Clomittaret 2013

Marjaana84 Paljon onnea ja tarrasukkia pienelle :heart: menikö plussa päivä oikein? minä haluan myös kulla plussanneiden ultrakuulumisia :)

neppu voi eii :hug:

).( vielä muutama piinapäivä, maanantaina aattelin tehdä testin. Lämmöt kohos ovulaation jälkeen ja sit oisko ollu dpo 6 kun laski n.0,4 astetta ja sen jälkeen lähti uudestaan nousuun, omituista :confused:

muoks. luna just miettein ku aloin tehdä listaa et teetköhän yhtäaikaa ku huomasin et oot paikalla :D
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Luna, oohan varovainen sen greippimehun kanssa. Just oli jossain terveuslehdessä juttua että greipin joku happo saattaa jopa 12-kertaistaa lääkkeiden vaukutuksen. Mä en ainakaan tuon jutun lukemisen jälkeen oo uskaltanut clomien aikaan mitään isonpia greippimääriä vedellä :) tiiä sitte onko humpuukia vai ei...

On: ei ihmeitä. Laihdutusprojekti on nyt niin hyvässä käynnissä, ettei kovasti edes harmita vaikka ei tästä kierrosta rasksutuisikaan. Tai siis kun :/ ensikäynti lapsettomuuspolille on parin viikon päästä. Ja silloin on just sitten menkat. Tietääkö joku että haittaako se vai pitäiskä koittaa siirtää aikaa?
 
NiQ joo oon lukenut siitä kans, mutta nyt on jo kp 18 eli en juonu siitä clomien oton aikoihin. Ja lasin juon päivässä ja taikauskoo se vain on, mutta jostain syystä sitä nyt taas pitkästä aikaa ostin kun tuntu että pitää ees näennäisesti voida tehdä jotain ite asialle vaikkei auttaskaan:/
Mä en tiedä mitä ekalle kerralla polilla tehdään, jos joku tutkimus niin sit varmaan pitäs siirtää, mutta kantsii varmaan soittaa ja varmistaa. Ja onnea laihdutusprojektin hyvästä vauhdista, kovasti tsemppiä!
 
Kiitos ihanat <3 täällä yhä menkkoja odotellaan...

Niq:lle nopea vastaus:
Mulla ensikäynnillä kyllä ultrattiin ja sörkittii alapäätä muutenkin.
Joten kannattaa varmaan ainakin kysyä asiasta! (Et joudu turhaan maksamaan montaa käyntiä)
 
Oon taustaillut taas monta viikkoa, kun koitan olla stressaamatta liikaa näitä vauvantekohommia. Viime viikolla olin myös aika kiukkupussi, koska ei ehditty puksuttelemaan ollenkaan mahdollisen ovulaation aikoihin. En tikuttanut ovista, joten meidän ainoa peitonheiluttelu osui kp17 ja toivon että jonkinlainen pieni mahdollisuus olis.. Nostin kyl myös metelin asiasta, et turhaanko mä näitä hormoneja itseeni pumppaan?! Siirryn tämän kierron jälkeen varmaan taustailijoihin, clomi-tauon suunnittelin pitäväni, vaikka se ei olis nyt järkevää. Mulla on joka toinen clomi-kierto ollut "parempi" eli kunnon ovisoireita yms, ja nyt jättäisin sen vaisun kierron lääkkeittä.. No, katsotaan.

Täällä on tullut ihanan paljon plussia! <3 Tsemppiä kaikille tasapuolisesti. :)
 
Nepulle pahoittelut negasta :hug: Ja halit myös teille väsähtäneille ja jaksamisen äärirajoilla painiville, älkää kuitenkaan menettäkö toivoa... Tiedän että tämä on raskasta.

Miramei:lla hieno ovisplussa :flower:

Slartibart, tsemppiä. Voin kuvitella kuinka ketuttaa jos oviksen aikaa ei ole ehditty hyödyntämään. Varsinkin kun on lääkitys päällä.

En ole ehtinyt kauheasti kirjoitella kun arkisin on kiirusta. Täällä elellään tylsiä odottelupäiviä... mennään ehkä dpo7:ssa ja tänään kävin otattamassa progesteronin, toivotaan että arvo olisi koholla ja ovis olisi tapahtunut. On tämä aina niin epävarmaa kun ei tullut tikuteltua ovista eikä petipuuhatkaan ole olleet niin aktiivisia että olisi koko ajan tärpin mahdollisuus... sitä sitten pohdiskelee että oliko ovis ja jos oli niin koska ja onko ollut ajoitus oikea :/
 
Pikainen omanapapäivitys: eilen illalla yllättäen ovisplussa!! :)
Oon niin iloinen, olin jo itkuni itkenyt kun olin varma ettei plussaa ole tulossa ja lääkkeet ei toimi. Plussa vaan tuli nyt sitten monta päivää myöhemmin kuin viime kierrossa. Pääasia, että tuli!! :)
Eilen ja tänään on talleteltu, inssi ei nyt onnistunut kun sijoittu viikonloppuun, mutta kotikonstein ollaan yritetty tehdä parhaamme :D

Taas oikeen naurattaa kuinka täpinöissään ihminen voi olla jo ovulaatioplussasta! :D

Mut siis voi laittaa huomiselle piinailijoihin dpo0 (en saa kännyllä tekstiä punaiseksi)
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on tapahtunut taas vaikka mitä!

