Clomifen

Voi Perho :hug: Onko olosi jo helpottanut? Aika hurjan kuuloiset kivut. :eek:

Mulla on menossa kp 14 ja ovista odotellaan. Tänä aamuna oli ainakin lämmöt vielä alhaalla, joten saas nähdä. O-plussaa ei oo vielä näkynyt, mutta oon kyllä testannut noilla halpistesteillä, joihin en ihan luota.

Onko muilla clomit pidentänyt luteaalivaihetta? Mulla oli ilman clomeja tasan 14 päivää ja toistaiseksi näissä kahdessa clomikierrossa ollut peräti 17 ja 18 päivää! :eek:
 
Cladoceran: mulla oli ekassa clomikierrossa lyhyehkö luteaalivaihe, joten ei siis mulla ole ainakaan pidentynyt. Ovistuulia puhaltelen :whistle:

Perho: miten voit, onko vielä kipuja? Jaksamista!

ON: dpo 3, nyt ei sitten muuta kuin odottelua... En aio enää mitata lämpöjä tai muutenkaan "tulkita" kauheasti kroppani elämöintiä. Tässä on vielä pari viikkoa aikalailla opiskeluhommia, joihin koitan uppoutua ja olla miettimättä tätä kaikkea, mistä tulee vaan alakuloinen mieli...
 
Clado Toivottavasti se ovis kurvais pian paikalle! :)

Kirsikka toihan on hyvä, et saat ajatukset muualle. Mäkin yritän aina olla miettimättä, useinmiten en siinä onnistu... Nyt varsinkaan ku ekaa kertaa olis jopa mahiksii olla raskaana. :D

On: Olo on paljon parempi kuin eilen. Selkäkipu oli jotain ihan hirveetä! Samanlaista jomotusta ku joskus menkkojen aikaan, mut ainakin 100 kertaa pahempaa. Selkää särki siis koko eilisen ja vielä kahden aikaan yöllä kun heräsin vessaan, mut tänään aamulla se oli poissa. Kymmenen aikoihin se uhkas alkaa taas, mut menikin ohi. Nyt onkin sit tän iltapäivän ja illan sillai kiristäny alamahassa jotain, kohtua? ja sit sillai pistää ainakin yhteen kohtaan. Voiskohan olla kiinnittymisestä johtuvaa, tiedä sitten... :| Hurjaksi menee kun tällasia oireita! -Eikä muuten varmasti ole kuviteltuja.
 
jepjep, kiitokset vaan O-puhureista Perho ja Kirsikka! :saint: O-plussa pärähti heti aamusta, digitestillä. :) Ehdin jo eilen ajatella, että O oli jo eilen kun niin kovasti muilutteli, mutta kai siellä sitten kasvaa kaikkien aikojen jättimuna, kun samainen muiluminen on jatkunut tänäänkin ja ihan joka puolella alamahaa... Ei siis vaan toisella puolella, niin ku yleensä...

Perho mulla kävi kans toi kiinnittyminen mielessä... :D Tuntuu kyllä oudolta, että ois noin kovat kivut... Pidetään kuitenki peukkuja! b:)d
 
On: dpo 9, Sain eilen kuulla hyvin läheisen ihmisen odottavan toista lastaan. Onnellinen toki olen hänen puolestaan, mutta toisaalta tieto oli kuin nyrkki suoraan kasvoihini. Hänen molemmat lapset kun on saaneet alkunsa sinä aikana kun me vain odotamme ja odotamme sitä omaa nyyttiä. Ehkä kuitenkin ikävimmältä minusta tuntuu siksi, ettei hän ole kysynyt kuinka minulla menee, mitä tuloksia hoidoista on saatu tms. Vaikka tasan tarkkaan tietää lapsettomuudestani. :(
Nyt ei sitten ole enää minkäänlaisia oireita. Nännitkään ei ole enää hellät. Valkkaria tulee kyllä jonkun verran, mutta kun vertailukohdetta ei ole, niin en tiedä onko se määrältään jotenkin normaalista poikkeavaa. -sori, ällöä... Viikonloppuna testaan, tuskinpa sieltä plussaa tulee. Mieli jo valmiiksi maassa. No, nyt voi alkaa tsemppaa itteensä sen negan kohtaamiseen.

