eikö ketään muuta ärsytä?

  • Viestiketjun aloittaja kiukku
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
No mun ukille meni aikanaan kyllä keräysten avut perille joten tota ettei menis en allekirjota
Jep. Kun SUN ukille on mennyt perille, viis muista.
Ei un siis, sillä kunnioituksellahan niiden pitää pärjätä...
Mä oon pahoillani jos sun isovanhemmille apu ei ole mennyt perille mutta niille jotkas mä tunnen, on kyllä mennyt. Harmi siis ettei kaikille ole yltänyt. Mut mitä te odotatte niillä rahoilla tehtävän? Jos joku on ollut niin huonokuntoinen ettei ole kyennyt/halunnut lähtemään esim. sotainvalidien virkistysmatkoille niin silloinhan voi sano aettei apu ole mennyt perille. Mut onhan mahdollista et eri puolella Suomea eri ns. järjestötö toimii eri tavoin ja toiset saa enemmän kun toiset, harmi niin. MUTTA mikään keräysjärjestö ei suolla kenellekkään puhdasta rahaa vaan ne saadaan muita reittejä esim. ruoka-apuna yms. (ja puhun nyt yleisellä tasolla).

Mutta pointti siis olikin et miksi se ärsyttää jos heille kerätään rahaa? Onko se sulta pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja nauraa kippurassa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja todella omintakeista logiikkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mikäs mä olen sanomaan, mitä ihminen saisi tai ei saisi tehdä? Yleisin syy oman talon ostamiselle on kokemukseni mukaan ollut se, ettei haluta huomioida muita ihmisiä. Halutaan siis omaa rauhaa, ts. sitä, ettei tarvitse ottaa muita huomioon.
Ja sinä otat toiset huomioon loisimalla jatkuvasti heidän luonaan tai asumalla vuokralla, jonkun toisen omistamassa asunnossa?

Millä ihmeen logiikalla oman rauhan tai vaikka talon hankkiminen on ristiriidassa muiden huomioon ottamisen kanssa?
Tokihan mä huomioin mun vuokraisäntääni maksamalla sille vuokran. Pointti olikin siinä, että tässä täytyy huomioida naapureita, koska he asuvat samassa rakennuksessa. Meidän täytyy huomioida muut ihmiset ulkoillessakin, koska emme voi myöskään juoksuttaa lapsia omalla pihalla omassa perhepiirissä.
Voiko nurinkurisempaa ajatusmaailmaa enää ollakaan.
Miksi sitten olette ostaneet omakotitalon?
Et edelleenkään ole osannut selkeästi selittää, miten kytket asumismuodon ja sosiaalisuuden toisiinsa. Taidat olla esimerkki tapauksesta "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista".
Valaise sitten sinä tyhmää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Tuohon asumisasiaan taas.. En kyllä ymmärrä miten oman rauhan haluaminen on jotenkin erityisen itsekästä? Kaikki meidän valintamme ovat yleensä jollain tapaa itsekkäitä. Miten omakotitalon haluaminen jostain kauniilta ja rauhalliselta metsäalueelta on jotenkin itsekkäämpää kun kämpän haluaminen keskustasta kaikkien palveluiden läheltä? Ja onko itsekästä haluta pitää autoa vaikka sen takia että lapset pääsevät sairaalaan tai mummolaan tarpeen tullen kätevästi? Joka paikassa ei kulje bussit ja ratikat vartin välein.
En väittänytkään, että se olisi itsekästä. Se on ollut nyt ihan sun oma johtopäätös. Ja hyvä sellainen, koska omakotitaloasuminen ja yksityisautoilu saastuttaa luontoa paljon enemmän kuin kerrostaloasuminen ja julkisen liikenteen käyttäminen. Oletteko koskaan kuulleet takseista ja ambulansseista? Jos ihan korvessa asuu, missä ei ole mitään julkista liikennettä, niin tarvinnee tosiaan auton. Mutta miksi siellä korvessa pitää asua?
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Tuohon asumisasiaan taas.. En kyllä ymmärrä miten oman rauhan haluaminen on jotenkin erityisen itsekästä? Kaikki meidän valintamme ovat yleensä jollain tapaa itsekkäitä. Miten omakotitalon haluaminen jostain kauniilta ja rauhalliselta metsäalueelta on jotenkin itsekkäämpää kun kämpän haluaminen keskustasta kaikkien palveluiden läheltä? Ja onko itsekästä haluta pitää autoa vaikka sen takia että lapset pääsevät sairaalaan tai mummolaan tarpeen tullen kätevästi? Joka paikassa ei kulje bussit ja ratikat vartin välein.
En väittänytkään, että se olisi itsekästä. Se on ollut nyt ihan sun oma johtopäätös. Ja hyvä sellainen, koska omakotitaloasuminen ja yksityisautoilu saastuttaa luontoa paljon enemmän kuin kerrostaloasuminen ja julkisen liikenteen käyttäminen. Oletteko koskaan kuulleet takseista ja ambulansseista? Jos ihan korvessa asuu, missä ei ole mitään julkista liikennettä, niin tarvinnee tosiaan auton. Mutta miksi siellä korvessa pitää asua?
Miksi sä jaksat tapella swing jatkuvasti näin naurettavista asioista? Anna meidän muiden pitää mielipiteemme koska omiasikaan et osaa edes perustella. Anna meidän muiden arvostaa veteraaneja ja rauhaa. Sekä luontoa, että maaseutua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Mää en tajua kuinka ihmiset on niin itsekkäitä et tekee mukuloita ja vaatii rahaa siitä mutta ei ajattele että kyllä ne vanhukset kaipaavat sitä rahaa enemmän vanhuutensa sairauksiin ja hoitoon. Mää oon oikeasti järkyttyt et oman elämän perustan luojoia ei arvosteta pätkääkään! Kyllä on mennyt ihmisten nykykasvatus todella hukkaan!
Ei ne tiiä mitä veteraanit on tehnyt, kun ovat ulkomailta tulleet tähän hyvinvointi valtioon ja ottavat vain rahat vastaan mitä täällä voi saada veteraanien ansioista. Ei venäjän vallan alla olisi noita tukia, mutta mistäs nämä tulokkaat sitä tietäis. Nehän luulee et sotakin on ihan vapaaehtoista!
 
