Clomittaret 2012

Idylli Mulla ainakin oli joka clomikierrossa vahvoja oireita mut silti ei tärpin tärppiä :/
No voi harmi :( Mut mä oikeestaan tarkoitin tärpin sijaan enemmänkin sitä että oliko clomeilla vaikutusta ovulaatioon, tuliko suuria follikkeleita jne. niissä kierroissa, joissa oli oireita... Vai onko jollekin käynyt niin, että oireita on tullut paljon, mutta silti clomeilla ei ole ollut mitään vaikutusta munasolujen kasvamiseen ja irtoamiseen? Kun voihan ne silti varmaan aiheuttaa sivuoireita, vaikkei muuta vaikutusta oliskaan ollut.
 
Idylli mulla on mennyt niin että ekalla kerralla kunnei ollut mitään vastetta ei ollut myöskään oireita. Toisella kerralla alko olla oireita ja sit oli yks folli hiukan lähteny kasvuun. Ja nyt kolmannella kerralla oli kamala olo ja kaks hyvää follia. :) Mut silti pessimisti asuu täällä, ei tästä koskaan mitään tule.
 
Niin siis piti myös sanoa et vaikka on ollu hyvä vaste ja ovulaatiokin tapahtunut ainakin kolmessa kierrossa ni oireet samat ku niissä ekoissa missä ei ollu niin hyvä vaste... Ehkä jopa niin päin et ekoissa ovuloimattomissa kierroissa vahvemmat oireet ku sit näissä viimesissä missä ovulaatio tapahtu. Ajattelin sillon et jospa kroppa hieman tottu clomeihin ku oireet ei olleet sit enää viidennessä ja kuudennessa ihan niin vahvat?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei ja hyvää alkanutta vuotta kaikille sekä tervetuloa uusille! :)

idylli mulla ainakin ovuloivissa kierroissa voimakkaammat oireet, lähinnä ovulaation jälkeen kylläkin, mut oon kiinnittäny huomiota et ennenkin ovulaatiota on pahemmat oireilut kuin ei ovuloivissa kierroissa.

On: mulla siis nyt 6s clomikierto menossa, eka oli 1tbl, nyt 5 seuraavaa 2tbl ja joka toisella kierrolla oon näköjään ovuloinu. nyt alkaa sit 3tbl kierto jollei nyt tärppää. päättivät viel kokeilla 3 + metut ennen ku joudun väestöklinikalle... :( toivotaan että en sinne asti joudu. Eilen, kp 15 yllätyksekseni ovistesti näytti vahvaakin vahvempaa plussaa! (piti tietty myöhemmn viel tehdä uus ja sekin vahva :) ) yleensä ovis on venyny tonne 18-23 päiville. Alavatsalla on ollu jo muutaman päivän tosi voimakkaita kipuja ja ponnistus esim. pissalla käynti aiheuttaa pahenevaa kipua, epäilisin että munasarjoissa kun on molemmilla puolilla. eilen sit yritettiin täsmäajoittaa pupuilut, tänään se ei töiden takia oo mahdollista ja huomennakin vasta myöhään illalla. ja se touhu sattuu vattaan aika paljon... :( No toivotaan et eiliset pupuilut tuottaa toivotun tuloksen. mitään en usko enkä osaa odottaa kun oon jo lähes luovuttanu... :/
 
vauvaton onnea oviksesta! Ja toivon ettet menetä uskoasi, vielä se onni teillekin suodaan. =)

ON ei mitään uutta. Vkl ollaan pupuiltu se mitä voi kun lapsi on kotona. :D Mut jännää on miten nyt ekaa kertaa tää on oikeesti maistunu puulta! Ja nyt on todistetusti eka ovulaatio tän reilun vuoden aikana. Odotan jo et nää päivät menis ohi ni sais rauhottua... :whistle: Lääkäri sano et testiä sais tehdä 22.1 jollei menkkoja näy mut saas nähdä miten pitkään maltan.
 