Onneksi olkoon Marjaana! Minäkin toivon, että plussanneet käyvät kertomassa kuulumisiaan. Toivoa tänne perässähiihtäjillekin :)

Omaa napaa: Tuntemuksia ei lainkaan. Ehkä hiukan tissit kivistelevät, mutta niin aina tässä kierron vaiheessa, kun menkat lähestyvät.

Mies kertoi tosi paskan uutisen. Joutuu EHKÄ yli viikon työmatkalle ulkomaille juuri seuraavan kierron oviksen aikoihin. Asia ei ole vielä varma, mutta mun tuurilla nakki iskee. Eli nyt varmaan tulee sitten välikierto clomeista mulle. Eihän niitä kannata napsia, jos talletuksiakaan ei tehdä! Voihan XXXXXXXXXXXXXX!!!!!!!
Mä en voi edes rutista miehelle, kun se on itekin kuin myrskyn merkki...

Mua niin polttelis testata, mutta pitäisi olla varmaan järkevä ja odottaa ensi viikon loppupuolelle. Jollei nyt sitten menkat ala sitä ennen.
 




Sunnuntai 10.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......43/28-30.....ya4/11..........2.c
NiQ................36/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Neppu_...........33/28(34-59)..ya2010........mp...............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......28/29-30......ya1/2011............4.c..............selitm,1.lapsi
apsu...............28/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
fenixlintu........27/29-34.......ya1/2012.....2.c......................2.lapsi,36v
Nyysy............26/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
mirjami_73.....26/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca...............26/34................................c.........................pco
Hempukkainen..26/28-32....ya10/10.......3.c+t.....................27v
Meri__............25/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............23/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............23/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........21/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Anne Elliot......21/26-32........yk12.....................................1.lapsi
Slartibart........21/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............20/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........20/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
luna_82..........20/~34..........ya3/12.........4.c+pr+l..........pco,1.lapsi,31v
Karamelli81....19/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...19/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................19/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......18/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l............pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....14/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..11/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............9/28-34.......ya9/11..........1.c...........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............7/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Matti Katikainen..5/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........3/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
mirjami_73 dpo 13
hanzku_91 dpo 12
fenixlintu dpo 11
Meri_ dpo 10
annalii dpo 10
apsu dpo 9
Heipa dpo 8
Anne Elliot dpo 7
NiQ dpo 5
Karamelli81 dpo 5
skorppari82 dpo 0
Miramei dpo 0-1

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f......pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28...........yv1.5...........1.c+ins..............1.lapsi

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
Moikka Clomittaret!

Täällä olis yks pcolainen ja liittyisin mielelläni teiän porukkaan. :) Aikoinani kirjottelin täällä aika ahkeraan, kun yritettiin esikoista clomien avulla ja sillon tärppäskin metujen ja clomien yhistelmällä tosi nopeesti jo toisesta kierrosta. Nyt poika on vajaa 8kk ja ollaan päätetty miehen kanssa alkaa yrittää toista lasta.

Ensimmäisen lapsen yrityksen aikaan kävin Felicitaksessa, koska en malttamattomana jaksanu ootella julkiselle puolelle. Julkisella jo aika ensikäynnille ois sillon venyny monta kuukautta. Nyt varailin taas ajan samalle ihanalle lääkärille Felicitakseen ja ensikäynti ois jo ens viikolla! :) Uskosin, et saan heti taas clomit käyttöön ja päästään samantien tosi toimiin. Ollaan oltu lapsen syntymästä saakka ilman ehkäsyä, enkä oo raskaaks tullu. En siis pidä luomuraskautta mun kohalla mitenkään mahollisena.. : /

No, mikäli nyt heti saadaan clomit käyttöön, niin niitä löytyykin jo valmiiks lääkekaapista iso satsi, kun sillon viimeeks ostin pessimistinä niitä koko reseptin tyhjäks. ;) Mulla siis ongelma on ollu aina ovuloimattomuus, mut clomit tuntuis auttavan mulla jo pienellä annostuksellakin aika hyvin. Luottavaisin mielin siis ollaan!

