Clomittaret 2015

Mulla alko toinen clomikierto nyt on kp4. Mun pitäis tilata se follikkeli ultra.. Pitää huomenna muistaa. Mun on niin runsaat menkat et ei mitää jakoa kyllä tää on taas henkisesti rankkaa.. Voiku osais lopettaa.. Mutta ku on se lapsen kaipuu niin kova❤
 
13 päivää Pregnylistä (5000iu) ja haamua pukkaa edelleen. Dpo luultavasti 10-12 tällä hetkellä. Toissapäivänä haalee haamu iltapissasta (n.4h rakossa), eilen illalla haalee haamu (pari h rakossa), tänään aamulla selkein haamu, ja äsken testasin taas (super) haaleen haamun (alle 2 h rakossa). Kaikissa testeissä (Pregcheck) ollut väriä, ei viivanpaikkoja. Huomenna aamulla testaan viimesen kerran ja jos vielä haamu/plussa eikä nega, niin oottelen suosiolla viikonloppuun ja sitten testi digillä.

Oon yrittäny testata negaa ihan sen vuoks ettei olis kamala pettymys jos ei raskaus alkaskaan, mut nyt voin kertoo et jos ei pääty positiiviseen testiin, niin tullaan alas korkeelta ja helevetin kovaa. Tosin oireita ei kummosempia oo ollut; jomottaa useammin oikeelle kuin vasemmalle puolelle munasarjojen kohdalla, jotain epämääräisiä (menkka?)tuntemuksia ollut alavatsalla, tissien arkuus katosi tänään, aivastelut tuntuu alavatsalla. Eilen ja tänään päivällä saanut juosta useita kertoja vessassa, illalla ei niinkään. Suuta kuivaa. Lämmöt matalat?!?!

Tulipa sekava viesti. Aarg. Sekoon kyllä itekkin kohta.
 
Täällä ollaan. En ole ehtinyt kirjoittelemaan. On tullut mentyä vihille, oltua häämatkalla ja lomailtua kunnolla. Menossa kuitenkin kp.4 joten täällä edelleen aiheen parissa. Aloitin Letrot päivän myöhässä tänään, koska unohtuivat kotiin alkuviikon reissulta. Eipä kai haittane :)

Kuudes Letro-kierto alkanut. Toiveet?... melko heppoiset!
 
nuttunen onnittelut naimisiinmenosta :) oliko isot kemut?

lie täällä enää samoja tuttavia mitä 2011-2013 mutta täällä sitä taas ollaan.. hitusen haaveilemassa toisesta lapsesta.
torstaina sain letrozol lääkereseptin kouraan mutta vielä mietityttää vähän että antaisko vauvakuumeen pikkasen enempi vielä nousta kun vähän kuitenkin arveluttaa se hoitoihin meno.
meidän esikkohan sai alkunsa 8 clomikierron jälkeen 2. taukokierrosta juuri ennen kuin piti vaihtaa letrozoneihin!
 
Hei kanssasisaret, täällä ois yks clomitar lisää joukkoonne toivottavasti ei pitkäksi aikaa mutta.. ainahan sitä toivoa saa..

Olen siis 36v (apua!!) ja toiveena toinen ja viimeinen lapsi esikoinen sai alkunsa 4. Clomikierrosta. Nyt ollaan vajaa vuos väännetty toista mutta eihän siitä ilman apuja mitään tule.. Imetyksen jälkeen menkat tulivat melko normaalisti ja luulin jopa tuntevani ovisen, mutta sitten alkoi kierto taas heitellä. Minulla on siis todettu pco-tyyppiset munasarjat. Nyt on taas clomit saatu avuksi ja ensimmäistä clomikiertoa mennään, kp 9.

Seuranta ultria ei määrätty, tarkoitus ois nyt ilman seurantaa mennä 3 kiertoa (vikassa nostan annoksen kahteen tabuun) ja jos ei tärppi käy niin sitten mietitään jatkoja.

Eli kanssanne tulisin kuumeilemaan
 
Tervetuloa netta, toivottavasti et joudu viipymään kauan!


