Ekat raskaus oireet??

onkovaikeeta
onko kellään ollut muuten raskausoireena se että tekee seksiä IHAN ÄLYTTÖMÄSTI mieli... alkaa olla tosi häiritsevää... :ashamed: ehkä mä vien tän mun hormoonihirviökropan tonne sohvalle ja otan iltapäikkärit...
 
mielialat vaihtelee tosi paljon, mahassa vielläkin pistelyä/kipuja, menkat ei viellä lähelläkään.. Olen ollut tekemässä klapeja ja ei tainnut olla hyvä idea.. Pyörryttävää oloa on jatkunut, jalka puutuu todella helposti vieläkin ja muut oireet... nooh täytyy vain jaksaa odottaa ja katsoa mitä tapahtuu kunnes teen testin :) ;) kuulostaa kyllä aika hyvältä toisealta jopa toivoisin että olisin raskaana :heart:
 
Mä tulin heti raskaaksi ku luovutin ja päätin rilluttaa kesän, rupesin miettiin jaksanko koko parisuhdetta..otin sormuksen pois ja sitte olinkin raskaana ja kiltisti sormus takas..aika paljon vaati toimenpiteitä :)...raskaus olikin sitten shokki että miksi nyt..en tahdo vaikka hetki sitten oli väkisin yritetty.. nyt jo alan odottaa ultraa viikon päästä ja sitte näkee onko mitään eloo..
 
Ekat raskausoireet: oletetusta oviksesta pari päivää ja maha illan sekasin, oviksesta n.5 päivää tuli flunssa (vastustuskyky siis laskee) 9päivää oviksesta imesty peräpukama ja puhkesi, ja sitten aloin jo vahvasti epäileen raskautta. Olo oli rauhallinen, ei tullut pms oireita ja päivä ennen plussaa tolkuton väsy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja onkovaikeeta:
onko kellään ollut muuten raskausoireena se että tekee seksiä IHAN ÄLYTTÖMÄSTI mieli... alkaa olla tosi häiritsevää... :ashamed: ehkä mä vien tän mun hormoonihirviökropan tonne sohvalle ja otan iltapäikkärit...
joo en tiedä raskausoireesta mut ite oon huomannu saman :D yleensä huomaan ovilaation tästä ilmiöstä mutta nyt tuntuu että ovulaatio olis kestäny jo mahottoman pitkään :D

rinnat on tuaas kipiät. tai siis vieläkin. nyt ei enää nännien vaan koko rintojen alueelta. hmmph. ja vähän näyttäis pieniltä uusilta raskausarpien tapaisilta tuossa myös, oliskoha nää menny vähän kasvamaankin :D

kamala turvotus niissä ainakin, kuulemma tuntuu "kiinteemmiltä" :whistle:

kamalaa tissihömppää koko pätkä, sori :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja onkovaikeeta:


Menkkamaisia kipuja tänään... :O Toivottavasti ei täti tule!!! Lämmöt edelleen koholla... tekis mieli jo testaa....................................
tee testiä ja tule kertomaan, toivotaan parasta =) :heart:

eilen oli sellanen olo, että tänään ne menkat pärähtää.. tunsin jo että nyt taisivat alkaa, kun jotain "lirahti" housuun.. no sitten kiireellä katsomaan, niin valkovuotoa! tätä on siitä asti tullut päivän mittaan runsaasti!

käykö tällaista ennen menkkoja, kun en oo asiaan aikasemmin perehtyny :/
 
Mietin vaan kun tuntuu kaikilla olevan oireena tuo valkkarin lisääntyminen niin eikö kellään oo loppunu? Kun mulla tulee AINA valkkaria riippumatta kp:stä ja kostun ihan liikaa varmaan tästä syystä, nyt ei valkkaria ja sainpa kokee mitä on kun ei kostu. Dpo 13. Niin ja rinnat tosi super kovat, mutta ei kipeet kyllä mistään kohtaa eikä arat. Eli oireet on ihan päinvastoin kun raskautuneilla tai ylipäätään mulla yleensäkkään ja yritystäkin ihan liian kauan takana ja silti uskallan toivoo vielä, oon minä hullu.
 