Onks teillä joku tietty henkilö, joka päivittää aina tuota listaa? Voisin ilmotella mun tiedot sit tarkemmin, kun oon siellä lekurissa käyny, ni tiedän sit, kuinka edetään tällä kertaa. :) Koitan siiheks myös vähä lueskella teiän juttuja, et pääsen pikkase ees perille, missä työ muut meette hoitojen suhteen.
 
Hienoja ovisplussia, mahtavaa!
Ja tervetuloa Vauva Haaveissa.

Mulla on omien laskujen mukaan huomenna kp26, päivitättekö listaan kiitos. Yritän malttaa testin tekemistä maanantaihin tai tietty parempi jos pystyisin olemaan tiistaihin - keskiviikkoon mut ehkä en pysty. Rinnat tuntuu vähän aroilta, toisaalta voi johtua myös siitä et oon koko ajan tunnustelemassa...ja myös keltarauhadhormoni voi tehdä sen. Mahaa on välillä nippaillut, tänään tosin ei. Ota tästä nyt selvää, Huoh. Voi kunpa vois vaan olla ajattelematta ja analysoimatta :/
 
Vauva haaveissa Tervetuloa =) Laita tietoja tulemaan, minä ja luna_82 päivitetään listaa. Nii ja punasella mielellää listaan tulevat tiedot/muutokset nii erottaa paremmin :)

Miramei kiitos kun linkkasit biisin. tosi koskettava,kyyneleethän ne tuli :'(
 
hanzku_91: Joo laitan sit tietoja tulemaan, kun kuviot enempi selvillä.

Miramei: Tuo Wiskarin uusin biisi on kyl tosi koskettava.. Kuulin eilen ekaa kertaa. Lapsettomuudesta ei kauheesti oo mun tietääkseni aikasemmin lauluja tehty. Liekkö sit niin arka aihe vai eikö vaan aiheena kiinnosta biisin tekijöitä. Kuitenkii lapsettomuus koskettaa varmasti yllättävän monia ihmisiä eli varmasti myös tuo biisi kolahtaa moneen..
 
Tervetuloa Vauva haaveissa!

Jenni_noora, luulisinpa että plussa on! Mikä testi tuo on? Davideista minulla on samanlaisia kokemuksia kuin monella muullakin, viivat ei ikinä olleet samanvahvuisia. Luulin jo että en ovuloi ollenkaan, mutta onneksi vaihdoin testimerkkiä.

Olen täällä odotellut hanojen aukemista kun perjantaina oli jo tiputtelua vessakäynnillä. Mutta mitään ei ole kuulunut ja aamulla testiin tuli tämmöinen
testi

näkyyköhän siitä mitään.... livenä näkyy kyllä aikas selvästi. Tämä on ensimmäinen kerta kun testiin tulee minkäänlaista viivaa! ei edes haamun haamua ole ollut puolentoista vuoden aikana.
Tässä kierrossa oli siis käytössä clomi + luge. Ei tullut edes pyydettyä päivitystä tuohon listaan, kun olin sitä mieltä että tää on niin turhaa.
 
Miramei Minä kun kuulin ensimmäisen kerran tuon laulun, niin romahdin täysin. Kosketti aivan liikaa.

Vauva haaveissa Tervetuloa joukkoon, toivottavasti et kauan täällä joudu olemaan :heart:

Mirjami_73 Kyllä minä tuossa jonkun haalean viivan nään, toivottavasti vahvistuu :heart:

Omaa napaa: Mulla on taas jotenkin sellanen kausi menossa, että ei huvittais käydä missään missä on pieniä vauvoja. En omasta mielestä ole kateellinen ihminen, mutta jotenkin vaan kun näkee noita pieniä vauvoja niin tulee sellanen paha olo itelle, että missä meijän vauva on. Ei mulle isommat lapset aiheuta oikein mitään tunteita, mutta ne pienet vauvat :( Kun olis edes se yksi lapsi, saisin olla onnellinen :'( Tuntuu ettei meijän perhe ole kokonainen kun kahdestaan ollaan :(
 
Mä en tajua enää yhtään mitään, mulla alko menkat tänään!! Ei sen pitäs olla mitenkään
mahollista.Tänään on kp20. Ootin sitä ovulaatiota vielä enkä alottanu teroja. Pakko soittaa huomenna lääkärille, että alotanko nyt anazolit vai mitä ihmettä tää nyt on.
Ainut selitys minkä keksin on että mä oikeesti ovuloin siinä taukokierrossa kp27 kun tunsin ne ovisoireet ja kun lopetin terokuurin siitä seuraavana päivänä niin tuli ne superniukat menkat jotka oli sit kai valemenkat ja söin sit
clomit aivan väärään aikaan:(

muoks. paitsi miks sittenkään menkat ois alkanut vasta nyt kun siitä jo kolme viikkoa! Oispa jo huominen
haluisin heti päästä puhuun lääkärille:/
 
Viimeksi muokattu:
Voi luna noi tommoset kierron epäselvyydet on kyllä niin persiistä ja sitten, kun vielä joutuu odottelemaan, että saa lääkärin kiinni!

