Ekaa kertaa ivf

Hei!

Olen uusi kirjoittelija täällä. Olen Elina ja ikää on piirua vaille 40 ja miehelläni on vuosia 42. Olemme toivoneet lasta viimeiset puolitoista vuotta ja viime elokuussa hakeuduimme julkiselle sektorille tutkimuksiin. Siellä tehtii perustutkimukset (eri verikokeet, tähystys 12/06, sperma-analyysi jne) ja sitten odoteltiin hetki - ilman toivottua tulosta. Mitään syytä ei ole lapsettomuuteen löytynyt. Asumme töiden takia eri paikkakunnilla ja näemme vain viikonloppuisin. Eli sillä on varmasti myös aika paljon tekemistä asian kanssa.
Pääsiäisen tienoilla siirryimme yksityiselle klinikalla Lpr:aan ja toiveet on tietysti korkealla.
Viikonlopulla pitäisi menkat alkaa ja toisena päivänä aloitan Suprecur-sumuttelut ja kolmantena päivänä sitten pistokset GonalF (annos 300/pv). Äsken kävin apteekissa ja kiitos hyvän palvelun - he hakevat puolestani kela-korvauksen lääkkeistä. Hirvittää ne summat - mutta kyllä tämä on sen arvoista.

Kertokaa kokemuksia ja tuntemuksia - niitä haluaisin kuulla! Jännittää ihan kamalasti se pistäminen ja samalla on intoa täynnä kuin ilmapallo. Tämä meidän ikä tässä vain mietityttää, mutta emmehän me ole ainoa nelikymppinen lapsesta haaveileva pariskunta:eek:)

Toivossa eletään!
 
hei vaan!

Täällä myös eka kertaa IVF alkamassa ja samassa aikataulussa kuin teillä eli todennäköisesti sitten ensi viikolla alkaa pistelyt. Minulla ikää 38 kuten nimimerkistä näkee ja mies yli 40. Meillä myös tehty kaikki testit ja tutkimukset ja ollaan selittämättömiä. Hoidossa olemme yksityisellä.

Minulla alkaa kp 2 Gonal F, taisi olla 187,5 iu/pvä ja sen lisäksi oli Cetrotide jonkin sortin jarruna, jos meinaa kasvaa liiaksi ne rakkulat. Plus tietty se Pregnyl -irrotuspiikki, jos päästään punktioon asti.

Minulla kylläkin lääkäri katseli munasarjoja siihen malliin, että mitään valtavaa "munasaldoa" ei ole odotettavissa, sen verran vaisut olivat, korkeintaan ehkä max. 5 munasolua. Mutta sen näkee sitten. Kaiketi kovasti jokaisella hormonien vaikutus henkilökohtaista, toisilla tehoaa nopeasti ja hyvin ja toisilla ei. Minulla ainakin sinuun verrattuna sitten pieni "lähtöannos" tuossa Gonalissa. Mutta ymmärsin, että sitäkin sitten lisätään jos tarve on. Onko sinulle sanottu, minä päivinä menet ultraan jne.? Meitä vähän jännittää, että miten kaikki menee ja kuinka työasiat järjestyy ym., kun ei ole tietoa tästä aikataulusta, että mitä monentenakin päivänä tapahtuu.. Vaan eiköhän kaikki selviä.

Hui, onhan tämä aika jännittävää, vaikka suurimmat "jännitykset" koin apteekissa, johon upposi kaikkineen yli 700 euroa.. Ja toki tämä ikä jännittää, kun se heikentää aina mahkuja, vaikka eihän sitä vielä tiedä kuinka käy. Piikkien pistäminen ei niin kovin pelota, enemmän se että tuleeko kovin kipeäksi, kärttyiseksi, itkuiseksi, mahtuuko vaatteisiin ym. ja kun sellaisessa työssä, jossa ei oikein voisi alkaa itkemäänkään kesken kaiken.. Ja me ei olla kenellekään asiasta kerrottu (eikä töissä edes voikaan), niin olisi kiva suoritua hoidosta niin ettei ainakaan ulospäin näy, että mieli kuohuu ja jännittää ja ties mitä sivuoireita.

Meillä siis takana lapsettomuutta monta, monta vuotta, yksi keskenmeno viime vuodelta. Aikaisempia hoitoja ei ole ollut, tuo alkanut raskauskin oli luomuihme ja päättyi sitten kuitenkin rv 12.

