Clomittaret 2013

Hyy2 huomasin saman, että eilisiltaiset viestit katosi :| Vastasin sulle siinä omassa viestissä ja samalla tilitin omaa ahdinkoa. Ehditkö lukemaan?

hanzku91 kiitos kun kysyit =) Mutta ei siirretä vielä. Odotellaan sinne maanantaihin, että saadaan verikokeen viralliset tulokset.

luna82 lisää näitä plussa-enneunia tänne meille kaikille, kiitos :kiss::LOL:

Ja yhteisesti ISO kiitos kaikille onnitteluista :heart:
Toivottavasti tässä ei nyt liian hätäisiä olla. Kamala ahdistus ja pelko koko ajan, että mitä jos tämä ei olekaan totta ja ja ja... Käytiin siis ostamassa kolmas testi (tällä kertaa digitaalinen) jonka ajattelin tehdä aamulla.

Iso tsemppi kaikille!
 
Hyy mä kerkesin eilen lukeen sun viestin mutta sä et varmaan mun vastausta. Mutta siis ihana kuulla että oot julkisella saanut hyvää palvelua! Ite pyrin pysymään samalla lääkärillä niin kauan kun mahdollista, tuo jotain turvallisuuden tuntua tähän, mutta on kiva kuulla että sit jos pitää jossain vaiheessa julkiselle siirtyä niin sielläkin palvelu hyvää.
 
Matti Katikainen :hug: :(

Luin lääkärin kirjotuksista että se rinkula oli "12mm kokoinen tiheämpi/korostuneempi kudosalue, mahdollisesti stroomaa/ov.jälki/teratooman alku. Seurataan."
Ei ois kannattanu googlettaa teratoomaa, alko huolestuttaa:/
Ei voi kun toivoa että se ois ollu toi ov.jälki ja se ois kadonnu ens ultrassa:(
 
Tilasin ultra-ajan kp 11. Viimeks oli ovis kp 9, edellisen kerran kp 11-12. Saa nähä mitä ne sanoo. Tuntuu, ettei tästä mitään tuu. :`( Turhaa koko yritys, taas kerran. Ekan kohdalla kesti pari vuotta. :`( Muistot palaa mieleen. Pidän pienen palstatauon, niin ei pyöri mielessä ihan niin paljon. Katsotaan sitten, jos tulee ovis.

Tsemppiä valtavasti kaikille muille! <3
 
Muuten osaisko kukaan sanoa, kun minun oli pakko jo tänään tehdä ovistesti, onko se ihan normaalia, että siihen nyt jo tässä vaiheessa kiertoa tuli toinenkin viiva näkyviin? Eli kannattaako mun nyt testata joka päivä vai odottelenko kuitenkin sinne jonneki kp12 tietämille ja sitten alan testaamaan? Piti nyt vaan olla taas hätänen ja testi tehä huvikseen :D No hupinsa kullakin.
 
Mimmuskainen Oliko se testiviiva yhtä vahva kuin kontrolliviiva? Mulla ainakin näissä Davidin testeissä täytyy molempien viivojen olla yhtäpaksuja, tai sitten testiviivan vahvempi kuin kontrolli, että voi laskea plussaksi. Eli sellaset "haamut" on negoja. Mulla tulee aina kuukautistenki aikaan ovistesteihin kaks viivaa, toinen on vaan tosi haalea. Sit ku on ovis niin ovat vähintääki yhtä vahvoja ne viivat. :) Mitä testejä käytät?
 
Matti Katikainen, pahoittelut uudesta kierrosta. :hug:

Mimmuskainen, mulla ainakin PCO:n takia ovistikut näyttää aina jonkinlaista viivaa. Plussa se tosiaan on vasta, kun viiva on kontrollia tummempi.

luna, voi ei. :hug: Itekin syyllistyn liian helposti tuohon googlettamiseen ja yleensä sen seurauksena tulee vaan paha mieli. Toivotaan, että se rinkula häviäisi ennen seuraavaa ultraa.

Kenelläkään ei taida olla munasarjakystista kokemusta? Juuri kun huokaisin helpotuksesta, että ei tarvi mennä uusimaan loop-hoitoa, niin sitten tulee jotain tällaista. Suurinosa noista kystista on hyvälaatuisia ja häviää itsekseen, mutta mun tuurin huomioonottaen tästä hommasta en kyllä tule selviään helpolla...
 