Pakko palata vielä tänne rutisemaan... eilen siis ovistesti +, tänään ollu ihan älyttömän kipee alamaha. ja eilenkin melko kipee. ei koskaan ennen vastaavaa ettei istua meinaa kärsiä... ja maha ku ilmapallo... hosut ei mahdu kiinni! jaiks.:rolleyes:
 
vauvaton: Ihanaa että kunnon viiva ilmestynyt :) Toivotaan että nyt tärppää.

Miehen kanssa päätettiin että yritetään vielä huhtikuulle asti ja jos ei mitään tapahdu niin sitten soitan töihin jos pääsisin syksyllä takaisin. Huhtikuussa mulle on varattu aika endometrioosi spesialistille yliopistolliseen. Katsovat ja tutkivat joudunko tähystykseen. Haluan vielä kesän olla pojan kanssa kotona ja ei muutenkaan ole tietoa koska tuonne tähystykseen pääsee. Saan hengähdys tauon ja jaksaa sitten taas syksyllä jatkaa yrittämistä :) On tässä jo reilusti yli vuosi yritetty niin on tämä henkisesti aika raskasta.

Mutta tiistaina olis seuranta ultra. Saas nähdä onko mitään tapahtunut. Ovis testejä olen tehny kp 8 asti. Viiva oli perjantaina (kp11) kaikkista vahvin, mutta ei läheskään kontrolli viivan vahvuinen, ja sen jälkeen ei ole sen vahvempaa tullut vaan vielä hailukampaa. Eli en tiedä miten tuotakin pitäisi tulkita. Varmaan ei tämäkään clomi kierto tehonnut.
 
Alliisa clomit aiheuttaa vahvojakin haamuja jotka välillä haalenee. jatka vaan sitkeesti testailua, se voi olla et ovis tuleekin vasta lähempänä kp 30:kin!!! mulla ainaki alkukierrosta heti clomien jälkeen aika vahvoja haamuja.
 
Täytyy siis tikutella! Pupuiltu on miehen kanssa ahkerasti :) Jos vaikka käy niin että menee ovis tikuttaminen ohi. Tosin yksi kaveri tuossa totesi että hän ei ole koskaan saanut ovis testeillä selkeää vahvaa viivaa ja nyt on 2kk poika tuhisemassa kotona =)
 
Edellisiin kirjoituksiin: Jos on monirakkulaiset munasarjat, näyttää ovistestit usein vääriä plussia, tai sitten monta päivää peräkkäin "melkein plussaa" kuten esim itselläni, ei ovistestistä oikein ole hyötyä :/

nyt tarvittaisiin hieman APUA: Mulla alkoi kuukautiset eilen, kierron pituudeksi clomeilla tuli 40 pv... kysymys kuuluu: olin siis ultrassa kp 14 jolloin johtofolli 15 mm, gyne sanoi että näyttää hyvältä ja munasolu irtoaa lähipäivinä. jos näin olisi tapahtunut ja hedelmöittymistä ei tapahtunut, olisi kuukautisten pitänyt alkaa kahden viikon kuluttua ovulaatiosta. Mitä muita syitä kierron venymiseen voi olla, kuin se, ettei munasolu irronnut vaikka kasvoikin normaalisti???? eli onko irrotuspiikki seuraava askel?

Kyselee epätietoinen :)
 
Heippa hei kaikille!

Tänne ei kuulu mitään ihmeempiä - kp8 meneillään ja loppu viikkoa ootellaan. Parin päivän päästä ajattelin aloittaa oviksen bongailun. Kahdessa aikasemmassa kierrossa (clomi sellaisessa) ovis sattunut tasan kp12, katsotaan kuisi nyt käy ;) Meillä miehellä todettu olevan vähänlaisesti siittiöitä. Silloin lienee suositellaan maks joka toinen päivä yhdyntöjä, jos raskautumistoiveita. Tässä kierrossa vois kokeilla tuota taktiikkaa - viime kierrossakin piti, mutta eipä sitten maltettu :whistle:
 
