Clomittaret 2013

Heippa! Täällä olis uusi clomifenia syövä 25 vuotias nainen. Halusin liittyä seuraanne ja hakea henkistä tukea tätä kautta :) Aloitimme vauva"projektimme" viime helmikuussa, jolloin lopetin ehkäisyrenkaan käytön. Jo tuolloin aavistelin/tiesin, että vauvan saaminen ei ehkä tule tapahtumaan heti. Itselläni on ollut aina ongelmia kuukautisten tulemisen kanssa. Renkaan lopettamisen jälkeen kuukautisia ei ruvennut kuulumaan, joten huhtikuussa kävin gynellä. Tuolloin ei löytynyt elimistä (kohtu, munasarjat) mitään poikkeavaa. Limakalvo oli tuolloin ohut. Gyne epäili, että renkaan käytön lopettamisen jälkeen hormonitoiminta ei ollut vielä lähtenyt käyntiin. Gyne määräsi terolutit käyttöön, mutta kehotti aloittamaan ne vasta kesäkuussa koska epäili ettei vuotoa voisi tuolla hetkellä vielä ohuen limakalvon takia tulla. Aloitin terot kesäkuussa ja kuukautiset lähtivät niiden voimin tulemaan. Edellisten kuukautisten alkamisesta oli 119 päivää. Teroilla menkat tulivat 26-27 päivän kierroilla. Raskautumiseen terot eivät kuitenkaan yksin auttaneet. Yritin löytää ovista terokierroilla, mutta ei näkynyt. Joten marraskuussa kävin uudestaan gynellä kierron puolivälin aikaan. Limakalvo oli sopivan paksuinen kierron vaiheeseen nähden, joten aikaisempi ohut limakalvo johtui renkaan lopettamisesta. Gyne vahvisti omat epäilyni, ovulaatiota ei näytä tapahtuvan. Tuolla käynnillä gyne määräsi clomifenit aloitettavaksi seuraavasta kierrosta yhdessä terolutin kanssa. Teroja on syötävä myös koska menkat eivät ehkä tulisi ilman niitä. PCO:ta minulla ei ole. Myös miehen siittiöissä ei testauksen mukaan mitään moittimista.

Nyt kovasti jännittelenkin onnistuisiko tämä clomit+terot-lääkeyhdistelmä auttamaan meitä vauvan saamisessa. Tällä hetkellä siis eka clomit+terot kierto menossa kp 16. Gyne määräsi clomifenit 1 tbl 3-7 päiville ekan kierron ajan. Ja tokalle kierrolle 2 tbl clomifenia jos ekalla kierrolla en onnistu ovista bongaamaan. Tuosta toisesta kierrosta minun pitäisi mennä seuranta ultraan. Tätä lääke yhdistelmää olisi tarkoitus kokeilla se 6 kk, jonka jälkeen sitten lähetteellä eteenpäin jos mitään ei tapahdu. Nyt olen tikutellut ja tänään sain vahvimmat viivat "tikutushistoriani" aikana. Vatsassakin on ollut outoja tuntemuksia muutaman päivän ajan.. todella toivon, että jotain tapahtuu! :)
 
Moikka pitkästä aikaa!

Oon pysytelly taustalla, koska mullehan tuli Clomien myötä paha (n. 6cm halkaisijaltaan) kysta ja hoidot jouduttiin keskeyttämään 2 kuukaudeksi. Toki tarinoitanne oon käyny harvase päivä lueskelemassa. :) Onnea plussanneille ja voimia hoitojen kanssa vielä painiville!! No tuon 2kk tauon jälkeen kysta oli onneks hävinny, mut mun ihmetykseks lääkäri määräs vielä kokeilemaan Clomeja. Oisin ollu ite valmis jo pistoshoitoihin. Päätettiin, et ne alkaa ens vuoden alussa. No söin taas yhen kierron, mut en oikein onnistunu bongaamaan ovulaatiota. Raskaustestit oli negaa, eikä menkkoja kuulunu. Menin taas lääkärille ja se totes ultralla, et toises munasarjassa on n. 2cm halkasijaltaan oleva kysta tai voi olla myös keltarauhanen. Määräs Terolutit jos menkkoja ei vaan tuu. Söin sit sen viikon kuurin tuossa marraskuun lopulla, mut menkkoja ei siltikään tullu, vaik limakalvo oli ollu suht paksu ja vuodon ois pitäny tulla. Varasin sit taas ajan lääkärilleni, mut eilen tein viel iha huviksee raskaustestin. Hämmästys oli aika melkonen, ku tuli haamu!! :heart: Päivällä tein viel toisen testin ja tuli vahva plussa. Mitää oireita ei ollu, paitsi nyt ku jälkee päi mietin, ni on kyl paleltanu ja väsyttäny normaalia enemmä. Aamulämmöt oli myös tänää 37C. Pääsin tänää ultraa ja todellakin, oon raskaana! Alkio vastas noin viikkoja 4+4 eli nyt näyttäis siltä, et on ollu luomuovulaatio ja jotenkii hirmu tsäkällä on onnistuttu se hyödyntämään. :) Iha uskomaton fiilis! Ens viikolla meen viel perjantaina uuestaan ultraan, ku lääkäri haluaa viel varmistaa, ettei oo kohdun ulkonen ja et monta siel mahdollisest on. Jotai se vilautteli tänää, et vois olla myös kaks, mut todennäkösesti yks kuitenkii vaan. :) Mulle vois siis lisätä plussapäiväks 11.12., taukokierto, 2. lapsi. Tarviiko muuta? Varovaisen onnellisia tässä viel koitetaan olla, mut niin kauan oon raskaana, ennen ku toisin todistetaan ja koitan ottaa mahollisimman rennosti. :) En voi ite kuitenkaa juurikaa vaikuttaa jos keskenmeno on tullakseen.. : /

