eka ultra :)

  • Viestiketjun aloittaja ronja-86
  • Ensimmäinen viesti
ronja-86
eka ultra :)

Tänään oli sitten ensimmäinen ultra aikas vekkulin näköinen touhotin sitä sisälläni kasvaa vielähän se on pieni kuin mikä... viikot muuttui kolmellä päivällä taaksepäin... menkkojen mukaan viikkoja 13+1 mutta onkin 12+5 joten ei laskettua aikaa siirtänyt kuitenkaan on se niin mukava möykky masussa.. kuullemma tosi touhukas ja niskpoimukin oli ainoastaan 1,3mm joten ei kuullemma huolen häivää NIIN ONNELLINEN TULEVA MAMMA LA LOKAKUUN 26 :)
 
ronja-86
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2005 klo 23:07 kutku kirjoitti:
=)

Tuntuu muuten hassulta lukea että oli EKA ultra, meillä kun se eka ultra on myös se viimeinen, jos ei sitten jotain ongelmia tule tai itse halua siitä maksaa...
Tampereella asustelen ja täällä sanottiin kanssa että saa tasan yhden ultran.. toi oli nyt se niskaturvotus ultra.. käske soitella viikolle 20 sitten se rakenne ultra... mulla kaveri sai kolmannenkin ultran vielä vaikka kaikki oli ihan kunnossa... :)
 
minja87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2005 klo 09:45 ronja-86 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2005 klo 23:07 kutku kirjoitti:
=)

Tuntuu muuten hassulta lukea että oli EKA ultra, meillä kun se eka ultra on myös se viimeinen, jos ei sitten jotain ongelmia tule tai itse halua siitä maksaa...
Tampereella asustelen ja täällä sanottiin kanssa että saa tasan yhden ultran.. toi oli nyt se niskaturvotus ultra.. käske soitella viikolle 20 sitten se rakenne ultra... mulla kaveri sai kolmannenkin ultran vielä vaikka kaikki oli ihan kunnossa... :)
mä asun tässä tampereen vieressä ja mulla oli 6 tai 7 ultraa eikä mitään hätää ollu. =)
 
ronja-86
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2005 klo 11:33 minja87 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2005 klo 09:45 ronja-86 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2005 klo 23:07 kutku kirjoitti:
=)

Tuntuu muuten hassulta lukea että oli EKA ultra, meillä kun se eka ultra on myös se viimeinen, jos ei sitten jotain ongelmia tule tai itse halua siitä maksaa...
Tampereella asustelen ja täällä sanottiin kanssa että saa tasan yhden ultran.. toi oli nyt se niskaturvotus ultra.. käske soitella viikolle 20 sitten se rakenne ultra... mulla kaveri sai kolmannenkin ultran vielä vaikka kaikki oli ihan kunnossa... :)
mä asun tässä tampereen vieressä ja mulla oli 6 tai 7 ultraa eikä mitään hätää ollu. =)
Luulenpa minja että sait useamman ultran koska olit alle 18v kun odotit esikoista :) itse olen tälläinen väliinputoaja, jota ei neuvolassa katsota nuoreksi eikä tietenkään normaalia vanhemmaksi äidiksi :) jotta saisin erikois-seurantaa tai useampia ultria tai muuta
 
ronja-86
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2005 klo 17:16 haisu kirjoitti:
Meillä on vain rakenneultra(niskapoimuun pääsee, jos tekee abortin vammaisuuden takia). Ja lopussa painoarvioon, jos on tarvetta.
mutta niskapoimunhan jälkeen vasta tietää onko vammaisuutta vai ei... ja sen jälkeen vaiks kaikki olis kunnossa niin pääsee kuitenkin sinne rakenne ultraan, niskapoimuhan tehdään n. vkolla 13
 
minja87
ei se siitä johtunu et olin alle 18!

vaan eka ultra oli liian aikanen ja sit pääsin parin viikon päästä uuteen.
sit oli viikoilla 23+6
sit oli kaks kertaa lääkäri kertoja tamperéella ja sit yliaikaiskontrolli myös tampereella, eikä nämä minu iästäni johdu eikä vauvallakan mitn hätää ollu missään vaIHEESSA,
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2005 klo 19:48 vieras kirjoitti:
kainuussa on kyllä kaikki alle 18-v. erikoisseurannassa ja saa tasan enemmän ultria,ku muut!!!!FACTA!!!!
No täällä ei oo noin!
Moni vanhempikin äiti saanu enemmän ultria. Enkä nyt trakota mitn 40 vaan 20-30 vuotiaita.
 
