Edessä ensimmäinen IVF

Moikka!
Mulla ei ees laskettu mitään rakkuloita. Lääkäri ultrasi vaan ja sanoi että "Rakkuloita näkyy molemmissa munasarjoissa, hyvä, jatketaan hoitoa suunnitelman mukaan. Voit laittaa housut jalkaan. Tuossa viereisessä huoneessa hoitaja neuvoo lisää." Mutta näky niitä rakkuloita olevan melkoisesti omaankin silmään, toisessa vilahti ainakin neljä ja toisessa näkyi oikein rimpsu. Välillä mulle on povattu sitä pco:ta, mutta välillä taas sanottu että on hoikan nuoren naisen aktiiviset munasarjat. Pistin ekan Puregonin. Piikki oli pitempi ku Menopurissa, mutta ei se minua arastuta onneksi.. Tiistaina taas ultraan kattomaan munisten kokoa.

Sadko: Mulla on punktiokokemus ennestään inssistä (tuli 5 munarakkulaa) ja se oli lempeä. Vain rauhoittavasta lääkkeestä meni pää ihan sekaisin seuraavalle päivällekin asti. Muistat vaan pyytää kipulääkettä jos yhtään kipuilee. Menee kivasti pää sekasin niillä mitä ne laittaa suoneen. Se oikein humahtaa, eikä silloin jaksa välittää siitä mitä ne alapäässä ronkkivat. :) Tsemppiä kovasti! :flower:
 
Mites teillä muilla, onko ollut 0 ultra? Mulle ei sellaista määrätty, ja nyt 1. varsinainen ultrakin on vasta 6 piikityspäivä. Eikö se ole aika myöhään? Piikitykset alkaa kp. 4 (perjantaina) ...

Kamalaa stressiä pukkaa, ja koko ajan miettii että mitä voi mennä pieleen.

Hoitajan mukaan punktio on tod.näk. viikon 5 torstai, ja alkio siirrettäis heti perjantaina. Siitä vasta kamala stressi tulikin että näkeekö sen ikäisestä alkiosta mitään "laatua" vielä edes? Toki, eihän sitä tiedä edes päästäänkö sinne siirtoon asti edes mutta kaikenlaiset ajatukset sitä pyörii päässä. :headwall:

Onko teidän kaikkie mielestä muuten piikitys ollut ihan helppoa? Eikö kellään ole ollut mitään vaikeuksia? :/ Pelottaa niin vietävästi sekin.. :ashamed:
 
Meillä oli se 0 ultra eli sitten kun nähtiin, että kohtu ja munasarjat ovat lepotilassa, aloitettiin piikitys.. eilen oli toinen ultra ja perjantaina olisi sitten toivottavasti se viimeinen ultra ja maanantaina pääsisi punktioon.. jännä, ettö noin meinaavat tehdä.. meille sanottiin silloin jo, kun lääkärin kanssa olimme juttelemassa, että muina viikon päivinä voidaan tehdä punktio, paitsi torstaina..

Minulle toi piikitys on tökkinyt tällä kertaa todella paljon.. minullahan mies jotuu laittamaan sen pistoksen, koska itse en pysty, itse vain pidän sitä ihoa sormien välissä.. tällä kertaa on melkein jokaisesta pistoskohdasta tullut vähän verta ja vatsassa on muutama pienen pieni rupi.. viime keväänä toi pistäminen onnistu paljon paremmin ja nyt en keksi että missä menee mönkään.. pitiköhän mies viime keväänä myös sen ihon siinä sormien välissä ja se ei sitten päässyt niin liikkumaan.. ei muista.. no, toivottavasti huomenna tai viimeistään perjantaina on viimeinen pistäminen kynällä ennen pregnyl-pistosta..
 