NoBlood, mullakin on tosi paljon ollu tollassii raskaus oireita mutta nyt mullakin on ollu sellasta ettei oo tullu valkovuotoo lainkaan! Mut itehän en tietenkään oo raskaana.. :ashamed:

Itse tein tänään aamulla cb:n testin mutta enhän mää nyt tietenkään raskaana oo, enhän mää sitä lainkaan toivoiskaan!! :headwall: Ainoo mun toive on että se tämänpäiväinen testi ei vaan näyttäny et oon ettei mun hormoonitaso oo niin korkeella.. Koska mun oireita on kaiken kaikkiaan nämä:

- Päänsärkyä esiintyy useemmi ku yleensä
-Pissattaa ehkä enemmän (tai sitten oon vaan kiinnittänyt siihen enemmän huomiota kuin ennen)
- En ole varma mutta tuntuu että nännin nypykät oli tummentunu
- Huimaa välillä
- Mahallani ollessa tulee painon tunnetta, myöskin välillä selälläni maatessa
- Alamahaan sattuu tuon tuosta mutta vain hetken, eikä se ole pistävän kamala kipu
- Alaselkää särkee joskus.

Siinä kaikki tällä kertaa.. :D Tädin pitäis tulla tän viikon ke-su, jos ei tule niin ajattelin ens viikon maanantaina testailla uudemman kerran.
 
Oireita oli tällä kertaa seuraavasti:

- nippailua alavatsalla
- painontunnetta kohdun seudulla
- tihentynyt pissaamisen tarve (yölläkin pitää käydä vähintään kerran ja tänään laskin, että kävin 2 tunnin sisällä 4 kertaa)
- palelu
- väsymys
- hillitön nälkä
- herkkä mielentila = itkettää helposti
- pidemmälle mennessä huimausta ja huonoa oloa

Aiemmissa raskauksissa selvä oire on ollut rintojen kosketusarkuus, mutta tällä kertaa sitä ei ole. Se hieman huolestuttaa, mutta mennään päivä kerrallaan.

Barbamama rv 5+0
 
En tiedä onko tämä ihan oikea ketju, mutta pakko avautua kun mieltä niin askarruttaa :|

Minulla on sellainen tilanne, että sain alkuraskauden keskenmenon viikolla 5. Vauva oli täysi yllätys, mutat alku"shokista" toivuttuamme, oli se enemmän kuin tervetullut. Putosimme korkealta ja kovaa, kun vuoto alkoi. Tämä olisi ollut esikoisemme.

Km jälkeen puntaroimme vauva asiaa pitkään ja paljon. Tuo meitä yhdistävä kokemus sai molemmat tuntemaan, että tosissaan haluamme pian lapsen. Elmäntilanne on kuitenkin sellainen, että päätimme sitten muutaman kuukauden odottaa. Vaikka kaikki olisi kyllä järjestynyt yllärivauvankin kanssa. Nyt kuitenkin ajattelimme, että kun kerran voidaan hieman ajankohtaan vaikuttaa, niin odotellaan hetki.

Kuitenkin noin alle viikko vuodon loppumisesta, peiton alla touhuttiin ilman ehkäisyä. Ajattelimme jotenkin molemmat, että eikai näin äkkiä voi vielä olla uusi hedelmällisyys aika käsillä. Sama toistui seuraavana päivänä, mutta sittten ilmeisesti iski molemmille alitajuntaa, että mitäs nyt tuli tehtyä. Yhteispäätöksellä kuitenkin hain jälkiehkäisyn.

