Ekaluokkalaisten vanhempia muita, jotka eivät aina jaksaisi lapsen kavereita kylässä

  • Viestiketjun aloittaja TiiaMaria
  • Ensimmäinen viesti
TiiaMaria
Onko kenelläkään muulla poikalasten vanhemmilla vaikeuksia jaksaa lapsikavereita kotonaan? Entä montako kaveria kerrallaan saa tulla? Meille tulisi aina noin 2-3 kaveria kerralla.

Minä en millään pitkän työpäivän ja eläintenhoidon jälkeen jaksaisi lasten meteliä kotona.
Valvoin viime yön yhden sairaan koiramme kanssa. Ajattelin juuri, että syön ja menen päiväunille, kun lapsen kaveri tuli kysymään voiko tulla meille. Onko tässä kohtaa väärin sanoa, että ei voi tulla?
 
ämmä
Meillä on ainakin niin, että sisällä vaan yksi kaveri kerrallaan ja perjantaisin ei saa tulla kavereita. Kyllä vanhemmilla täytyy olla oikeus lepoon kotonaan, jos ovat sitä vailla.
 
mamma
täällä sama homma paitsi tyttö on. 2v vanhempi tyttö täällä meillä, ja sitä ennen oli meidän tyttömme ollut niillä melkein KOKOPV.. ei ollut saanut edes välipalaa siellä, ja tulivat tänne nälkäisinä. en ala ruokkimaan AINA muita naapurin lapsia. joka pv täällä ainakin 1 lapsemme lisäksi. ja saa ruokkia ja innokkaita on syömään. kun lapsemme käy niillä niin ei saa mitään.
huoh !
 
ämmä
Alkuperäinen kirjoittaja sirpaleina:
Voin samaistua tilanteeseen, mutta meillä on vaan kyseessä 3-kymppiset sinkkumiehet, jotka eivät osaa samaistua NYT perheelliseen ystäväänsä :ashamed:
Samat säännöt heillekin!! Kyllä sinulla on oikeus lepoon kotonasi.
 
gemma
Sano että voi leikkii ulkona. Aseta raja kuinka monta kaverii voi kerralla tulla sisälle. Aseta kellon ajat jolloin teille saa tulla ja kerro ne omalle lapselle. Esim. ei aamulla ennen kymmentä (viikonloput ja loma-ajat) ja illalla poistutaan viimeistään klo 8. Aseta yksi päivä, jolloin kavereita ei vastaanoteta sisälle.
 
Mama
Meille taas saa aina tulla.. mutta pitää olla rauhallisesti ja osata käyttäytyä.
Meilllä saattaa olla 4kin poikaa omien 3 lapsen lisäksi.
No problem! Jos joku villiintyy niin komennan ensin ja jos ei tehoa sanon nätisti, että nyt on vieraiden aika lähteä kotiin.
Eri asia on pienempien lasten yksin vierailevat kaverit joita joutuu oikeasti vahtimaan.. heidän vierailuilleen sanon joskus ei kiitos!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja sirpaleina:
Voin samaistua tilanteeseen, mutta meillä on vaan kyseessä 3-kymppiset sinkkumiehet, jotka eivät osaa samaistua NYT perheelliseen ystäväänsä :ashamed:
Samat säännöt heillekin!! Kyllä sinulla on oikeus lepoon kotonasi.
Niin on... Ärsyttää, kun täällä melkein aina joku ylimääränen luuraa nurkissa. Tuntuu, että saa olla kokoajan varuillaan ja ei voi ottaa rennosti. Vaikka esimerkiksi saunan jälkeen olla pelkkä pyyhe päällä sohvalla, mutta ei, heti pitää vetästä jotkut farkut jalkaan jne.. HUUOH..
 