Tsemppiä vaan teille molemmille, toivottavasti tässä päästään pian tosi toimiin! Kiva vaihtaa kokemuksia, jos ensi viikolla nyt sitten homma alkaa.


:wave:
 
hei,

Itse olen juuri tullut punktiosta, josta saatiin 12 munasolua.
Olen teitä vuoden pari vanhempi eli vm-66. Tämä on siis ensimmäinen
IVF hoito meillä (toivottavasti myös viimeinen :saint: )

Mulla oli ihan saman lääkitys kuin sinulla Saaga eli mentiin lyhellä kaavalla.

Vähän kärttysyyttä sivuoireena mielestäni ilmeni ja jos mieheltä kysytään niin ei mitään uutta :LOL:. Itse pistäminen ei ollut mikään ongelma varsinkin Conalin kynällä.

Punktio asettui minulle kp 18, koska kiertoni on normaalia pidempi.

Ei muuta kuin positiivisesti tulevaisuutta kohti. ;)
 
skorppari75
Hei vaan!

Mulla toinen "piikitys" kierto alkamassa kohta. Ensimmäisellä kerralla pistin Gonal-f annoksella 75 viitenä päivänä ja sitten 150 iu neljänä päivänä. Mutta ne rahat ja lääkkeet meni aivan kankkulan kaivoon... Ei mitään kasvua! Nyt olisi tarkoitus pistää Gonalia annoksella 150 iu viitenä päivänä ja sitten uä. Jännittää ihan kauheasti taas. Nyt odottelen menkkoja alkavaksi sunnuntaina ja sit ens viikkolla piikittelemään. Harmittaa toi eka kierto. En ymmärrä miksi lääkäri aloitti noin varovaisilla annoksilla?? Raha on kuitenkin aika tiukassa ja ei ole helppoa irrottaa jostain monia satoja ? kerralla lääkkeisiin. Kun katto ei vielä täynnä. Piikitys ei ole jännittänyt, mutta jännitän kyllä jo mahdollista munasolujen poimintaa... Pelkään että se sattuu ihan kauheasti.

Mielialat ei ole kaiketi olleet tavallista sekaisemmat... :kieh: Taidan olla muutenkin välillä aikamoinen ärripurri. Ottaa tietysti tää rumba päähän ja toivoo parasta ja pelkää tietty pahinta. Ei yhtään paranna ja kohota mieltä ympärillä olevien ihmisten pyöreät mahat ja suloiset vauvat. Esikoinen oli viime viikolla kouluun tutustumassa ja minä jäin pihalle itkemään... :'( Tuntuu että pikku hiljaa se lapseni kasvaa isommaksi ja tarvitsee minua vähemmän ja samalla syli on niin TYHJÄ! On vaikea edes itselle perustella miksi haluaa toista niin kipeästi kun on jo yksi ihana lapsi.

Nyt tuli taas vuodatusta. Anteeksi siskot kalliit. On ollut aika raskaat ajat.. :wave:
 
mai
Hei!

Onpa ihanaa että täällä löytyy muitakin oman ikäisiä "kohtalontovereita"...
Minä vuosimallia -68 ja mieheni -63. Asustelemme Ruotsissa ja täällä käydään hoidoissa.
Miehelläni on lapsia entisestä liitosta ja minulla taas ei lapsia.
Vika löytyi minusta, nuoruudessa saatu ja pois hoidettu klamydia ehti tehdä hallaa, toisin sanoen toimintakyvyttömät munajohtimet. Jotka -06 keväällä leikattiin.
-06 syksyllä oli eka ivf pitkällä kaavalla joka tuottikin plussaa, mutta onni kesti viikolle 11 ja sain keskenmenon tammikuussa. Maaliskuussa tehtiin toinen ivf pitkällä kaavalla ja siinä ei päästy siirtoon asti. Oli niin huono alkio joka ei olisi tuottanut raskautta.
Ainoa hyvä puoli oli että lääkäri ei laskenut tätä hoitokertaa toiseksi yritykseksi. Joten on vielä kaksi yritystä jäljellä.
Nyt tässä odottelen menkkojen alkua...omien laskujen mukaan ens viikolla pitäisi alkaa, saattaa olla että jo aikaisemminkin koska mahanpohjaa on juilinut jo siihen malliin.
Eli nyt mennään tämä kerta lyhyellä kaavalla (pyysin itse lääkäriltä) ja piikitys pitäis aloittaa menkkojen toisena päivänä. Piikittelen Gonal-f:llä huimat 375 ja cetrotidea toisena ja ovitrelle sit irrotuspiikkinä.
On ihanaa että tällä kertaa ei tarvitse sumutella, ne aiheutti aivan valtavia mielialan vaihteluja ja kiukkuisuutta ja kuumia aaltoja.
Cetrotidella piikitys vähän jännittää koska siinä täytyy itse sekotella aineet.
Mut eiköhän sekin hyvin mene.