Otin jälkiehkäisyn noin 50h ensimmäisestä suojaamattomasta yhdynnästä. Noin viikko siitä alkoi tiputteluvuoto. Sitä kesti noin viikon putkeen. Välillä hieman kirkkaamman punaista, välillä rusehtavaa. Sen verran , että ei kuitenkaan siteeseen asti ole tullut. Minulla on myös ollut välillä pahoinvointia ja huomausta. Tiedän kyllä että kaikki voivat liittyä juuri tuohon jälkiehkäisyyn. Kuitenkin ongelma on nyt tässä:

Aloitin e-pilleireiden syönnin noin viikko jälkiehkäisyn ottamisen jälkeen. Nyt en siis osaa odottaa normaaleja kuukautisia, jotka pitäisivät alkaa tämän viikon lopulla (jos en söisi pillereitä). "raskausoireita" on, mutta tiedän että jälkiehkäisy aiheuttaa samanlaisia oireita joskus.

Kun tiputteluvuoto loppui, alkoi tuntemus että menkat pitäisi alkaa minä hetkenä hyvänsä. Mahassa kiertää, nippailee, alaselkää jomottaa. Ravaan vessassa koko ajan katsomassa joko vuoto alkoi. Mitään ei tule, ainoastaan hieman rusehtavaa, tai punertavaa joskus pyyhkiessä, hyvin vähän. Joskus silloin kun käy "kakkosella" ja joutuu hieman punnata (sori :snotty: ;) )

Ja nyt kun syön pillereitäkin, niin pitäisikö sieltä mitään kuukautisia edes tulla??

Voiko mitenkään olla mahdollista, että olisin jo ovuloinut niin nopeasti uudelleen km jälkeen, ja kun harrastimme suojaamatonta yhdyntää, olisim voinut tulla raskaaksi (jälkiehkäisystä huolimatta)?

En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Koska voisi edes testata jos meinaisi?

Tällä hetkellä oireina

- Kauhea väsymys
- menkkamainen mahakipu
- ilmavaivat
- turvotus
- rinnat hieman arat (nännit olivat kosketusarat silloin kun tiputtelu jälkiehkäisystä alkoi, nyt ei enää läheskään niin paljon)
- alaselkä kipeä

Siinä nyt ainakin jotain. Olenko ihan tyhmä, ja sekoitan nyt jälkiehkäisyn jälkioireet mahdollisiin raskausoireisiin? Ja voiko edes oll amitenkään mahdollista että olisin niin nopeasi uudelleen raskaana?

Anteeksi sekava viestini. Helpotti paljon kirjoittaa asiat kuitenkin ylös =)

 
ja pahoittelut vielä kirjoitusvirheistä. Tuli kirjoitettua kiireellä. Kuulostan ihan siltä kun en tietäisi mistään mitään :D on vaan jotenkin niin hölmö olo. Olen pillereitä syönyt ennenkin, ja tiedän että tiputella voi, ja se vuoto tulee sitten pilleritauolla. Nyt vaan on koko ajan sellainen olo että menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä. Mutta eihän se ole mahdollista?

Ja sitä piti vielä kysyä, jos joku tietää, kauanko jälkiehkäisyn poreet vaikuttavat "elimistössä" ja kropassa? Vai onko tämä ihmiskohtaista? Nyt on mennyt jo 17 päivää kun jälkiehkäisyn otin ja kummastuttaa vaan kun vieläkin on pahaa oloa ja muuta..

Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla!
 
marbela tilanteesi on tosiaan aika monimutkainen... :D noista keskenmenoista en tiedä, mutta mitä olen lukenut, niin sen jälkeen voisi raskautua erittäin nopeastikkin.

joskus vuosia sitten kun jouduin pariin otteeseen jälkiehkäisyt käymään, pahaa oloa kesti n.2 pvää. vuoto tuli kahden viikon kuluttua aivan normaalisti.

noista e-pillereistä. niillä et saanut tähän kiertoon "täyttä tehoa" päälle, kun alotit kesken kierron. voi toki olla niin, että oikeat kuukautisesi olisivat alkamassa, ja ne koittavat kovasti puskea pillereiden "läpi". itsellä ainakin ollut samanlainen ilmiö :D

se voisi jollain tavalla selittää nuo jatkuvat pienet tuhruvuodot ja menkka kipuilut.

ja kun miettii jälkiehkäisyn + e-pillereiden yhteistä estrogeeni määrää niin onhan se aika huima, en yhtään ihmettele pahaa oloa :) kun eihän jälkiehkäisyä saa ottaa kuin kerran/2kk tjsp. juurikin sen suuren estrogeeni määrän takia :)

sekavaa tämäkin teksti :D
 
sameoldsong Kiitos vastauksestasi! Eikä ollut todellakaan sekavaa tekstiä ;)

Kyllä se varmaan juuri noin on. Tuskin tässä raskaana ollaan. Vaikka ei haittaisi kyllä yhtään jos olisinkin :ashamed: mutta mutta, minä seurailen oireitani (tällä hetkellä ainakin turvotus ja ilmavaivat jatkuu, vaikeaa olla töissä :D ) ja jos nyt vielä ensi viikollakin tuntuu samalta, niin jospa sitä sitten testin kävisi ostamassa. Pääsee sitten miettimästä :)

Nyt ei enää vuoda yhtään, mutta öklö olo on. Olen vissiin tulossa kipeäksikin. plaah.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marbela:
sameoldsong Kiitos vastauksestasi! Eikä ollut todellakaan sekavaa tekstiä ;)

Kyllä se varmaan juuri noin on. Tuskin tässä raskaana ollaan. Vaikka ei haittaisi kyllä yhtään jos olisinkin :ashamed: mutta mutta, minä seurailen oireitani (tällä hetkellä ainakin turvotus ja ilmavaivat jatkuu, vaikeaa olla töissä :D ) ja jos nyt vielä ensi viikollakin tuntuu samalta, niin jospa sitä sitten testin kävisi ostamassa. Pääsee sitten miettimästä :)

Nyt ei enää vuoda yhtään, mutta öklö olo on. Olen vissiin tulossa kipeäksikin. plaah.

no mutta toivotaan että kaiken tuon keskellä olis myös pikkunen masussa :D :heart: tulehan sitten kertomaan tilanteesta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sameoldsong:
Alkuperäinen kirjoittaja Marbela:
sameoldsong Kiitos vastauksestasi! Eikä ollut todellakaan sekavaa tekstiä ;)

Kyllä se varmaan juuri noin on. Tuskin tässä raskaana ollaan. Vaikka ei haittaisi kyllä yhtään jos olisinkin :ashamed: mutta mutta, minä seurailen oireitani (tällä hetkellä ainakin turvotus ja ilmavaivat jatkuu, vaikeaa olla töissä :D ) ja jos nyt vielä ensi viikollakin tuntuu samalta, niin jospa sitä sitten testin kävisi ostamassa. Pääsee sitten miettimästä :)

Nyt ei enää vuoda yhtään, mutta öklö olo on. Olen vissiin tulossa kipeäksikin. plaah.

no mutta toivotaan että kaiken tuon keskellä olis myös pikkunen masussa :D :heart: tulehan sitten kertomaan tilanteesta :)


No toivotaan parasta, mutta otan ihan iisisti tämän asian kanssa kuitenki, ettei sitten putoa kovin korkealta :)

Tänään ei oikeastaan ole edes rinnat arat, ja oireet tuntuvat vähenevänn muutenkin. AInoastaan mahassa on edelleen menkkamainen olo, ja ilmavaivat jatkuvat :whistle:

Mutta kerron kyllä sitten kuinka kävi :hug:

Plussaonnea muille! :)
 
NoBlood, toivotaan että seuraavassa kierrossa sitten tärppäisi, jos nyt jäi välistä :)


eilisen päivän aikana rinnat kasvo niin että tuskin mahtuvat vanhoihin liiveihin :eek: tuota oiretta on vaikea pelkästään kuvitella :D
voihan se olla vaan turvotusta..