Lääkärissä käyty! Ovis oli ja meni. Ehkä. Kuulemma näyttää siltä että folli on kasvanut ja oli rippeet jäljellä. Mutta ensi viikolla verikokeeseen niin katsotaan onko siellä todella tapahtunut mitään. Saa nähdä ollaanko sitten pupuiltu tarpeeksi aikaisin vai menikö tämäkin kierto ohi.
Vielä yksi clomi kuuri ja sitten onkin jo yliopistolliseen aika. Aika masentavaa. :'(
 
Hei kaikille! Saanen liittyä ketjuun!

Olen 30-vuotias ja esikoista yrittänyt nyt reilun vuoden verran. Mieheni on minua hieman nuorempi ja hänellä kaikki ok, minulla sen sijaan PCO ja ovuloimattomuus. Metuja olen popsinut, samoin Teroluteja ja nyt kunhan vain uusi kierto käynnistyisi (joka antaa jälleen odottaa itseään) aloitan Clomit.

Ollaan hoidossa julkisella puolella ja siellä ainakin meillä ollut ystävällistä ja asiallista palvelua. Harmaita hiuksia aiheuttaa lähinnä omien kiertojeni pitkittyminen ja sitä kautta homman takkuilu. Tänään uusimpana ärsytyksenä sain kuulla prolaktiini olevan viiterajojen yläpuolella (arvo 530). Normiarvon raja on 500 joten jahka mitään lääkkeitä sen alentamiseksi saan, mutta kuten lääkäritkin aina toistelee: homma voi olla pienestä kiinnni. Ja kun en kerta ovuloi, niin ei tuon arvon alentamisesta varmaan ainakaan haittaa olisi. Muilla ollut vastaavaa?

Tässä ketjussa tullut jo plussiakin, onnea vielä minunkin puolesta plussanneille! Jospa tämä vuosi olisi meille muillekin hedelmällinen!
 
Hei, miten ne dpo:t lasketaan? En yhtään muista.
Mulla on täällä menkkakipuja selänpuolella. Ääh, eilen oli kans ihmeellisiä tuntemuksia. Pregnylin pistin torstaina..

Tervetuloa toiveajatus!

Alliisa
ikävää että sulla huono fiilis.
 
Heippa kaikille! Mäkin taidan nyt vetäytyä tästä palstailusta kun ei mitään kuitenkaan tapahdu ennen maaliskuun lääkärikäyntiä... Enkä noit clomeja varmaan kuitenkaan tule enää syömään. Mut tsemppiä ihan hirveesti kaikille teille clomittarille ja plussatkaa ahkerasti tän vuoden aikana! :) Käyn seurailemassa välillä teidän kuulumisia :wave:

Niin ja joku voi ottaa ton listanpäivityshomman itelleen ken jaksaa? :)
 
Juudith ymmärrän. Toivon sulle hyvää jatkoa! :)

ON mulla koko ajan vatsa ja selkä kipeenä. Eilen tulikin hiukan verta ja olin jo ihan kauhuissani et alkaako ne menkat nyt jo! Vieläkö clomit+menopur+pregnyl voi jotain tuntemuksia aiheuttaa? Tää oli nyt eka näin lääkkeistetty kierto...

Ja mun mielestä listaa vois päivittää ken ehtiii...
 







Keskiviikko 11.1.2012

Nimimerkki...Ikä...Yritys aloitettu...Toiveissa...Clomikierto...Kp

AamuTorkku...27v.......10/09............2.lapsi........1.clom......Kp8

Alliisa............29v........11/10............2.lapsi........3.clom.....Kp16

Aniit..............26v........09/10............2.lapsi........3.clom......Kp23

AnnaE...........26v........10/10............2.lapsi........4.clom......?