Ei muuta kuin onnea ja tsemppiä meille kaikille hoitoihin!
 
Huomenta Siskot!

Menkat alkoivat eilen illalla ja tämä sitten katsotaan ekaksi vuotopäiväksi. Huomenna alkaa sumuttelu ja sunnuntaina piikittely. Jänskättää - silleen positiivisella ja odottavalla tavalla.

Hyvää viikonlopun alkua!

elina
 
hei vaan Tytöt!

Kiva, että meitä "ikänaisia" alkaa muitakin löytymään. Main tilannetta olenkin joskus seurannut tuolta muista ketjuista, koska sitä tietty etsii ikätovereiden kokemuksia, useinhan vähän korkeampi ikä tuo tähän kuitenkin omat haasteensa, mutta ei tietysti välttämättä. Mutta eteenpäin mennään ja häntä pystyssä!

Kiva, että Elina pääsee tositoimiin ja itsekin toivottavasti ensi viikolla, kuukautiset pitäisi alkaa about sunnuntaina/maanantaina ja siitä kp2 sitten pistelyt. Mulla ei mitään sumutteluja ja kun muuten kysyin sitä, sanottiin, että tuolla klinikalla jossa käymme ei enää tehdä pitkällä kaavalla juuri lainkaan. On kuulemma tehokkaampaa tämä lyhyt. Aika jännää kun niin erilaista toisilla. Vaan eiköhän ne tiedä siellä mitä tekevät.

Hieman myös jännittää tuo että alkaako sittenkään mitään kasvamista tapahtumaan, kun minulla alkaa aika pienellä annoksella tuo Gonal (187,5) ja on niin vaisut munasarjat. Mutta sehän nähdään.. Toisaalta onhan sieltä todistettavasti ainakin yksi munasolu kerran muodostunut, kun kerta raskaanakin olen ollut..

Kynällä pisto aika helpon tuntuista noin etukäteen, mutta se jännittää, että kun noissa muissa kuin gonalissa pitää sekoitella aineet, (ja kun on hössö), niin tiettyy kaatuu ampullit pöydälle ym. Mutta eiköhän me siitäkin suoriuduta kunnialla.

Tsemppiä meille ja hyvää Euroviisuviikonloppua!
 
Minksu69
Heissan!

Olen siis 38v ja mieheni 42v, ekaa lasta yritellään.
Aloin käydä hoidoissta noin puolitoista vuotta sitten. Ensi clomiteltiin neljä kertaa viime syksynä ja alkuvuodesta pistelin puiregonia yhteensä neljä eri sarjaa. Huhtikuun puolenvälin paikkeilla pistettiin kapseli ihon alle, sen jälkeen olikin elämä vaihtelevaa välillä tuli itku ihan mistä vaan ja välillä taas kiukutti kaikki välillä oli hetkellesiä kuumia-aaltoja. Tänään on pistelyn viides päivä (300 iu) maanantaina tarvis taas mennä ultraan. Jos kaikki menee hyvin niin punktio on viikolla 21.
Pistely on musta iisi homma, välillä jää kyllä vähän kirvelemään ja nyt isommalla määrällä on pistokohta jonkin aikaa arka. Maha on ollut jonkin verran "turvoksissa" aikaisemmissa pistelyissä sitä ei ole ollut.
Tuntuu että tätä asiaa kelaa nyt kokoajan, onnistuuko?, kehittyykö?, sattuuko punkitio?, entäs sen jälkeen jne... Asia on lähes kokoajan mielessä. Täällä tulee käytyä lukemassa kohtalotovereiden juttuja, onneksi on onnistuneitakin hoitotuloksia.

Palaillaan!

Minksu
 
Saaga69; hyvin lääkkeiden sekoittelut sujuu hössöltäkin ;) . Itse ole varsinainen sähläri onnistu minultakin ilman katastrofia.

