Eikö saa ärsyttää, jos mies nukkuu aina viikonloppuisin kauemmin?

  • Viestiketjun aloittaja väsynyt ja v***tunut
  • Ensimmäinen viesti
väsynyt ja v***tunut
Mua ärrrsyyttääääää...... :kieh:

Se ei koskaan herää aikaisin. Ei herää lasten ääniin, ei siihen jos koira pyrkii ulos ja ilmeisesti sillä ei ole mitään sisäistä herätyskelloa. Helevetti! Aina se olen minä, joka nousee ekana. Selvittelee lasten kinat, laittaa aamupalan ym. Nyt heräsi vasta puol 10. Aamupalan olin jo korjannut pois, juokoot tuon painuneen kahvin. Aamupalankin vetää etanavauhtia. Ikinä ehditä mihinkään normaalien ihmisten aikataulussa. Päätin, että tästä lähtien teen omat aikatauluni lasten kanssa, maatkoot vaikka koko päivän kun se niin hyvin onnistuu.

Ja jos se joskus viitsii nousta AJOISSA ylös, ei takuulla pidä huolta siitä, että saisin nukkua vaikka tietää, että herään ääniin tosi herkästi. Ja mies ei tajua miksi ärsyynnyn. Sen mielestä "ota päiväunet" korvaa kokoniasen yöunen. Joo, päivällähän siä rauhallisuutta onkin... Lapsetkaan mitään päikkäreitä enää nuku.
 
Meillä mies on kans tosi kovauninen. Tarkoittaa just sitä, että mä herään kaikkeen. Mutta nousee kyllä melko aikaisin silti ylös. Saattaa juoda kyllä aamukahvia parikin tuntia, jos ei ole mitään menoa. Tietää myös, etten voi nukkua jos vähänkään hälyä. Ja korvatulpat tuntuu musta niin epämiellytäville...
Mutta järkkää mulle satunnaisesti vapaita vuorokausia, pakkaa muksun ja itsensä jonnekin hevonkukkuun ja mä saan nukkua just kun nukuttaa. Mulle toistaiseksi riittää se.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;28098216:
Vittu, kai miehetkin joskus saa nukkua prkl.
Saa joo, kuten koko viime viikon. Lomalla.
Mä heräsin töihin joka ikinen aamu 6:00, joten kiva olis ollut edes vapaapäivänä nukkua.

Ei hän lasten kanssa kädetön ole, mutta laiska lähtemään esim. mihinkään kauemmas. Tässä jos pihalla pyörivät, aina on jollain jano/pissahätä/nälkä ja ramppaavat sisälle.
 
hmmmm
Meillä on niin, että mies on aamuvirkku mutta ei herää öisin tasan mihinkään ääniin (meillä kolme huonosti nukkuvaa lasta...). On sitten sovittu, että kun mä kerran kuitenkin herään, niin se ei edes yritä. Vastapainoksi mies herää aamulla lasten kanssa (meillä se tarkoittaa n. klo. 7) ja mä nukun 9-10.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Herätyyyys....;28098228:
Miksi et herätä sitä aikaisemmin?
Mä sanoin sille kahdesti tänä aamuna, että voisko kohta nousta... ei vaikutusta. Sitten kun alkoi metelitaso nousta (kiitos PS 3) niin vasta oikeasti havahtui.
 
toimii
Miksi ette sovi viikonloppuna heräämisvuoroja? Raaka peli, toiselle toinen ja toiselle toinen aamu. Nukkumisvuorossa olevalle korvatulpat. Jos tämä ei aikuiselle isäihmiselle sovi, niin ei voi kuin ihmetellä.
 
"vieras"
Meillä oli aiemmin kun lapsi vielä yöllä heräili, että toinen saa jäädä nukkuun joksikin aikaa lapsen heräämisen jälkeen lauantaina ja toinen sunnuntaina. Nyt on pitkään jo lapsi nukkunut yöt hyvin niin kumpikin herää samaan aikaan kuin lapsikin. Nämä säännöt on toimineet hyvin meillä :) Kyllä se viikonloppu äideilläkin on eikä pelkästään isillä. Ja meillä mies siis herää arkiaamuisin 5-6 aikoihin eli saa viikonloppuina nukkua ruhtinaallisesti nytkin kun herätys on lapsen tahtisesti vasta 8-9 aikaan.
 