Clado ja Kirsikka puhtia piinailuun! =)
 
Perho tuo on kyllä niin tuttua, että ympärillä kaikki raskautuu. Mulla yksi läheinen ystävä jolla samat ongelmat, mutta muuten ei tunnu olevan kellään vaikeuksia tulla raskaaksi. ja tuntuu, että koko ajan tulee uusia ystäviä, kavereita, tuttavia jotaka odottaa. Mikäs siinä jos tietäisi, että joskus raskautuu, mutta epätietoisuus on pahinta. Mitä jos en tulekkaan?? Tyhmäähän tätä on miettiä kun ei yritystäkään vielä kauaa ole ja vasta alkuvaiheessa avut, mutta silti välillä masentaa.

Nyt on clomit syöty ja eiköhän tästä nyt ala tikuttelut. Suuri toivo on, että ovis löytyisi. Tämän kierron jälkeen kun sit vaan odotetaan, että pääsee tutkimuksiin. Luultavasti menee syksyyn ellei kauemminkin. :(

 
Helinä: Valtavasti onnea ja tarrasukkia matkaan mukaan! :flower:

Perho: Ainut lohdutus näissä kaikissa oireissa taitaa olla se, että kärsii hyvän asian takia! :) Ja ei tunnut enää yhtään niin pahalta! ;)

Sarzu: pidän peukkuja o:n suhteen!!

On: tänään kp 29, normaalista noin 30 luokkaa, joten hirmuisesti jännittää! Eka clomikierto, joten ei tiedä venyykö pidemmäks, sellaisiakin kiertoja on ollut.mutta nyt on ollut jo monta päivää nännin kosketusarat, ja aikaisemmin ei tämmöistä oiretta ole ollut. tosin luin, että clomit aiheuttaa sitä, mutta kyllä jo ehdin hieman toivoa, et vois olla merkki raskautumisestakin. aamulla heräsin vatsakipuun ja olin varma et menkat alko, mut se meni pian ohi ja ei mitään merkkiä enää. huomenna testaan, ei malta odottaa yhtään. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sarzu83:
Mikäs siinä jos tietäisi, että joskus raskautuu, mutta epätietoisuus on pahinta. Mitä jos en tulekkaan?? Tyhmäähän tätä on miettiä kun ei yritystäkään vielä kauaa ole ja vasta alkuvaiheessa avut, mutta silti välillä masentaa.
Mä kyllä ajattelen ihan samalla lailla! Oon koittanut viime päivinä ajatella muita juttuja ja saanutkin ajatukset ajoittain muualle (gradu lähti esitarkastukseen ja koko asunto on siivottu superhyvin), mutta tänään sitten hetken aikaa huomasin pohtivani lapsettomuutta ja masennuin ihan täysin. Jotenkin on todella vaikea uskoa, että saisimme lasta. Jos sen jotenkin voisi tietää, niin ehkä voisin olla rauhassa, mutta epävarmuuden kestäminen on pahinta... Mutta sitä täytyy opetella sietämään.

Tänään kp29 ja dpo6. Ei mitään tuntemuksia. Huoh.

espe: voi kuinka jännittävä tilanne! Nyt paljon plussatuulta puhkun täältä!



Cladoceran: tärppionnea!

Perho: kiitos tsempeistä, tää on todellista surullista piinailua... Toivottavasti tuut pian kertomaan positiivisia uutisia! :heart:
 
Sarzu olen samaa mieltä ton epätietosuuden kanssa. Olis niiiiin paljon helpompaa jos joku tietäisi sanoa, että kyllä mekin se lapsi vielä joku päivä saadaan. Täällä pitelen peukkuja, et bongaat sen oviksen jo piakkoin, eikä sitten syksymmällä tarvitsisikaan tutustua seuraavaan hoitoon :)

espe Mitä testi näytti?

Kirsikka joo se on kumma miten se alakuloinen olo hiipii päälle ihan yht'äkkiä. Muakin eilen masenteli, saa nähdä minkälaiset olot on tänään. Huomaan, et mua masentaa nyt enemmän kuin pitkään aikaan. Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että nyt kun ekaa kertaa raskaus olisi jopa mahdollista, ja/jos en ole raskaana, tuntuu sen negan kohtaaminen jotenkin raskaammalta.