Minksu69: Mulla ei itse punktio ei sattunut. Jännitin sitä tosi paljon ja lääkärimme lupasi kunnon coctailin rauhoittavaa lääkettä suoneen. Illalla kun särky/rauhoittavan lääkkeen vaikutus poistui oli hieman särkyä mutta ei mitään sietämätöntä, ihan buranalla siitäkin selvittiin. Pyydät vaan lisää lääkettä punktiossa jos tuntuu vähänkään ilkeeltä. Ja mikä tärkeintä muista juoda, juoda, juoda punktion jälkeen.
 
Hei!

Lämmittää mieltä, kun lukee toisten kokemuksia ja ajatuksia näistä jutuista, ja kun on kysymys samasta iästä. Toki tämä on iso ongelma nuoremmillekin, mutta me taistellaan vielä muun lisäksi aikaa vastaan..

Eilen alkoi piikitys (toivottavasti ne ovat ruusunpiikkejä vuoden kuluttua:eek:)) ja tänään oli aamusella sitten toinen. Piikittäminen itsessään on ihan ok, mutta hermoilin sen Gonal-F -kynän kanssa - ja aivan turhaan. Eilisen päivän juimi päätä oikein urakalla, johtuneekohan Suprecur-sumutteesta? Mitään muuta muutosta en ole havainnut, mieliala on ainakin toistaiseksi pysynyt normaalina.
Perjantaille on aamuksi varattu ultra ja sitten katsotaan munarakkuloiden kehityttyminen ja päätetään, että millaisella annoksella jatketaan piikitystä. Nythän se annostus on 300iu Gonalia ja Suprecur on neljästi päivässä molempiin sieraimiin (huomenna muuttuu sumuttelu; neljästi päivässä ja nyt joka toinen kerta toiseen sieraimeen ja joka toinen kerta sitten toiseen).

Tsemppiä kaikille ja hyvää & tasaista mieltä...:eek:)
 
Heippa "Ikätytöt"!

Miten Elinalla ja Minksulla ja kumppaneilla on edennyt? Millaista "tulosta" Elina sinulla eka ultra näytti? Milloin menet seuraavaan ultraan?

Minulla oli tänään eka Gonalpistos ja oli aika jännittävää, mutta eiköhän se sinne mennyt..

Jotenkin nyt vaan niin jännittää koko homma ja mietityttää miten selviytyy töistä ja poissaoloista ym. Vaikka asiat laittaa kuinka tärkeysjärjestykseen, niin silti sitä miettii kaikenlaista.. Oletteko te muut suoriutuneet töistänne aina helposti noihin ultriin ym.?

Ja kieltämättä tuo itsensä pistäminen olikin kovempi juttu, mitä etukäteen ajattelin. Jotenkin sitä sitten arpoo, että menikö sinne nyt varmasti kaikki aine ym. tyhmää. Varmasti toka kerta on jo helpompi, luulen niin.

Eli ei siis vielä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan paitsi tietty tuolla korvien välissä..heh.

Kuulemisiin ja viikonloppuja!

 
Hei leidit B)

Taidan olla juniori tässä porukassa huiman 26:n ikävuoteni kanssa, mutta kerron nyt minäkin kokemuksistani :)

Meille tehtiin 1. IVF maaliskuussa. Hormooneina oli Synarela- nenäsuihke 2 suihkausta x2/vrk ja Puregon pistokset 275IU/vrk. Synarela meni vielä 1 suihkaus x2/vrk Puregonin rinnalla.

Synarela aiheutti päänsärkyä ja vasymystä. Puregonista munasarjat kasvoivat kohisten niin, että punktiopäivänä niiden läpimitta oli 8cm :eek: Olin edeltävän yön sairaalassa seurannassa ennen punktiota, vatsa oli niin turvonnut ja täynnä vettä, että housut eivät menneet kiinni. Osastolla menin ihan täydestä odottavasta äidistä, maha oli niin valtava :D Hyperistä ei kuitenkaan ollut kyse. 2 kystaakin saatiin hormooneilla aikaiseksi, joista toinen puhkesi :/

Tuoresiirrosta tuli nega. Nyt meille tehtiin PAS luonnolliseen kiertoon ja raskaustesti on 29.5. :heart: Katsotaan miten käy.
 
Minksu69
Heissan!

Kävin tänään ultrassa yhteensä 15 suurempaa munasolua ja kymmenkunta pienempää niitä isompia vielä kasvattelen la-su, maanantaina ultra. Ens keskiviikkona olisi sitten punktio, hui!!