Ei sitä mitään erikoiskohtelua saa iän takia.
Mä olisin saanut vain niskapoimu-ultran + rakenneultran normaalisti, mutta sitten kävin yksityisellä alkuraskauden ultrassa (rv 6+) sekä 4D:ssä. Sen lisäksi meillä oli neuvolassa ultralaite ja aina sai ultran jos halusi... (n. joka toinen kerta se tehtiin) ja sitten sain siksi muutaman kerran, kun kävin sairaalassa liikkeiden vähenemisen vuoksi + loppuraskaudessa kävin verenpaineen nousun vuoksi. Aina ultrattiin. :)
 
rita18
kemissä oli 3ultraa,np-ultra,rakenne ultra ja sit synnytys tapa arvio ultra.. joo,tottahan se on että alle 18vuotiasta ja oliks se yli 30vuotiasta tarkkaillaan enemmän joten sen takia enemmän ultria ku muilla.
naapurin tyttö sai tytön 3kk ennen mua ja sillä oli 6ultraa ollu ihan vaan iän takia,vaikka meillä vaan 2vuotta ikäeroo..mutta mikäs siinä,vaavaan siinä näkee vaan enemmän
=)
täällä kyllä pääsee heti ultraan jos itseä epäilyttää se että onko vauvalla kaikki ok.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 08:32 rita18 kirjoitti:
kemissä oli 3ultraa,np-ultra,rakenne ultra ja sit synnytys tapa arvio ultra.. joo,tottahan se on että alle 18vuotiasta ja oliks se yli 30vuotiasta tarkkaillaan enemmän joten sen takia enemmän ultria ku muilla.
naapurin tyttö sai tytön 3kk ennen mua ja sillä oli 6ultraa ollu ihan vaan iän takia,vaikka meillä vaan 2vuotta ikäeroo..mutta mikäs siinä,vaavaan siinä näkee vaan enemmän
=)
täällä kyllä pääsee heti ultraan jos itseä epäilyttää se että onko vauvalla kaikki ok.
Mulla ei ollu kemissä asuessa ku rakenne ja synnytystapa-arvio.
 
rita18
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 11:10 haisu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 08:32 rita18 kirjoitti:
kemissä oli 3ultraa,np-ultra,rakenne ultra ja sit synnytys tapa arvio ultra.. joo,tottahan se on että alle 18vuotiasta ja oliks se yli 30vuotiasta tarkkaillaan enemmän joten sen takia enemmän ultria ku muilla.
naapurin tyttö sai tytön 3kk ennen mua ja sillä oli 6ultraa ollu ihan vaan iän takia,vaikka meillä vaan 2vuotta ikäeroo..mutta mikäs siinä,vaavaan siinä näkee vaan enemmän
=)
täällä kyllä pääsee heti ultraan jos itseä epäilyttää se että onko vauvalla kaikki ok.
Mulla ei ollu kemissä asuessa ku rakenne ja synnytystapa-arvio.
tuo np ultra oli mulla ainaki vapaa ehtoinen ja siittä piti erikseen maksaa,oli rv12+3.. rakenne oli ilmanen ja synnytystapa arvio taas makso. mut tohon np-ultraan tosiaan saa itse mennä jos haluaa.
 
