Ekat raskaus oireet??

Täällä viime viikolla plussannut :wave: Toissailtana jo superplussa testiin! Ihanaa, että pääsee vihdoinkin kirjottamaan näitä ensioireita, mitä on itte tullut luettua aika reippaasti tässä viimeisen 1,5 vuoden aikana :)

Oireet:

dpo 9
- menkkaolo, tulee normaalistikin noin viikko ennen menkkoja. Herkkään r-testiin väritön viivanpaikka.

dpo 10
- illalla 100 % varma, että oon tulossa kipeäks. Niin paljon paleli ja oli kuumeinen olo. Herkkään r-testiin selvempi väritön viivanpaikka (en ollut punaväriä näkevinäni). Ovistestiin vahva viiva (yleensäki ennen menkkoja tulee, mut ei niin vahvaa). Tässä vaiheessa puuttui jo PMS-turvotus ja öinen tissikipu, mikä yleensä tulee muutama päivä ennen menkkoja.

dpo 11
- ovistesti räikeä plussa. Herkkään r-testiin haamulainen. Iltapäivästä huono olo, joka helpotti välipalalla. Dpo 11-12 välisenä yönä unettomuutta ja erilaisia tuntemuksia kohdussa. Ei ollut samanlaisia kuin menkkanippailut.

dpo 12
- haalea, mutta selvästi havaittava punertava viiva aamuyöstä Wondfon r-testiin (saman näkönen ku Pregcheck). Iltapäivästä vahvempi viiva. Tissit täyteläiset, ei kuitenkaan kipeät. Itkuherkkyys, ruokahalu kasvanut.

dpo 13
- viiva vahvistu :) Iltapäivällä taas paha olo, väsymys. Kohdussa erilaisia nippailuja vihlomisia päivittäin.

dpo 14
- digitesti "Raskaana 2-3", ovistestiin räikeä plussa, Wondfon viiva vahvistui entisestään :heart:

Nyt menossa dpo 18 ja yhteenvetona voin todeta: Lämmöt pysytelleet oviksen jälkeen koholla (paitsi dpo 7-8, jolloin epäilen kiinnittymisen tapahtuneen), väsyttää vähän enemmän, iltapäivisin tulee huono olo (täytyy muistaa välipala syödä), tunteet heittelee, alaselkää jomottelee toisinaan ja kohdulla tuntuu ties mitä nippailuja ja vihlomisia päivittäin, tissit on kipeät öisin ja iltaisin palelee (normaalia muutenkin oviksen jälkeen).

Muuten on alapäässä kuivaa, mutta välillä valkkaria lorahtaa niin, että pelästyn vuodon alkaneen... Tälläkin hetkellä on toisaalta ihan menkkaolo, mutta kuitenkin erilainen olo :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippodei!
Tämä olo ja nämä oireet oli ensimmäisessäkin raskaudessa, joka valitettavasti päättyi pari kuukautta sitten kohtukuolemaan rv 25+4. Alusta asti on ollut selvää, että uutta yritetään heti kun siltä tuntuu. Ja niinhän me on tehtykin. Myöskään lääkärin mielestä uudelle raskaudelle ei ole estettä. Kuun vaihteesta kahvi on aiheuttanut epätavallisen huonoa oloa ja auta armias, jos on käyty jossakin muualla kahvittelemassa ja pitää sen jälkeen lähteä istumaan autoon.. :ashamed: Epäilyni mahdollisesta raskaudesta heräsivät pari päivää sitten, kun illalla närästi aivan mielettömästi ja nilkat ovat turvonneet (etenkin iltaisin). Menkkoja ei ole synnytyksen jälkeen vielä tullut, mutta olettaisin, että nyt on kp 25/30. Viime viikolla ultrattiin jälkitarkastuksessa, mutta mitään mainitsemisen arvoista ei tuolloin ainakaan näkynyt, vain paksu limakalvo.
Oireita ollut siis:
-lievä pahoinvointi (kahvin jälkeen ei niin lievää :D )
-nilkkojen turvotus
-omituinen maku suussa, vaikka kuinka jynssäisi hampaita
-närästys
-painon tunne alavatsalla
-huimaus
-KUUMA!!! Yöt menee pyöriessä, kun hikoiluttaa vaikka ei olis rihman kiertämää yllä...lämpö iltaisin ~36.8 (norm. alle 36.5)

Saas nyt nähdä, että kuvittelenko vaan, vai olisikos tuolla masussa pieni taimi kasvamassa :) Sunnuntaihin asti on ainakin odotettava, ennen kuin uskaltaa testailla. Siihen saakka jatkan oireiden seurailua ja kuumemittari kainalossa istumista :D
 