On: dpo 11. Mitään tuntemuksia ei juurikaan ole suuntaan eikä toiseen. Nännit on sittenkin vähän hellät, mut eivät niin kosketusarat kuin aiemmin.
 
Hei,

Mie oon täällä taustalla vähän kurkkinu teidänkin kuulumisa. Iso kiitos kaikille onnitteluista, varhaisultra on 2vkon päästä, jonka jälkeen vois enemmän uskoa, että tää kaikki on oikeesti mahdollista.

Espe Mitä testi näytti? Kovasti pidän peukkuja plussan puolesta.

Perho Mullakin oli muuten selkä kovinkin kipeä varsinkin sillon dpo 7-9, sillon tosin yhdistin sen lentokoneessa istumisesta tai pitkistä kävelyistä johtuvaks kivuks. Mut voihan selkäkipuilu hyvinkin johtua pienen kiinni porautumisesta :) Peukut on pystyssä.

Tsemppiä kaikille! :flower:
 
Moi kaikille. Siirryn nyt tänne, sillä sunnuntaina aloittelen Clomeja ja inssi olisi edessä toivottavasti parin viikon päästä. Takana siis 13v. selittämätöntä lapsettomuutta, kaikki kunnossa päällisin puolin ja ovulaatio tulee kuin nakutettu. Olin jo ajattellut, että hoitoihin en enää lähde ja elämä on loistavaa näinkin, mutta miehen kovan vauvakuumeen takia olemme nyt aloittaneet hoidot. Katsotaan jospa nyt kuitenkin jotain apua olisi clomeista ja inssistä. Hauskaa vappua kaikille :)
 
Helinä kiva kuulla sinusta!
Ja kiitos, loit toivoa tuolla samaisella selkäkipuilulla! =) Tulehan sitten kertomaan ultrauutisia.

Vesimies tervetuloa mukaan! :flower: 13 vuotta on hurjan pitkä aika! Toivottavasti saatte pian avun!

Kai sitä täytyisi tänään käydä apteekissa ostamassa ainakin pari raskaustestiä. -yhteen en kuitenkaan luottaisi jos sieltä plussa sattuisikin tulemaan. Enkä tiedä miten malttaisin olla testaamatta jo huomenna... =) Ajattelin ostaa tavis testejä, ei digitaalisia, kun niihin saattaisi tulla haamu jota sit jännitellä. Digit kun on niin mustavalkosia,heh. :)
 
Apuvaaaa! Nyt on dpo 12. Tein äsken Clearbluen raskaustestin, siis sellasen ei digin, ja siihen tuli haalean haalea plussa!! Olen ennenkin tehnyt ko. merkin testejä, enkä koskaan ole saanut edes "viivanpaikkaa". Voisin siis olla raskaana!? :heart: Ihan kyyneleet nousee silmiin pelkästä ajatuksesta. Huomen aamuna testaan taas ja varmaan vielä maanantainakin, että tästä saa varmuuden. :D Koska viiva oli niin hailakka, en vielä täysin osaa iloita.... Minun päiväni muuttui juuri aurinkoiseksi, vaikka ulkona sataakin vettä. =)
 
Minua mietityttää yksi asia, josta teidän ketjussanne ehkä olisi tietoa. Eli minulle määrättiin clomit 2kpl päivä alkaen kierron 3. pv. En kuitenkaan huomannut kysyä, että otetaanko ne samaan aikaan vai aamuin illoin. Miten teillä on ollut? Kiitos paljon jo etukäteen vastauksesta!

Ja oikein paljon onnea Perholle! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja vajaan 9kk:n päästä saat syliisi pikkuisen. Onnistumisia myös muille pinolaisille!
 
Fiialiia itse olen ottanu molemmat clomit samaan aikaan aamulla. Lääkäri ei kyllä sen tarkemmin ohjeistanut asiaa muuta kun sanoi, että jos 1 ei tehoa niin sitten kaksi päivässä.