Wawwi, mikäs on seuraavan kierron suunnitelma?

Another, ite pyörin ketjussa myös 2013. Toivottavasti teillä tärppää nopeasti lääkkeillä.

Oma napa:

Meillä lääkäri aika 20.8 (puhelinaika) kunnallisella ja ajattelin silloin sitä lähetettä tyksiin pyytää. Ennen sitä ajattelin hoitaa sen aukiolotutkimuksen yksityisellä.
 
Se piti vielä kysyä et minä kiertopäivinä te syötte clomifenin? Mulla on 3-7 päivinä ja 2 tbl kerralla.. Mietin et Eiks sitä voinu syödä 7-11 kiertopäivinä kans et mikä ero noilla on??
Mä kysyin mun lääkäriltä noista päivistä, ja ainakin pistettävien hormonien kohdalla (minulla ollut clomin kaltaisten letrozolien lisäksi pistettävä menopur) aikaisempi ajankohta voimistaa vaikutusta. Käsittääkseni clomeilla ja letroilla sama juttu. Minun kohdalla esimerkki olisi, että ekassa kierrossa söin letroja kp 2-6 ja sitten menopuria pistettiin vasta 12-16, kun folleja ei ollut ekaan ultraan (kp12) mennessä kasvanut pelkillä letroilla --> yksi iso rakkula. Toisessa hoitokierrossa letrot oli edelleen kp2-6 ja menopur heti perään kp 7-11 --> ultrassa (kp12) kasvoi kuusi (!!!) rakkulaa ja saatiin seksikielto, mutta kun kävin uudelleen ultrassa (kp18), huomattiin, että vain kaksi oli lopulta kasvanut kunnolla, joten päästiin luojan kiitos yrittämään.

Näinkin dramaattisesti siis on meillä vaikuttaneet pistettävien hormonien kanssa kiertopäivät, vaikka annos on ollut molemmilla kerroilla identtinen.

Sitten vähän omasta tilanteesta: superrasittava kierto, joka meinasi tosiaan jo päättyä seksikieltoon päättyikin nyt sitten aivan todella piinaaviin piinapäiviin. Nyt on kolmas päivä kun odotan menkkojen alkua ja jos ei tänäänkään tule, niin teen testin. Pelottaa, ahdistaa ja jännittää ja vittuttaa se että tämä piinailu vaikuttaa niin vahvasti psyykeen. Kohta se on ohi, kävi miten kävi. Täällä eletään sormet tiukasti ristissä vielä pari päivää.
 
Mä syön 3tbl kp 3-7 tai 5-9 miten nyt sattuu :D mitään eroa tilanteisiin ei oo kyllä ollut. kp 20 on noilla 3 tbl kierroilla tullut ovis.

Nyt siis mennään kp16 ja eilen aloitin terot, jos niillä pari kiertoa ennenkuin taas clomit.. on kerennyt oma gynekin töihin.
 
Nellustiina, mulle määrättiin clomit kp 3-7, mutta gyne sanoi että ei hätää vaikka unohtaisi aloittaa tuolloin 3. päivä, voi aloittaa myös 4. tai 5. päivä. Ymmärsin ettei ole ainakaan clomeissa hirveesti merkitystä minä päivinä syö, kunhan syö Jostain keskustelusta luin että ovis saattais tulla myöhempään mitä myöhemmin clomit aloittaa. Aloitin itse tässä kierrossa 4. päivä koska oon reissussa ja takas kotona kp16, eli toivottavasti ei mahdollinen ovulaatio tapahdu aikaisemmin, muuten menee tämä kierto ihan plörinäks..

Sulla Alainne vasta piinapäivät onkin! Toivottavasti ois tärpänny ja saatais parin päivän päästä ihastella plussatestiä
 
Tänään soitti hoitava lääkäri ja ilmoitti että meidän hoidot jatkuu ivf:ään suoraan, muuta ei kannata nyt kokeilla. Hoitojen syyhän meillä on miun ennenaikaisesti hiipuvat munasarjat (eli ennenaikaiset vaihdevuodet 24 vuotiaana :alien:). Letroilla follit kasvaa hienosti mutta jos siellä ei oo munasoluja sisällä niin minkäs teet...