Hydrangea: Mulla on ollut muutaman kerran munasarjakysta. Ihmeellistä on se, että sellainen tuli ensimmäisen kerran silloin kun söin vielä e-pillereitä. Pillereiden kun pitäisi ehkäistä niitä. Viime kesänä oli myös. Yritys oli silloin jo aloitettu. Mulla oli tiputtelua kesken kierron ja kipuja vas. muniksen kohdalla. Menkkoja ei kuulunut, joten menin silloin gynelle ja kysta sieltä löytyi. Söin lugeja 10 päivää ja vuoto saatiin tulemaan ja kysta hävisi samalla. Eli yleensä ne häviää seuraavien menkkojen aikana. Toiminnalliset kystat johtuu siitä, että munarakkula ei puhkea (ei tule ovista) vaan alkaa kerämään nestettä ja kasvaa. Mulla taisi kysta olla kesällä jotain 4 cm. Kivuista tunnistan aika hyvin koska mulla on kysta. Ja nyt itse asiassa on vähän samanlaisia tuntemuksia ja pelottaa, että onko clomit saaneet aikaan kystan... :( Ultrassa näky johtofolli, mutta voi olla että se ei olekaan puhjennut eli toisin sanoa en ole ihan varma onko ovista ollut. Talletuksia on tehty, mutta ei niistä paljon iloa ole jos ovulaation sijaan mun kroppa on saanut aikaan kystan.

Marjaana: Onnea! :)

Matti Katilainen: :hug:

Luna: toivotaan, että rinkula on hävinnyt ens ultrassa. :hug:
 
Hydrangea mulla oli kesällä 5-6cm kysta munasarjassa. Löydettiin kun iski hirvee kipu yksi yö ja menin naistenklinikan päivystykseen. Oli valuttanut vissiin verta sisäänsä ja siksi niin kipee. Piti pitää tauko lääkityksessä ja kontrolloitiin, ja onneksi oli hävinnyt seuraavan kierron aikana. Nyt mulle on kanssa useampaan kertaan sanottu, että mulla on jotain ylimääräistä (noin 15mm möykky) oikeassa muniksessa, joku lääkäri on puhunut kystasta ja toinen endosta, jotain ylimääräistä kuitenkin enkä ole ottanut selvää mitä se on. Olen koittanut olla ajattelematta asiaa, kun sanottiin ettei sille tarvii tehdä mitään. Mutta kyllähän sekin aina välillä mielessä on, ja omalta osaltaan stressaa..

Toivottavasti hydra ja luna teidän ylimääräiset näkymät muniksissa katoaa pian eikä oo mitään vaarallista, tää on ihan tarpeeksi rankkaa ilman tuollaisiakin stressejä.. :hug:
 
Enna ja skorppari, kiitos vastauksista, tuli parempi mieli. :) Toivottavasti mullakin se kysta (mikäli nyt edes kysta oli) häviäisi itsekseen. Maanantaina meen uudestaan näyttään sitä ja follia ultraan. Toivottavasti teillä kummallakaan ei enää kystia tms. tulisi riesaksi.

Tuli myös sellainen mieleen, että kasvaako teillä folli(t) vuoron perään molemmissa munasarjoissa? Siis jossain kierrossa vasemmalla ja seuraavassa oikealla jne. Mulla kun nyt tän kolmen anazol-kierron aikana follit on aina ollut oikealla (samoin tuo kysta) ja vasemmalla on vain pieniä PCO-rakkuloita. Mulla molemmat munasarjat on kylläkin erittäin selkeästi PCO-tyyppisiä. Eikö tuo mun vasen puoli toimi ollenkaan!
 
Hydrangea: Mulla ainakin oikea munasarja on "laiska". Pääsääntöisesti ovulaatio tapahtuu vasemmalla. Joskus siis oikeakin yrittää pullauttaa jotain, mutta meillä pelataan siis pääsääntöisesti vasurilla.
Gynikseltä joskus olen kysellyt asiaa ja on kuulema aika tyypillistä, että iän myötä munasarjat alkavat toimia noin. Esikoista tehdessä ovulaatio tapahtui ilmeisesti juuri vasemmalla puolella, koska silloin tunnistin vasemmalla mööyrinnät selkeästi.
 
Ekana päivitys: dpo2 (eiks se laiteta näin, kun toissapäivänä oli ovulaatio?)