Idylli.............25v........01/10............1.lapsi........1.clom......Kp11

julie_.................................................................................Kp37

magda...........24v.......06/10.............2.lapsi......välikierto.....Kp24

Nana2012.......28v.......06/11.............1.lapsi........2.clom......Kp4

niiskutar.........36v.......01/09.............2.lapsi........8.clom......Kp6

pipsa79..........31v.......03/11.............1.lapsi.......1.clom.......?

Päivi1980........30v......06/10.............4.lapsi.......3.clom.......?

Riinali.............33v......11/10.............3.lapsi.......2.clom.......Kp54

Ronja76..........35v.......02/11..............1.lapsi......3.clom......Kp9

RäsyNukke.......28v......01/10..............2.lapsi.....välikierto....?

vauvaton.........28v.......11/08.............1.lapsi......5.clom......Kp19









:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:


Vauva haaveissa ... 25v... 02/11 ... 1.lapsi ... 2.clom ... +15.10+
Rouva Rimpula ..... 30v ... 03/10 ... 2.lapsi ... 3.clom ... +26.12+
kaktuspiikki ......... 28v ... 01/10 ... 2.lapsi ... 2.clom ... +29.12+


[/url

Kokeilinpa tehdä päivityksen..
 
Viimeksi muokattu:
Moi
Harmi, kun tämä palsta ei ennemmin silmiini ole osunut. Olisi ollut kiva vaihtaa täällä kokemuksia clomeista, oireista etc. Omaa napaa sen verran, että söin 2 kiertoa clomeja, sivuvaikutukset olivat aikamoiset (pyörrytti ja oksetti 24/7). Gyneni kanssa sovittiin, että pidetään yksi välikierto clomeista, että kroppa saa rauhoittua (laihduin kahden kierron aikana 7kg ja yleiskunto alkoi olla nollissa). Mutta YLLÄRI YLLÄRI tästä välikierrosta tulinkin raskaaksi ja nyt toivotaan, että pikkuinen pysyisi mukana loppuun saakka. Tsemppiä teille kaikille! Ainakin minulle clomit avun toivat, vaikka en siihen jaksanut uskoakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton ja Aniit
Heippa kaikille! :wave:

Hetken jo toivoin, ettei minun tarvitse liittyä tähän yhteisöön, mutta niin ne kuukautiset taas vaan tulivat! Mutta mikäs tässä liittyessä samanhenkisten joukkoon! =)

Olen 24v. ja aviomieheni muutamaa vuotta vanhempi. Haaveissamme on esikoinen. Ehkäisypillerit olen jättänyt pois 07/10. Kuukautiset tämän jälkeen tulivat hyvin epäsäännöllisesti. Joskus aikaisemmin todettu uä:ssä monirakkualiset munasarjat. Vuoden yrittämsien jälkeen hakeuduin gynelle. Nyt ei ollutkaan monirakkualaisia munasarjoja. Terolutit aloitin elokuussa 2011. Niillä kierto ollut 26-30 päivää. Clomifenit aloitin 10. marraskuuta -11. Ensimmäinen clomifem -kierto oli 27 pv. ja tämä toinenkierto 37. pv. Käytössä siis clomifenit ja terolutit. Nyt siis kierron 1. pv. ja perjantaina alkaa taas clomifenien napsiminen. Näillä mennään!
 
Hei clomittaret :wave:

Täällä yks ensimmäistä kierrosta clomeja syövä joka tarvis vähän apuja näitten oireitten suhteen. Nyt ois siis kp 34 menossa, normaalisti kierto on 30-35 päivää noin suunnilleen. Ovulaation bongasin kp 17. Onko teillä clomien käyttäjillä menkat alkanu noin 14 päivää oviksen jälkeen vai voiko kierto venyä vaikka ovis oiskin tullut? (eikä hedelmöitystä siis ois tapahtunut) Entäs oireita, mulla alkoi pari viikkoa sitten nännit kipeytymään ja nyt on koko rinnat tosi arat olleet jo reilun viikon. Myöskin alavatsassa epämääräistä nippailua.. Näistä oon päätelly että menkat alkaa ihan kohta ja oonki kulkenu rätti housuissa jo monta päivää, mutta menkat silti vielä tulematta. Eli siis haluaisin kuulla teidän kokemuksia noista oviksen jälkeisistä oireista, onko clomien aiheuttamia vai voisko tässä jo uskaltautua raskaustestiä tekemään??

