Ei olisi koskaan pitänyt myöntää lääkärille olevani uupunut ja väsynyt

  • Viestiketjun aloittaja "Minttu"
  • Ensimmäinen viesti
"Minttu"
koska oli tehnyt lastensuojeluilmoituksen etten pysty lapsista huolehtimaan. opetus oli se etten enää koskaan kerro mitään rehellisesti ja soskun tantat tulevat huomenna. ihanaa. Luulin että oikeasti lääkärin luota olisin saanut apua oikeisiin sairauksiinikin mutta sairaslomaa vaan ja teki ilmoituksen.
 
ei hätää
Rauhoitu. Hyvähän se on että saat apua. Lastensuojeluilmoitus on viesti sosiaalitoimelle, että tukitoimia tarvitaan. Se johtaa sossun yhteydenottoon ja tuen tarpeen selvitykseen. Kun olet uupunut, niin eikös tämä nyt ollut se toivottu tulos, että apua saataisiin?
 
  • Tykkää
Reactions: soja ja Namppis88
"omo"
No onks se niin kauheaa, että tulevat katsomaan? Meillä kävivät kerran ja saatiin miehen kanssa muutaman kerran yhteistä vapaata ilman lapsia, kun hoitaja tuli kotiin hoitamaan lapsia. Lisäksi sain omaishoidontuen.
 
  • Tykkää
Reactions: soja
"Molleri"
Kun kerran mitään ongelmaa ei ole, he luultavasti tajuavat sen itseki käynnillään :) Nou hätä siis.

Mutta, onhan tuo toisaalta vähän hassu tilanne ja voisin kuvitella itsekin olevani hämmästynyt moisesta!
 
vieras2
Eihän tuossa ole mitään ongelmaa, lääkärin velvollisuus on virkansa puolesta tehdä ls-ilmo. Se perustuu ihan lastensuojelulakiin.
Lisäksi sulla on oikeus erilaisiin tukitoimiin jotta jaksat olla vanhempi. Lastensuojeluilmoitus ei tarkoita lasten huostaanottoa vaan apua ja tukea perheelle.
 
"minttu"
Minut on todettu erittäin uupuneeksi ja väsyneeksi. psykiatrin mukaan jaksamisen raja on ylitetty monta krt. Syömishäiriötä epäillään ja ehdotti ravintoterapeuttia. oikeasti pelottaa, en koskaan enää myönnä että väsyttää ja en jaksa syödä.
 
"laala"
[QUOTE="minttu";28709346]Minut on todettu erittäin uupuneeksi ja väsyneeksi. psykiatrin mukaan jaksamisen raja on ylitetty monta krt. Syömishäiriötä epäillään ja ehdotti ravintoterapeuttia. oikeasti pelottaa, en koskaan enää myönnä että väsyttää ja en jaksa syödä.[/QUOTE]

Lastensuojeluilmoituksesta on ihan turha tehdä mitään peikkoa, vaikka tältä palstalta voisi niin luullakin. Huostaanotto on ihan äärimmäinen toimenpide ja sitä vältetään viimeiseen asti, teille pyritään pikemminkin järjestämään apua jotta jaksaisit paremmin. Valitettavasti ennemmin niinpäin, että mitään ei rahapulassa tapahdu. Teen työssäni yhteistyötä lastensuojelun kanssa ja minulla on monta ystävää lastensuojelussa töissä, ei siinä ole mitään pelättävää.

Tosin se täytyy sanoa, että onhan sinulla moninaiset ongelmatkin. Saatat jossain vaiheessa tarvita laitoshoitoa? Lääkäri teki ihan oikein tehdessään lastensuojeluilmoituksen ja syy on se, että tarvit kipeästi apua. Ja kun sanoit, ettei olisi pitänyt kertoa mitään, niin miksi ei? Huonossa lykyssä olisit väsyttänyt itsesi täyteen burnoutiin ja tilanne olisi räjähtänyt käsiin, jos kerran psykiatrisi on tuota mieltä. Sitten se huostaanottokin olisi saattanut olla enemmän kuin ajankohtainen.
 
"just"
Tämän siitä saa kiitokseksi kun johonkin valittaa olojaan! En minäkään luota enää yhteenkään lääkäriin. Ls-ilmoitus ei ole mikään kiva asia, parhaimmillaan se ei auta mitään ja pahimmillaan se tekee elämästä vielä helvetillisempää. Mutta kun "sivistys"yhteiskunta ei osaa eikä viitsi keksiä muita keinoja, laitetaan viranomaiset läähättämään niskaan. Se on sitä APUA!
 