Alkuperäinen kirjoittaja sirpaleina:
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja sirpaleina:
Voin samaistua tilanteeseen, mutta meillä on vaan kyseessä 3-kymppiset sinkkumiehet, jotka eivät osaa samaistua NYT perheelliseen ystäväänsä :ashamed:
Samat säännöt heillekin!! Kyllä sinulla on oikeus lepoon kotonasi.
Niin on... Ärsyttää, kun täällä melkein aina joku ylimääränen luuraa nurkissa. Tuntuu, että saa olla kokoajan varuillaan ja ei voi ottaa rennosti. Vaikka esimerkiksi saunan jälkeen olla pelkkä pyyhe päällä sohvalla, mutta ei, heti pitää vetästä jotkut farkut jalkaan jne.. HUUOH..
Pojat ei kasva yleensä ikinä aikuiseksi.
 
ktse tulevaisuuteen, elämä ei ole tässä hetkessä
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaMaria:
Onko kenelläkään muulla poikalasten vanhemmilla vaikeuksia jaksaa lapsikavereita kotonaan? Entä montako kaveria kerrallaan saa tulla? Meille tulisi aina noin 2-3 kaveria kerralla.

Minä en millään pitkän työpäivän ja eläintenhoidon jälkeen jaksaisi lasten meteliä kotona.
Valvoin viime yön yhden sairaan koiramme kanssa. Ajattelin juuri, että syön ja menen päiväunille, kun lapsen kaveri tuli kysymään voiko tulla meille. Onko tässä kohtaa väärin sanoa, että ei voi tulla?
Kannattaa jo opetella, aivan murrosikää ajatellen. Kiva kun murkkuna tuo kavereitaan eikä tartte miettiä missä luuhaa.
Tuoilla mielin lapsestasi kasvaa se jonka luo ei koskaan isompana pääse kun nyt jo ahdistaa.
 
katse tulevaisuuteen, elämä ei ole tässä hetkessä
Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
Meillä on ainakin niin, että sisällä vaan yksi kaveri kerrallaan ja perjantaisin ei saa tulla kavereita. Kyllä vanhemmilla täytyy olla oikeus lepoon kotonaan, jos ovat sitä vailla.

Siis perjantaina/lauantainahan niitä kavereita just on kun vapaata. Kuka nyt viikolla niin kovin, ainakaan yökylään. Meillä usein juuri viikonlopulla/lomilla yökyläläisiä, ei viikolla yökyläillä.
 
mam
Pitkän nikin kanssa samaa mieltä :D lasten kaverit on tosi hyvä tuntea, siitä kiittää murkkuiässä sitten. Ja kun on meillä aina paikka minne lapset on tervetulleita niin tietää missä ne on ja minkälaisten lasten kanssa ne pyörii ja siinä oppii tuntemaan myös kavereiden vanhempia siis sellaisia jotka välittää lapsestaan ja kyselee perään tai varmistaa missä ne aikaa viettää.

Juu kartanolle ne on helppo nakata ja työntää elämästään pois het kun kävellä osaa, mutta sitte kun ne tulee murkkuikään niin mun työpaikalla niitä sitte yritetään auttaa päihteistä ja epäsosiaalisesta elämästä pois :/
 
vieras
No ei kai se nyt estä lapsen kavereihin tutustumista, ettei ihan 24/7 ole avoimet ovet vaikka hammasta purren, vaan tietyt päivät jolloin kaverit ovat tervetulleita ja tietyt päivät taas, jolloin ollaan ihan vaan omalla porukalla? En jaksaisi jos meillä ramppaisi porukkaa joka päivä, oli he ketä tahansa, vaikka omia kavereitani. Kai sitä ihmisellä on joskus oikeus olla kotonaan ihan kotonaan ilman mitään vieraskoreutta tai ylimääräistä hälinää.
 
