Ei olisi koskaan pitänyt myöntää lääkärille olevani uupunut ja väsynyt

  • Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
"Hanna"
Olen itse nuorempana sairastanut anoreksiaa, onneksi huomattiin varhain ja sain avun ja lopuksi vielä kävin ravintoterapeutin luona pitkään.
Nyt ei edes huomaisi, että on ollut alipainoa.

Jos olet äiti ja sairastat, niin tiedän, että sinulla on rankkaa. Jokainen, vaikka kuinka tykkää lapsistaan, tarvitsee lapsivapaata aikaa.

Kuinka usein isä pitää lapsia.
Saisitteko vaikka väliaikaisesti tehtyä sopimuksen, että hän ottaisi useammin lapset luokseen, niin kauan, että saat itsesi kuntoon
 
vieras2
[QUOTE="minttu";28709793]voihan se olla ettei minua ole helppo auttaa. ilkeä ihminen en ole mutta kuten sanoin minulle on hyvin tärkeää pärjätä itsekseen. Niin kamalalta kun tämä sinusta varmaan kuulostaakin niin jos lapset haluavat niin vieköön. Sitten saan olla yksin enkä aina toisten käytettävissä vaikka lapset ihania ovatkin. Mun ei tarvis enää nähdä niitä ja saisivat paremman paikan. sitten nukkusin ja nukkusin eikä tarvis enää koskaan nousta sängystä. Kiitos sinulle, toivottavasti ymmärsit. Täällä kun saa aina p.... niskaan kun uskaltaa olla rehellinen.[/QUOTE]

Ahaa ok, siis se naru josta vetää ei sun tapauksessa ole lapset ja lasten hyvinvointi :) siitä kilahdit tuossa aiemmin. Haluat pitää kulissia ja pärjätä itseriittoisesti itse. Jos tilanteeseesi puuttuu joku tässä ilmeisesti lääkäri - ja se lastensuojelu menetätä kontrollin. Toivottavasti saat apua. Ja toivon, että ennekaikkea sun lapsia autetaan, pidätpä siitä tai et.
 
Tiedätkö että on vahvuutta myöntää olevansa myös heikko. On vahvuutta tunnistaa omat voimavaransa, ottaa apu vastaan jos sitä on tarjolla. Vahvuus on pärjäämistä, elämässä selviytymistä vaikeissa asioissa. Vahvuus ei tarkoita sitä että pitää selvitä kaikesta yksin. Se on heikkoutta ja tyhmyyttä kärsiä yksin.. kuka sua siitä loppupeleissä kiittää? Ketä sun sädekehä häikäisee?
 
  • Tykkää
Reactions: bud
"minttu"
[QUOTE="Kifa";28709824]Minttu: miksi sinusta on tärkeä pärjätä itsekseen? Kenen kuvittelevat ihailevan sitä sinun pärjäämistäsi ja mitä pärjäämistä se edes on jos lapset viedään? Ja miten kuvittelet lastesi sinut sen jälkeen näkevän?[/QUOTE]

jos lapset viedään eivät näe minua enää. eipähän niillä ole mitään häpeämistä kun poistun kuvioista täydellisesti
 
Pakko sanoa
Siis ilman sossuja niin toimi näin.
Leivo ne pullat ja juttele nätisti, älä liioittele. Älä puolustele itseäsi myöskään sillä se on niiden mielestä hälyttävää jos ns.hyökkäät heitä vastaan. Sanot, että ystäväsi tuli jotta voitte jutella rauhassa eikä lasten tarvitse ihan kaikkea kuulla, vaikka avoimet välit ovatkin. Aikuisten asiat kun on aikuisten asioita, lasten ei pidä huolestua.

Kerrot, että sulla on kyllä apuja ja isommatkin auttaa joskus jos sitä pyydät, ovathan he täysi-ikäisiäkin osa.
Sanot, että olit väsynyt kun kävit lääkärissä, mutta väsymys ei johdu lapsista vaan veloistasi joita murehdit öiseen aikaan välillä.
Velat on silti vaan velkoja, mutta iltaisin ne murheet saa isommat mittasuhteet. Velat ei vaikuta sun arkipäivän rahatilanteeseen juurikaan sillä lyhentelet sen mitä jää ja jos jää.
Ymmärrät , että lääkäri huolestui kun ei tunne kuitenkaan sinua niin hyvin vaan hänelle jäi ehkä puheistasi mielikuva, että olet burnoutissa. Niin ei kumminkaan ole ja itse avoimena ihmisenä kyllä pyytäisit apua jos kokisit tai joskus koet tarvitsevasi.
Kiitää tässä kohtaa ystäväsi olemassaoloa, että on kenen kanssa jakaa ilot ja murheet.
Lapset on sun ilo ja he auttavatkin sinua jaksamaan olemassaolollaan.
Sanot, että olet nyt varannut ajan velkaneuvojalle ja uskot, että se tulee olemaan avuksi kun voit tehdä jotakin konkreettista tilanteen edistämiseksi eli käydä siellä.

Jos et ole anorektikko niin sitten sanot, että kokkaat joka päivä ja katat pöydän kaikille, mutta viime päivinä on ollut vähän kiirieitä ja oma syömisesi on vähentynyt,, mikä näkyy toivottuna painon laskuna.

Ja kuuntelet ehdotuksia. Tosin älä puhu noita asioita yhteen eikä yksinpuheluna vaan keskustellen.
Huomioi välissä lapsia.


Tämä siis jos todellakin asiat on noin.
Muussa tapauksessa ehdota itse mitä apua toivot saavasi, esim. Tuettu loma teille. Hetki ilman huolia sulle jne.


Paranemista ja voimia!
 
"minttu"
Tiedätkö että on vahvuutta myöntää olevansa myös heikko. On vahvuutta tunnistaa omat voimavaransa, ottaa apu vastaan jos sitä on tarjolla. Vahvuus on pärjäämistä, elämässä selviytymistä vaikeissa asioissa. Vahvuus ei tarkoita sitä että pitää selvitä kaikesta yksin. Se on heikkoutta ja tyhmyyttä kärsiä yksin.. kuka sua siitä loppupeleissä kiittää? Ketä sun sädekehä häikäisee?
yhteiskunta kiittää koska emme vie varoja missään avun muodossa. ja senkin niinsanotun avun voi tarjota jollekkin muulle
 
"minttu"
[QUOTE="Kifa";28709894]Yhteiskunta ei kiitä jos sinun avustakieltäytymisesi johtaa siihen että lapsistasi kasvaa sitten ongelmaisia nuoria ja aikuisia jotka aikanaan hankkivat ongelmaisia lapsia.[/QUOTE]

sitähän minä en ole täällä katsomassa joten aivan sama
 
jepsss
jeps oli kyllä jännä neuvolassa raskaana olles neuvolatäti kertoi mulle mun viime lääkärikäynnistä et se oli laittanut et olen masentunut..olis ihan hoo moilasena.. en todellakaan ole masentunu mun perusilme on vaan semmonen :D olin helpottunut että jäin yksinhuoltajaksi, siitä lähtien hymyilin vaan siellä..huoh
 
[QUOTE="minttu";28709875]yhteiskunta kiittää koska emme vie varoja missään avun muodossa. ja senkin niinsanotun avun voi tarjota jollekkin muulle[/QUOTE]

Käytkö töissä?
Itse ajattelen että sitä on veronmaksajana apuun oikeutettu. Ja toki siis muutkin on, en tarkoita sillä. Mutta nyt itselläni on tilanne, että pitäis saada sossusta apua ja mietin että mä maksan veroja ja yhteiskuntakin saa tulla vastaan sillon kun ihminen apua tarvii.
Miten sen yhteiskunta kiittää? Joku tulee kotiovelle kukkakimpun kanssa?
 
"vieras"
Tarvitset selkeästi apua. Turha on yrittää pitää kulisseja pystyssä enää, nyt sossut ovat velvollisia auttamaan ja puuttumaan - onneksi. Lasten ei tarvitse kärsiä.
 
"jep"
Ahaa ok, siis se naru josta vetää ei sun tapauksessa ole lapset ja lasten hyvinvointi :) siitä kilahdit tuossa aiemmin. Haluat pitää kulissia ja pärjätä itseriittoisesti itse. Jos tilanteeseesi puuttuu joku tässä ilmeisesti lääkäri - ja se lastensuojelu menetätä kontrollin. Toivottavasti saat apua. Ja toivon, että ennekaikkea sun lapsia autetaan, pidätpä siitä tai et.
Miten automaattisesti oletetaan että lapset tarvitsisi jotain apua? Tunnetteko ap:n läpikotaisin, tiedättekö kotiolot?
Mäpä luulen että ap on suorittaja, joka kyllä hoitaa velvollisuudet hammasta purren. Siihen viittaa tuo anoreksiakin. Mutta hänen henkinen ja fyysinenkin jaksamisensa on nyt koetteilla.
Parastahan se olisi elämässä kun kaikki olisivat terveitä, pirteitä, jaksavia ja kaikki olisi hyvin. Täydellistä perhettä ei olekaan. Täydellistä elämää ei olekaan. Toisille tulee kriisejä enemmän kuin toisille. Lastenkin on hyvä oppia että niistä selvitään, elämä ei ole pumpulissa elämistä.

En menisi tuntemattoman ihmisen kohdalla sanomaan että hänen lapsensa tarvitsevat apua, koska en ole selvännäkijä. Ilmeisesti sinä olet?
 
"minttu"
Siis ilman sossuja niin toimi näin.
Leivo ne pullat ja juttele nätisti, älä liioittele. Älä puolustele itseäsi myöskään sillä se on niiden mielestä hälyttävää jos ns.hyökkäät heitä vastaan. Sanot, että ystäväsi tuli jotta voitte jutella rauhassa eikä lasten tarvitse ihan kaikkea kuulla, vaikka avoimet välit ovatkin. Aikuisten asiat kun on aikuisten asioita, lasten ei pidä huolestua.

Kerrot, että sulla on kyllä apuja ja isommatkin auttaa joskus jos sitä pyydät, ovathan he täysi-ikäisiäkin osa.
Sanot, että olit väsynyt kun kävit lääkärissä, mutta väsymys ei johdu lapsista vaan veloistasi joita murehdit öiseen aikaan välillä.
Velat on silti vaan velkoja, mutta iltaisin ne murheet saa isommat mittasuhteet. Velat ei vaikuta sun arkipäivän rahatilanteeseen juurikaan sillä lyhentelet sen mitä jää ja jos jää.
Ymmärrät , että lääkäri huolestui kun ei tunne kuitenkaan sinua niin hyvin vaan hänelle jäi ehkä puheistasi mielikuva, että olet burnoutissa. Niin ei kumminkaan ole ja itse avoimena ihmisenä kyllä pyytäisit apua jos kokisit tai joskus koet tarvitsevasi.
Kiitää tässä kohtaa ystäväsi olemassaoloa, että on kenen kanssa jakaa ilot ja murheet.
Lapset on sun ilo ja he auttavatkin sinua jaksamaan olemassaolollaan.
Sanot, että olet nyt varannut ajan velkaneuvojalle ja uskot, että se tulee olemaan avuksi kun voit tehdä jotakin konkreettista tilanteen edistämiseksi eli käydä siellä.

Jos et ole anorektikko niin sitten sanot, että kokkaat joka päivä ja katat pöydän kaikille, mutta viime päivinä on ollut vähän kiirieitä ja oma syömisesi on vähentynyt,, mikä näkyy toivottuna painon laskuna.

Ja kuuntelet ehdotuksia. Tosin älä puhu noita asioita yhteen eikä yksinpuheluna vaan keskustellen.
Huomioi välissä lapsia.


Tämä siis jos todellakin asiat on noin.
Muussa tapauksessa ehdota itse mitä apua toivot saavasi, esim. Tuettu loma teille. Hetki ilman huolia sulle jne.


Paranemista ja voimia!
kiitos. noin teen ja fiksukin osaan olla. varon puhumasti liikaa, vastaan kyllä kun kysytään. läksy opittu-enää ei viranomaisten edessä väsytä. Kaikkea hyvää sinulle
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Mä ainakin olen oikeasti vahva ihminen. Koska tajuan millon mun pitää ajatella lapsen ja itteni parasta, ja miten mun tulee elää tän sairauden (masennus, ahdistuneisuus) kanssa.

Toisinsanoen mä oon hakenut apua, jotta PYSTYN OLEMAAN VAHVA.
 
"KIfa"
Jep: oletko siis aivan todella sitä mieltä, että on normaalia äidin ajatella että jos lapset huostaanotetaan niin ei halua enää nähdä heitä (eikä ilmeisesti yritä saada heitä takaisin), ja että lasten tulevaisuus ei kiinnosta häntä koska hän ei aio olla sitä näkemässä, ja että kulissit ovat tärkeämpiä kuin lasten hyvinvointi. Nämä kaikki minttu on varsin selkeästi sanonut. Ja sinun mielestäsi tämä on siis normaalia ja tervettä ajattelua ja lasten on hyvä kasvaa tällaisen äidin kanssa?
 
"vieras"
Mä ainakin olen oikeasti vahva ihminen. Koska tajuan millon mun pitää ajatella lapsen ja itteni parasta, ja miten mun tulee elää tän sairauden (masennus, ahdistuneisuus) kanssa.

Toisinsanoen mä oon hakenut apua, jotta PYSTYN OLEMAAN VAHVA.

Samaa mieltä, lapset menee edelle ja viranomaiset ajattelee heidän ja koko perheen etua! Se on heidän tehtävänsä ja työnsä, turha on heitä haukkua kun ap selvästi tarvitsee apua.
 
"jep"
[QUOTE="KIfa";28709972]Jep: oletko siis aivan todella sitä mieltä, että on normaalia äidin ajatella että jos lapset huostaanotetaan niin ei halua enää nähdä heitä (eikä ilmeisesti yritä saada heitä takaisin), ja että lasten tulevaisuus ei kiinnosta häntä koska hän ei aio olla sitä näkemässä, ja että kulissit ovat tärkeämpiä kuin lasten hyvinvointi. Nämä kaikki minttu on varsin selkeästi sanonut. Ja sinun mielestäsi tämä on siis normaalia ja tervettä ajattelua ja lasten on hyvä kasvaa tällaisen äidin kanssa?[/QUOTE]

Ehkä mä tunnen sen verran ihmismieltä että osaan tulkita ap:ta enemmän rivien välistä kuin että lukisin pelkästään kirjoitetun ja ajattelisin asioiden olevan juuri niin :)
Ahdistus ja toivottomuus saa ihmisen kirjoittamaan ja sanomaan monenlaista. Totuus voi olla ihan sitten toinen :)
 
"Laila"
Itkettää tämä avaus, äiti on sairas ja väsynyt, mutta ei halua että häntä autetaan. Miksi ei? Lapsillasi olisi parempi olla,niin kuin itselläsikin. Jos et itse jaksa, siksi on olemassa lastensuojelu. Lasten suojelu on samalla aikuisten suojelua, pyritään siihen että vanhemmat kuntoutuisivat lapsiaan hoitamaan. Yleensä lapset kaipaavat omia vanhempiaan .
 
"minttu"
[QUOTE="vieras";28709995]Samaa mieltä, lapset menee edelle ja viranomaiset ajattelee heidän ja koko perheen etua! Se on heidän tehtävänsä ja työnsä, turha on heitä haukkua kun ap selvästi tarvitsee apua.[/QUOTE]

viranomaiset ajattelevat rahaa mitä saadaan kun sijoitetaan, äidistä viis ja sehän sopii minulle. Enkö jo parikin krt maininnut etten ole täällä tapaamassa lapsia vai sanonko sen vielä selvemmin?
 
"minttu"
[QUOTE="Laila";28710010]Itkettää tämä avaus, äiti on sairas ja väsynyt, mutta ei halua että häntä autetaan. Miksi ei? Lapsillasi olisi parempi olla,niin kuin itselläsikin. Jos et itse jaksa, siksi on olemassa lastensuojelu. Lasten suojelu on samalla aikuisten suojelua, pyritään siihen että vanhemmat kuntoutuisivat lapsiaan hoitamaan. Yleensä lapset kaipaavat omia vanhempiaan .[/QUOTE]

itke pois, mua ei itketä. lähinnä vituttaa koko paska. ja mulla ei ole mitään mitä kuntouttaa
 

Yhteistyössä