ei lisää lapsia

onko täällä ketään kuka ei tahdo enenpää kuin 1 lapsen korkeintaan 2???
mie rakastan lapsia ja omaani enemmän kuin elämääni, mutta mie olen sitä mieltä että meidän on ihan hyvä olla kolmistaan. vanhemmat ja mies sanoo että pitäisi tehdä pojalle kaveri, mutta en mie tahoi ainakaan 10 vuoteen enkä ehkä silloinkaan. miust tämmönen "pieni" perhe on miulle just sopiva. eihän kukaan voi vaatia minua tekemään lisää lapsia jos en taho...
saattaa kuulostaa julmalta, mutta näin vaan on.
 
Kirsikkainen


Onhan jokaisella ihmisellä oikeus haluta tai olla haluamatta niin monta lasta kuin tahtoo. Aina se ei oo halusta kiinni, kaikki ei saa vaikka kuinka haluaisi. Että piä pintasi vaan, josset sie tahdo enempää lapsia nyt. Se on tietysti hankala tilanne, jos puolisko tahtoo, ja itse ei. Jotenkin se on vaan lutvittava. Tsemppiä, ja onnea pikku perheellesi! =)

 
Meillä on myös törmätty siihen että kaveri on oltava ja kyllä nyt vähintään kaksi lasta ja sitä luokkaa. Mutta meillä ei kyllä ole mitään aikomusta vielä, pitäkööt muut mielipiteensä mutta näin on meille hyvä. Ihmeellinen on se ajatustapa, että vähintään kaksi lasta on vasta perhe. Yhden lapsen kanssa (etenkin nuoret vanhemmat) nyt vaan vähän leikkii kotia. Tämä tyyli raivostuttaa mua ylitse muiden.... :kieh: :kieh:
Mutta sitten on niitä, jotka hiukka kateellisena seuraavat miten yhden kanssa on vielä vapaampi liikkua ja mennä ja tulla ja tehdä: monet ovat käskeneet nauttimaan ajasta ennen seuraavaa. Ja luulen että meidän kohdalla sitä seuraavaa odotetaan vielä hyvin hyvin pitkään. :D
 
meille taas sanottiin ennenkuin tämä esikoinen syntyi että nauttikaa NYT ajasta kun saatte vielä olla kahdestaan..kummallinen ajattelutapa tuo että jos on vain yksi lapsi niin ei muka ole perhe. kyllä mä tunnen että me ollaan perhe, minä mies ja muksu.
itse tahdon ainakin kaksi lasta, ja cvaikka esikko onkin vielä tosi pieni niin minulla on jo hirveä vauvakuume. järki tosin sanoo että odotetaan vielä muutama vuosi tai enemmänkin ennenkuin aletaan tehdä toista.
meille ei ole kukaan vielä tullut sanomaan että pitäsi leikkikaveri tehdä, ennemminkin olisivat kauhuissaan jos kuulisivat että toinen on jo tilattuna.. =)
 
miks pitäis oottaa vuos tai toinenkin? meille tuli lapset 11kk ikäerolla eikä oo sen kummempaa ollu ku yhenkään kanssa. tottakai lähteminen vaikeutuu, ainaki silloin ku pitäis yksin syöttää, vaihtaa vaipat ja pukea molemmille näin talvella mut se onnistuu kyllä. mulla on taas vauvakuume (vaikka nuorempi vasta 4kk) eikä varmaan hirveen isoa ikäeroa aiota kahdelle nuorimmaisellekkaan. siis jos meille vielä kolmas tulee. ja oon ite kans ihmetelly tota että yks lapsiset perheet ei oo perheitä. ite lasken perheiksi ne pitkään seurustelleet ja yhessä asuneet paritkin joilla ei oo lapsia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2004 klo 23:04 honiska kirjoitti:
miks pitäis oottaa vuos tai toinenkin?
Mä olen ainakin ihan rehellisesti niin itsekäs ihminen että sen mukaan teen mikä sattuu miellyttämään: ja tällä hetkellä se ei ole lasten teko eikä vauva-arki. Nautin nimeomaan siitä yhden lapsen kanssa kulkemisesta, ettei ole kuin yksi syötettävä, ja yksi puettava. Myöskin parisuhteen kannalta paras ratkaisu: kun on ollut niitä tiettyjä ongelmia, otetaan rauhallisesti ja tehdään hyvät suunnitelmat ensin muilta osin.
 

Yhteistyössä