nyt jäinkin jo paljon aiemmin pois niiden hengenahdistusten vuoksi. Petipotilaita olisin ekassa raskaudessa pystyny hoitaan varmaan pitemmällekin mut en sellasia joiden kans mennään vessaan ym..

Kiva kuulla Tinsqun kuulumisia!
 
ooh jännää että supistelut ovat alkaneet Aniit! Tuntuuko ne ihan kunnon supisteluilta vai vielä vain harjoittelulta?

Meillä oli maanantaina tarkastus ja tunnin sydänkäyrän jälkeen oli vielä ultra jossa kaikki tarkistettiin. Koko oli hyvä ja omalla vähän edelläkävijän käyrällä, mutta ongelmana oli että verenkierto vauvalle heikkeni liikaa kokeen aikana etenkin vauvan aivoissa. Napanuorassakin se oli heikompi kuin pitäisi olla, joten he päättivät ottaa minut osastolle tarkkailuun ja päättää seuraavana päivänä mitä tehdä. Syynä huonoon tulokseen oli varmaan selällä makuu molemmissa kokeissa putkeen sillä tulokset olivat paremmat seuraavana päivänä ja illalla kun teimme kokeet kylkiasennossa.
Nyt taas ollaan kotona ja sydänkäyrä tehdään jatkossa kahdesti päivässä kotoa ja kaksi kertaa viikossa ultrataan verenkierto. Jatkossa pitää muistaa ottaa mukaan sairaalakäynteihin myös se valmiiksi pakattu sairaalalaukku :) Nyt en saa olla enää muuta kuin kylkiasennossa (vasemmalla kyljellä mielellään) tai seistä...ja se ei kyllä tee hyvä selälle. Viime yön sain onneksi nukuttua kunnolla kun en sairaalassa saanut tippaakaan unta. Ensimmäiset supistelutkin saatiin koneella vahvistettua joten nyt osaan nekin erottaa muista vaivoista.

Hollannissa ja pähkinä 34 + 5
 
Hollannissa kyllä ne oli aika kipeitä, mut se kunnon kipu niistä vielä puuttu. Ja loppuivatkin mokomat jo. :)
On sulla siellä jännät paikat. Olis mielenkiintosta tietää miten tuollasta "tilannetta" hoidettas Suomessa.. Tsemppiä vieläkin vaan!
 
Onpa täällä ollut hiljaista :) En oo itsekkään mitään kirjotellu, ku ei oikeastaan kuulu mitään ihmeellistä :D Neuvola oli torstaina ja kuunneltiin sydän äänet, syke oli 170. Huono olokin on jo oikeastaan kadonnu. Huomenna onkin sitten np-ultra :)

JeNski91 & Masuasukki 11+3
 
Aniit rupeaapas sulla olemaan jännät paikat! :p

Kivaa kun on ollu hyviä ultrakuulumisia nyt, ja onnea kaikille plussanneille, oon nyt jo jonkin aikaa seuraillu vaan sivusta kirjottelua. :)

Mä oon saikulla unettomuuden takia, jo toistamiseen tämän raskauden aikana. Aion olla loppuun asti, jos lääkäri sen vaan kirjottaa. Se, että oon jääny töistä pois on huomattavasti helpottanu mun olotilaa kun saa nukkua sillon kun haluaa ja muutenkin stressi vähentynyt huomattavasti.

Kovasti rupeaa tulevaisuus jännittämään. Synnytys ei niinkään jännitä vaan elämä sen jälkeen, onko musta äidiksi, osaanko mä hoitaa pikkusta ym. Kai nää on ihan normaalia ajatuksia, lapsi on kuitenkin niin hartaasti toivottu, että tulee huono omatunto kun tälläsiä pohtii. Tai mitä jos väsyn ja en jaksa? Ollaan kyllä miehen kans puhuttu näistä asioista ja tiedän saavani siltä täyden tuen vauvan hoidossa. Mutta on tää elämänvaihe vaan niin jännää.

Minttu ja kääpiö 31+5 <3
 
Aniit todellakin usein mietin mitenkä tämä vaikea raskaus olisi hoitunut Suomessa ja mikä siellä olisi päätös synnytyksen käynnistämisestä ja tarkkailusta näinä viime kuukausina...