vieras
en edes viitsinyt lukea ketjua. MUTTA EIKÖ AP OLE PEREHTYNYT AIHEESEEN. TIEDÄTKÖ MITEN MONTA VUOTTA ISOVANHEMMAT OVAT UHRANNEET NUORUUDESTAAN PUOLUSTAEN ISÄNMAATAAN. Vertaapa huviksesi itäblogin maihin. Tiedät, millaiset olot Suomessakin olisi, jos isovanhemmat eivät olisi tätä maata puolustaneet. Oletko tietoinen, että monella meni paras nuoruus näissä hommissa.
 
pahvi
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mä en ole heille mitään velkaa. Heidän omat valintansa eivät ole mun vastuulla.
Samoiten kuin sun penskas ei pitäs olla meidän muiden veronmaksajien vastuulla....Eli luovut varmaan esim. lapsilisistäsi vapaaehtoisesti?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hyi häpeä:
En lukenu koko ketjua mutta häpeän sun puolesta ap :(
Aijaa, häpeä sitten munkin puolesta, kun minäkin kyseenalaistan ne kymmenet veteraanikeräykset, joiden varat eivät aina edes päädy veteraaneille...

En niihin ole koskaan osallistunut, enkä osallistu.

 
niinpä niin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyi häpeä:
En lukenu koko ketjua mutta häpeän sun puolesta ap :(
Aijaa, häpeä sitten munkin puolesta, kun minäkin kyseenalaistan ne kymmenet veteraanikeräykset, joiden varat eivät aina edes päädy veteraaneille...

En niihin ole koskaan osallistunut, enkä osallistu.
Samoilla linjoilla olen. Olen aiemmin osallistunut, en osallistu enää.

Sotaveteraanien järjestö on varakas järjestö, jolla on kyllä varaa tukea jäljellä olevia veteraaneja niillä varoilla, joita heillä nyt on käytössään. Meidän suvun viimeinen sodassa ollut mies kuoli pari vuotta sitten. Viimeisinä vuosinaan häntä kuskattiin kuntoutuksiin kylpylään Viroon saakka. Hyvä niin, mutta aiemmin olisi varmaankin ollut enemmän hyötyä tällaisesta avusta. Itse sanoi, ettei kyseinen järjestö enää rahaa tarvitse.

Veteraanien panos oli todella arvokas. Mutta entä kotirintama? Lotat tekivät arvokasta työtä niin kotona kuin rintamalla. Äidit menettivät miehiään ja poikiaan. Kuinka heitä on muistettu? Entä jos olisimme olleet sodassa useammin, millä voimin ja miten avrat silloin jakautuisivat?
 
aina vaan naurattaa
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja nauraa kippurassa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja todella omintakeista logiikkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mikäs mä olen sanomaan, mitä ihminen saisi tai ei saisi tehdä? Yleisin syy oman talon ostamiselle on kokemukseni mukaan ollut se, ettei haluta huomioida muita ihmisiä. Halutaan siis omaa rauhaa, ts. sitä, ettei tarvitse ottaa muita huomioon.
Ja sinä otat toiset huomioon loisimalla jatkuvasti heidän luonaan tai asumalla vuokralla, jonkun toisen omistamassa asunnossa?

Millä ihmeen logiikalla oman rauhan tai vaikka talon hankkiminen on ristiriidassa muiden huomioon ottamisen kanssa?
Tokihan mä huomioin mun vuokraisäntääni maksamalla sille vuokran. Pointti olikin siinä, että tässä täytyy huomioida naapureita, koska he asuvat samassa rakennuksessa. Meidän täytyy huomioida muut ihmiset ulkoillessakin, koska emme voi myöskään juoksuttaa lapsia omalla pihalla omassa perhepiirissä.
Voiko nurinkurisempaa ajatusmaailmaa enää ollakaan.
Miksi sitten olette ostaneet omakotitalon?
Et edelleenkään ole osannut selkeästi selittää, miten kytket asumismuodon ja sosiaalisuuden toisiinsa. Taidat olla esimerkki tapauksesta "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista".
Valaise sitten sinä tyhmää.
Ahaa. Moni on jo yrittänyt ja epäonnistunut, joten epäilen, että niin kirkasta valoa ei kyllä ole keksittykään.

Näyttäisi siltä, että varsin ilmeisesti sulla on mennyt käsitteet sekaisin.

"sosiaalisuus" ja "sosialismi" ovat aivan eri asiat. Ensimmäinen on luonteenpiirre, jälkimmäinen eräs ihmisen kehittämä oppijärjestelmä. "sosiaalisuus" tarkoittaa mm. kykyä olla ja tulla toimeen muiden kanssa, eikä kuvaa millään tavalla esimerkiksi sitä, omistaako joku kotinsa vai ei. Vastakohta on "epäsosiaalinen", joku joka ei ole muiden kanssa tai halua tulla toimeen muiden kanssa. Ekä sekään kuvaa sitä, omistaako joku kotinsa vai eil

Sen sijaan sosialismin piirteitä voisi sanoa olevan sen, että siinä yksityisomistusta ei pidetä hyvänä asiana, vaan kaiken pitäisi kuulua kaikille.
Mikä ei ihmisluonnossa toimi. Mutta sosialismin kannattaja eli sosialisti voi hänkin olla hyvinkin sosiaalinen ( tai epäsosiaalinen ).

Haluat siis kuvata itseäsi pohjimmiltaan sosialistiksi, mutta sotket sen sosiaalisuuteen. Sen jälkeen menet ja yleistät väärinkäsityksesi muiden valintoihin.

Vuokra puolestaan ei ole seikka tai kohtelias tapa, jolla "otat vuokraisäntäsi huomioon". Se on vastike, jonka maksat saamastasi hyödykkeestä. Jos lakkaat ottamasta vuokraisäntäsi huomioon, huomaat pian etsiväsi uutta asuntoa, vaikka kuinka sosiaalinen olisit.

