clomistit

keltarauhanen

Onko teillä samassa kierrossa käytössä sekä clomit että terolut? Mulla terot alkaa kp 17 10 päivää eteenpäin. Clomeja syön kp 3-7 50 mg.

En ole huomannut muilla olevan.

 
Mimosa
Meillä käytössä tällä hetkellä vain Clomit kp 5-9 1tbl/vrk eli annos 50mg.
En edes osaa sanoa, miksi Teroja käytetään samalla kierrolla kuin Clomejakin.
Onko ne sitten johonkin munasolun irtoamiseen?
Voisko joku kokenut valistaa tässä asiassa?
Thanks!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 12:15 Mimosa kirjoitti:
Meillä käytössä tällä hetkellä vain Clomit kp 5-9 1tbl/vrk eli annos 50mg.
En edes osaa sanoa, miksi Teroja käytetään samalla kierrolla kuin Clomejakin.
Onko ne sitten johonkin munasolun irtoamiseen?
Voisko joku kokenut valistaa tässä asiassa?
Thanks!

Keltarauhashormonia(yleensä luget tai terot) käytetään, että kierto pysyisi tasaisena. Ettei kierto pitkittyisi tai vuoto jäisi kokonaan tulematta. Vahvistaa myös kohdun limakavoa. Parhaiten kai(?) lugesteron-emätinkaps.
Mitenkään muuten ne ei tietääkseni vaikuta.

Seuraan mielenkiinnolla miten "hommat" edistyy teillä kaikilla :)
Toivon tosiaan, että itse saisin seuraavaan kiertoon clomit!

Kuinka moni käy yksityisellä hoidoissa?
Miten seurantaultra, käyttekö joka kuukausi? Ja maksaa???
 
Mielenkiintoista että terot ja luget vahvistaa kohdun limakalvoa. Mulle gyne on määrännyt clomit jotka ovat kyllä kypsyttäneet follikkeleja mutta samalla ohentaneet limakalvoa. Kysyin juuri viimeksi että olisiko mitään lääkkeitä clomien tueksi jotka paksuntaisivat kohdun limakalvoa. Hänen mielestään ei ollut. Käyn kunnallisella, tätä gyneä on minulle kehuttu. Täytyykin seuraavaksi kysästä noista teroista ja lugeista. Varsinkin kun minulla oli myös clomien aikaan suht pitkät kierrot yli 30 päivää siis joten luulisi että noita lääkkeitä olisi määrätty myös. No en ole lääkäri mutta välillä ihmetyttää silti.

Seuraavaksi meillä kokeillaan inseminaatiota, eli hormonipistoksia ja sitten kierron puolivälissä miehen simpat "laitetaan" suoraan kohtuun.

tärppionnea meille kaikille roppakaupalla :hug:
 
pääsiäispupu
Heissa kaikille!
Clomit on antiestrogeeni, eli siis ohentaa limakalvoa, mutta samalla kypsyttää munasoluja. eikä siihen olisi järkevää lisätä luge tai terot?? (jotka siis on progesteroneja eli limaklavoa kypsyttäviä). Alkiohan tarvitsee ravintoa alkuun limakalvolta. Olenko väärässä, korjatkaa jos olen. Käyttääkö kukaan clomein kanssa lugeja tai teroja??

 
Hei!

Hitto kyllä pistää vihaksi kun itselle ei ole määrätty noita lugeja tai teroja. Seuraavaksi kysyn takuulla gyneltä että miksi niitä joillekin määrätään ja minulle ei#¤#¤# Mulla on aina ollut se ongelma että limakalvo on tosi ohut. Onkohan niin että kunnalliset gynet ei ehdi kunnolla paneutua asiakkaisiin ja määrää sitten kiireessä mitä sattuu. Onko täällä muita jotka syö clomien lisäksi muita pilsuja ja jos niin miksi?
 
liityn joukkoonne :wave:

taustaa hiukan eli mulla pco riesana (kierrot heittelee 40-70 välillä)yksi lapsi aikaan saatu metuilla 6/05
toista lasta yritetty 1/06 lähtien, elokuusta asti metut käytössä ja nyt tässä kierrossa clomit lisäapuna kp5-9

ultrassa kp12 näkyi 1kpl 12mm rakkula ja limakalvo 6mm paksu joten hyvältä näyttää tässä vaiheessa.lääkäri uskoo että rakkula kasvaa tästä vielä ollen 17-18mm ens ultraan mennessä.
maanantaina kp17 uusi ultra ja irrotuspiikki ja tiistaina tehtäis inssi.

eli metut/clomi yhdistelmä toimi mulla kasvattamaan rakkulan ainakin yhden joten jännityksellä ootellaan tiistain inssiä.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.03.2007 klo 22:11 Pupuvaimo kirjoitti:
Täällä yksi lugesteronin käyttäjä :wave:
Sain sitä varmuudeksi, ettei limakalvo ohene liikaa clomien vuoksi ja alkio kiinnittyy paremmin jos tärppi käy :heart:
Onko sinulla emätin kaps. vai tbl? Olen käsittänyt, että nuo emättimeen laitettavat olisivat niinku parempia, luonnollisempia??
Mutta se käyttö on niin rasittavaa..Aattelin vaan, että jos samat edut saisi tableteillakin..
 
kapselin on käytössä, on kyllä mega-ällöjä :x :headwall: Vaikka annostus on vaan yksi/ilta, niin pitkin päivää valuu sellaista ihanaa tahmeaa :x En edes tiennyt niitä olevan muussa muodossa?