Olen toimisto töissä ja mulla on liukuva työaika. Alkuun en puhunut kelleen mitää kuhan sanoin meneväni asioille. Loppusyksystä sanoin pomolle joka oli, että mene silloin kun tarvii. Nyt kun alkoi tämä ivf niin kerroin myös lähimmille työkavereille koska olen joutunut ramppaamaan useammin ja hakaliin aikoihin. Kun kerroin asiasta töissä sanoin, että en halua siitä puhua, kerroin sitten jos on jotain kerrottavaa. Ei multa ole kyllä kyseltykkää. Kellokortti on ollut välillä hyvin miinuksella mutta nyt olen mennyt aikaisemmin töihin, olen sillä saanut tasattua leimaukset suht koht +-0:n.

Maanantaina siis ultra ja irrotuspiikki :\|

Minksu
 
Hei!

Olin perjantaina ekaa kertaa ultrassa. Jäi vähän epätodellinen olo kaikenkaikkiaan siitä käynnistä. Munarakkulat olivat kehittyneet aika eri tahtia, yksi oli läpimitaltaan jo silloin (kuuden pistelypäivän jälkeen) 10 ja muut olivat sitten pienempiä. Niitä oli mulla kaikenkaikkiaan 9kpl. Lekuri sanoi, että sen suurimman mukaan ei voida nyt elellä, eli katsellaan nyt, että miten ne muut kehittyvät. Punkteeraus suoritetaan jos rakkuloita on vähintään kolme. Sit jos ei niin paljoa löydy (hyvännäköisiä), niin sitten on inseminaatio. Jotenkin nyt olen asennoitunut niin siihen punkteeraukseen ja tähän ivf-touhuun, että varmaan siksi tuli tuosta mahdollisesta inssistä sellainen "aijaa" -olotila.

Mulla on huomenna aamusta taas ultra. Siinä sitten selviää, että miten ne rakkulat ovat perjantaista kehittyneet. Gonal-annosta nostettiin ja se on mulla nyt 375 kerran päivässä.
Punkteeraus on ilmeisesti joko perjantaina tai sitten maanantaina - selviää varmaankin huomenna. Jos nyt koko punkteerausta on sitten ollenkaan. Hitsi, kyllä mua ihan oikeesti harmittaa tosi paljon, jos nuo rakkulat eivät ole kehittyneet toivottuun tahtiin. Ei näitä yrityksiä yksityisellä olisi varaa kovin montaa tehdä. Nyt vielä saamme suoraan sen Kela-korvauksen, mutta kuukauden kuluttua on jo toisin. Aika tuntuu kuluvan kuin siivillä!

Minksu, olen hengessä mukana sun punktiossa. Hienoa, että sulla on tuollainen määrä. Toivotaan, että ekalla kerralla tärppää!!

Muutama mun työkaveri tietää asiasta ja saamme sumplittua töitä. Esimieheni tietää, että mulla on gynen puolen juttuja, joiden takia joudun olemaan toisinaan poissa muutamia tunteja, mutta olen sanonut, että nämä on mun yliötöistä pois. Pomoni on tosi reilu ja mukava, mutta tämä eturistiriita tässä asiassa - siksi olen jättänyt kertomatta, ja olen sen kokenut toisinaan hankalaksi.

Mulla ei ole yhä edelleenkään mitään tuntemuksia, miesystävä ei ainakaan ole kiukusta valittanut =) Vatsassa on mustelmia piikittelystä, mutta mitään muuta en ole huomannut.

Onko kenelläkään kokemust irrotuspiikistä? Mulla on jääkaapissa odottamassa Pregyl-nimistä ainetta. Miten te olette sekoittaneet ne putellit, ja oletteko saaneet apteekista pyytämällä piikitysvälineet - vai miten?

Kuulemisiin!

Elina
 
satunnainen kulkija
Tervehdys Elina!

Itse olen tuolta inssipinosta, mutta ajattelin vastata sinulle kun minulla on käytössä pregnyl.

Elikkäs niin minulle on neuvottu (ja neuvoja olen noudattanut =) ) että ensin "imaistaan" isommalla piikillä(olen siis saanut aina kaksi erikokoista piikkiä) neste ampulli tyhjäksi "truuttaan" ja "truutta" tyhjennetään siihen jauhe ampulliin, sitten vain piikin kärjellä sekoitellaan ja imaistaan seos takaisin "truuttaan", vaihdetaan pienenpi piikki ja sit pistetään =)

Pistostarvikkeet olen saanut klinikalta, mutta uskoisin että niitä saa myös apteekista!