"vieras"
Liputan heräämisvuorojen puolesta. Tosiaan raaka peli, toinen herää la ja toinen su. Meillä pääasiassa toiminut.
Paitsi viime aikoina ukko alkanut lipsua, esim. ei tahallaan noussut kumpanakaan aamuna kun oli ollut jotain erimielisyyttä jostain asiasta. Lapset kuitenkin inkuu ja kinuaa ja vaatii heräämään. Meillä jo hiukan isommat mutta kaipaavat edelleen apua aamupalaan ja toista vanhempaa muutenkin paikalle.
No, useamman viikonlopun lipsumisesta seurasi se, että olin kärttyinen kuin mikä, kun edes yhtenä päivänä viikosssa saanut nukkua pidempään. Nyt näyttää että mieskin taas muistaa syy-yhteyden ja olen saanut koisata. Hyvä uni- parempi mieli.
 
"..."
Mä en oikeasti ymmärrä näitä aikuisten ihmisten kuvioita! SANO sille miehellesi, että huomenna/ensi vkonloppuna/tms heräät sinä aamulla lasten kanssa. Mikä tässä on niin vaikeeta? Jos mies ei ole typerys, hän kyllä tajuaa itsekin että joskus toisinpäin. Eikö nämä asiat pitäisi olla molemminpuolisia?

Ja astro, ei aina tarvitse sitä vikaa naisesta hakea, osaa ne miehet itsekin "syrjäytyä".
 
Teoriassa hyvä tuo vuoro aamuin herääminen. Käytännössä taasen joidenkin kohdalla vaikeampaa, jos toinen ei vaan herää lasten heräämiseen. Silloin se herkempi uninen herää joka tapauksessa ensimmäisenä.
 
"..."
Teoriassa hyvä tuo vuoro aamuin herääminen. Käytännössä taasen joidenkin kohdalla vaikeampaa, jos toinen ei vaan herää lasten heräämiseen. Silloin se herkempi uninen herää joka tapauksessa ensimmäisenä.
On se silti eri asia, kun saa jäädä sänkyyn nukkumaan/lepäämään ja toinen lähtee hoitamaan aamutoimia lapsen kanssa ja keittää lepovuorolaiselle kahvit :) siis vaikka herkempiuninen heräisikin myös ääniin.
 
Vuorotellen. Jotkut tykkää nukkua joskus pitkään ja toiset on aamuihmisiä. Ei aina ole mitään järkeä nousta aikaisin jos ei ole pakko ja lapset eivät välttämättä vaadi sitä että kaksi aikuista on hereillä ja paikalla samaan aikaan.
 
"minä vaan"
Meillä minä herään yöllä jos lapset heräilee ja herään myös aamulla kun ensimmäinen lapsi herää. Mies valvoo iltaisin pitkään ja nukkuu pitkään joka aamu. Jos lapset ovat kipeitä, niin saatan valvoa lähes koko yön ja silti on aamulla noustava ylös. Mies elää omaa rytmiään, eikä sitä "pysty" muuttamaan. Hän kun on aina valvonut iltaisin ja nukkunut aamulla pitkään, niin hän ei vaan "pysty" rytmiään muuttamaan. Joopajoo, ei vaan edes halua yrittää.

Eikä mies ymmärrä miksi minua väsyttää. Hänen väsymyksensä on oikeutettua, kun ei kuitenkaan saa aamuisin nukkua, kun lapset metelöivät. Hän saa olla kiukkuinen ja väsynyt, koska ei saa "koskaan" nukkua rauhassa. Valvoo kuitenkin öisin omasta tahdostaan eikä tule nukkumaan. Minä taas menen nukkumaan ihan normiaikaan, heräilen ylös yöllä useaan kertaan ja aamulla ylös.

Ottaa päähän kyllä ja rankasti. Mutta minäs teet v***u!
 

Yhteistyössä