Edullista ruokaa 2 viikoksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Yksi, mitä voi myös kokeilla - mutta ei kannata odottaa liikoja - on fb-kirppikset, mikäli omalla asuinalueella sattuu olemaan aktiivinen sellainen. Mutta ei niistä ole realistista odottaa isoja summia - ja tietysti hinnat kannattaa pitää halpoina, jotta oikeasti saa jotain myytyä. Niissä tavarat saattavat liikkua vähän nopeammin kuin vaikka huutiksessa.
 
Vierailija111
no voi itku sentään >.>. pitäiskö suunnitella vähän paremmin eikä juhlia täysiä 2 viikkoa ja olla 2 viikkoa nälässä.
Mistä näitä idiootteja riittää. Miksi helvetissä oletat, että ap on juhlinut kaksi viikkoa ja sen takia rahat lopussa???

Sun kaltaiset idiootit on kyllä niin vastenmielistä porukkaa. Itse täynnä olevia kusipäitä.
 
vierailija
Mistä näitä idiootteja riittää. Miksi helvetissä oletat, että ap on juhlinut kaksi viikkoa ja sen takia rahat lopussa???

Sun kaltaiset idiootit on kyllä niin vastenmielistä porukkaa. Itse täynnä olevia kusipäitä.
En nyt sitten tiedä. Pitäisihän aikuisen osata jakaa rahat tasaisesti menoja kohden, eikä elää nälässä puolta kuukautta. Itse ainakin tiedän paljon tienaan ja paljonko menot on ja paljonko jää säästöön/ "juhlaan". Tietenkin alkuperäisen viestin kirjoittaja olisi voinut muotoilla kommenttinsa paremmin, mutta niin kyllä sinäkin.
 
vierailija
Mistä näitä idiootteja riittää. Miksi helvetissä oletat, että ap on juhlinut kaksi viikkoa ja sen takia rahat lopussa???

Sun kaltaiset idiootit on kyllä niin vastenmielistä porukkaa. Itse täynnä olevia kusipäitä.
Ai anteeksi, en tosiaan antanut mitään neuvoa. No tästä sit tulee:
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Tuskin apn säästö mitä kuukaudessa käteen jää on 40e, (20e x 2). Jos on, pitää ruveta miettimään mitä ylimääräistä on elämässä. Halvempi asunto, halvempi auto (ylläpidollisesti) jne. Jos on opiskelija niin sillähän on vielä helpompaa, saa aina saman verran rahaa. Vuokraan, puh lasku menee aina se sama kiinteä, loput voi jakaa vaikka 4 viikolle ja miettiä siitä. Uskoisin että ap tuhlaa vaan kaiken maailman turhaan, eikä ole miettinyt todellisia "kiinteitä" kuluja ja kuun puolessa välissä tuleekin yllätyksenä että ruokaan on 20e.
 
vierailija
En nyt sitten tiedä. Pitäisihän aikuisen osata jakaa rahat tasaisesti menoja kohden, eikä elää nälässä puolta kuukautta. Itse ainakin tiedän paljon tienaan ja paljonko menot on ja paljonko jää säästöön/ "juhlaan". Tietenkin alkuperäisen viestin kirjoittaja olisi voinut muotoilla kommenttinsa paremmin, mutta niin kyllä sinäkin.
Aina voi tulla yllätyksiä, että sitä rahaa meneekin muuhun kuin suunniteltuun. Jollakin se voi mennä juhlintaan, mutta yhtälailla se raha voi upota johonkin yllättäviin menoihin, kuten vaikka lääkärimaksuihin ja lääkkeisiin. Niitä voi kai tosin pyytää sossua maksamaan. Tai joku voi pölliä lompakon tms.

Ap:han kysyi selkeästi, mitä syödä niillä käytettävissä olevilla 20€:lla, kun muuta rahaa ei ole saatavissa.
 
vierailija
Itse tehty hernekeitto mikä mainittiinkin, saa ainakin proteiinia mikä tuolla summalla on kortilla,pinaattikeitto halpaa ja kananmunalla on ihan jo herkkua, pinaatin voi korvata nokkosella. Facessa on roskalava yhteisöjä, monet heittää hyvää avaamatonta ruokaa menemään, tai jauhoissa tai säilykkeissä muutama kuukausi päiväyksestä pyllistä mihinkään. Parikin kerättyä pulloa tuo päiväbudjettia hulppeasti lisää. Raparperia saa nyt vähän jokapuolelta ainakin täällä ilman. Syötäviä kasveja, esim. Nokkonen, voikukka lisukkeeksi kannattaa googlata.
 
vierailija
Ai anteeksi, en tosiaan antanut mitään neuvoa. No tästä sit tulee:
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Tuskin apn säästö mitä kuukaudessa käteen jää on 40e, (20e x 2). Jos on, pitää ruveta miettimään mitä ylimääräistä on elämässä. Halvempi asunto, halvempi auto (ylläpidollisesti) jne. Jos on opiskelija niin sillähän on vielä helpompaa, saa aina saman verran rahaa. Vuokraan, puh lasku menee aina se sama kiinteä, loput voi jakaa vaikka 4 viikolle ja miettiä siitä. Uskoisin että ap tuhlaa vaan kaiken maailman turhaan, eikä ole miettinyt todellisia "kiinteitä" kuluja ja kuun puolessa välissä tuleekin yllätyksenä että ruokaan on 20e.
Ei ole autoa. Kolmio 700e pk-seudulla.
 
vierailija
Mistä näitä idiootteja riittää. Miksi helvetissä oletat, että ap on juhlinut kaksi viikkoa ja sen takia rahat lopussa???
Sun kaltaiset idiootit on kyllä niin vastenmielistä porukkaa. Itse täynnä olevia kusipäitä
.
Niitä kyllä riittää, mutta jatkan ruoasta:
Perunanviljeliöiltä voi kysyä pieniä perunoita, sellaisia, mitä ei kukaan kuitenkaan viitsi kerätä maasta. Ne tosin täytyisi koota yhtaikaa perunankorjuun aikaan. Katso siis luomuperunapussista lähin tuottaja ja kysy, pääsisitkö ilmaiseksi sinne. Eivät välttämättä ota, mutta niitä pottuja ei kannattaisi maahankaan jättää, tautivaaran vuoksi ja siksi kun ne elättää myyriä talven yli - jotka sitten vuoden kuluttua vievät suuren osan sadosta. MUTTA niistä vihertyneitä ei saa käyttää ollenkaan, kun niissä on solaniinimyrkkyä. Niitä voi tietääkseni käyttää keväällä siemenperunana, mutta ei muuhun. Onhan siinä eroa, miten peruna on kasvatettu - homeentorjunta-aineet, glyfosaattijäämät, ruotontorjunta-ainejäämät ym - ei kannata syödä sellaisia, vaikka ilmaiseksi saisi.
 

Yhteistyössä