Joo Mandalay, yksityisellä olemme hoidossa, Fertinovassa. Täällä piinapäivä 8 ja täytyy sanoa, että kun testipäivä lähenee niin oireet vähenee :ashamed: . Mä olen ihan maassa....minkäännäköstä kiinnittymisvuotoa tai tuntemusta ei ole tullut, ja rinnatkaan ei ole enää turvonneet, pelkästään kipeät. V***ttu jos tää nyt menee metsään..tää on ollu niin stressaavaa ja hermoja raastavaa odotusta..puhumattakaan rahasummista joita olen tähän sijoittanut. Jos ei nyt maailman suurta ihmettä tapahdu niin negaa ootellessa viikon päästä. Kaikki on ollut ihan turhaa... :snotty:
 
:/ Eka pistos laitettu... Ei se niin kamalaa ollut kuin olis voinut kuvitella... mutta onnistuin sitten kämmäämään senkin osittain. Kun otin neulan ulos tuli sieltä jonkin verran vielä ainetta pihalle. Vaikka olin painanut loppuun asti. Oliko mulla läskit niin pinkeenä että siks ainetta tuli ulos neulan poisoton jälkeen vai miks sitä tuli vieä ulos?

Nyt jäi kamala stressi, että olisiko sitä pitänyt laittaa vielä lisää että menis varmaan oikea annos? Mun annos kun on muutenkin pieni, 150 yksikköö per kolme pv ja sit annoskoko laskee 100:seen. Niin nyt on pelko perseessä et lähteekö ne nyt sitte kasvamaan tarpeeks? Ja voidaanko sitä annosta sit ekan ultran jälkeen vielä nostaa jos munikset ei oo tarpeeks kasvaneet?

Apuva... :headwall:
 
Punktio on nyt koettu!
Minulle kokemus oli melko tuskallinen, mutta toisaalta olin niin pöllyissä, että olin rupatellut välillä jotain ihan sekavaa hoitajalle ja lääkärille :) Kävivät läpi 22 rakkulaa, joten tuskallisuus varmaan tuli suoraan tuosta määrästä. Seitsemän kypsää löysivät (mielestäni aika vähän verrattuna rakkuloiden määrään) jotka kaikki hedelmöittyivät!
Mies oli mukana, mitä pidän erittäin positiivisena asiana. Näkeepähän minkä (tuskan) nainen joutuu kokemaan.
 
Heippa :wave:

Täällä myös yksi jolla ensimmäinen IVF edessä! Menkat pitäisi alkaa noin 2 viikon kuluttua ja sen jälkeen alkaa piikitys. Taustaa sen verran, että yritystä on takana on reilu vuosi, johon on mahtunut yksi keskenmeno. Vikaa on meissä molemmissa, miehen simppojen rakenteessa ja mulla ovulaatiossa. Hoidoissa ollaan yksityisellä puolella.

Paljon tsemppiä ja plussatuulia teille kaikille +++++++ :whistle: Seuraan mielenkiinnolla teidän matkaanne, ennenkuin oma alkaa parin viikon päästä.
 
MAM2: Miten menee? Sulla alkaa olla piinapäivät jo hanskassa. Kerrothan pian kuulumisiasi.
Annabell: Kyllä sitä annosta voidaan nostaakin jos ei vaste ole riittävä heti alussa. :)
Tervetuloa keskusteluun Silent whisper! Nää on jänniä aikoja, vertaisia tarvitaan.
Sadko Pääsittekö siirtoon? Montako alkiota saitte pakkaseen?

Ite oon täällä jo vähän turvoksissa. Puregon oli tepsinyt liiankin hyvin. 8 isoa rakkulaa oli eilen ultrassa ja lääkäri määräsi että enää laitetaan 1 Puregon-pistos (75 IU) ettei ne kasva yli, ku maanantaihin asti pitää odottaa sitä punktiota. Perjantaina vielä ultrataan.. Kuinkahan yleistä on että munikset ehtii kasvaa liian isoiksi ja irtoilee ihan itsekseen?
Tsemppiä kaikille! :heart:
 
Moikka Subway ja tervetuloa joukkoon!

Hieno saalis sinulla, onneksi olkoon! Meille ainakin soitettiin seuraavana päivänä, miten hedelmöittymisen kanssa kävi. Riippuu varmasti paikasta, missä hoito tapahtuu.