Perho jännät paikat sinulla... peukkuja pidän, että plussa vahvistuu. :heart:
 
Moi vaan, pääseekö vielä mukaan ketjuun... oon jonkin aikaa lukenut kirjoituksianne. Itsellä nyt se tilanne, että yksi clomikierto takana, eikä ovista tikkuihin tullut ja tänään tuli gyneltä kirje, ettei sitä ollut verikokeenkaan mukaan. Ultraa siis ei tehty, kun esikoinen sai alkunsa jo clomeilla, silloin kolmannesta kierrosta. Mutta ovuloittin kyllä joka kierto silloin. Nyt sitten gyne ehdotti, että otan kaksi tablettia seuraavassa kierrossa. Tulis nyt edes ovis.... muuten iskee paniikki, kun jo kaksi clomikieroa takana eikä yhtään ovista. Miten monta clomikierota voi muuten peräkkäin ottaa ja millainen tauko sitten täytyy pitää? Ei muuten, mutta alkaa ikä painaa... pian on 38 mittarissa :xmas:
Perho elää jänniä hetkiä, toivottavasti onnistaa :flower:
 
Porina mulle lääkäri sanoi, että ei neljää clomi kiertoa enempää. Ja mitä olen lukenu niin yleensä 3-4 kiertoa ihmiset on niitä syöny. Itsellä jo neljäs ja viimeinen clomi kierto takana, eikä 100% ovista vielä kertaakaan. Viimekierrosta vahva epäily menkkojen alkamisen/vuodon perusteellaa, mutta tikussa ei ole näkyny. Nyt menossa kp12 eikä viiva vahvistu. Jonossa kylläkin jatkotutkimuksiin kun vähän sellainen tunne on että noi clomit ei itsellä tehoa. Tiedä sit millon tutkimuksiin pääsee.
 
Itsellä kp 9 ja clomit siis syöty.

En huomannut mitään sivuoireita, eikä oo kyllä juilinutkaan missään suunnalla. Kuinka nopeesti teillä muilla on tullut ovulaatio clomikierroksissa, mulla se on silloin kun se on kp 15-16 useimmiten.

Huomenna ajattelin ruveta tikuttelee. Tosin seuraavat kaksi viikkoa ovat niin kiireisiä, että katsotaan, meneekö koko kierto ihan harakoille.

Plussaonnea kaikille!
 
Fiialiia Voit ottaa molemmat clomit samaan aikaan, tai ainakin olen lukenut muiden ottavan niitä niin. Toiset tosin ottaa illalla ja toiset aamulla. Jotkut on sitä mieltä et mahdolliset sivuoireet olis heikompia ku ottaa clomit yötä vasten.

Kiitokset kaikille onnitelleille ja tsempanneille! Olo on sekavan onnellinen ja pelokas. Tein siis ekan Cb:n testin lauantaina tulos haalea plussa, tokan Cb:n testin tein heti sunnuntai aamuna ja nyt tänään tein vielä Apteekin oman ihan vaan varmistuakseni. Ja plussat niissä kaikissa näkyi ja varsinkin tämän aamuisessa aika vahvana. Ei sitä vaan tahdo millään uskoa todeksi. :heart: Olo on toisaalta myös aika pelokas, mitä jos kaikki ei olekaan hyvin? Olo on myös vähän eksynyt, enää en "saa/voi" hakea tukea lapsettomuus sivuilta. -tuntuu kuin olisin menettämässä "ystävän", tuen ja olkapään. Olenhan netin kautta saanut mm. täältä paljon tukea ja voimia jo pitkän aikaa. Saa nähdä koska uskallan siirtyä tuonne odottavien puolelle. En varmaan vielä vähään aikaan. Tämä on kuitenkin vielä niin alussa, että mitä tahansa voi käydä. Kolmen viikon päästä käyn varhaisultrassa, jospa sitten voisi vähän hengähtää.

Toivon todella teille jokaiselle oikeaa plussa puhuria!! =)
 
Perho Onneksi olkoon! Aivan ihanaa :flower: Mulla on vähän samoja fiiliksiä että vielä kaikki pelottaa ja vaan oottaa sitä varhaisultraa. Tuo odottajienpuoli ei tunnu kotoisalta kun jotenkin ei voi olla varma mistään. Siksi salaa täällä sivulla kurkkailen mitä kaikille kuuluu.