vierailija
Itse koen tämän asian hirmu vaikeaksi ja luulin et oon ainoo tyly äiti joka ei vieraita lapsia jaksa! Meillä naapurin lapset on koko ajan keskenään pihalla, kun työpäivän jälkeen mennään 6 v pojan kanssa yhdessä takapihallemme on naapurin lapset heti siinä meidän pihalla. Olis vaan niin mukava raskaan päivän jälkeen touhuta kaikessa rauhassa kaksin oman rauhallisen pojan kanssa sen sijaan et vahtii naapureiden villien lasten tekemisiä ja kuuntelee melua. Lapsi ei ikinä kysy pääsiskö naapurin lasten kanssa leikkimään vaan viihtyisi vielä äitinkin seurassa. En tiedä miten saatais omaa rauhaa, sisälle en oo ikinä naapurin lapsia ottanut ja pois olen käskenyt jos meno liian villiksi yltyy, mutta aina tullaan uudestaan meidän tontille enkä haluaisi olla naapuruston natsimutsikaan :(.
 
vierailija
Joo ei niitä aina jaksaisi, mut meille saa aina tulla. Ja paljon lapsia meillä aina on ollutkin. Itse olen ottanut rennosti, koska muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Tämä on lasten koti ja lasten lapsuus, ja kun lapsen hankin niin sitouduin siihen että lapsen mukana omaan elämääni tulee paljon ihmisiä ilman että minä voin heitä enää valikoida.

Meillä minä nukun jos nukuttaa, olen tottunut nukkumaan melussa. Usein nukun päivän jälkeen päikkärit. Haahuilen myös oloasussa ihan rennosti ja elän muutenkin normaalia elämää. Tuskin nuo montaa vuotta jaksaa tuossa ällistellä, eiköhän ne jossain vaiheessa totu siihen että meillä nyt eletään näin. Alussa otti suunnattomasti pattiin että varsinkin tytöt on jotenkin tosi kovia arvostelemaan (meillä on paljon siistimpää kuin teillä, meidän äitillä ei koskaan olisi villakoiria sohvan alla jne.) . Mut tottahan se varmaan on, että niillä siellä kotona on tosi siistiä, kun ei siellä vietä näemmä aikaa ei omat eikä vieraat lapset kun ne on aina meillä. Tuskin se äiti yksinään siellä mitään sotkua saa aikaan. :sneaky:
 
vierailija
Täällä yksi, joskus naapurin mukuloita on ovella kysymässä voiko ne tulla meille. Olen sanonut että voittehan leikkiä ulkonakin. Ja kysynyt onko meiltä kukaan menossa pihalle. Nämä siis neljävuotiaita, en tosiaan jaksa kaitsea muitten lapsia kun omissakin on tarpeeksi. Sitten ekaluokkalaisella tytöllä on koulukaveri myös naapurissa ja jatkuvasti meille tulossa, sit kun sen päästää meille, se saattaa olla meillä neljäkin tuntia... Ei mitään kiirettä. Kerran änkesi yöksi vaikka kielsin. Tuo oma tyttö oli kai sanonut että saa tulla.. Herää aamulla tosi aikaisin vaikka meillä muut vielä nukkuisi. Ei ole toista kertaa ollut vaikka olisi kyllä halunnu yhtäkyytiä yöksi. Asuu siis samassa talossa eikä meidän tyttöä ole ikinä otettu niille yökylään. Itse tykkään olla kotona rauhassa ja omalla porukalla.
 
vierailija
Ei kai niitä aina jaksaisi mut toisaalta tämä on lasten koti ja hyvä että meillä viihdytään kunhan ei älyttömiä juttuja tehdä. Meillä on usein porukkaa, ihan sama, mä teen omia juttuja, en todellakaan vahdi muiden lapsia tai stressaa niistä juurikaan(enää).Ruokaa saavat jos omatkin ottaa ja välipalaa tottakai koulun jälkeen jos vaan tajuavat omat muksut tarjota. Naapurin lapset kulkee vielä enemmän,tullaan ja mennään ees ja taas meiltä niille ja toisinpäin, ne jo kuuluu ihan kalustoon.
 

Yhteistyössä