Poistun siis täältä ja lähtiessäni puhallan teille hurrrrjat plussapuhurit. +++ <3

Terveisin (mummotauti)wawwi
 
Tänään soitti hoitava lääkäri ja ilmoitti että meidän hoidot jatkuu ivf:ään suoraan, muuta ei kannata nyt kokeilla. Hoitojen syyhän meillä on miun ennenaikaisesti hiipuvat munasarjat (eli ennenaikaiset vaihdevuodet 24 vuotiaana :alien:). Letroilla follit kasvaa hienosti mutta jos siellä ei oo munasoluja sisällä niin minkäs teet...

Poistun siis täältä ja lähtiessäni puhallan teille hurrrrjat plussapuhurit. +++ <3

Terveisin (mummotauti)wawwi
Käy nyt ilmoittelemassa kuulumisia tänne kanssa :) hurjasti onnea hoitoihin!
 
onko kenelläkään muuten kokemusta riittäisikö terolutteja vähempi määrä kuin ohjeistettu 10 kpl vuodon aikaansaamiseksi?

mulle siis noin määrätty mutta mulla sattuisi olemaan vielä 5kpl vanhempia lääkkeitä jäljellä ja mietin että olisikohan se tarpeeksi vai pitääkö hakea apteekista uusi satsi maanantaina (lääkäri kirjoitti väärän terolut koon, nykyisin on vain 30kpl, ennen myös 14kpl ja nyt mun pitää maanantaina pyytää uusi resepti)
 
Another en kyllä osaa vastata tohon..

Mulla on nyt kp 16. Oon täs kierros yrittänyt ovista bongata mut tuntuu et joko ei oo tai sitte se on mennyt ohi... alotin ma testaan oli tyhjä tai siis yks viiva ti unohdin :confused: ke tuli 2 viivaa ja aika tumma se toinen kans mut ei kuiteskaa yhtä tumma ja to ja pe vielä haaleemmat ku toi ke oma. la unohdin ja tänään teen ku pääsen töistä kotiin.. Mut siis voiko olla et se oli noin aikasin??
Täs kierros en mennyt seuranta ultraan.. en vaan pääsyt...

Viime kierros sieltä löyty vaan yks follikkeli joka oli 15.-16 kokonen... silloin se meinas et kolmen päivän päästä olis ovis mut eipä siitä kierrosta tärpännyt...

Miten teidän henkinen puoli jaksaa?? Mä oon jo aivan loppu, mä en jaksais.. oon kauhee tressaan.. tää on kyllä niin rankkaa.. ja vasta toka clomikierto.. Mä oon kahen vaihella haenko enää clomifenia jos ei nyt tärppää.. meillä on jo ennestään 2 ihanaa lasta. Eka tuli luomusti toinen clomeilla. Se tärppäs tokasta kierrosta. Nyt jotenki odottaa et tottakai tärppää... ärsyttävää.. ennen toista lasta mulla oli yks keskenmeno, seki tärppäs toisesta clomikierrosta.. Nuorimmainen on nyt 5v ja silloinku ku potsu täytti 1v niin aloitettiin yrittään clomeilla taas.. eli oon syönyt puoli vuotta ja silloin ei kyllä tärpännyt. Sitte en taas jaksanut ja nyt sitte taas alotettiin yrittämään .. Pitäis yrittää ajatella posiitivisesti mut se on jotenki niin vaikeeta..
 
Kiitos onnitteluista! :)

Nyt kun hetken on saanut iloita plussasta, niin on hiipinyt takaraivoon ajatus siitä, että PCOS ja lisääntyneet keskenmenot kaiketi ovat jotenkin linkittyneet yhteen. Tosin minulla ei syndroomaa ole, ainoastaan PCO-tyyppiset munasarjat, mutta silti...

Onko täällä ihmisillä mielikuvaa siitä, meneekö helpommin kesken jos PCO?
 
Oliko sulla Alainne minkälaisia oireita tässä plussa kierrossa?