Minttu ymmärrän hyvin noita sun ajatuksia vanhemmaksi tulemisesta. Itse se tulee aina välillä mieleen mutta väkisin painan sen pois sillä en halua liikaa suunnitella tässä vaiheessa kun kaikki on meillä vielä niin epävarmaa.

Onko muuten jotain perus vanhemmuuskirjoja olemassa mitä suosittelette?

Onnea ultraan Jenski!!

Täällä selkä, lonkka ja reisikivut ovat olleet aivan mahdottomia öisin. Viime yönä kahden tunnin jälkeen heräsin täysin tuskissa ja kivun vuoksi jopa oksensin. Huomenna on taas sairaalatarkastus ja he päättävät josko poistetaan jonkin verran ylimääräistä vettä jotta vatsan paino siirtyisi hermojen päältä pois sillä kiputilani aiheuttaa vauvassa ahdinkoa myös.

Hollannissa ja pähkinä 35+2
 
Onkos Aniit vielä yhtenä kappaleena?

Tsemppiä JeNski91 ultraan! Eiköhän siellä kaikki ole kunnossa.

Nuo on varmasti minttu_89 ihan normaaleja ajatuksia. Lapsen saaminen on kuitenkin valtava elämänmuutos ja tietysti sellainen jännittää. Itse en vielä tässä vaiheessa ole ymmärtänyt alkaa jänskäilemään mutta varmaan sekin aika vielä tulee. Itsellä on nukkuminen myös aika huonoa. Nukahdan kyllä hyvin mutta aamuyöllä herään yleensä pissahätään ja sen jälkeen nukkuminen voi jäädä aika olemattomiin.

Kuulostaapa tuo sun olo Hollannissa tosi tuskaiselta. Onko sulta tähän menness jouduttu punktoimaan sitä vettä pois vai onko edessä mahdollinen 1. kerta? Toivotaan että saat helpotusta tuohon oloon.

Mulla olisi huomenna taas neuvola. Saan samalla kuulla sokerirasituksen tulokset, toivottavasti niissä ei ole sanomista. Jännittää vähän jotenkin se sydänäänten kuuntelu että kai ne varmasti sieltä kuuluu. Kun liikkeitä ei vielä tunne niin aina välillä sitä iskee epäilys että onko siellä mahassa kaikki hyvin. Maha on kyllä sen tuntuinen että alkaa vähitellen kasvaa, ulospäin se ei juuri näy vaikka itse sen huomaankin.

Tikkerituu 15+1
 
minttu: Mulle tämä on toinen lapsi, joten voin ainakin oman kokemuksen mukaan varmaksi sanoa, että ei sitä äidiksi tulemista kannata jännittää. Eikä niitä opuksiakaan kannata liiaksi selata. Sen alun väsymyksen vain jaksaa hormonien voimalla ja siitä eteenpäin kaikki menee ihan luonnostaan. Mulla oli valtavasti suunnitelmia siitä millainen äiti meinaan olla, mutta kaikki vain meni omalla painollaan ja nyt olen sellainen äiti kuin mikä musta nyt sattui tulemaan :) Lapsi sen äidin tekee. Ja se lapsi opettaa sulle paljon :) Kun vain osaisit nauttia ja ottaa rennosti. Mulla jäi viimeksi se nauttimispuoli vähän vähäiselle, kun olin yksin pojan kanssa ja se harmittaa. Nyt aion ottaa kaiken sen takaisin :heart:

Meillä on keskiviikkon lääkärineuvola. Yhtään ei huvittaisi edes mennä .. En tiedä miksi. Jotenkin tuntuu typerältä mennä terveyskeskukseen lääkärille, kun naistenpolilla on sairaalassa käynyt niin pitkän aikaa. Tuntuu, ettei ne lääkärit tk:ssa tiedä mitään :| Hyvä asenne :)

Oireet on antanu ihanasti periksi vaikka välillä pahasti etookin. Koiranpissatuslenkeistä on tullu vähän tuskaisi, muuten on kaikki aika hyvin :) Maha on jo aika iso :D

PikkuJellona ja Kuku 11+0 :heart:
 