Sori omanapanen viesti, täl hetkel ajatukset ei vaan taho pysyä muualla, ku omas tilanteessa.. :ashamed:
 
Vauvva haaveissa[B]Ihanaa taas lukea hyviä uutisia! Minulla ainakin toive omasta onnistumisesta aina vaan kasvaa kun luen teidän mukavia uutisia. Ymmärrän että enemmistö meistä saa tsempata paljon ja pitkään, Jotenkin minusta kummiskin tuntuu siltä että jokaisesta plussasta mennään koko ajan lähempää omaa plussaa.
Nyt nukkumaan ja huomenna on minun vuoro testata.. iiiks. jännittää!!!
 
ellie: monella se yhdistelmä toiminut, mulla oli ohut limakalvo jota clomit voi ohentaa ennestään ni siks toinen lääkitys tällä hetkellä. mulla on kyllä tuo pco myös,joka vaikuttaa aina kaikkeen.. Sinulla on varmasti hyvät mahdollisuudet raskautua niillä=)

Joku tuossa kyseli letrozoleista mulla oli viimekierrossa annos 3tbl./päivä 3-7 ja tuli kuulemma yks hyvä folli. eli ihan tyytyväinen oon. se on tietysti niin ihmisestä kiinni. ja oli kypsynyt muuten jo paljon nopeammin mitä koskaan mulla on.
 
Täällä toivotaan, et ovis ois vaa myöhäs. Olin vaa nii varma, et se ois ollu alku viikost, ku niin varmat merkit oli ilmas. Tikuttamisen päätin lopettaa, ku en vaa haluu enää masentaa itteeni enempää negatiivisilla tuloksilla. Aattelin antaa luonnon hoitaa hommat...:)
 
Lunalle Paljon paljon onnea ja liimaa :heart: Ihana uutinen :)

Hydralle pahoittelut ja jaksuhaleja :hug:
Samoten kaikille uuteen kiertoon tippuneille.

Mulle voi päivittää kp2 eli näin siis tänne :(

Sitten tarvisin vähän apuja, kun sain nyt julkiselta puolelta lähetteet labrakokeisiin, eli mulla alotetaan alusta noi lapsettomuustutkimukset. 23.12 on aika eli tässä kierrossa. Sen verran tiedän että otetaan kaikkii mahdollisia verikokeita, papa ja klamydiatesti. Mutta kun mulla on yksityiseltä saatu noi clomit ja ajatus oli nyt tuon taukokierron jälkeen tähän kiertoon taas ottaa ne. Mutta aloin miettimään että sotkeekohan ne noita labratuloksia???? Kuka tietää ja osais neuvoa. Huomenna pitäs clomit alottaa jos alotan.
 
Onnea Lunalle plussauksesta, toivottavasti kaikki hyvin. :heart:

ellie_88 En osaa itse tuosta yhdistelmästä sanoa. Teroja olen käyttänyt silloin kun ovulaatiota ei ole tullut. Toki minulla ei takana montaa clomikiertoakaan mutta esimerkiksi viime kierrossa clomeista huolimatta ovista ei tullut ja nappasin terot naamaan jotta päästään mahdollisimman pian seuraavaan kiertoon. Miltä päivältä sinun tarkoitus aloittaa terot?

(.) Hiljaiseloa ollut ärsyyntymisen vuoksi :kieh:. Mutta siis mulle saa päivittää tälle päivää jo kiertopäivän 8. Tiistaina sitten folliultra ja aukkari. Clomit on jo popsittu.
 
