Ekat raskaus oireet??

mamakone: mulla oli samanlaista, että kuvittelin olevani jo raskaana, mutta sitten tuli vuoto, jota ajattelin menkoiksi. Olin ehtinyt jo tehdä monta negaa testiä. Menkat olivat lyhyemmät ja niukemmat kuin ennen. Sen jälkeen en kyllä ole tehnyt testiä eikä oireetkaan ole voimistuneet, ajattelin nyt yrittää rauhoittua ja testailla sitten jos seuraavat menkat ovat myöhässä.

Ihmisen keho on kyllä ihmeellinen, sitä kuulostelee itseään ihan hurjasti näin vauvakuumeen kourissa :D
 
Tein prediktorin testin tanaan ja siihen tuli valkoinen viiva punertavalla pohjalla?:confused::| Ihmeellinen tulos ja en tieda miten se tulkitaan kun prediktoriin ei pitas tulle edes viivanpaikkaa...
No katsotaan muutama paiva ja sitten uusi testi jos ei oireet helpota ja sitten pakko menna laakariin jo kylla...
 
Heeips :)
Nyt on kyllä niin kummallisia olotiloja että huh o_O ..eilen tein negan testin, mutta silti kummastuttaa kovasti.. Eihän tämä nyt maailmaa kaada, jos tälläkään kertaa ei ole napannut. Vuosi yritetty, ja tädin saavuttua pitäisi aloittaa clomit.

-Nännit on todella kosketus arat ja hieman turvonneet (tällaista minulla ei ole koskaan ennen tapahtunut.)
-Tänä aamuna havaitsin, että oikean puoleisen nännin päähän on tullut paljon pieniä valkoisia "nystyröitä."
-Mollemmista nänneistä erittyy hieman kirkasta nestettä.
-Tissit kipeytymässä, mutta vielä ei satu paljoa.
-Nälkä.
-Koko päivän kestävä "kooma", mutta silti illalla ei meinaa tulla uni sitten millään.
-Turvonnut olo.
-Yö hikoilu, ja huonot yöunet.
-Hiusten älytön rasvoittuminen.
-Finnit (mutta niitä nyt on aina muutenkin.. nyt on vaan hieman enemmän kun normaalisti.)
-Ihme pistelyä vatsassa, varsinkin pystyyn noustessa.
-Ikenet ilmeisesti tihkuttaa hieman verta, kun maistuu välillä rauta suussa.

Tuossa nyt nuo mitkä äkkiseltään tuli mieleen.. :whistle:
Noita rintoihin liittyviä "oireita" ihmettelen kaikista eniten, koska minulle ei koskaan ennen ole noin käynyt. Kovasti toivotaan miehen kanssa, että tuolla masussa nyt olisi pikkuinen aluillansa, mutta jos ei ole, niin clomi kuuri lähtee käyntiin. :) (Odotukset on korkealla sen suhteen.)
Kp on 30/?? ..Kierto on älyttömän epäsäännöllinen..
jänskättää kovasti, vaikkakin negan juuri tein. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
ai niin.. ja valkovuotoa tulee aivan hullut määrät välillä :eek:
Eilenkin kun yskäisin, niin oli ihan pakko mennä katsomaan vessaan tuliko pissat housuun :D (anteeksi suorapuheisuuteni) :D
Tämäkin kovin kovin kovin outoa minulla..
 
voi näitä on niin ihana lukea :) itsellä aivan hillitön vauvakuume ja lähiaikoina oireitakin on ollu ilmoilla vaikka minkäsorttista. pillereitä tosin olen syönyt jo monen monta vuotta, joten raskaus on erittäni epätodennäköinen. jo pari viikkoa on ollut koko ajan sellainen olo, että menkat alkavat, alamahaa ja -selkää särkee ja vihloo, väsymys on ollut erittäin kova, yhtäkkiä tullut välillä kauhean haikea mieli ilman mitään syytä, ilmavaivoja ja muutenkin outo vatsa toiminnan kannalta, pientä kahviyökötystä, päänsärkyä, turvotusta... olen melko varma että oireet ovat pelkästään vauvakuumeen aiheuttamia, puolitoista viikkoa sitten tein silti testin ja negatiivista näytti, oireet kuitenkin silti jatkuneet. menkkoihin vajaa viikko, toivon kovasti etteivät alkaisi :D täytyy ehkä kuitenkin testailla vielä vaikka tulisivatkin että saan mielenrauhan.
 
Esikoista odottaessa mulla oli jo ennen testin tekemistä ja ennen kuin edes osasin aavistaakkaan raskauden mahdollisuutta seuraavia oireita:
Kovahkoa "kuukautiskipua", sellaista juilintaa alamahassa, rinnat ihan älykipeät ja turvoksissa, nänneissä ei kuitenkaan kipua, vatsa jumissa ja ilmavaivoja. Testin tein muistaakseni kp 38 kun normaali kierto oli 35 pv. Ovis kuitenkin oli ollut jo jossain 15 pvä kohdalla :confused:
Parin viikon päästä testistä alkoi sitten hillitön jano ja nälkä (paino nousi 25 kg :O) ja vessassa ravaaminen + iltapäivä pahoinvointi. Rinnat oli ihan kuin kumipallot, kuppikoko kasvoi A70:stä D75 puolessa vuodessa!

Kakkosta odottaessa ei sitten ihan aluksi ollut mitään oireita paitsi pari kovaa migreeniä (edellisestä migreenistä useita vuosia). Testiin tuli ensin plussa. Pari viikkoa siitä eteenpäin alkoi aamu- ja iltapahoinvointi, huimas ja väsymys+vilutus.
 
Mä plussasin eilen, dpo 16 vahvan plussan, oireita ei oikeastaan hirveästi, vatsa tuntuu vähän hassulta ja kireältä, dpo 15 tuli kahvin jälkeen iltapäivällä huono olo. Eilen vatsaa nipisteli, tänään ei mitään, paitsi että väsyttää tosi paljon. Rinnat ja nännit vähän arat, mutta ei mitenkään sairaan kipeät. Katsotaan mitä aika tuo, niin alussa ollaan :) En uskaltanut toivoa edes plussaa, vuosi yritetty!
 
Tanaan kp 19/28 ja oviskivut oli niin selvat ettei mitaan rajaa, kaksinkerroin menin muutaman paivan. Oireita mita jaanyt viime kierrosta asti tai on uusia, en tieda oikeen katosiko ne missaan valissa edes kokonaan pois.

-Nannit on kosketus arat
-Mollemmista nanneistä erittyy hieman maitoa
-Tissit kipeytymassa, mutta viela ei satu paljoa.
-kamala nalka ja sokerit laskee helpommin.
-Koko paivan kestavavasymysmutta silti illalla ei meinaa tulla uni sitten millaan
-Turvonnut olo.
-yolla hikoilen
-Hiusten rasvoittuminen ja joka paiva saisi olla pesemassa niita
-iho rasvoittuu nopeasti ja alkanut taas pienia nyppyja tuleen
-Ihme pistelya ja viiltelya vatsassa, varsinkin pystyyn noustessa ja kylkea kaantaessa.
-ei meinaa saada hyvaa asentoa edes sohvalla.
-reisia "sarkee" ja lonkkia "kolottaa"
-kadet hikoaa helposti ja silti on kylmat kadet ja jalat
-pahaa oloa valilla ja sitten heikotus ja huimaus
meinannut pari kertaa talla viikolla pyortyakin :confused:
-vessassa saa juosta taas.
-kamala jano ja suuta kuivaa paljon.

Tassa nama talla eraa eli toivotaan etta olisi jo jotain konkreettista tulosta tulossa:D
 
Viimeksi muokattu:
Uutena täällä... Eka kierto pillereiden jälkeen (vika otettu 30.9., menkat alkoi 5.10.) ja oireita pukkaa seuraavasti

- sunnuntaina, kp 20, n. 5 pv oletetun oviksen jälkeen limaisen valkkarin seassa ihan aavistus verta (vain pyyhkiessä), ja tiistaina uudestaan ja vieläkin vähemmän - kiinnittymisvuotoa?
- lämmöt koholla, varsinkin aamulla, 37,2-37,4 sunnuntaista asti
- pissattaa usein (olen kyllä muutenkin aikamoinen pissamaakari) ja janottaakin vähän enemmän
- hajut tuntuu voimakkaammilta, esim. eilen tuntui että suihkussa haisi ihan kummalliselta
- eilen ja tänään pienen pientä päänsärkyä, mikä ei ole mulle ollenkaan tyypillistä
- yöllä ja aamulla hikoiluttaa
- aavistuksen etovaa oloa välillä, tuntunut lähinnä tänään ja ehkä pikkaisen jo eilen.

Nyt siis menossa kp 24, ja omasta kierron pituudesta ei varmuutta ole kun viimeiset 10 vuotta oon syönyt pillereitä. Muistaakseni se oli n. 28 päivää... Ei siis vielä kannata testailla. Tissit ei ole yhtään kipeät eikä turvonneet, mutta ne nyt on muutenkin aika säälittävä tapaus :LOL:

Tilannetta mutkistaa se, että toivun just leikkauksesta ja ainakin osa oireista voi selittyä sillä. Aloin myös miettiä että voiko heti pillereiden jälkeen tulla raskaaksi, mutta löysin lääkärin kirjoittaman jutun, jossa todetaan, että pillereiden vaikutus loppuu 7 vrk viimeisen otetun jälkeen jolloin munasarjojen toiminta on valmis palaamaan ennalleen, ja luin myös että itse asiassa eka pillerien jälkeinen kierto olisi jopa erittäin hedelmällinen! Saapa siis nähdä, vielä pitäisi odottaa ainakin maanantaille ennen kuin uskaltaa alkaa testailla.
 
Hei! Ollaan yritetty lasta pari vuotta...olen jo luopunut toivosta saada luonnollisesti lasta, lääkäriin siis tarkoitus mennä. Mutta nyt, pitkästä aikaa aloin tuntea oireita, ensin en edes pitänyt niitä oireina, mutta nyt aloin miettiä tarkemmin että joskohan olisi mahdollista...eli tässä:

-nenä on ollut tukossa jo muutaman päivän (ei ole flunssaa)
-välillä tulee vilunväristyksiä
-outo metallinmaku suussa (ei ikinä ole aiemmin ollut!)
-pari päivää sitten sattui alavatsaan todella voimakkaasti, pistävä kipu oli pahin mitä olen koskaan kokenut, minulla on ollut kysta, joka on aiheuttanut kipua, mutta tuo oli erilaista
-alavatsassa tuntui äsken niinkuin pikku potkuja, elohiiri?
-rinnat ovat kuin kasvaneet ja kosketusarat, outoa kipua tuntui muutama päivä sitten
-mielialanvaihteluja
-yökötystä...

kaikki nämä voi toki johtua myös menkkaoireista, menkkojen pitäisi alkaa joskus viikon päästä, ehkä...mulla on hiukan epäsäännöllinen kierto, mutta ei kovin poikkeava silti..

kertokaas mielipiteitä?

niin ja väsymys on myös! olen jo parin apäivänä joutunut nukkumaan päikkärit, ikinä en niitä nuku :D
 
Viimeksi muokattu:
PLUSSASIN:heart:
Oireita:
Turvotus ja ilmavaivat:D
Alavatsan nippailut, ei koko ajan, muutaman kerran päivässä =)
Väsyttää!!!
Rauhallinen ja seesteinen olo =) en ukollekkaan jaksa nalkuttaa turhasta :D
Ei oikeastaan muita oireita.

Nännit olleet nyt pari päivää kosketusarat mutta ei tissikipuja tms.

Kertakaikkiaan MAHTAVA OLO=)
Silloin se tulee kun sitä vähiten odottaa..
Eilen testasin hailakan haamun puolilta päivin ja tänään kuuden aikana illalla vasta testasin toisen, oli paljon vahvempi ja ihan selkeä plussa=) ei edes tarvinnu aamupissaa.. mutta testailen varmaan vielä aamula :D
 
Tänään sain plussan :heart:

Oireet...
- Joskus kp 16 eli olettavasti muutama päivä oviksen jälkeen oli hetken aikaa kummallisia kouristavia kipuja. Tuli teini-iän menkkakrampit mieleen. Tai sitten se oli ovis vasta silloin. Mutta mietin, olisiko voinut kiinnittyminen aiheuttaa moista. (Mulla siis kierto 27-28 päivää ja ovisoireita oli jo kp 12).
- Nyt alkuviikosta eli kp 22-24 paleli ja oli nenä tukossa (ja ehkä lämpö vähän koholla, mutta kun en ole tottunut lämpöjä seuraamaan, niin siitä oli vaikea päätellä). Se kuitenkin on helpottanut, joten ajattelin, että oli sitten joku alkava flunssa.
- Tissit samoin alkuviikosta enemmän kipeät, nyt vain vähän turvoksissa.
- Pissalla ravaaminen varsinkin eilen.
- Muutamaan päivään ei ole ollut nälkä ollenkaan. Katson jääkaappiin ja mietin, että jotain pitäis syödä, mutta pystyn syömään vain pieniä määriä.

Toivon vain, että kun jotkut näistä ns. oireistani ovat vähenemään päin, ettei se olisi mikään huono merkki.
 
Lukaisin tämän ketjun muutaman päivän aikana osissa läpi ja sen verran mielenkiintoinen että päätin hypätä tännekin mukaan. Epäs.kierron takia yritys lasketaan kuukausissa eikä kierroissa, nyt menossa ykk11. Eka haaveissa.

Vajaan viikon ajan ollut oireita,kuten heti oviksen jälkeen(testannut en ole aktiivisesti mutta tunnen hyvin )
-rinnat aavistuksen kipeät
- vatsaa juilii

mutta nyt ihan uusia oireita
-pissattaa jatkuvasti, vähän niinku virtsatietulehdusoireita, muttei kipua eli vaikka olis just käynyt niin taas saa mennä, ylläkin 3 kertaa vaikka normi 1.
-kohdunnipukka kova ja ylhäällä, en kyllä aiemmin ole kamalasti sitä tutkaillut mutta mielestäni näin ei ole ollut.

Tuntuu vähän typerältä hehkuttaa ja luetella näitä oireita jos täti sitten tuleekin kuten tavanomaisesti :confused: tiedä sitten. toivomus on kyllä niiiiiiiiiiiiin suuri vauvan tulolle :heart:
 
Täällä yritystä takana kolme vuotta, ja luomusti tärppäs nyt!!
Oireita oviksesta asti hirveä tissikipu, siis ihan järkyttävää, niin turvonneet, pinkeät, kosketusarat yms.... Lämmöt ei koholla niinku on normaalisti oviksen jälkeen. Ja tosiaan tänään plussasin 4+2, ja viivat testiin tuli heti!!!
 
Pakko on itsekin tänne kirjoittaa ensimmäistä kertaa, kun nyt olen muutaman tunnin lueskellut näitä juttuja. Itsellä menossa nyt kp 17/30. Mulle tehtiin inseminaatio tiistaina 9.pvä...eli kp 14 oli silloin.
Ei kai näin aikaisessa vaiheessa voi vielä olla raskaustuntemuksia ?
Ollut nimittäin todella outoja tuntemuksia..mahassa nippailuja, törkee väsymys mutta yöllä ei saa unta, vilunväristyksiä, hirveä lihan himo mikä on TODELLA outoa, koska en syö lihaa yleensä kuin todella vähän ja harvoin. Ja kaikista oudointa, tänään tein lempiruokaani, mutta se jäi syömättä, koska minua etoi sen maku!!

Ehkä vain kuvittelen kaiken kun toivon niin paljon raskautta? :headwall:
 
NiQ
-Nenä tukossa (varsinkin aamuisin ja iltaisin) dpo6->
-ihan hirvittävä jano ja pissahätä koko ajan dpo4-5->
-alavatsalla repäisykipuja esim. yksiessä tai noustessa dpo6-7->
-hetkellisiä ällötyskohtauksia rv. 4+0->
-alamassua kipristeli/painon tunne dpo8-9->
-ihan hirveet finnit!!! dpo4-5->
-menkkojomotukset dpo4->
-ihan kuin olisi elohiiriä alamassussa rv. 4+2 ->
-lämmot illalla 36.8 (norm. 36,2) dpo0->

plussa tuli dpo10 rv n.3+4

NiQ + Pena 4+4
 
Kannanpas minäkin korteni kekoon tähänkin keskusteluun :)

Elikäs, tänään kp31/28-32

kp28 testasin apteekin omaan ns. viivanpaikan (langan ohut vaaleanpunainen viiva)

kp29 tein CB:n digin, joka näytti ei raskaana.
Purettua testin, sisällä oli 2 liuskaa allekkain, ylemmässä testiviiva ja vieressä haamu, alemmassa myöskin haamu. Molemmat haamut silminnähtäviä, mutta silti haaleita. Selatessa muita keskusteluja ja löytäessä CB:n jonkun "käyttöhjeen" tapasen, tulkinnan mukaan negatiivisessa tuloksessa ei olisi kuin vain se testiviiva. Otapa siis selvää..

kp30 testasin mammaksin herkällä liuskalla testiajalla tulleen haamun, joka vahveni testiajan jälkeen.

kp31, tänään aamulla, mammaksin herkällä liuskalla nega, testiajan jälkeen (n.30 min) alkoi näkyä haaleaa haamua, jolloin suutuksissani nakkasin testin pois.

Ärsyttävää, kun dpo 13 paikkeilla, eikä testit näytä juuta eikä jaata :(

Oireisiin

- Menkkamaiset kivut lähemmäs 2 viikkoa
- Nivusten kipu pari päivää ennen oletettujen kuukautisten alkua
- Oikean pohkeen suonenveto
- Jatkuva "Limailu", valkovuoto on kirkasta ja väritöntä, viime päivinä pitänyt juosta vessaan tarkistamaan alkoiko menkat
- Nännin päät valkosilla nystyröillä
- Turvotus, vatsa vaikea "vetää sisään"
- Viikko takaperin leukaan ja otsaan pamahti 2 isoa finniä, otsa täynnä valkoisia "hormoninäppyjä"
- Hikoiluttaa
- Painajaiset alkoi aika pian oviksen jälkeen, viikon verran oon heränny joka aamuyö ja ollut "puoliunessa"
- Seksiä ei tee mieli
- Alkukierrosta olo oli lepposa, loppua kohden alkoi ns. "pimahduskohtaukset" jolloin mieli kirenee hetkellisesti yhtäkkiä ja kaikki ärsyttää

Tunturihilla Mulla tuli pari päivää sitten ko. halkeama myös suupieleen, joskus oon mun mielestä törmänny väitteeseen että aftat olis myös raskauden oireita, itsekin mietiskelen samaa, vai lieneekö sattuman summa suuri...
 
Lisäykseksi vielä, että normaalisti ennen menkkoja mulla alkaa vatsavaivat, ilmavaivoja ja maha menee lievästi sekaisin, tässä kierrossa vatsavaivat on ollu mun riesana jo heti menkkajuilintojen alettua, eli n. pari viikkoa sitten.

Vessassa tulee käytyä useammin, ja tuntuu et pissan haju olis muuttunu ihan kamalaks....
 
mur-mur Ovista en oo tikutellu, se tästä tekeekin vaikean arvuutella millon ovis ollut. Veikkaus on kova, et viikonlopun aikana, kun sillon teki kovasti mieli, ja sunnuntain jälkeen kipeytyi rinnat pariks päiväks ... :) näillä haarukkalukemilla mennään ja toivotaan parasta :)

Hyvälle ystävälle nauroin, että kyllä jos nämä oireet osottautuu kuvitelluiksi, niin peukkua voi nostaa siinä vaiheessa siitä, että mielukuvitusta multa ei puutu :LOL:

macy Mäkin koitin kuumeisesti selata siitä apteekin testistä kommentteja ja mielipiteitä niistä viivanpaikoista, osan mielestä on, osan ei... : / Salaa ja varovaisesti haluan uskoa, et se oli ihka oikea viiva, kun kerran oli vielä väriäkin. :)

Plussatuulia teillekin. :heart:
 
Tämä keskustelu sai mut niin pois tolaltani, että oli pakko rekisteröityä. Viimeiset pari viikkoa kroppa on ollu niin sekaisin, että kaikenlaista on mielessä seilaillut, ja nyt elää pelko raskaudesta. Emme siis avomieheni kanssa ole vauvasta vielä haaveilleet (tai no, mies on ja paljon..), saati sitten sitä yrittäneet. Käytän e-pillereitä, mutta myönnettäköön, että taisi muutama jäädä tässä kuussa välistä.

Pari viikkoa sitten, eli n. 5 päivää oviksen jälkeen vatsa meni ihan sekaisin. Kakkosen tarve on monta kertaa päivässä, mikä ei ole mulle lainkaan tyypillistä. Myös ilmavaivat ovat vaivanneet :ashamed: Menkkamaisia kipuja on myös esiintynyt päivittäin parisen viikkoa. Olen ajatellut, että vatsavaivat johtuvat maidon juonnista, mutta nyt perjantaina aamulla tuli kamala pahoinvointikohtaus ja etova olo on jatkunut siitä asti. Mies oli vessassa laittamassa tukkaa, kun ryntäsin sinne kakomaan ja siitähän se riemu sitten repesi. Siitä asti se on ollut aivan satavarma, että olen raskaana ja on intoilullaan saanut mutkin ihan poissa tolaltani.

Muita oireita on ollut järjetön palelu nukkumaan mennessä, itkukohtaukset, voimakas väsymys ja turvonnut alavatsa. Ruokakaan ei maistu yhtään. Parina päivänä on tullut pientä tuhruvuotoa, vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta muutaman päivän päästä. Eilen illalla seksiä harrastaessa huomasin, että alapää suorastaan tulvii valkovuodosta, jopa ennen kuin edes olin kiihottuneessa mielentilassa. Aamulla hulahti valkkaria niin paljon, että joka paikka vessan lattiaa myöten oli märkä.

Jännittää ensi viikko, tuleeko ne menkat vai ei. Raskaus ei olisi maailmanloppu, meillä on kihlattuni kanssa suhde niin hyvällä mallilla kun se vaan ikinä voi olla. Ikääkin on 27. Silti ajatus pelottaa, lähinnä varmaan siksi, että opiskelen vielä ja valmistun vasta ensi kesänä. Apua!
 

Yhteistyössä