Vähän on sellainen fiilis, että leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Mutta eipä olisi mitään voinut tehdä toisin, eli tapahtuu mitä tapahtuu. Ainakin prosessi tällä kertaa toimi.

Minulla ainakin munasarjat toimivat vuorotellen, mutta näissä voi olla kaikenlaisia eri variaatioita eri ihmisillä.
 
Lomailtu on. Ihan kun oisin malttanu olla poissa täältä. Tuli rannalta luettua parina päivinä teidän viestejä, ja ai että Titiuu, Laala ja Marjaana: ONNEA!! Ja tarrasukkia kamalasti! <3<3<3
Luna vois nähdä lisää unia... ;)
Lueskelin sun ja Hydin viestejä väsymyksestä tähän hommaan ja kyyneleethän mulle siinä rannalla lukiessa tuli. Olitte pukeneet mun ajatukset sanoiksi.
Niin ja Hyd: Niinkuin olen kirjoitellut, että mullakin ongelmana limis. Lääkäri sanoi aluksi, ettei näillä hoidoilla enää kannata kokeilla ja ivf olisi edessä. MUTTA nyt ensi kierto mennään vielä clomeilla, menopureilla ja laastarilla (en nyt muista nimeä, mutta voin katsoa jos tahdot) Sen laastarin pitäis kasvattaa limakalvoa, joten mieti jos ehdottaisit sitä? Sillä niinkuin kirjoittelit, rankempiin hoitoin siirtyminen olisi raskasta. Itse oon kyllä päättänyt (miehen kanssa) että niihin mennään, jos on tarvis. Ja toivottavasti kysta häviäisi. En osaa tähän mitään sanoa, kun ainakaan vielä ei ole ollut.

Lunalle myös vielä voimia ja toivotaan, että "ylimääräinen" ei olisi mitään vakavaa!
Matti Katikainen: Voi kurjuudenkurjuus. En osaa oikein mitään sanoa joten :hug: Älä ainakaan kovin pitkää taukoa pidä (Paitsi plussan tultua...hih) varsinkaan jos yhtään tuntuu että täältä saa lisävoimia!

Nyt jäi varmasti moneen vastaamatta mihin olin ajatellut, mutta Neppu on taas täyspäiväinen clomitar.
(.) Menkkoja ootellessa... Onkohan kellään tietoa (ällövarotus!!), kun eilen tuli kaks minimini tippaa verta pyyhittäessä, mutta sen jälkeen ei mitään. Ja toissapäivänä oli kamalat juilinnat alavatsassa, että käveleminenkin sattui. Taino, nyt kun ite ajattelin ni menkoiltahan tää kuulostaa. EIIII, MÄ EN TAHOOO... ),:
Ja testiä en edes uskalla ajatella...
 
fenixlintu, voi voi, sitä kai se vanheminen sitten teettää. Pääasia, että edes toinen puoli toimii. :)

Neppu, tervetuloa lomalta takaisin. :) Voi, toivottavasti siellä ei menkat tulisikaan! Voihan tuo minivuoto ja kivut liittyä kiinnittymiseenkin. :)

).( Eilen tosiaan juteltiin (lue: mies puhui ja minä itkin) pikaisesti miehen kanssa jatkosta. Hän haluaisi kovasti jatkaa yritystä ja oli sitä mieltä, että jatketaan vaihe kerrallaan. Mennään siis ainakin vielä se kierto tai pari pelkästään anazolien avustuksella tai niin pitkään kuin lääkäri antaa jatkaa. Katsotaan askel kerrallaan ja mietitään myöhemmin jatkoa. Mä niin toivon, että tapahtuis joku ihme ja tästä kierrosta tärppäis, niin pääsis tästä piinasta. Miehen takia yritän jaksaa yrittää vielä, mutta kieltämättä ahdistus ja väsymys on kasvanut jo aika suureksi. En olisi ikinä uskonut, että ottaisin nämä asiat näin raskaasti. Olin ajatellut, että elämä olisi jo kouluttanut sen verran, että tää projekti hoidettais loppuun asti ja mentäis vaikka läpi harmaan kiven, mutta niin se usko ja jaksaminen vaan alkaa loppua. Alussahan näissä hoidoissa vasta ollaan ja syytä ei olisi vielä masentua, kun lukuisia vaihtoehtoja on vielä kokeilematta, mutta silti mieli on vaan jotenkin niin matalalla. :( Onneks täällä saa purkaa ajatuksia ja te ymmärrätte. :heart: (Ja nyt menen hetkeksi nielemään kyyneliä ja rauhoittumaan vessaan, että työkaverit ei vaan huomaa, että taas poraan...)
 