"..."
Minä vasta kysyin täältä saako lääkäri tehdä ls-ilmon jos väsynyt äiti hakee apua ja silloin sain vastaukseksi, että ei saa vaitiolovelvollisuuden takia. Eli miten tämä nyt menee?
 
"minttu"
[QUOTE="laala";28709439]Lastensuojeluilmoituksesta on ihan turha tehdä mitään peikkoa, vaikka tältä palstalta voisi niin luullakin. Huostaanotto on ihan äärimmäinen toimenpide ja sitä vältetään viimeiseen asti, teille pyritään pikemminkin järjestämään apua jotta jaksaisit paremmin. Valitettavasti ennemmin niinpäin, että mitään ei rahapulassa tapahdu. Teen työssäni yhteistyötä lastensuojelun kanssa ja minulla on monta ystävää lastensuojelussa töissä, ei siinä ole mitään pelättävää.

Tosin se täytyy sanoa, että onhan sinulla moninaiset ongelmatkin. Saatat jossain vaiheessa tarvita laitoshoitoa? Lääkäri teki ihan oikein tehdessään lastensuojeluilmoituksen ja syy on se, että tarvit kipeästi apua. Ja kun sanoit, ettei olisi pitänyt kertoa mitään, niin miksi ei? Huonossa lykyssä olisit väsyttänyt itsesi täyteen burnoutiin ja tilanne olisi räjähtänyt käsiin, jos kerran psykiatrisi on tuota mieltä. Sitten se huostaanottokin olisi saattanut olla enemmän kuin ajankohtainen.[/QUOTE]

Kiitos, kirjoitit kauniisti ja syyllistämättä. pelkään että asiat ovat jo niin huonosti että vievät pienimmät lapset. Siihenkin olen jo varautunut kun en jaksa oikein ajatella että meitä joku haluaisi auttaa ja rahaakaan ei tältä kaupungilta löydy. Mutta huostaanottoihin löytyy aina, kunhan vaan saadaan perhe hajotettua ja lapset sijaisperheeseen mistä heille maksetaan järkyttäviä summia. Ihmetyttää että minun painoni kiinnostaa-olkoon lääkäri tyytyväinen ettei ylipainoa ole
 
vieras2
[QUOTE="minttu";28709435]7, 9, 17 ja 19 vuotiaat. Yh olen[/QUOTE]

Itselläni on lähes saman ikäinen joukko ja eron jälkeen olin melko uupunut joten sain apua lastensuojelusta ja nyt minulla on pienemmille lapsille tukiperhe, että saan kerran kuussa omaa aikaa :) Ei kannata pelätä lastensuojelua vaan ottaa se apuna joka auttaa sinua toipumaan, jotta jaksat olla lastesi kanssa paremmin. Autat lapsiasti kun otat apua vastaan. Voimia sinulle :)
 
  • Tykkää
Reactions: soja
"minttu"
[QUOTE="...";28709460]Minä vasta kysyin täältä saako lääkäri tehdä ls-ilmon jos väsynyt äiti hakee apua ja silloin sain vastaukseksi, että ei saa vaitiolovelvollisuuden takia. Eli miten tämä nyt menee?[/QUOTE]

Kyllä tekee joten älä koskaan myönnä edes neuvolassa olevasi väsynyt! helpommalla pääset kun hymyilet vaan kauniisti.
 
vieras2
[QUOTE="...";28709460]Minä vasta kysyin täältä saako lääkäri tehdä ls-ilmon jos väsynyt äiti hakee apua ja silloin sain vastaukseksi, että ei saa vaitiolovelvollisuuden takia. Eli miten tämä nyt menee?[/QUOTE]

Finlexistä voi käydä katsomassa lastensuojelulain. Jokaisella on velvollisuus tehdä lasensuojelu ilmoitus jos herää huoli lapsesta ja selllainen luonnollisesti herää jos yh vanhempi on hyvin uupunut. Lääkärillä kuten muillakin viranomaisilla on VELVOLLISUUS tehdä lastensuojeluilmoitus. Lastensuojelulaki menee vaitiolovelvollisuuden edelle.
 