Vastauksia odotellessa jatkan tätä kropan toiminnan ihmettelemistä ja stressaamista :D
 
Hei ja tervetuloa taas uusille clomisteille! Elvi Räppääjä: ihana lukea sun tarina, oli niin positiivinen ja toivoa antava!Netta79: Mulla venyi ensimmäinen clomikierto 40 pv:n pituiseksi, vaikka luulin (ja ultrassa näytti siltä) että ovulaatio tapahtui n. kp15-18 välillä. Mulla oli samoja oireita kuin sulla oikeestaan viimeiset 3 viikkoa, eli tunnetta että kohta alkaa kuukautiset , vatsanippailuita, rintojen kipeytymistä. Lisäksi etoi tosi kovaa ja jälleen kerran nää oireet nostatti mieltä ja tuntui ihan siltä et nyt vois olla vaikka raskaana! Mä toivon että sun oireet johtuis oikeasti siitä :) koska kuukautisia edeltävät oireet on kykkö tosi paljon samankaltaisia välillä kuin raskausoireetkin.

Aloitin tänään toisen clomikierron, ja kävin gynellä joka oli sitä mieltä et täs kierrossa pitää mitata verikokeella olenko ovuloinut vai en. Sitten nostetaan annosta jos tarvis, vaikka varottelikin että "se sitten irrottaa useampia". Onkohan teillä jotka syötte isompaa annosta, ollut seurantaultrissa useampia folleja?
 
  • Tykkää
Reactions: Elvi Räppääjä









Torstai 12.1.2012

Nimimerkki...Ikä...Yritys aloitettu...Toiveissa...Clomikierto...Kp

AamuTorkku...27v.......10/09............2.lapsi........1.clom......Kp9

Alliisa............29v........11/10............2.lapsi........3.clom.....Kp17

Aniit..............26v........09/10............2.lapsi........3.clom......Kp24

AnnaE...........26v........10/10............2.lapsi........4.clom......?

Idylli.............25v........01/10............1.lapsi........1.clom......Kp12

magda...........24v.......06/10.............2.lapsi......välikierto.....Kp25

Nana2012.......28v.......06/11.............1.lapsi........2.clom......Kp44

niiskutar.........36v.......01/09.............2.lapsi........8.clom......Kp7

pipsa79..........31v.......03/11.............1.lapsi.......1.clom.......?

Päivi1980........30v......06/10.............4.lapsi.......3.clom.......?

Riinali.............33v......11/10.............3.lapsi.......2.clom.......Kp55

Ronja76..........35v.......02/11..............1.lapsi......3.clom......Kp10

RäsyNukke.......28v......01/10..............2.lapsi.....välikierto....?

vauvaton.........28v.......11/08.............1.lapsi......5.clom......Kp20









:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:


Vauva haaveissa ... 25v... 02/11 ... 1.lapsi ... 2.clom ... +15.10+
Rouva Rimpula ..... 30v ... 03/10 ... 2.lapsi ... 3.clom ... +26.12+
kaktuspiikki ......... 28v ... 01/10 ... 2.lapsi ... 2.clom ... +29.12+


 
ON: Tänään kontorilliultrassa löytyi 22mm follikkeli. Lisäksi löytyi toinen isohko 15mm follikkeli, joka voi myös irrota. Lääkäri toivotti romanttista viikonloppua, joten pitänee alkaa virittäytyä sänkypuuhiin... Niin ja kaksi kiertoa kokeillaan clomeja eli siis tämän kierron jälkeen vielä yksi, ja jos raskaus ei ala, niin siirrytään inseminaatioon. Jee.
 
  • Tykkää
Reactions: Aniit ja Alliisa

Yhteistyössä