Tsemppiä kaikille!
 
Täällä oli keskustelua tunteista, kun muut vierellä tulee raskaaksi helposti. Haluaisin sanoa kaikille omien tuttujen raskautumisesta pahaa mieltä poteville, että siitä on mahdollista päästä yli. 90-luvulla itsekin koin tällaisia tunteita, mutta olen todennut olevani erittäin onnekas niin monen asian suhteen, että en halua itseäni kiusata moisilla ajatuksilla. Olen kiitollinen ja onnellinen, vaikka en koskaan omaa lasta saisikaan. Se on sitten niin tarkoitettu. Olen aika rauhallisin mielin nyt tässä rumbassa mukana ja otan vastaan mitä tulee. Olen tämän lapsettomuuden aikana saanut 4 ihanaa kummilasta ja koskaan kukaan ei ole pelännyt kertoa meilla vauvauutisia. Olen aina puhunut lapsettomuudesta avoimesti ja tuonut esiin, että asia ei ole arka ja siitä voidaan puhua suoraan. Se lienee yksi syy asenteeseeni. Olisihan se ollut elämän hukkaan laittamista jos olisin viimeiset 13 vuotta vaan potenut surua lapsettomuudesta. Tämä siis kannustuksena kaikille :) Tsemppiä hoitoihin!
 
Voi kun hienoa Perho, että viivat eivät kadonneet minnekään! :flower: Nyt vain nauttimaan olosta (yrjöisestäkin).
Helinällekin hyviä ultranäkymiä! On ihan luonnollista, että pelottaa. Kuitenkin yleensä itse ei pysty vaikuttamaan kovin paljon näihin raskausasioihin (terveelliset elämäntavat tietty hyväksi), joten se mitä on tullakseen, tulee, joten miksi huolehtia. Sitten jos vaikeita asioita tulee, ovat ne sen hetken murheita. Olen itse yrittänyt ajatella näin. Voi kun siihen vielä oppisi eli elämään hetkessä murhetimatta menneitä tai tulevaa.

Noista Clomeista vielä. Olen nyt syönyt niitä neljä päivää ja koko ajan on jotain tuntemuksia tuolla alakropassa. Lisäksi eilen oli huono olo ja päätä särki, särkee edelleen. Entä pitäisikö huolestua, jos tuntuu, että selkäpuolella on arka kohta selkärangan oikealla puolella ja se tuntuu vielä vähän pullistuneeltakin?

Plussasäteiden lisäksi auringonsäteitä pinolasille!
 
onnea perholle ja helinälle !!!

täällä on huonoja uutisia, clomeilla ei tullut ovista ollenkaan nin nyt sitten puregon ja pregnyl pistoksia.. toivottavasti nyt sitten alkais toimia. alkaa pikkuhiljaa epätoivo oikeesti hiipiä :'( no kaippa tämä tästä taas, on se elämä ennenki potkinu, tarttee vissii potkia vähän takasin :)
 
Heip,

Eipä ole tästäkään kierrosta mulla mitään positiivista sanottavaa, paitsi se, että luteaalivaihe oli nyt pidempi (ehkä terojen takia) ja tänään siis kp 36 ja alkanut pieni tuhru vuoto eli ehkä huomenna oisi kp 1 ja tässä tulevassa kierrossa sitten clomit tuplataan ja mä mietin jo, että pääsisinkö vähän aikaisemmin siihen aukiolotutkimukseen, kun se kovasti mua hermostuttaa...

Ai niin, melkein tärkein unohtui ONNEA Perho ihan mielettömästi! :heart:
 
Musta itsestä tuntuu, että mun ekasta clomikierrosta ei jää muuta käteen, kuin kamalat iho-oireet. Onkos muilla tullut kamalia finnejä/paiseita???

Ei ees kamalasti juili tuolla alhaalla, vaikka yhdellä tabulla aloitettiin. Suht vahva viiva ovistestissä, mutta ei vielä plussaa. :)

Nyt kp 12 menoillaan.. Huoh!
 

Yhteistyössä