Ronja-86


[/quote]

tuo np ultra oli mulla ainaki vapaa ehtoinen ja siittä piti erikseen maksaa,oli rv12+3.. rakenne oli ilmanen ja synnytystapa arvio taas makso. mut tohon np-ultraan tosiaan saa itse mennä jos haluaa.
[/quote]

Tampereellakin np-ultra on vapaaehtoinen ja täysin mahdoton... Ja kyllä tampereella on erikoisseurannassa jos on alle 18v tai yli 35v tai jotain :) itse tosiaan kävin tos np-ultrassa seuraava on sit rakenne ja jos jotain tulee niin varmasti saa lisääkin niitä ultria :)
 
kukkis80
Alle 18-vuotiaiden odottajien ultrakäynnit vaihtelevat paikkakunnasta riippuen. Aloin odottamaan 17-vuotiaana ja sen vuoksi olisin päässyt täällä etelä-pohjanmaalla kolmeen ultraan. Kahdessa ehdin käymään ennen kuin muutin Lahteen. Lahdessa sanoivat ettei heillä nuoria odottajia seurata sen tarkemmin, eikä ollut toivettakaan päästä kolmanteen ultraan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 11:38 rita18 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 11:10 haisu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 08:32 rita18 kirjoitti:
kemissä oli 3ultraa,np-ultra,rakenne ultra ja sit synnytys tapa arvio ultra.. joo,tottahan se on että alle 18vuotiasta ja oliks se yli 30vuotiasta tarkkaillaan enemmän joten sen takia enemmän ultria ku muilla.
naapurin tyttö sai tytön 3kk ennen mua ja sillä oli 6ultraa ollu ihan vaan iän takia,vaikka meillä vaan 2vuotta ikäeroo..mutta mikäs siinä,vaavaan siinä näkee vaan enemmän
=)
täällä kyllä pääsee heti ultraan jos itseä epäilyttää se että onko vauvalla kaikki ok.
Mulla ei ollu kemissä asuessa ku rakenne ja synnytystapa-arvio.
tuo np ultra oli mulla ainaki vapaa ehtoinen ja siittä piti erikseen maksaa,oli rv12+3.. rakenne oli ilmanen ja synnytystapa arvio taas makso. mut tohon np-ultraan tosiaan saa itse mennä jos haluaa.
Joo, sitä ei vaan ollu sillon 2002 vielä, seuraavana vuonna tais tulla.
 
tyttelityy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2005 klo 17:16 haisu kirjoitti:
Meillä on vain rakenneultra(niskapoimuun pääsee, jos tekee abortin vammaisuuden takia). Ja lopussa painoarvioon, jos on tarvetta.
Nyt puhut puuta heinää!!!! np ultraan pääsy EI MISSÄÄN NIMESSÄ OLE ABORTIN tekoa varten, ja kaikilla on siihen oikeus.. siitähän vasta "selviää" jos on jotain "viitteitä vammaisuuteen".. älä puhu niin kuin tietäisit kun et tunnu tietävän! Olen 4 lasta kemissä synnyttänyt ja tiedän mistä puhun.
 
rita18
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 21:15 tyttelityy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2005 klo 17:16 haisu kirjoitti:
Meillä on vain rakenneultra(niskapoimuun pääsee, jos tekee abortin vammaisuuden takia). Ja lopussa painoarvioon, jos on tarvetta.
Nyt puhut puuta heinää!!!! np ultraan pääsy EI MISSÄÄN NIMESSÄ OLE ABORTIN tekoa varten, ja kaikilla on siihen oikeus.. siitähän vasta "selviää" jos on jotain "viitteitä vammaisuuteen".. älä puhu niin kuin tietäisit kun et tunnu tietävän! Olen 4 lasta kemissä synnyttänyt ja tiedän mistä puhun.
PEESAAN.. mulla np-ultra viime kesänä ja terve poika,eikä ollu puhetta eikä epäilystä että vauva vammainen ois ollu että sen takia ultraan mentiin.. miten AP määrittelet vauvan vammaisuuden ennen ku ultra on tehty? kemissä synnytys tapa arvio tehdään kaikille ensi synnyttäjille,eikä vaan siksi että jos sattuu oleen tarvis..
 

Yhteistyössä