Olen käynyt nyt lueskelemassa teidän turinoita kännykällä niin ole tullut kirjoteltua itse ollenkaan.

Joku pohti liikuntaa ja PCO:ta niin minä liikun hyötyliikuntaa suht paljonkin ja sen lisäksi koitan käydä juoksemassa muutamana kertana viikkoon. Jumpissa yms olen ennen käynyt paljonkin, mutta nyt taas ei meinaa saada aikaiseksi. Sillon esikon jälkeen aloitin itseni kuntoon saamis projektin ja ilmottauduin maratonille, treenasin hyvin, mutta itse suoritus jäi juoksematta, kun flunssa iski päälle juuri kun martoni olisi pitänyt juosta. Mulla ei kyllä aktiivinenkaan liikunta tunnu auttavan ainakaan luomu oviksiin tai kiertoon. Olen siis normaalipainon keskivaiheilla ja jopa useamman kilon kevyempi kuin silloin kun esikosta plussasin clomien avulla. Ehkä siksi myös otti niin päähän ettei clomit tällä kertaa toimineet vaikka painon kanssa tilanne oli vielä parempi. Ehkä osa syy on se, että sokeri on suurin paheeni.

Kystan sain myös minä clomeista! Viimisen kierron seurantaultrassa vasemmassa (minulla myös yleensä laiska munasarja) löyty 5x3cm kysta, jonka takia olin päivystyksessä käynyt aikaisemmin, mutta eihän ne siellä mistään mitään tiennyt ja kivutkin aikaan hävisivät. Tämä kysta oli viimeinen tikki tälle epävakaalle clomihistorialleni.

Ja turhaan pelkäsin pistoksiin siirtymistä, minulle myös on sanottu, että munasarjat on ärhäkän näköset, että voi olla, että ylistimuloituvat pistoksista herkästi. Yksi folli niillä saatiin kasvamaan kun 12päivää sitä Gonal-f:ää pistin. Ymmärrän kyllä, että tämä astetta taas rankempiin hoitoihin siirtyminen on iso päätös kullekin! Meillä se meni kyllä suhteellisen kivuttomasti, mitä nyt lompakko hieman rääkäisi :)

Tervetuloa vauva haaveissa..! Me kanssa aloitettiin hiljakseltaan hoidot kun esikon imetyksen lopetin silloin 8kk iässä. Toivottavasti teillä pian tärppää!!

Täällä hitaasti kivutaan dpoita ylöspäin. Rinta parat, kun koko aika pitää olla törkkimässä, josko olisi tuntemuksia. Alavatsalla nippailee silloin tällöin, heti tuntosarvet nousee, että josko merkkaisi raskautta. Pohdin, että vaikuttaakohan imettäminen rintoihin tässäkin suhteessa, kun ennen esikkoa mulla oli aina luteaalivaiheessa rinnat kipeät nyt ei mitään.

Ymmärrän hyvin kaikkia, jotka eivät halua kohdata vauvoja ja vauva uutisia. Olen sillon ennen esikkoa itkenyt huutoitkua eteisen lattialla, kun sain viestin akverin vauvan syntymästä. Pikkumainen olo oli tietenkin, mutta minkäs sille voi, että se vaan sattuu ja kovaa. Kyllähän se edelleen on "katkeruutta" aiheuttavaa, kun facessa kaverit saa viidensiä hupshups, kun itsellä hyvä että tulee yksi ovulaatio edes vuodessa... Olen siis hyvinhyvin onnellinen esikosta, mutta olen aina kuvitellut meidät useamman lapsen perheenä. Mulla on itsellä sisko, joka on äärettömän tärkeä ollut aina ja miehelläkin useampi veli. Tuntuisi ikävältä, ettei omalla lapsella sitten olisikaan sisaruksia. Ikäkin tekee sen, että tässä keväällä on ainakin kolmet häät ja sitten varmaan rupeaa taas tippumaan vauvauutisiakin. Ihanaahan se on, että muilla onnistuu, mutta kyllä sen saa ääneen sanoa, jos harmittaa!
 
mirjami_73, Niin itse ainenkin sen plussaksi ajattelin :) Tämä on Wondfo liuskasta testi! Olen tykännyt tästä testi merkistä kovasti, olen joskus kokeillut muitakin merkkejä mutta ne eivät ole toimineet mulla! Onkos mulla sitten nyt niinkuin DPO 0?
 

Yhteistyössä