ohoh
Sun tapauksessa pitäis tehdä äidinsuojeluilmoitus. Eihän kukaan voi jaksaa yksin tuon ikäisiä lapsia kokoaikaa! Eikö se 19 vuotias jo pääsis muuttaan omilleen, ja 17 vuotiaan laitat johonkin kauemmas opiskeleen? Etkö saa nuoremmille lapsille mitään hoitopaikkaa esim. kesäksi? Kyllä sa tarvit LOMAA tollasesta lapsikatraasta!
 
vieras2
[QUOTE="minttu";28709473]Kyllä tekee joten älä koskaan myönnä edes neuvolassa olevasi väsynyt! helpommalla pääset kun hymyilet vaan kauniisti.[/QUOTE]

Hyvä vanhempi myöntää sen uupumuksen ja ottaa apua vastaan jotta jaksaa/kykenee olemaan parempi vanhempi lapsille. Sen väsymyksen myöntäminen siitä puhuminen neuvolassa tai muualla hoitotaholla on lasten parhaaksi ei haitaksi.
Hyvin uupunut ihminen ei kykene olemaan hyvä vanhempi ja olemaan lapsille läsnä siten kuin on lapsen etu. Lapsensa parasta ajatteleva hakee apua.
 
  • Tykkää
Reactions: soja
"minttu"
Itselläni on lähes saman ikäinen joukko ja eron jälkeen olin melko uupunut joten sain apua lastensuojelusta ja nyt minulla on pienemmille lapsille tukiperhe, että saan kerran kuussa omaa aikaa :) Ei kannata pelätä lastensuojelua vaan ottaa se apuna joka auttaa sinua toipumaan, jotta jaksat olla lastesi kanssa paremmin. Autat lapsiasti kun otat apua vastaan. Voimia sinulle :)
Kiitos. vaikka saisin tukiperheenkin niin en usko että enää auttaa, väsyttää ja voimat pois. Ja rahaakin menee eikä meihin kannata sijoittaa mitään tai sitten laskuttavat senkin minulta, muutenkaan rahaa ei ole. surullista tämä minun teksti, aina aamulla herään vaikken halua
 
"vieras"
Nyt on turha moittia lääkäriä, kuka toimi täysin oikein. Se on sekä sinun itsesi, että koko perheen etu, että saatte apua. Jokaisen velvollisuus on tehdä ls-ilmoitus jos tulee huoli perheestä. Nyt sinua autetaan ja kannattaa olla yhteistyökykyinen.
 
"minttu"
Sun tapauksessa pitäis tehdä äidinsuojeluilmoitus. Eihän kukaan voi jaksaa yksin tuon ikäisiä lapsia kokoaikaa! Eikö se 19 vuotias jo pääsis muuttaan omilleen, ja 17 vuotiaan laitat johonkin kauemmas opiskeleen? Etkö saa nuoremmille lapsille mitään hoitopaikkaa esim. kesäksi? Kyllä sa tarvit LOMAA tollasesta lapsikatraasta!
Ai jaa, olenhan minäkin jaksanut kun on pakko. Ei omista lapsista pidetä lomaa?
 
kyllä sitä voi olla väsynyt eikä se tarkoita etteikö pystys perheestä huolehtimaan. Miksi valitit jos et apua halua? eikös toi ole nyt ihan huipppua että saat monipuolisesti apua? ei siinä ehkä pelkkä sairasloma ja lääkekuuri auta. Itsekin olen PYYTÄNYT sossusta apua, ja näin vältyttiin akuutin väsymyksen kroonistumiselta. Juttelet vaan rauhassa niiden kanssa, ei nyt kukaan varmasti heti oo lapsia mihinkään raijamassa! ja jos jaksta, etsippä tietoa Liperin kunnasta, täällä toimii valtakunnallisestikin huomioitu neuvolanperhetyö-projekti, jossa on arvioitu, että yhdenkin lapsen huostaanoton välttäminen varhaisella tuella säästää vuodessa parin työntekijän kulujen verran. ja plus sitten se kaikki inhimillinen hyvä...
 
[QUOTE="minttu";28709473]Kyllä tekee joten älä koskaan myönnä edes neuvolassa olevasi väsynyt! helpommalla pääset kun hymyilet vaan kauniisti.[/QUOTE]

niin ja sitten pitää sattua jotain peruuttamatonta, ja päästään syyttelemään yhteiskuntaa ja miksi kukaan ei tehnyt mitään:headwall: mikä ihme siinä on, ettei voi ottaa apua vastaan tai sitä pyytää ajoissa????
 

Yhteistyössä