Hei kaikki, kyllä mä täällä edelleen oon yhtenä kappaleena. :)
Lauantaina kyl hetken kelloteltiin suppareita ja eilen käytiin synnärillä liikehälytyksen vuoks. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja ultrassakin poika liikku hirmusesti. Mä en vaan tunne nyt juurikaan niitä liikkeitä, luultavimmin istukan sijainnin vuoks. Ja oon nyt sormelle auki ja kanavaa pari senttiä. Esikoisesta olin vielä täysin kiinni yliaikakontrollissa 41+3. :) Oon aika väsyny ja mahaan kyllästyny. Kaikki mitä teen käy vaan jotenki niin hitaasti ja kaikkee ei saa millään tehtyä. Toisaalta synnytys jännittää ja kaikki tuleva muutenkin. Esikoinenhan meillä odottaa ihan hirmuisesti vauvaa ja niin me muutkin. Mutta, silti. Jotenkin vaan pelottaa. Lähinnä se että saadaa oikein itkunen vauva ja tässä talossa ei vaan oo paikkaa jossa rauhotella öisin niin että muut vois nukkua. Kaikki varmasti järjestyy.

Tsemppiä teille kaikille! Taidanpa mennä hetkeks päikkäreille.

Aniit 39+0
 
Tänään käyty ultrassa ja kaikki hyvin saatiin 3D kuvaakin kotiin.Siellä se pikkuinen selällään jalat ristissä makoili ja ei heränny vaikka kuinka heräteltiin. Joten ei saatu alakautta mitattua niskanturvotusta.. mahan päältä sitten onnistui ja ei ollut turvotusta.. Tuloksia ei vaan vielä saanu ku ei ollu labra vastaukset tullu vielä..

Se mua ihmetytti vaan tuossa ultrassa kun eka mittasi että vastaa viikkoja 11+2 sitten mittas uusiksi ja tuli 11+6.. Kirjoitti kuitenkin neuvola korttiin että vastaa viikkoja 11+2.. Tänään on rv 11+4.. Että kumpaanhan mittaan siinä sitten on luottaminen :D

JeNski91 & Masuasukki 11+4
 
Täällä jälleen. Lääkärit eivät osanneet sanoa auttaisiko vesien poisto kipuun joten jättivät päätöksen meille joten päätin vielä kokeilla jos selviäisin. En kuitenkaan viitsi ottaa sitä riskiä että synnytys käynnistyisi siitä. Annetaan Peanutille vielä 10 päivää masuaikaa jos vaan voidaan. Veden määrä oli kyllä hienosti 36 kun normi on 40 asteikolla se 8-18 joten ollaan me siellä aika maksimissa. Ei olla vielä punkteerausta aiemmin kokeiltu ja helpotustahan siitä tulee vain noin kolmelle päivälle kun vesi taas palautuu takaisin.

Jenski hienoa että ultra meni hyvin ja näitte pikkuisen siellä nukkuvan :)

Aniit Jännät paikat siellä! Kyllä se synnytys varmasti pian lähtee käyntiin! Kyllä se varmasti jo tällä viikolla tulee...kuulostaa niin lupaavalta!

Hollannissa + Peanut 35+3
 
Hollannissa vaikuttaa siltä ettei sielläkään siis enää pitkään odotusta ole jäljellä. Tsemppiä!

Olin äsken akupunktiossa ja nyt siis vaan odotellaan. (ihan ku ei ois jo kuukausitolkulla niin tehty. :D) Huomenna siis ä-polille ja mahd. käynnistykseen.

Aniit 39+2
 
Pitkästä aikaa taas ja pikaesti tälläkin kertaa!
Meille syntyi toinen tyttö torstaina 10.1.2013 kello 13.04. 3015g ja 46cm täyttä kultaa!!
Suunniteltu sektio ja viikot oli 37+3
Yritän päästä pian kirjottamaan tarkemmin tapahtumista.

Aniitille peukut pystyssä!

Hollannissa, sulla on jo älyttömän hyvät viikot! Zemppiä loppumetreille. Oot jaksanu hienosti monta rankkaa viikkoa. Voit olla ylpeä itsestäsi :) On uskomatonta mitä sitä jaksaakaan tehdä ja taistella pienen ihmisen eteen!

Ja muille onnea ihanista ultrakuulumisista!!


Kahdesta tyttärestään NIIN ONNELLINEN ja YLPEÄ RäsyNukke :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon Räsynukke!!! Oikein ihanaa ja hyvän kokoinen tyttö tuli! Mielelläni kuulen lisää kulumisia kunhan ehditte vähän toipua lisää.