Onko teillä muilla muuten käytössä joitakin vippaskonsteja lisäämään mahdollisuuksia? Esim vitamiinit, mehut tms.? Pitäis vissiin alkaa itellä jotain vitskuja napsimaan, tällä hetkellä otan vaan foolihappoa ja D-vitamiinia. Entä onko tietoa minkä verran tuota foolihappoa kannattais/saa ottaa noin niinku raskautumista ajatellen?

Oho, on vissiin joku kyselyikä käynnissä..
 
Oliko sulla Alainne minkälaisia oireita tässä plussa kierrossa?
Kierto oli aivan identtinen edellisiin verrattuna siihen asti kunnes menkkojen piti alkaa. Eli n. viikko ovulaation jälkeen rinnat kipeytyivät etenkin sivuilta ja alta. Pari päivää ennen oletettua kuukautisten alkamisaikaa tuo kipu hellitti ja nännit herkistyivät. Tällä kertaa nännit jäivät kipeiksi ja menkat eivät alkaneet, yleensä nännien kipu on hävinnyt heti kun menkat alkavat.

EDIT: Niin joo ja niinä päivinä kun menkkojen oisi suunnilleen pitänyt alkaa, tuntui vatsassa hieman menkkakipuisia tuntemuksia. Tosiaankin kuvittelin että menkat alkaa. :)

Onko teillä muilla muuten käytössä joitakin vippaskonsteja lisäämään mahdollisuuksia? Esim vitamiinit, mehut tms.? Pitäis vissiin alkaa itellä jotain vitskuja napsimaan, tällä hetkellä otan vaan foolihappoa ja D-vitamiinia. Entä onko tietoa minkä verran tuota foolihappoa kannattais/saa ottaa noin niinku raskautumista ajatellen?

Oho, on vissiin joku kyselyikä käynnissä..
Mä alkuun kokeilin yhtä jos toista vippaskontia, mutta luovuin kyllä kaikesta huuhaana :D Foolihappoa ja D-vitamiinia olen kyllä ottanut. Foolihapposuositus on muistaakseni 400 mg / päivä - tuo on ainakin se määrä mitä on apteekin valmisteissa.
 
Viimeksi muokattu:
Nellustiina
Meillä on toinen toiveissa ja laskin eilen että 10 kiertoa letroilla takana.. Eka lapsi lähti kahden clomikierron jälkeen ekasta letrokierrosta joten toivo alkaa loppua. Meillä epäilys että puhjennut umppari synnytyksen jälkeen olisi laittanut tuubit kiinni. Kesä on mennyt uhan hyvin, rentoa meininkiä ja yksi taukokierto, syksy tosin ahdistaa nyt jo. Pettymykset masentavat ja pelkään nyt jo että miten handlaan jos ei kohta tärppää..
 
RooRoo: Onko suunnitteilla että sulle tehtäis se aukkari? Oishan se mukavampi varmaan jatkaa yritystä kun selviäis että tuubat on auki, luulisin.. Entä onko ollut puhetta lääkityksen vaihdosta? Vitsi, nyt en muista aikaisemmista teksteistä mutta onko sulla ollu kuitenkin hyvä vaste, eli saatu munasoluja kasvamaan? Onhan se veemäistä kun ei tärppää, tässä hommassa taitaa yhdellä jos toisella aina välistä olla usko koetuksella, ei muuta kun pää pystyyn ja sinnillä eteenpäin kunnes se toivottu tavoite on saavutettu!(y)

Täällä menossa vissiin kp 17.. Ei oo ollu mitään tuntemuksia mistä vois päätellä että tuolla jotain tapahtuisi.. Ovistakaan en ole päässyt tikuttelemaan, toivottavasti on vielä edessäpäin.. Harmittaa kun ei oo mitään ultria ni ei tiedä kasvaako tuolla mitään. No jos tänään aloittais tikuttelut ja sit valmistautuminen uuteen kiertoon, taidan jo ens kiertoon tuplata annoksen :whistle:

Mitä muille kuuluu, onko kyllästyminen iskenyt vai onko kierrot "tylsässä" odottelu vaiheessa?
 

Yhteistyössä