Toivottavasti sait edes jotain selkoa mun sekavasta selityksestäni =)

Onnea isosti myös teille kaikille tähän pinoon, plussatuulia ja vauvaliimaa :hug:
 
Elina: Mulla oli myös irroituspiikkinä Pregnyl. Ruiskun ja neulan avulla imaistiin toisen ampullin aineet toiseen purkkiin ja anettiin seoksen liueta keskenään hetki. Sitten seos imetiin taas ruiskuun vaihdetiin neula ja pistos mahaan. Kuulostaa sekavalta mutta kyllä siitä selviää.

Tsemppiä teille kaikille punktioon meniöille. Itsehän olin siellä lähes 2 viikkoa sitten ekaa kertaa. Jännitin ihan hirveesti, mutta antoivat hyvät lääkkeet, ei sattunut oikeestaan ollenkaan. Mun on menkkakivutkin on parhaimpina aikoina pahemmat kuin punktio :LOL:. Itse operaation jälkeen seuraavana päivänä oli vähän kivistystä vatsan seudulla mutta lepo ja burana auttoi vaivaan. Muistakaa juoda paljon vettä punktion jälkeen. Tokana päivänä punktiosta (eli siirtopäivänä) olo oli jo ihan normaali. Tsemppiä ja paljon munasoluja!!

t. Mari pp10 menossa
 
Minksu69
Kävin tänään ultrassa, oli hyvin kasvaneet eli ke aamuna on punktio.

Jännitin irrotuspiikin pistämistä mutta mulle sanottiinkin, että illalla synnytys päivystykseen jossa piikki laitetaan. On kuulemma niin tarkka homma ja oikeaan aikaan tehtävä, että ei riskeerata!!

Että tälläistä tänne.

B)
 
Hei! Mullakin eka ivf ja suprecuria oon sumutellut 1.5 asti ja 17.5 asti myös pistelly puregonia 150 ky/päivä. Maha tosi turvoksissa ja kipeä, pe ultra ja jos kaikki menee hyvin ens viikon ti punktio.
Jännittää tosi paljon että mitenhän tässä käy...
 
Ihmettelijä
Hei Mari
miten ihmeessä sä oot ottanut Buranaa punktion jälkeen? Naikkarilla sanottiin ettei sitä saa ottaa, vaan Panadolia tai Panacodia, jos jotain tarvitsee. Muistaakseni lapuissakin luki niin..
 
Ihmettelijä: Ihanko totta? No opas kummallista. Me ollaan yksityisellä hoidossa ja antoivat sieltä ohjeeksi että jos on kipuja niin buranaa. Toivottavasti meidän hoito ei nyt tähän kaatunut :/ . Ei onneksi tullut syötyä kuin tabletti tai kaksi jos oikein muistan.
 
Hei!

Tulin juuri ultrasta ja hyvältä näytti! Kyllä helpotti olo viime perjantaihin verrattuna. Siellä näyttää olevan viisi rakkulaa, joista neljä on aika tasakokoista. Nyt varmistui, että punktio tehdään.
Perjantaina on seuraava ultra ja silloin tarkentuu tuo aikataulu. Tällä hetkellä punkitio näyttäisi olevan joko tiistaina tai keskiviikkona.
Jatkan Suprecur-sumuttelua neljästi päivässä (2+2) ja Gonalia pistän 375 päivittäin.

Kiitos irroituspiikkivinkeistä! Niistä on iso apu jo tässä vaiheessa, kun tulee mietittyä välillä vähän liikoja asioita eteenpäin.

Elina
 
Ihmettelijä
Mari: Totta puhuin. Aika jännä on, että Burana 400 mg ei ole asiasta mainintaa, mutta tuplasti vahvemmassa on. Siellä sanotaan näin: Ibuprofeenin käyttö voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista jne. Toivottavasti tuolla pienellä määrällä ei ole merkitystä. Voithan kysyä myös klinikalta, mikseivät sanoneet tuosta. Ja ainakin vastaisuuden varalle, vaikka tietenkin toivon että sinulle menisi nyt asiat putkeen!
Mulla pas luonnolliseen kiertoon nyt pp 6.
 
Hei! Ibuprofeiini heikentää raskaaksi tuloa sen vuoksi että se vaikuttaa ovulaatioon ja jollakin voi jäädä koko ovulaatio tulematta jos on ottanut ibuprofeiinia esim menkkakipuihin. Joten Mari voit varmasti ottaa ihan iisisti. :)
 

Yhteistyössä