Ajattelin tulla kertomaan että aloitin sittenkin testailla jo torstaina aamulla. Elikkä dop13 näkyi todella heikko viiva. Eilen testasin uudestaan ja viiva olia ehkä vahvistunut hieman, ei paljon. Tänään (dop 15) ilmestyi sitten paljon vahvempi viiva ja testasin heti perään digillä joka näytti "raskaana 2-3". :)

Tästä se sit lähtee meidän matka perheelämää kohti! Toivotaan että matkan sinne ei olisi niin mutkikasta..
 




Keskiviikko 11.12.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
luna_82......…..41/?.........................................a+pu...........pcos, 31v.
Miyaka...…….41/32-34.........ya2006..........8.c+m...........pcos,1.lapsi,34v.
Kuumeilija87..41/36…………..ya1/2013 yk8……….1.c………pco,1. lapsi, 26v.
Marjiss........38/28...........ya3/2012..........c+pr+ins.........3.lapsi, 35v
Äiti74…………33/27-28………...ya5/2012………...tk………........2.lapsi, 39v.
Siiri84..……28/25-32...…..ya 8/2013.........tk.............1. lapsi, selitm. 29v
kaathy......…..28/33-100.......ya2012..........…..2.lz............pcos, 27v
SuAnn...……27/30-39........ya 06/2012..........…tk...….......1. lapsi, 31v
mirzukka…….26/26-80...…..ya 01/2013……...1.m.............pco, 1 lapsi, 26v
Hannuliini……25/30-40…….ya 08/2011………....c………….....pco, 1. lapsi, 25v.
moon stars….22/30-53.........ya08/2011............4.c........1.lapsi
Melody89……20/32(40-90).....ya 6/2012.........3.c.........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Mintikka......17/30-38.....ya 11/2012................2.c....................1.lapsi
Grill......…….16/30-32......ya9/11 yk27..........g+pr+l....endo, 1.lapsi, 23v.
vauvatoiveinen..14/27-29....ya 08/2012.........m..............1.lapsi, pcos, 37v.
Karmini………6/26-28.......ya07/2013 yk6 ……2.c............2.lapsi, 26v.
Hipsunpöpsy..4/28-33…ya11/2011(09/2013km)yk2.........2.lapsi, 35v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Vauva haaveissa, Malla84, skorppari82, kinuzki, Päivi1980, Seemi , -minävain-, lotta1, dots , inessa


Piinailijat
Marjiss dpo 26
kaathy dpo 15
Mirzukka dpo 12

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8.....28/32-33....ya11/11.....tk.......2.lapsi, 34v. (km:()

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi

lokakuu:
deseo.......1.10......34/38.....ya1/2011....g,s,lutinus.1.ivf......selit m,1.lapsi
RooRoo1..22.10.......31/30-52...ya5/12.....1letrozol.............pco,1.lapsi, 26v

marraskuu:
Ambrosia85…30.11...35/28-32.......yk 6/ya 10/2010....t.....1.lapsi




Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill (ja luna_82)
 
Esikko onnea pistoshoitoihin!

vauva haaveissa ja Mirzukka onnea!!

Kuumeilija tsemppiä folliultraan ja aukkariin, toivottavasti tulee hyviä uutisia!

Siiri en kyllä tiiä sotkeeko clomit arvoja, mulla muistaakseni verikokeet otettiin ennenkuin hoidot aloitettiin. Jos verikokeissa mitataan FSH ja LH niin ehkä siinä on riskiä että clomit niihin vaikuttaa kun vaikuttaa follikkelien kasvuun. Toivottavasti saat jonkun lääkärin kiinni nyt vkonloppuna että voisit varmistaa asian, tai ettei olisi haittaa jos aloitat clomit vasta maanantaina jos saat vasta silloin vastauksen.

vauvatoiveinen peukut pystyssä!
 
  • Tykkää
Reactions: vauvatoiveinen
Vauvatoiveinen: Millä annostuksella söit clomeja? Millaisia sivuvaikutuksia sulle tuli? Itseä jännittää myös kovasti noi sivuvaikutukset. Nyt tällä ekalla kierrolla clomeista tuli vain jotain pieniä oireita. Mutta oireet voi lisääntyä jos/kun annostusta pitää nostaa 2 tablettiin.