aamulla kun heräsin niin on hirveästi koskenut noihin miten se sanotaan... alapään lihaksiin, siis tuntuu ihan lihassäryltä. onkohan nyt kovin normaalia tuokaan. voiko olla pillereistä, raskaudesta vai sitten jostain aivan muusta joka vaatisi lääkärikäyntiä :S

 
hmm..menin sitten tänään ostamaan raskaustestin. Tein sen työpaikan vessassa. Ei ollut ekasta aamupissasta, kun ostin se ihna päähänpistona matkalla töihin.

enivei, testi oli normi clear blue. Testiajan sisällä luulin nähneeni hailakkakin hailakamman haamun. Kääntelin ja vääntelin sitä vessan valossa. Päätin sitten ottaa testin laukkuuni mukaan, ja tarkistaa paremmassa valossa (yleensä nakkaan menemään). Nyt kun jatsoin testiä uudelleen (tosin testiajan jäkeen, yli 10 min) on siinä ihan selkeä haamu. Sanotaan nyt sitten roskishaamu :)

En todellakaan odottanut saavani mitään testiin!! Enkä tiedä mitä ajatella, kun se tuli tavallaan kuitenkin testiajan ulkopuolella. Kuinka monella teistä on "roskishaamut" olleet oikeasti positiivisia? :)

Kyllä se on kai odottettava vielä muutama päivä, ja tehtävä uusi testi. Jännittää :D
 
noniin, tänään sitten aamusella (tunti sitten) heräilin ja menin vessaan, tadaa, menkat alko :( ei yhtään normaaleja menkkaoireita. ja tänään, niinkuin eilisaamunakin, kauheaa "lihassärkyä" alapäässä.

sitten koitin käydä tamppoonia siinä väkertämään niin kohdunnapukka-nipukka mikälienee, oli niin alhaalla ja kova siinä eessä etten meinannu saaha koko tamppoonia laitettua :eek: selkää ei säre, mahaa meinaa juilia. ja verikin ollut oudon sameaa ja ruskeaa. eikä ikinä oo mittää menkkaoireita ollu rintojen kasvaminen :D tai sit ne päätti ruveta omia aikojaan vielä muutenvaa kasvamaa :S

ihanaa tekstiä :D

Marbela toivotaan että saisit parin päivän sisään oikein vahvan plussan! :heart: täällä jännityksellä odotellaan :D
 
Täällä tämmöistä:
- Alaselkä on ollut kipeä jo kolme päivää.
- Rinnat ei arista lainkaan, vaikka aristus yleensä alkaa jo viikkoa ennen menkkoja
- Unettomuus, kolmena viimeisenä yönä uni ei ole tullut niin hyvin kuin normaalisti. Päivällä kylläkin... ja päivisin väsyttää hirveästi tuon unettomuuden takia. :|

Nyt on dpo 12 (?) ja menkat pitäisi siis alkaa 3 päivän päästä. Tiistaina aikaisintaan testaan, ellei sitten täti kyläile sitä ennen.
 
Minä en varmaan kuuluisi tähän pinoon kun tuskin raskausoireita on, mutta toivossa on hyvä (ja pakko) elää, ollaan nimittäin sekundaarilapsettomia ja olis aika ihme jos luomutärppi olis käyny. Mullahan on siis melkein joka kuukausi ollut jotain oireita, mut menkat alkanut aina. mut lähes joka kuukausi rinnat kipeytyy ennen menkkojen alkamista.

Mutta näitä haaveoireita :
- n. viikko oviksen jälkeen yhtäkkinen, voimakas kipu ja viiltely alavatsassa ja erityisesti alaselän alueella, kipu kesti n. pari min ja lakkasi
- ajoittainen huonovointisuus, tosin mulla on flunssa niin voi liittyä siihenkin
- huimaus, voi myös liittyä flunssaan
- valkovuotoa tullut paljon

Toivottavasti vihdoin tärppäis!
 

Yhteistyössä