Onkohan Aniit jo nyt jakautunut?

Täällä tuli eiliseksi extra sairaala päivä kun piti viettää siellä koko päivä tarkkailussa. Ongelmana oli että kahden lukeman saaminen ei onnistunut aamu-ultrassa ja iltanakin meni yli 2 tuntia sillä Peanut ei ollut hetkeäkään paikalla. Olin kyllä niin kuollut kun niin kauan he painoivat alavatsaa vauvan päänkohdalla yrittäen saada arvot, eikä hirveä vatsatauti auttanut asiaa. Mutta loppujen lopuksi kaikki ok ja seuraavaksi sairaalaan maanantaina.
Ja tadaa 36 viikkoa kasassa...Jeee!!! enää viikko jäljellä!
 
Suuret onnittelut Rasynukke!! :flower: Tulehan tosiaan kertoilemaan tapahtumista kun ehdit ja jaksat.

Hienoa Hollannissa että siellä on kaikki hyvin. Onko sulla suunniteltu käynnistys tulossa? Nyt ei oo sulla tosiaan siinä tapauksessa pitkään, jännää!

Aniit on tainnut päästä tosi toimiin. Jännityksellä odotan kuulumisia kun ehdit niitä kirjoitella.

Upeaa JeNski91 että teillä oli ultrassa kaikki ok. Kuten nuo 2 saatua eri mittaa kertoo niin kyse on niin pienistä mitoista että muutaman päivän heittoja tulee väkisin "mittavirheenä". Eli noin pienten takia eivät yleensä muuttele la:ta joten pidät ne viikot vaan kuten tähänkin asti :)

ON: Täällä ei ihmeellistä, maha alkaa hiljalleen tulla näkyviin mikä on aika jännittävää. Omia farkkuja näemmä tarvi enää käyttää lainkaan :) Sokeriarvot oli mulla tuossa ekassa rasituksessa ok ja sydänäänet kuului neuvolassa oikeinkin hyvin.

Tikkerituu 16+1
 
Heippa.

Mulla toi uus vuos ja uus asenne tuotti tulokseksi plussaa raskaustestiin... <3
luomuna tuli ja nyt vasta rv 3+5, mutta kaikki on siis mahdollista!mitä tahansa voi vielä tapahtua, tää voi olla jopa kemiallinen koska menkatkaan ei oo vielä myöhässä, mutta ainakin jotain yrittää tapahtua!!!

Vauvaton kera kahden enkelipojan ja salamatkaajan <3 :)
 
Vauvaton onneks olkoon oikein varovaisesti täältä! Toivotaan parasta ja pidetään kaikki sormet ja varpaat ristissä että plussa vahvistuu!!!

Räsynukke suunniteltu käynnistys on tulossa ja tämän päiväisessä tarkastuksessa päätettiin alustavaksi päiväksi ensi maanantai 28. päivä! Jee!! On ihanaa että se on nyt varattuna ja voi ruveta vähän suunnitelemaan sen mukaan...

Hollannissa ja Peanut 36+3
 
Moikka!
Meille syntyi poika 18.1 mitoin 4150g ja 54cm, pipo 38cm. :heart:
Voin kirjotella teille synnytyskertomuksen kunhan ehdin. Eilen päästiin kotiin ja hormonit on aivan sekaisin. Erityisesti vauvattoman mahtava uutinen sai kyyneleet silmiin! :heart: Onnea! Nostan katseen taivaalle ja toivon teille nyt kaikkea hyvää.:heart: :heart: Hei, miks ihmisen täytyy kokoajan itkeä? :)

Aniit ja poika 4 vrk
 
RäsyNukke: Onnittelut vauvautumisen johdosta!! :)

hollannissa: Jännät ajat teillä, kun tuo käynnistyspäiväkin on nyt alustavasti tiedossa! Tsemppiä ja voimia viime hetkiin! :)

vauvaton: Kylläpä tuli hyvä mieli sun kuulumisista! Toivottavasti viiva vahvistuis eikä todellakaan ois mikää kemiallinen! :heart:

Aniit: Onnea poitsun johdosta! Ne on ne hormoonit... ;) Onneks ei oo lopullinen olotila. :D


Vauvis ja poitsu 7kk (räkäneniä molemmat..)
 

Yhteistyössä