Kaathy: Kiitos kannustuksesta! Toivon todella, että tässä puolen vuoden aikana saisimme iloisia uutisia. Silti yritän kuitenkin olla etten odota liikoja :)

kuumeilija87: Mulle gyne laittoi noi terot kierron 15-24 päiville. Itseä mietityttääkin noi terot ja niiden vaikutus ovikseen. Oon lukenut keskusteluista, että monet odottaa sen oviksen ja sitten vasta aloittaa terot. Mun pitää jutella asiasta gynen kanssa kun meen seuranta ultraan. Nyt mä taas vaan napsin teroja ja odottelen tuleeko menkkoja vai tulisko tällä kertaa muita uutisia :)
 
Onnea Mirzukka ja vauva haaveissa!! :heart:

ellie_88: Just tuota samaa mietein että aloitatko ns. liian aikaisin niin että ovis ei vielä ole ehtinyt tulemaan. Paljon siitä keskustelua on.. Itse epäilen myös että se oviksen voi estää. Joskus kysyin tätä tk-lääkäriltä, sanoi hölynpölyksi mutta hän nyt ei muutenkaan tiennyt mistään mitään :mad:. Mutta kannattaa kysyä omalta gyneltä josko hänellä olisi enemmän tietoa.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä!! :heart: :hug:
 
Onnittelut plussanneille!

ellie: mulla oli 1 tbl kierron 3.-7. päivä. Oireet oli järkyttävät kuumat aallot, pahoinvointi, kuvotus, vatsan nippailut ja näköhäiriöt. Teroista on lääkärit eri mieltä. Toiset sanoo, että kannattaa aina syödä, toiset taas kehottaa syömään vain, jos ovista ei tule. Uusin sanoi tuolla jälkimmäisellä tavalla. Minä saan teroista hiivan, joten en syö, jos ei ole pakko.

(.) ovis kai oli ja meni. En tiedä osattiinko hyödyntää oikein... Pupuiltiin ovistestin plussapäivänä ja tänä aamuna. Eilen oli kai ovis illalla ja meni riidaksi :D ei sit puuhailtu ja otti sekin päähän. Oma vika... Nyt ihan yökkäolo. Mistä johtunee, lääkkeitä ei ole. Mulla on kanssa ongelma, kun käskivät aloittaa letrot seuraavassa kierrossa ja sitten myös käydä ne alkukierron verikokeet. Luulisi menevän sekaisin tulokset...

Voikaa hyvin!
 
Viimeksi muokattu:
Soitin aamulla polille, kun jäi asioita epäselväksi. Joulusulun takia tulee mulle toinen taukokierto, kun ei pääse oikeaan aikaan seurantaultraan ja aukkariin. Menee siis tammikuun lopulle uusien lääkkeiden aloitus ja varmaankin helmikuulle ultra ja aukkari. Ärsyttää. Nyt pitää vaan toivoa, että saadaan luomuplussa. Tai clomiplussahan se kai vieläkin olisi. Joka tapauksessa syön terot sitten ensi kierrossa, jotta tulee vuoto edes tammikuun puolella...
 
Onnea Mirzukka ja vauva haaveissa!!!

Tervetuloa ellie :)

Sain kuin sainkin kunnalliselle ultran joka oli tänään,oikealla puolella 14mm folli,kp11 menossa. Vähän tuntuu et noinkohan tästäkään kierrosta tulee mitään,lääkäri oli sitä mieltä että on hyvän kokonen mut itellä on usko aika nollassa. Ja vetäsin tästä sit päättelyn et mun vasen puoli on vissii viallinen ku jos viime ja tässä kierrossa folli on kasvanu oikealle puolelle..tiedä sitten.
 
Onnea plussanneille hurjan paljon :)
Mut saa lisätä listaan, jos siis otatte mukaan.
Ei tullut luomuplussaa, joten tänään kp 1. Keskiviikkona aloitan clomifenin.
Tammikuun kierossa tuubauä ja katsovat vastineen noille lääkkeille, inseminaatio siis suunnitelmissa tammikuussa.
8 vuotta yritystä. Miehen sperman laatu on vaihtelevaa. Suurin osa liikkumattomia.
Mulla lyhyt menkkakierto. 24-26 pv.
Mie oon 37 ja mies 42.

Jos haluatte tietää muuta, niin kysykää vaan. :)
 
Kiitos kaikista onnitteluista!! :flower:

Soitin tänään erikoissairaanhoitajalle tyksiin ja sain häneltä määräyksen lopettaa metujen syömistä. Minulle kerrottiin että raskauteni on todella harvinainen kun oikeita hoitoja ei tarvittu/ehditty aloittaa. Ajoittain meidä plussa tuntuu liian hyvältä ollakseen totta!! :)

Minut saatte lisätä plussaneissiin jos sinne kuulun (tarkoitan kun en ehtinyt aloitta clomien syömistä ennen kun meille tuli plussa). Niin ehkä mä en oikein sittenkään kuulu tähän keskusteluun. Minun hyvä kaveri (Roo Roo) vihjaili tästä keskustelusta ja olen saannut paljon apua ja tukea kun olen lukenut teidän kirjoituksia, kiitos siitä!!

Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä