eikö ketään muuta ärsytä?

  • Viestiketjun aloittaja kiukku
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Lisäksi kovin harvalla heistä on rahaa, niin kuin meillä, reissata ulkomailla, omistaa taloja ja autoja jne.
Eihän terveellä itseriittoisella ihmisellä pitäisi olla tarvettakaan sellaisiin.
Pitäisi pikemminkin kysyä teiltä suomalaisilta, mitä vikaa teidän maassanne on, kun haluatte oman talon ja auton (epäsosiaalisuutta) ja matkustella pois täältä? Mä sentään kykenen olemaan tekemisissä muiden ihmisten kanssa, enkä pakene minnekään.
Tarkoitatko ettei ihminen saisi OMISTAA mitään? Ja mitenköhän esim. oman talon ostaminen tekee epäsosiaaliseksi? Vai tarkoitatko, että pitäisi asua jossain helvetin kolhoosissa?
btw, tuollaiset aatteet viittaa vahvasti tiettyyn lähi-idän maahan...
Mikäs mä olen sanomaan, mitä ihminen saisi tai ei saisi tehdä? Yleisin syy oman talon ostamiselle on kokemukseni mukaan ollut se, ettei haluta huomioida muita ihmisiä. Halutaan siis omaa rauhaa, ts. sitä, ettei tarvitse ottaa muita huomioon.
En kyllä menisi noita väitteitä alleviivaan. Jos tuolla väitteelläsi muitten huomioonottamisesta tarkoitat, että oma talo ostetaan sen takia että saadaan olla ja rellestää kuin siat kaurapellossa mistään mitään välittämättä, niin eihän se nyt niin ole!
Ei oman rauhan haluaminen ole muitten ihmisten huomiotta jättämistä.
Sepä se. Kun silloinhan ei TARVITSE ottaa muita huomioon. Sehän siinä viehättääkin.
Silloin kyllä saa kämppä olla melko korvessa jos niin pystyy olemaan. Muutenhan voipi käydä niin, että kun naapuri kyrvähtää, niin tulee tontille "juttelemaan" haulikko kainalossa. Eikä mitään uutta Suomen maassa.
Toiset on enemmän ja toiset vähemmän korvessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Haloo ihmiset!! Oletteko todella jotkut sitä mieltä, että veteraaneista ei saa puhua kuin ylistäen?? Minusta minkään asian ei pidä olla niin "pyhä", etteikö siitä saisi asiallisesti mielipidettään ilmaista.
:hug: :flower: kiva kuulla välillä järjen ääntäkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lillu, missä lähi-idän maassa on kolhooseja -vai käsitinkö sun tekstis jotenkin väärin?
mitäs ne nyt Israelissa on tai on ollut?

Vastaan nyt itse kun tuo kibbutsi tuli heti mieleen kun lähetä"nappia" klikkasin
Nimenomaan kibbutsi = venäjäksi kolhoosi
Niin, ne on KIBBUTSEJA ei kolhooseja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lillu, missä lähi-idän maassa on kolhooseja -vai käsitinkö sun tekstis jotenkin väärin?
mitäs ne nyt Israelissa on tai on ollut?

Vastaan nyt itse kun tuo kibbutsi tuli heti mieleen kun lähetä"nappia" klikkasin
Nimenomaan kibbutsi = venäjäksi kolhoosi
Niin, ne on KIBBUTSEJA ei kolhooseja.
Pilkunn...
 
nauraa kippurassa
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja todella omintakeista logiikkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mikäs mä olen sanomaan, mitä ihminen saisi tai ei saisi tehdä? Yleisin syy oman talon ostamiselle on kokemukseni mukaan ollut se, ettei haluta huomioida muita ihmisiä. Halutaan siis omaa rauhaa, ts. sitä, ettei tarvitse ottaa muita huomioon.
Ja sinä otat toiset huomioon loisimalla jatkuvasti heidän luonaan tai asumalla vuokralla, jonkun toisen omistamassa asunnossa?

Millä ihmeen logiikalla oman rauhan tai vaikka talon hankkiminen on ristiriidassa muiden huomioon ottamisen kanssa?
Tokihan mä huomioin mun vuokraisäntääni maksamalla sille vuokran. Pointti olikin siinä, että tässä täytyy huomioida naapureita, koska he asuvat samassa rakennuksessa. Meidän täytyy huomioida muut ihmiset ulkoillessakin, koska emme voi myöskään juoksuttaa lapsia omalla pihalla omassa perhepiirissä.
Voiko nurinkurisempaa ajatusmaailmaa enää ollakaan.

 
hih hih
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lillu, missä lähi-idän maassa on kolhooseja -vai käsitinkö sun tekstis jotenkin väärin?
mitäs ne nyt Israelissa on tai on ollut?

Vastaan nyt itse kun tuo kibbutsi tuli heti mieleen kun lähetä"nappia" klikkasin
Nimenomaan kibbutsi = venäjäksi kolhoosi
Niin, ne on KIBBUTSEJA ei kolhooseja.
Pilkunn...
Kolhoosi, kibbutsi, kommuuni.... suuripa ero noilla onkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
pitäisi asua jossain helvetin kolhoosissa?
btw, tuollaiset aatteet viittaa vahvasti tiettyyn lähi-idän maahan...
Anteeksi mä jotenkin virheellisesti kuvittelin tän perusteella että sulla Lillu on jotain venäjää vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
pitäisi asua jossain helvetin kolhoosissa?
btw, tuollaiset aatteet viittaa vahvasti tiettyyn lähi-idän maahan...
Anteeksi mä jotenkin virheellisesti kuvittelin tän perusteella että sulla Lillu on jotain venäjää vastaan.
Oot ihan oikeessa, vastaan on. Mutta en KITISE asiasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
pitäisi asua jossain helvetin kolhoosissa?
btw, tuollaiset aatteet viittaa vahvasti tiettyyn lähi-idän maahan...
Anteeksi mä jotenkin virheellisesti kuvittelin tän perusteella että sulla Lillu on jotain venäjää vastaan.
Oot ihan oikeessa, vastaan on. Mutta en KITISE asiasta.
jaa paitsi eihän kyse ollut kolhiooseista vaan kibbutseista, eiku lähi-idästä eiku venäjästä..?
 
Henni
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Haloo ihmiset!! Oletteko todella jotkut sitä mieltä, että veteraaneista ei saa puhua kuin ylistäen?? Minusta minkään asian ei pidä olla niin "pyhä", etteikö siitä saisi asiallisesti mielipidettään ilmaista.
Ai miten niin ylistäen? Nyt on mun mielestä keskusteltu siitä, että ansaitsevatko vanhat, mahdollisesti sodassa loukkaantuneet, ihmiset parhaan mahdollisen hoidon viimeisiksi elinvuosikseen vai pitääkö niitä rahoja kadehtia heiltä. Osaa kun tuntuu häiritsevän se, että heille kertätään rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Henni:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Haloo ihmiset!! Oletteko todella jotkut sitä mieltä, että veteraaneista ei saa puhua kuin ylistäen?? Minusta minkään asian ei pidä olla niin "pyhä", etteikö siitä saisi asiallisesti mielipidettään ilmaista.
Ai miten niin ylistäen? Nyt on mun mielestä keskusteltu siitä, että ansaitsevatko vanhat, mahdollisesti sodassa loukkaantuneet, ihmiset parhaan mahdollisen hoidon viimeisiksi elinvuosikseen vai pitääkö niitä rahoja kadehtia heiltä. Osaa kun tuntuu häiritsevän se, että heille kertätään rahaa.
Kun tuntuu, että veteraaneista ei eräiden mielestä saa sanoa mitään muuta kuin ylistyksiä. Mun mielestäni kaikki täällä arvostaa heitä, mutta eikö tässä instituutiossa saa nähdä mitään väärää? Tai edes harmaata?

Ja mun mielestä kaikki täällä suo hyvän hoidon veteraaneille. Tässä on kyseenalaistettu lähinnä ne KERÄYKSET -> missä rahat? Järjestöillä on miljoonia ja sitli veteraanit makaa paskasissa vaipoissa.
 
Minde
Ei se mua häiritse.En ole kyllä rahaa antanutkaan. Kunnioitan mitä maamme eteen ovat silloin aikanaan tehneet,asiat voisivat olla huonommin mutten mä sen takia ala rahaa syytelee kun niin on monen muidenki asiat kehnolla mallilla ja epäoikeudenmukaisia eikä vaan heidän.
Tasa-arvon pitäisi päteä kaikkiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nauraa kippurassa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja todella omintakeista logiikkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mikäs mä olen sanomaan, mitä ihminen saisi tai ei saisi tehdä? Yleisin syy oman talon ostamiselle on kokemukseni mukaan ollut se, ettei haluta huomioida muita ihmisiä. Halutaan siis omaa rauhaa, ts. sitä, ettei tarvitse ottaa muita huomioon.
Ja sinä otat toiset huomioon loisimalla jatkuvasti heidän luonaan tai asumalla vuokralla, jonkun toisen omistamassa asunnossa?

Millä ihmeen logiikalla oman rauhan tai vaikka talon hankkiminen on ristiriidassa muiden huomioon ottamisen kanssa?
Tokihan mä huomioin mun vuokraisäntääni maksamalla sille vuokran. Pointti olikin siinä, että tässä täytyy huomioida naapureita, koska he asuvat samassa rakennuksessa. Meidän täytyy huomioida muut ihmiset ulkoillessakin, koska emme voi myöskään juoksuttaa lapsia omalla pihalla omassa perhepiirissä.
Voiko nurinkurisempaa ajatusmaailmaa enää ollakaan.
Miksi sitten olette ostaneet omakotitalon?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Henni:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Ja mun mielestä kaikki täällä suo hyvän hoidon veteraaneille. Tässä on kyseenalaistettu lähinnä ne KERÄYKSET -> missä rahat? Järjestöillä on miljoonia ja sitli veteraanit makaa paskasissa vaipoissa.
Eikös tässä alunperin ap kysynyt että ärsyttääkö muita että solttupojat kerää rahaa veteraaneille jotka käytetään golfkursseihin vaikka veteraanit on ap:n mukaan niin rikkaita ettei paskalle taivu.

Kuinkahan moni veteraani on niin hyvässä kunnossa et pelaa golfia?
 
käyppä kertomassa ukille että hää on rikas..
Samoin kerro kaikille veteraaneille, että heillä on oikeus ilmaisiin tekareihin ja silmäleikkaukseen kun näkö menee heikoksi.
Nuo ovat asioita joihin kunnat saavat valtiolta joka vuosi raha mutta silti veteraanit maksavat itse tekarinsa ja muut vastaavat, kunnes joku kertoo ettei heidän tarvitse niistä maksaa.
 

Yhteistyössä