Mandalay : Päästiin siirtoon asti! Tosin laadussa ei ollut kehumista :( Kaksi laitettiin masuun kasvamaan ja yksi meni pakkaseen. Toivottavasti tykkäävät enemmän mahassa olosta kuin lämpökaapista, siellä eivät oikein viihtyneet. Nyt menossa pp2. Tänään pelotti tää juttu niin paljon, että meinasi oksennus tulla. Pitäisi varmaan vähän rauhoittua... :/
 
Täällä alkaa piinapäivät siis olla ohi. Aattelin jo huomenna tehdä aamulla sen negan pois alta, niin saa sitten itkeä rauhassa kotona, kun poden nyt vielä kaiken lisäksi flunssaa. Kaikki oireet siis tyystin hävinneet :snotty: ...
Mandalay: Mä ainakin pistin sellasta ns. jarrupiikkiä (Orgalutran) lopun aikaa Puregonin ohella, joka esti munasolujen ennenaikaisen irtoamisen. Itse neula oli musta isompi kun Puregonissa ja mulle tuli siitä tosi huono olo.
Sadko:Tsemppiä sulle piinapäiviin, nää on ollu ihan hirveitä!! Ja sitten kun varsinkin yrittää olla stressaamatta niin varmasti hermoilee koko ajan ja on kuin viulun kieli.

Toivottavasti meistä ees joku plussaa!!
 
Hei kaikille =) Täällä olisi uusi yrittäjä tähän pinoon. Tänään kävin ekan ivf/icsin ultrassa. Lyhyellä kaavalla mennään (väestöliitolla hoidoissa). Ultrassa näky oikealla 4-5 munista ja vasemmalla ei oikeestaan mitään (yks pieni rupu) :/ , varmaan taas tavalliseen tapaani murehin liian aikasin, mut pisti itkettään toi vähäinen määrä... Lääkäri lohutti, että limakalvo oikein kaunis ja 9,3m paksu ja että munisten määrä ei vielä välttämättä kerro mitään. Ja että onhan punktioon vielä aikaa. Lääkäri nosti puregonin annostuksen takas 150 ja orgalutrania pitää piikittää myös tästä illasta lähtien. Mut lauantaina toinen ultra ja punktio maanantaina tai viimeistään tiistaina, jännittää! Muuten kyllä olen voinu ihan hyvin, olen lueskellu teidän antamia vinkkejä ja juonu välillä vettä niin paljo, et korvista pursuaa. Tietty nyt tunteet on aika pinnassa, siihen on jo kyllä tottunu ;)

En vielä oikein hahmota keitä tässä pinossa on ja missä kukanenkin on menossa, mutta voimahalit ja tsemppiä kaikille hirmuisesti! Yritän pikkuhiljaa sisäistää ketä tässä pinossa on...

toivotteleepi Nemi
 
MAM2 Voi himpura! Onko pahakin flunssa? Mun parhaan ystävän ensimmäinen raskausoire oli lievä flunssa.. Joten kaippa sitä on vieläkin toivoa! Tsemppiä!
SubwayLuulis kai että ne soittelee jos ne munikset ei ole hedelmöittyneet tai lähteneet jakautumaan.
Tervetuloa mukaan Nemi77!

Gallup tännekin: onko teillä ollut ennen Pregnylin pistämistä tai punktiota oviksen kaltaisia limoja? Mulla on ihan hirveät limat koko ajan ja pelkään että ne munikset karkaa sieltä omille teilleen!! :(
 
Minä olin tänään ekassa ultrassa (piikityspäivä 6) 18 rakkulaa oli, joista 10-11 hyvän kokoisia. Limis paksu 12 mm, eli estrogeenitasot huitelee korkealla. Hyperin riskistä huolimatta piikitysannos nyt 125 IUI... ja sillä toivotaan että pienemmätkin rakkulat ehtis kypsymään punktioon mennessä, joka siis on ma tai ti...

Nyt jo olo tosi turvonnut (kuulemma tosta estrogeenitasosta), ja kipuja vasemmalla puolella. Jossa selkeesti oli vähemmän rakkuloitakin... Hassua :eek:
 