Voi Hyd! Onneksi saitte juteltua miehen kanssa. Meillä oli samanlainen tilanne, mä itkin ja mies sanoi että kyllä tästä selvitään. Ihmetyttää, kun elämä ei oo ollu helppo tähänkään asti ni vielä tämä. Jaksamista töihin, toivottavasti pääset pian kotiin ja pääset rauhottumaan! ...Mutta niinkuin sanoit, mahdollisuuksia hoidoissa vielä on, kun vaan niissä jaksais.
 
Hydrangea: Voimahali!

Näissä lapsettomuusasioissa ei tunnu yrittämisen laadulla, ajankäytöllä tai kestolla olevan mitään merkitystä. Joskus asiat vaan naksahtavat kohdalleen - täysin mystisellä hetkellä. Olisi kyllä helpompaa, jos omalla uurastuksella voisi vaikuttaa asiaan. Meistä varmaan moni olisi valmis tekemään kynnet ruvella (tai paikat verillä, ihan mien vaan halutaan asia ilmaista) töitä, jos tulos olisi toivottu. Mutta se on varmaa, että toivottua tulosta ei tule, jos ei yritä!

Taas mennään eteenpäin, päivä kerrallaan :)
 
Meri__ ei ollu yhtä vahva, tuo on vaan mulle aika uutta kun mulle ei yleensä tuu noihin mitään muuta kuin tarkistusviiva näkyviin :D Niin sen takia kysyin, et kuuluuko jo tässä vaiheessa kiertoa tulla jotain näkyviin.

Hydrangeakiitos sinullekin vastauksesta :)
Minä en muuten itseasiassa tiiä, kummalla puolella kasvaa folli(t) kun en oo tullut kysyneeksi asiaa kun on ultrattu, ei sitä siinä vaiheessa oo ajatellukaan. Ja voimia sinulle Hydrangea <3

Neppu_ Tervetuloa takaisin lomalta :)

Omaa napaa: Minulla on niiiiiiin helkutin paha mieli taas, kyllä kaikki muut miniät tekee lapsia ja sitten saa kuunnella hehutusta siitä. Meinas itku tulla, olis tehny mieli huutaa, että kyllä mekin tässä teille v*ttu yritetään lapsenlapsia saada tehtyä, ihan kun sitä pidettäis itsestäänselvyytenä. Anteeksi kirosana.
 
Viimeksi muokattu:
Marjaana ihanaa, onnea onnea plussasta!

Minulla myös on ollut jossain vaiheessa kysta, eli kävin kierron lopulla ultrassa alavatsakipujen takia, niin kystahan se siellä möllötti. Voisiko olla että ovistesti näyttää plussaa, mutta folli ei siltikään puhkea ja ei sitten tietenkään muodosta keltarauhasta? Sainsitten viimeinkin lääkäriltä prog testin tuloksen kirjeessä ja hän epäili keltarauhasen vajaatoimintaa. Mukana tuli luge-reseptikin, "alkavaa raskautta tukemaan". Mukavaltahan tuo kuulostaa... Pitäisiköhän sitä kuitenkin vielä kokeilla.... Olen nimittäin vakavasti ajatellut projektin lopettamista, mutta asiahan on niin että olen siinä iässä että lasten saaminen lakkautuu ihan itsestäänkin lähivuosina. Että sitten on turha murehtia, että miksi en vielä yrittänyt. Mieskin vielä herttaisesti totesi että kyllä hänelle vielä yksi kiljuja kävisi :heart:
Omaa napaa vielä sen verran että ei sitten minkäänlaisia fiiliksiä mihinkään suuntaa. Luget pitävät tiputtelua poissa. Huomenna taidan kuitenkin testata, niin tiedän sitten ottaa saunasiiderin hyvällä omallatunnolla.

Matti katikainen :hug: perästä taidetaan tulla.

Hydrangea, en ole ihan varma milloin missäkin folli kasvaa. Mulla koskee miltei aina samaan kohtaan oikealla alavatsassa, vaikka kerrankin kyllä folli oli vasemmalla ultrassa. Jaksamista, kyllä luovutusajatukset on täälläkin olleet pinnalla.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä