Ei olisi koskaan pitänyt myöntää lääkärille olevani uupunut ja väsynyt

  • Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
"Kifa"
Minttu: mistä ihmeestä viranomaiset muka saavat rahaa? Sijoitus tai huostaanotto MAKSAA rahaa joka on kunnissa kortilla. Sosiaalityöntekijät nimenomaan haluaisivat olla tekemättä huostaanottoja koska ne ovat kaikkein kallein tukimuoto ja budjetti on vedetty jo valmiiksi niin kireälle kuin suinkin ja silti piiskataan säästöihin. Silti niitä joudutaan tekemään enenevässä määrin koska kunnat alibudjetoivat eli varaavat alun alkaen riittämättömästi määrärahoja jolloin ongelmat kärjistyvät ja sitten niitä huostaanottoja joudutaan tekemään käytännössä velkarahalla.
 
"vieras"
[QUOTE="minttu";28710018]viranomaiset ajattelevat rahaa mitä saadaan kun sijoitetaan, äidistä viis ja sehän sopii minulle. Enkö jo parikin krt maininnut etten ole täällä tapaamassa lapsia vai sanonko sen vielä selvemmin?[/QUOTE]

Mitä tarkoitat ettet ole tapaamassa lapsia? Olet heidän äiti ja mikäli et kykene huolehtimaan heistä (niin kun siltä vaikuttaa) niin tottakai on viranomaisten VELVOLLISUUS puuttua ja viedä lapset parempaan paikkaan. Koska lapset ovat sijaiskärsijöitä tuossa!
 
"laala"
[QUOTE="minttu";28709793]voihan se olla ettei minua ole helppo auttaa. ilkeä ihminen en ole mutta kuten sanoin minulle on hyvin tärkeää pärjätä itsekseen. Niin kamalalta kun tämä sinusta varmaan kuulostaakin niin jos lapset haluavat niin vieköön. Sitten saan olla yksin enkä aina toisten käytettävissä vaikka lapset ihania ovatkin. Mun ei tarvis enää nähdä niitä ja saisivat paremman paikan. sitten nukkusin ja nukkusin eikä tarvis enää koskaan nousta sängystä. Kiitos sinulle, toivottavasti ymmärsit. Täällä kun saa aina p.... niskaan kun uskaltaa olla rehellinen.[/QUOTE]

Jaa, minusta sinä kuulostat vain tosi väsyneeltä ja taakojesi alle uupuneelta. Eikä se ihmekään ole.

Pikkukuoleman viesti #68 tiivisti minusta kaiken olennaisen. Ei se ole vahvuutta, että pärjää yksin hammasta purren (ja ehkä lopulta ei enää pärjäänkään mitenkään), vaan se, että uskaltaa olla heikko ja pyytää apua.

Jos et pysty luottamaan viranomaisiin, niin kerää tukiverkkosi ja tunnusta heille missä jamassa olet. Että selvitäksesi tarvitset massiivista apua. Lastenhoitoapua, lasten yökyläilyä/viikonloppuhoitoa jne. Säännöllisesti ja usein, muuten saatat menettää lapset.

Jos pystyt, kerro sossuille huomenna, että olet uupunut ja tarvitset apua. Tukiperheen, lastenhoitoapua, mitä ikinä tarvitkaan. Silläkin uhalla, että lapsesi huostaanotettaisiin. Minusta kaikki vaihtoehdot ovat parempia kuin se, että jatkat samaan malliin ja uuvutat itseäsi vielä pahemmin. Mieluiten tee molemmat vaihtoehdot yhdessä.

Anoreksia on siitä kavala tauti, että sairastunut ei omaa todellisuuden tajua itsensä suhteen eikä usein edes halua parantua. Sinulla taitaa olla niin. Toivottavasti löydät joskus realismin tilasi suhteen ja haet siihen apua. Mieluiten onnellinen ihminen, oli sitten lihava, normaalipainoinen tai laiha. Sinä et taida olla kovinkaan onnellinen. Toivottavasti jonain päivänä olet! Nyt poistun, sinulle kaikkea hyvää ja mieti kuitenkin vielä sitä huomista, jos ottaisitkin riskin ottaa apua vastaan ja koittaa voisiko siitä olla apua.
 
"KIfa"
Kun puhutaan huostaanottoBISNEKSESTÄ niin tarkoitetaan yksityisiä huoltolaitoksia jotka tietysti hyötyvät kun kunnat ostavat niiltä paikkoja mutta kunnat ja kuntien sosiaalitoimi ovat siis niitä maksajia ja sossutantat tuntevat itse budjettiylitykset selkänahassaan lomautuksina ja sijaistenpalkkauskieltoina. Samallatavoin kuin keikkalääkärifirmat ovat bisnestä niille firmoille mutta hillitön kuluerä kunnalle. Kummassakin asiassa on kyse samasta eli kunnalla on lakisääteinen velvoite tuottaa palvelua ja kun sitä ei muuten saada niin ostetaan yksityiseltä kun ei voi kieltäytyä asiaa hoitamastakaan. Yksityinen palveluntuotteja rikastuu, sosiaali- ja terveystoimi köyhtyy.
 
"minttu"
[QUOTE="vieras";28710045]Mitä tarkoitat ettet ole tapaamassa lapsia? Olet heidän äiti ja mikäli et kykene huolehtimaan heistä (niin kun siltä vaikuttaa) niin tottakai on viranomaisten VELVOLLISUUS puuttua ja viedä lapset parempaan paikkaan. Koska lapset ovat sijaiskärsijöitä tuossa![/QUOTE]

taidat olla tyhmääkin tyhmempi kun et ymmärrä miksen ole lapsia tapaamassa!
 
"laala"
[QUOTE="minttu";28710018]viranomaiset ajattelevat rahaa mitä saadaan kun sijoitetaan, äidistä viis ja sehän sopii minulle. Enkö jo parikin krt maininnut etten ole täällä tapaamassa lapsia vai sanonko sen vielä selvemmin?[/QUOTE]

Sinulla on kyllä täysin virheellinen käsitys huostaanoton kustannuksista, kuten aika monella tuntuu olevan. Pakko oikaista se vielä ennen kuin lähden nukkumaan.

Huostaanotto on todella kallista kunnalle, ja monen pienen kunnan talous saattaa suunnilleen kaatua yhdestä huostaanotosta. Laitospaikka maksaa tonneja kuukaudessa. Kunta ei millään tavalla tienaa huostaanotoissa, vaan päinvastoin. Siksi esimerkiksi täällä missä minä olen töissä jätetään täysin aiheellisia huostaanottoja tekemättä, kun ei ole rahaa.
 
"vieras"
[QUOTE="minttu";28710053]taidat olla tyhmääkin tyhmempi kun et ymmärrä miksen ole lapsia tapaamassa![/QUOTE]

Olet aika paljon tässä vuodattanut asioitasi, että ihan muista miksi et lapsiasi tahdo tavata? Niin tai näin luojan kiitos sossut tulevat apuun.
 
"vieras"
[QUOTE="KIfa";28710052]Kun puhutaan huostaanottoBISNEKSESTÄ niin tarkoitetaan yksityisiä huoltolaitoksia jotka tietysti hyötyvät kun kunnat ostavat niiltä paikkoja mutta kunnat ja kuntien sosiaalitoimi ovat siis niitä maksajia ja sossutantat tuntevat itse budjettiylitykset selkänahassaan lomautuksina ja sijaistenpalkkauskieltoina. Samallatavoin kuin keikkalääkärifirmat ovat bisnestä niille firmoille mutta hillitön kuluerä kunnalle. Kummassakin asiassa on kyse samasta eli kunnalla on lakisääteinen velvoite tuottaa palvelua ja kun sitä ei muuten saada niin ostetaan yksityiseltä kun ei voi kieltäytyä asiaa hoitamastakaan. Yksityinen palveluntuotteja rikastuu, sosiaali- ja terveystoimi köyhtyy.[/QUOTE]

Selvästi et tiedä asiasta mitään. Huostaanotto on AINA äärimmäisin ja kallein toimenpide, johon päädytään vasta kun muut keinot eivät auta. Se on siis viimeisin ratkaisu, oli kyse yksityisestä tai julkisesta lastensuojelun yksiköstä.
 
"vieras"
[QUOTE="Kifa";28710079]Vieras: olenko muuta väittänytkään? Luepa uudelleen viestini ja mieti mitä siinä oikein ajoin takaa.[/QUOTE]

Puhut ällöttävällä tavalla, "sossuntantat" Haha! Kyllä on ongelmia.

Ne äidit ketkä tuntevat antipatiaa/pelkoa sossuja kohtaan, tuntevat omantunnon piston sydämmessään.
Muut ymmärtävät ja kunnioittavat heidän rankkaa työtänsä lasten eteen, johon kuuluu tottakai myös huostaanotot, koska kaikista ei ole vanhemmiksi.
 
"Kifa"
Vieras: luepa nyt uudelleen. Käytin termiä sossuntantat koska sitä täällä viljelevät muutkin, olisin toki voinut laittaa lainausmerkkeihin. Itse olen siis alalla jossa toimin läheisesti yhteistyössä sosiaalitoimen kanssa eli tunnen aihepiirin paremmin kuin hyvin. Tiedän myös erittäin hyvin että huostaanotto on se viimeinen keino ja jos nyt vaivaudut hieman lukemaan ajatuksella niin huomaat että viestini tarkoitus oli nimenomaan kumota se harhaluulo jonka mukaan sosiaalitoimi saa jotain etua siitä että huostaanottoja tehdään.
 
[QUOTE="Kifa";28710035]Minttu: mistä ihmeestä viranomaiset muka saavat rahaa? Sijoitus tai huostaanotto MAKSAA rahaa joka on kunnissa kortilla. Sosiaalityöntekijät nimenomaan haluaisivat olla tekemättä huostaanottoja koska ne ovat kaikkein kallein tukimuoto ja budjetti on vedetty jo valmiiksi niin kireälle kuin suinkin ja silti piiskataan säästöihin. Silti niitä joudutaan tekemään enenevässä määrin koska kunnat alibudjetoivat eli varaavat alun alkaen riittämättömästi määrärahoja jolloin ongelmat kärjistyvät ja sitten niitä huostaanottoja joudutaan tekemään käytännössä velkarahalla.[/QUOTE]

Huostaanotto maksaa kunnalle tasan 0e! Kaikki muut tukitoimet ovat pois kunnan budjetista eli tukiperheet, perhetyöntekijät ym. mutta huostaaoton maksaa 100% valtio ja se tässä se ongelma onkin. Kun kunnalta on määrärahat loppu niin ei ole paljon vaihtoehtoja kuin tuo huostaanotto joka ei maksa mitään...

Itse olen katkerasti kokenut sen että neuvolassa yms. kannattaa pitää turpa kiinni, hymyillä kauniisti ja nyökytellä joka asiaan (jonka jälkeen palata kotiin itkemään neljän seinän sisälle ettei kukaan näe), niin kaikki menee kauniisti. Näin olen päättänyt toimia siihen asti kunnes nuorinkin täyttää 18v, sen jälkeen voi lopettaa esittämisen.
Taustaa sen verran että 3. lapsen syntymän jälkeen neuvolasta kysyttiin että haluttaisiinko me perhetyöntekijä vaikka menemään isompien kanssa ulos (meillä oli 3 alle 3 vuotiasta ja vanhin erityislapsi), no se kuullosti hyvältä ja suostuttiin. 1,5 vuotta myöhemmin tuli soitto että saataisiin nyt se perhetyöntekijä, sanottiin että ei enää tarvita (kun olin juuri menossa opiskelemaan ja lapset hoitoon) niin meistä tehtiin ls ilmo kun ei suostuttu ottamaan apua vastaan ja sitten olikin helvetti irti...
 
"vieras"
[QUOTE="Kifa";28710099]Vieras: luepa nyt uudelleen. Käytin termiä sossuntantat koska sitä täällä viljelevät muutkin, olisin toki voinut laittaa lainausmerkkeihin. Itse olen siis alalla jossa toimin läheisesti yhteistyössä sosiaalitoimen kanssa eli tunnen aihepiirin paremmin kuin hyvin. Tiedän myös erittäin hyvin että huostaanotto on se viimeinen keino ja jos nyt vaivaudut hieman lukemaan ajatuksella niin huomaat että viestini tarkoitus oli nimenomaan kumota se harhaluulo jonka mukaan sosiaalitoimi saa jotain etua siitä että huostaanottoja tehdään.[/QUOTE]

Okei, no sitten. Sosiaalitoimi ei ole mikään paholainen, vaan se pelastaa lapsia. He näkevät varmasti kaikenlaista enkä voi kun nostaa hattua - ei ole helppoa nähdä lapsen hätä ja karmeita olosuhteita missä osa lapsista joutuu elämään. :( Kunnioitan todella paljon sitä työtä ja soisin heille paremman palkan mielelläni.
 
"Kifa"
Vicy: ei se noinkaan menee. Kaikki sijaishuolto menee samasta budjetista, mutta huostaanotto on toimenpiteenä niin vakava että sen kohdalla on sitten "pakko" sallia budjettiylitys koska laki määrää. Tästä seuraa sitten että syntyy alijäämää (=velkaa) ja seuraavana vuonna sitten on entistä vähemmän jaettavaksi.
 
"jep"
[QUOTE="vieras";28710093]Puhut ällöttävällä tavalla, "sossuntantat" Haha! Kyllä on ongelmia.

Ne äidit ketkä tuntevat antipatiaa/pelkoa sossuja kohtaan, tuntevat omantunnon piston sydämmessään.
Muut ymmärtävät ja kunnioittavat heidän rankkaa työtänsä lasten eteen, johon kuuluu tottakai myös huostaanotot, koska kaikista ei ole vanhemmiksi.[/QUOTE]

Minkä piston? Kyllä niiden paskatanttojen pitäisi itse pystyä tuntemaan pisto sydämmessäään siitä miten kohtelevat ihmisiä ja mitä toisille aiheuttavat kieroilullaan ja valheillaan!
Valitettavasti siihen sakkiin on tainneet pahimmat narsistit ja muut tunnevammaiset eksyä!
 
"Vieras"
Todella hyvä, kun ls käy tarkistamassa tilanteen. Saatat tosin olla niin huonossa kunnossa, ettet pysty mitenkään peittämään sitä heiltä. Ainakin kaikki mitä ap tänne kirjoitat, saa vain niskavillani nousemaan pystyyn. Mikään ei saisi olla niin tärkeää kuin lasten hyvinvointi ja sinä tunnut nyt vain miettivän vain itseäsi. Pullat ja hymyily ei riitä tapauksessasi.
 
"vieras"
[QUOTE="jep";28710174]Minkä piston? Kyllä niiden paskatanttojen pitäisi itse pystyä tuntemaan pisto sydämmessäään siitä miten kohtelevat ihmisiä ja mitä toisille aiheuttavat kieroilullaan ja valheillaan!
Valitettavasti siihen sakkiin on tainneet pahimmat narsistit ja muut tunnevammaiset eksyä![/QUOTE]

Hyvä äiti ja ihminen pitää ainoastaan positiivisena sitä, että meillä on taho joka pelastaa lapsia vanhemmilta ketkä eivät kykene huolehtimaan lapsistaan. (saattavat pahoinpidellä, kiduttaa lapsiaan yms.)
 
"Vieras"
[QUOTE="...";28709460]Minä vasta kysyin täältä saako lääkäri tehdä ls-ilmon jos väsynyt äiti hakee apua ja silloin sain vastaukseksi, että ei saa vaitiolovelvollisuuden takia. Eli miten tämä nyt menee?[/QUOTE]

Väsynyt äiti saa juuri tarvitsemaansa apua räätälöitynä lastensuojelu ilmoituksen kautta.
Enään ei ole tarjolla lapsiperheen kotipalvelua.
 
"ohikulkija"
[QUOTE="jep";28710174]Minkä piston? Kyllä niiden paskatanttojen pitäisi itse pystyä tuntemaan pisto sydämmessäään siitä miten kohtelevat ihmisiä ja mitä toisille aiheuttavat kieroilullaan ja valheillaan!
Valitettavasti siihen sakkiin on tainneet pahimmat narsistit ja muut tunnevammaiset eksyä![/QUOTE]

Sinulla on selvästi omakohtaisia huonoja kokemuksia sosiaalitoimesta, mutta et rehellisesti voi väittää, että saavat vain pahaa aikaan ja jopa pyrkivät siihen. Tietenkin ihmisille tapahtuu virheitä ja tietenkin osa työntekijöistä on huonosti työtään tekeviä, mutta silti aivan varmasti saavat enemmän hyvää kuin huonoa aikaiseksi.

Tässä keskustelussa on nyt kyse äidistä, joka lähtökohtaisesti suhtautuu apuun negatiivisesti ja aivan ilmiselvästi kuitenkin apua tarvitsee. Mietipä miten tuolle perheelle käy, jos he eivät apua ota vastaan. Sinä pahennat tilannetta entisestään.
 

Yhteistyössä