Lueskelin täällä teidän juttujanne ja ajattelin kysyä teiltä, jotka aloittaneet jo hoidot muutaman kysymyksen :) Itse saimme juuri tällä viikolla tietää että aloitamme kevään aikana ivf hoidon. Soitan ensimmäisen ajan ensi viikolla. Mitä ensimmäisellä käynnillä on/tehdään? (meillä siis kaikki tutkimukset ym tehty) Onko tämä eka aika suunnitellu aika? (onko se lääkärin käynti vai jonkin hoitajan luona käynti?)Missä vaiheessa hoidot aloitetaan ja minkä verran ja missä ajassa tulee töistäTietenkin toiveet on suuret, mutta jo tässä vaiheessa olen yrittänyt jarrutella, että ei se ensimmäisestä tärppää.. Meillä sellainen tilanne, että minussa ei ole "vikaa", ainut syy lapsettomuuteen miehen siittiöiden vähyys. Laatu ja rakenne ok. Millaisetkahan mahdollisuudet mahtaa olla? Luulisi parantavan alkoiden kiinnittymistä kun minulla ei sillä suunnalla mitään "vikaa"? vai? Tässäpä tuli nyt paljon kysymystä, mutta jotenkin tätä kaksplussaa lukiessa on saanut voimia ja mahdollisuutta kysyä lähes mitä vain ja etenkin saanut lukea muiden kokemuksia. Paljon tsemppiä kaikille, peukut pystyyn :flower:
 
Fanta123: Oletteko julkisella vai yksityisellä? Meillä ei ollut mitään käyniä enää julkisella ennen ensimmäistä ultraa ja silloin oli jo lääkkeet käytössä ym.
Uskoisin että mahdollisuudet on hyvät jos vika on vain miehessä. Icsi on kuitenkin tehokas menetelmä, jos siittiöitä ei ole tarpeeksi IVF-hoitoon. Meillä ei ole selkeää syytä tiedossa, niin en osaa sanoa mitää varmaa, arvelen vain.. Tervetuloa mukaan! Toivottavasti hoidot tekevät tehtävänsä! :)
 
täällä kanssa ensikertalainen mukaan! :wave:
olen 31 ja mieheni 32. entisestä liitosta minulla on kolme lasta ja nyt neljäs olisi suuri haaveemme, miehelläni on kylläkin vain 1% normaaleja todella vähäisestä määrästä muutenkin (7milj.) puregon piikitys alkaa viikolla 6 ja punktio ja siirto viikolla8. pelottaa ja jännittää.

MAM2: puhaltelen tuulten matkaan voimia sinulle!

FANTA123:me kävimme ensikäynnillä eilen, kaikki tutkimukset oli myös jo tehty ja puhelinkeskusteluja lääkärin kanssa alustavasti käyty. tapasimme ensin lääkärin, joka selitti hoidon etenemisen, teki ultran ja sisätutkimuksen, päätti että lyhyellä hoitokaavalla menemme, koska minussa ei ole "vikaa", kirjoitti reseptit ja seuraavista kuukautisista aloitetaan hoito. seuraavaksi kävimme labrassa pakolliset verikokeet, jonka jälkeen tapasimme hoitajan, joka opasti piikitykset. ja tässä sitä nyt sitten odotetaan niihin alkaviin menkkoihin ja viikolla 10 tiedämme kuinka kävi...
 
Uutena liityn joukkoonne, meillä myös ensimmäinen ivf menossa, eilen alkoi sumuttelut ja punktiota on kaavailtu viikolle 8. Hoitojen syynä meillä on minulla oleva vaikea endo, jonka takia molemmat munatorvet ovat tukossa. Nyt peukuttelen kovasti, jos vaikka tämä ivf toisi meille nyytin.

Mukava seurailla muita samassa tilanteessa olevia, tsemppiä teille! :)
 
:flower: :flower: :flower: :flower: ensikertalaiset :flower: :flower: :flower: :flower:



punktio siirto

MAM2.........................IVF..........lyhyt...............13.1......... ...15.1
sadko........................IVF/ICSI..lyhyt................21.1........... .
peppi1981.................IVF..........pitkä...............25.1....... ......
subway......................IVF.........pitkä................27.1..... .......29.1
nemi77.......................IVF/ICSI. lyhyt ..............1.2..............
Mandalay...................IVF...........pitkä...............1.2............2.2
annabell-77...............IVF...........lyhyt................4.2............5.2
RouvaPapunen..........IVF/ICSI...pitkä...............viikolla 5
hygsy.........................IVF...........pitkä..............viikoll a 8
leiska.........................ICSI.........lyhyt..............viikolla 8
tavallisen tyttö...........IVF...........lyhyt..............helmikuu
silent whisper............IVF/ICSI.........................helmikuu
Fanta 123..................IVF.................................keväällä


:$ :$ :$ :$ piinailijat :$ :$ :$ :$

MAM2 ............:heart: :heart: .........15.1 ...........29.1
 

Yhteistyössä