Ei rahaa lapsen synttäreihin

  • Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti
Tämä ei tietenkään toimi kaikilla, mutta olisiko mahdollista että kummi tai mummi tai tädit6&enot tms saisi tavaralahjan antamisen sijaan "mahdollisuuden" antaa lapselle juhlat eli lahja olisi kaikki koristelut, järjestelyt ja tarjottavat?

Minä olen joskus saanut antaa moisen lahjan niin kummi- kuin lapsenlapsillekin ja arvostanut kovin.
 
"hipp"
popcornit jyvistä,kaurakeksejä itse leivottuna:
50 gmargariinia
1 dl sokeria
2 dl kaurahiutaleita
1 rkl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
1muna
Sulata margariini ja sokeri kattilassa. Lisää loput aineet ja sekoita nopeasti. Jaa taikina pellille ja paista 5-7 min 200 asteessa.
voit myös tarjota pannaria,lettuja ym.
ja jätskiä.
(kaurakeksien ohje on kopioitu kotikokkien sivuilta,olen itse tehnyt ja hyviä on!)
 
Tämä ei tietenkään toimi kaikilla, mutta olisiko mahdollista että kummi tai mummi tai tädit6&enot tms saisi tavaralahjan antamisen sijaan "mahdollisuuden" antaa lapselle juhlat eli lahja olisi kaikki koristelut, järjestelyt ja tarjottavat?

Minä olen joskus saanut antaa moisen lahjan niin kummi- kuin lapsenlapsillekin ja arvostanut kovin.
Tuokin on hyvä idea! Silloin muinoin kun asuttiin sisarusten kanssa lähekkäin niin siskojen ja äidin kanssa porukalla tehtiin aina tarjoiluja juhliin. Jokaisella oli vähän omia bravuurijuttuja ja saatiin noin komeat tarjoulut kokoon ilman että emäntä joutui itse raatamaan päiväkausia keittiössä. Ehkä omat sisaruksesi/vanhempasi tai muut läheiset ovat tietoisia hankalasta tilanteestasi ja voisivat siis mielellään ilahduttaa lastasi noiden synttäritarjoiluiden muodossa.
 
mn
Viikon päästä meidän 6v tytöllä ois tulossa synttärit ja rahat on jo nyt vähissä... lapsilisätkin menee laskuihin.:(
Kellään ideoita miten järjestää halvalla synttärit? Ei viitsisi oikein perua kun tyttö niin kovasti niitä odottaa. Lahjojakaan ei ole varaa ostaa,luulatvasti sukulaiset ostaa pari pakettia.
ostat halvinta jäätelöä, puikot jokaiselle lapselle (ne paketit mis on jotain 12 kpl maksaa vähän jos on ns. halppisversiota), popcornia ja lantrattavaa mehua.

onko sulla kaapissa mitä aineita? jos leivot sämpylöitä ja laitat väliiln juustoa, kurkkua jne.
pannukakku ois suht halpa. kaikkihan riippuu paljon sulla on käytettävissä?
 
jij
Ensi kerralla kannattaa alkaa varautumaan tällaisiin juhliin jotka on tiedossa, jo hyvissä ajoin. Nipistät muutaman euron sieltä, toisen täältä. Katsot lahjan jostain alesta. Ostat keksejä varastoon silloin kun rahaa on enempi.
 
....
Ap laita sähköpostiosoitteesi tosiaan,mäkin voin lähettää sulle jotain :) Tai vaikka laittaa sen 2e tilillesi. Itselläkään ei paljoa ole rahaa,mutta pari euroa irtoaa varmasti ja sillähän saat jo jätskiä/keksiä/limpparia :) Jos muutkin auttavat niin eiköhän me nyt palstan voimin yhdet synttärit järkätä!
 
"mmmm"
No kun itse tekee niin tulee halvaksi. Jos teet alusta asti itse esim pikkuleipiä, täytekakun ja kuivakakun niin ei niiden raaka-aineet nyt maltaita maksa ja ehkäpä osa jo löytyy kaapista valmiina (jauhot, leivinjauhe jne). Siihen lisäksi vaikka joku halpa karkkipussi niin on synttäritarjoilut valmiit. Synttärilahjaksi voit lapselles antaa vaikka päivän jolloin leikit hänen kanssaan kaikkea mitä lapsi haluaa, taikka eväsretken läheiseen puistoon tai metsään.
 
"apsu"
[QUOTE="vieras";23635911]Häipyikö ap kun kysyttiin sähköpostiossua ja avuntarjoajajat halusivat lähettää vaan ruokatarvikkeita, eikä ollut rahaa luvassa? :D[/QUOTE]

No kyllähän täällä tarjottiin myös että antaa muutaman euron. Oletko sokea vai tyhmä?

Missä ap? :)
 
vinkki
Meillä joskus kun tehtiin synttäreitä halvalla, niin en mitään vieraslahjoja tai aarteenetsintöjä järjestänyt. Meillä oli ohjelmanumerona leivoksenteko. Oli tytöistä kivaa ja samalla tuli ohjelmaa ja tarjottavaa. Homma toimi niin, että jokainen sai kääretorttupalan ja lisäksi oli pilkottuja säilykehedelmiä, kermaa, karkkia ja strösseliä. Jokainen siis teki itselleen leivoksen, jonka sitten söivät. Ja kyllä maistui, kun oli itsetehty.
 
"jepulis"
Meillä joskus kun tehtiin synttäreitä halvalla, niin en mitään vieraslahjoja tai aarteenetsintöjä järjestänyt. Meillä oli ohjelmanumerona leivoksenteko. Oli tytöistä kivaa ja samalla tuli ohjelmaa ja tarjottavaa. Homma toimi niin, että jokainen sai kääretorttupalan ja lisäksi oli pilkottuja säilykehedelmiä, kermaa, karkkia ja strösseliä. Jokainen siis teki itselleen leivoksen, jonka sitten söivät. Ja kyllä maistui, kun oli itsetehty.
tää on ihan loistava idea! Meillä on ollut joskus vähän vastaavasti jätskibaari, sai tehdä oman annoksensa.
 
"vieras"
[QUOTE="apsu";23636664]No kyllähän täällä tarjottiin myös että antaa muutaman euron. Oletko sokea vai tyhmä?

Missä ap? :)[/QUOTE]

Jos se haluskin muutamia kymppejä?
 

Yhteistyössä