Tänään menossa pp 6, ja kaikkia omituisia tuntemuksia johtuen tod.näk. noista lugeista :ashamed: Maha on ollut ihan sekaisin pari päivää, vessan läheltä ei uskalla poistua hirveen kauas..
 
terveisiä vaan lääkäristä: sain kerjättyä itselleni pregnylin jonka pistän huomenna ja inssi on sitten pääsiäisen takia to aamuna ja koko hela pääsiäinen pitäisi puputtaa. Yksi munis löytyi ja kokoa en tietenkään älynnyt kysyä kun siinä paniikissa makasin. Mites muilla on asiat?
 
tiidii
täällä menossa kp 26/29..ei kauheesti mtn tuntemuksia,mitä nyt välillä röyhtäyttää ja alamahaa vähän"polttelee"...toiveet on korkealla,mutta silti pelottaa,et menkat alkaa...pitää vaan jaksaa toivoo parasta :heart:
 
Apuva! kypsyttääkö pregnyl munista lisää vai pelkästään irroittaako? mitä jos pregnylin tuikkaa liian aikaisin? Lähteekö se munis sieltä irti sitten raakana? Inssi kun nyt tehdään torstaina sen takia, ettei perjantaina tai lauantaina voi ja sen jälkeen ilmeisesti liian myöhäistä.

tsemppiä tiidii, kohta saat testata
:flower:
 
Pyllystä koko homma!!!

Tein eilen kp 28 nega testin, nyt sitten vain odotellaan vuotoa... On sitä tyhmä kun aina uskoo ja toivoo ja sit tipahtaa korkealta ja kovaa. :'(

Soitin vasta laps.polille ja pyysin uuden clomireseptin. Ajattelin että jos vielä yhden kierron kokeilee pelkillä clomeilla. Selviskin ettei muita hoitoja ehditä tehdä enää ennen kesätaukoa!! Tarkoittaa siis sitä et jos ens kierrossa ei tärppiä tuu, joudutaan odottamaan inssiä ens syksyyn!! :headwall: Mie en jaksa!! Tämä odottaminen odottamisen jälkeen on ihan syvältä! Voimat on muutenkin tosi vähissä... :'(

Tiiti-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 15:13 limppu kirjoitti:
tekeekö kukaan vastaavia tyhmyyksiä vaikka munasolu ei ole vielä edes irronnut:

kävin just laskemassa lasketun aikani. joulukuun 29 päivä.


:headwall: :kieh:
Minä tein aivan saman tyhmyyden, meillä on sama laskettu aika :LOL:
Melko hölmöä... Ensimmäinen clomifen kuuri syöty, ultra torstaina. melkoiset sivuoireet ko kuurilla... toivottavasti tehoaa!
 
Mäkin tyhmä kävin laskeskelemassa la:n.. olis 15.12.07...
Mulla siis munis jo irronnut (jos irtosi).. Ultrattiin kyllä kp 11 ja silloin oli 15mm munis vasemmalta tulossa, ovista en kyllä kunnolla löytänyt.

Kahtellaan kuin käy...
 
Mimosa
Minä ainakin tunnustan tyhmyyteni, sillä tein testin kp29/jotain...... kun en tiedä mitä!
Negahan se oli.
Oireita olivat nännien arkuus ja polttelut alavatsalla.

Ei oo kyllä menkkoja kuulunu vieläkään, nyt kp 36.
Nyt painontunnetta alavatsalla ja välillä koviakin nippailuja, rinnat turpoovat ja on arat...
Menkkamainen olo siis, muttei vielä ainakaan vuotoa oo näkyny, muuten kuin valkovuotona!
Hirveetä tää piina ja kun en uskalla testata vielä, koska jos sekin on nega, niin mitäs sitten????
 
:attn:
Minuakin kiinnostaisi tietää mitä kaikille kuuluu!!?
Vai oletteko jo siirtyneet odottajien puolelle ;)
Oman clomi-yrityksen aloitan seuraavassa kierrossa.
Nykyinen kierto puolivälissä, ovitikku negaa, luonnolisesti =/
 
Heips!

Aloitin ekan Clomi-kuurin edellispäivänä inssin tueksi.
Oireina tähän saakka ollut vihlontaa munasarjojen kohdalla, päänsärkyä ja kuvottavaa oloa.
Jännittää kyllä kovasti, että onnistuisiko tärppi pienellä hormonivahvisteella.
Toivotaan kaikille tärppejä!! :wave:
 

Yhteistyössä