Ja kerrostaloasuminen tai omakotiasuminen eivät ole niinkään merkkejä sosiaalisuudesta tai epäsosiaalisuudesta ( kerran vielä: kyky tai kyvyttömyys olla ja tulla toimeen muiden kanssa ), vaan paremminkin yksilö- ja perhekohtaisista valinnoista, elämäntavoista ja varakkuudestakin.

Samoin "oma rauha" ei ole ainoastaan omakotitalon asujan tila. Teilläkin lienee "oma rauha" vuokra-asunnossanne, ehkä lapsilla jopa omia huoneita? Vai eikö kerrostalossanne ole asuntojen välillä seiniä lainkaan ja kaikki perheet elävät samassa tilassa?
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
käyppä kertomassa ukille että hää on rikas..
Samoin kerro kaikille veteraaneille, että heillä on oikeus ilmaisiin tekareihin ja silmäleikkaukseen kun näkö menee heikoksi.
Nuo ovat asioita joihin kunnat saavat valtiolta joka vuosi raha mutta silti veteraanit maksavat itse tekarinsa ja muut vastaavat, kunnes joku kertoo ettei heidän tarvitse niistä maksaa.

niinpä monet muutkin maksaa tekarinsa ihan ite,sairaala kulut,lääkket ym eikä naurata.kuka keräis mulle rahaa ettei tarttis aina penniä venyttää seuraaviin tuloihin asti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Tuohon asumisasiaan taas.. En kyllä ymmärrä miten oman rauhan haluaminen on jotenkin erityisen itsekästä? Kaikki meidän valintamme ovat yleensä jollain tapaa itsekkäitä. Miten omakotitalon haluaminen jostain kauniilta ja rauhalliselta metsäalueelta on jotenkin itsekkäämpää kun kämpän haluaminen keskustasta kaikkien palveluiden läheltä? Ja onko itsekästä haluta pitää autoa vaikka sen takia että lapset pääsevät sairaalaan tai mummolaan tarpeen tullen kätevästi? Joka paikassa ei kulje bussit ja ratikat vartin välein.
En väittänytkään, että se olisi itsekästä. Se on ollut nyt ihan sun oma johtopäätös. Ja hyvä sellainen, koska omakotitaloasuminen ja yksityisautoilu saastuttaa luontoa paljon enemmän kuin kerrostaloasuminen ja julkisen liikenteen käyttäminen. Oletteko koskaan kuulleet takseista ja ambulansseista? Jos ihan korvessa asuu, missä ei ole mitään julkista liikennettä, niin tarvinnee tosiaan auton. Mutta miksi siellä korvessa pitää asua?
Miksi sä jaksat tapella swing jatkuvasti näin naurettavista asioista? Anna meidän muiden pitää mielipiteemme koska omiasikaan et osaa edes perustella. Anna meidän muiden arvostaa veteraaneja ja rauhaa. Sekä luontoa, että maaseutua.
Niinhän mä annankin. Mikäs teitä siis vaivaa, kun ette anna mun pitää näkemyksiäni?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mä en ole heille mitään velkaa. Heidän omat valintansa eivät ole mun vastuulla.
Samoiten kuin sun penskas ei pitäs olla meidän muiden veronmaksajien vastuulla....Eli luovut varmaan esim. lapsilisistäsi vapaaehtoisesti?
Miksei olisi? Kaikkihan täällä veroja maksavat. Minäkin maksan kaikkien itseaiheutettujen sairauksien hoidot. Pitäisikö mun nyt ruveta jo niistäkin sitten valittamaan? Hoitaa teidän ei kyllä mun lapsia tarvitse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aina vaan naurattaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja nauraa kippurassa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Alkuperäinen kirjoittaja todella omintakeista logiikkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Swinging Tail:
Mikäs mä olen sanomaan, mitä ihminen saisi tai ei saisi tehdä? Yleisin syy oman talon ostamiselle on kokemukseni mukaan ollut se, ettei haluta huomioida muita ihmisiä. Halutaan siis omaa rauhaa, ts. sitä, ettei tarvitse ottaa muita huomioon.
Ja sinä otat toiset huomioon loisimalla jatkuvasti heidän luonaan tai asumalla vuokralla, jonkun toisen omistamassa asunnossa?

Millä ihmeen logiikalla oman rauhan tai vaikka talon hankkiminen on ristiriidassa muiden huomioon ottamisen kanssa?
Tokihan mä huomioin mun vuokraisäntääni maksamalla sille vuokran. Pointti olikin siinä, että tässä täytyy huomioida naapureita, koska he asuvat samassa rakennuksessa. Meidän täytyy huomioida muut ihmiset ulkoillessakin, koska emme voi myöskään juoksuttaa lapsia omalla pihalla omassa perhepiirissä.
Voiko nurinkurisempaa ajatusmaailmaa enää ollakaan.
Miksi sitten olette ostaneet omakotitalon?
Et edelleenkään ole osannut selkeästi selittää, miten kytket asumismuodon ja sosiaalisuuden toisiinsa. Taidat olla esimerkki tapauksesta "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista".
Valaise sitten sinä tyhmää.
Ahaa. Moni on jo yrittänyt ja epäonnistunut, joten epäilen, että niin kirkasta valoa ei kyllä ole keksittykään.

Näyttäisi siltä, että varsin ilmeisesti sulla on mennyt käsitteet sekaisin.

"sosiaalisuus" ja "sosialismi" ovat aivan eri asiat. Ensimmäinen on luonteenpiirre, jälkimmäinen eräs ihmisen kehittämä oppijärjestelmä. "sosiaalisuus" tarkoittaa mm. kykyä olla ja tulla toimeen muiden kanssa, eikä kuvaa millään tavalla esimerkiksi sitä, omistaako joku kotinsa vai ei. Vastakohta on "epäsosiaalinen", joku joka ei ole muiden kanssa tai halua tulla toimeen muiden kanssa. Ekä sekään kuvaa sitä, omistaako joku kotinsa vai eil

Sen sijaan sosialismin piirteitä voisi sanoa olevan sen, että siinä yksityisomistusta ei pidetä hyvänä asiana, vaan kaiken pitäisi kuulua kaikille.
Mikä ei ihmisluonnossa toimi. Mutta sosialismin kannattaja eli sosialisti voi hänkin olla hyvinkin sosiaalinen ( tai epäsosiaalinen ).

Haluat siis kuvata itseäsi pohjimmiltaan sosialistiksi, mutta sotket sen sosiaalisuuteen. Sen jälkeen menet ja yleistät väärinkäsityksesi muiden valintoihin.

Vuokra puolestaan ei ole seikka tai kohtelias tapa, jolla "otat vuokraisäntäsi huomioon". Se on vastike, jonka maksat saamastasi hyödykkeestä. Jos lakkaat ottamasta vuokraisäntäsi huomioon, huomaat pian etsiväsi uutta asuntoa, vaikka kuinka sosiaalinen olisit.

Ja kerrostaloasuminen tai omakotiasuminen eivät ole niinkään merkkejä sosiaalisuudesta tai epäsosiaalisuudesta ( kerran vielä: kyky tai kyvyttömyys olla ja tulla toimeen muiden kanssa ), vaan paremminkin yksilö- ja perhekohtaisista valinnoista, elämäntavoista ja varakkuudestakin.

Samoin "oma rauha" ei ole ainoastaan omakotitalon asujan tila. Teilläkin lienee "oma rauha" vuokra-asunnossanne, ehkä lapsilla jopa omia huoneita? Vai eikö kerrostalossanne ole asuntojen välillä seiniä lainkaan ja kaikki perheet elävät samassa tilassa?
En mä ole väittänytkään, että sosiaalisuus olisi sosialismin synonyymi. Vuokraisännän huomioiminen vuokran maksamisella oli ironiaa. Se ironia oli kohdistettu sille ihmisparalle, joka luuli, että huomioiminen koskisi vuokranantajaa. Enkä puhunut mitään sosiaalisista kyvyistä, vaan halusta/haluttomuudesta joutua elämään muut ihmiset huomioon ottaen.
 

Yhteistyössä