Viimeksi muokattu:
Aijjoo ja sitä piti vielä sanomani, että seksi "sattuu" tai siis ei varsinaisesti satu, mutta tuntuu erilaiselta (kuten edellisenkin raskauden alkuvaiheessa, vaikka tiedän, että kaikki raskaudet ei oo samanlaisia..).
Ps. nähtiin eilen 2 haikaraa ja mies oli viime yönä nähnyt unta, liekö tämä sitten ennustaisi meidän lähitulevaisuutta ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa! Lueskelin ketjua vähän sieltä täältä ja päätin sitten kirjoitella itsekin :)

Elikkä täällä menossa kp22/26-28 ja dpo9, taitaa olla yk7. menkkoja odottelen alkavaksi helatorstaina. Mutta... kova toivo on että menkat ei alkaisikaan :)

dpo7 mulla tuli veskissä kirkasta vuotoa paperiin, jonka seassa oli pikkuinen klöntti kirkasta verta. Samana päivänä myös vatsaa vihloi aika ajoin. Samana iltana tein pihatöitä ja lapioin aika kovasti, kun yhtäkkiä oikealla puolella alavatsaa iski kipeä kouraisu, piti ihan käydä kyyryssä vähän aikaa. Kipu meni kumminkin ohi hyvin äkkiä eikä palannut vaikka jatkoin lapioimista. Vielä myöhemmin illalla tuntui sohvalla istuessa kuin koko alavatsa olisi jotenkin ihan tulessa... :O

dpo8 en oo ollut havaitsevinani oikeastaan mitään juilimista... Ehkä ihan pientä nippailua alavatsassa jos oikein tarkkaan on kuulostellut ;) kumminkin mulla oli koko päivän mieletön myllerrys mahassa, siis kuin ilmavaivoja, mutta ne ei tuu ulos (onneksi) :D Eilen illalla kokeilin sitten kohdunnipukkaa varsin (vaikka en koskaan siitä oo oikein selkoa saanut) ja sieltähän jäi sitten sormeen verta? ihmettelin tätä toisessakin ketjussa eilen, että mitähän tämä mahtaa sitten olla? Oon kokeillut nipukkaa ennenkin eikä koskaan oo näin käynyt... en tuntenut kipua enkä oo ronkkinut kovasti.

Nyt siis dpo9 ja tein aamulla Davidin r-testin: ei mitään, niinkuin en toki odottanutkaan :) Malttamattomuuttani kuitenkin saatan testata vielä seuraavan kerran tiistaina eli kp25. Tänä aamuna oon aivastella pärskäytellyt monta kertaa ja masussa ollut pienoinen paineen tunne, sellaista juuri ja juuri havaittavaa (jonka oon saattanut kuvitellakin) mutta nyt pikkuhiljaa tuntuu kuin vähän voimistuisi ihan juilimiseksi!

Hennu86 onnea plussasta! :flower: mua kiinnostaa toi ovistesti kierron tuossa vaiheessa? mitä se siis osoittaa kun näyttää plussaa? Mulla nimittäin on testejä vielä muutama kaapissa ja oon luvannut itselleni, että tän kierron jälkeen en testaa/laske päiviä/mieti koko raskautumisa enää :D elikkä pitäiskö mulla käyttä ne testit pois kiusaamasta?
 
juliesisko Mulla on aina negakierroissa tullut ovistesteihin suht vahvat viivat muutama päivä ennen menkkoja, mutta nyt tuli tosiaan plussat niin, että ensin testiviiva oli tasavahva kontrollin kanssa ja päivä pari myöhemmin testiviiva oli huomattavasti vahvempi kuin kontrolli.

Eli, ovistestin on oltava oikeaoppinen plussa (tasavahva tai vahvempi viiva), jotta se voisi merkata raskautta. Kaikilla ei kuitenkaan merkitse, joten kannattaa vaan sitten luottaa raskaustestin tulokseen :)

Tsemppiä :)
 
NiQ
Musta olis ainakin kiva, että olis olemassa sellanen pino missä olis ihan vaan oireita, eikä piinailuja :) Muistan ainakin nähneeni sellasen pinon mikä oli "Kuvitellut raskausoireet, tuliko plussa?" - niminen tai jotain sinne päin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Täällä kp28/35 ja tänään saatu haamu, toissapäivänä jo jotain sinne suuntaan, mutta nyt näkyi punertavaa "selvästi"

Oireita ollut paripäivää raudanmaku suussa, eilen huomasin että kappasvaan hiukset rasvottuu taas aika vauhdilla. Tänä aamuna ihan pohjaton näläntunne, het häjyä teki kun muka niin nälkä... Vajaan viikon verran huomannut että hikihaisee!!
Ja suunnilleen vajaa viikko sitten niin nännejä kutitti jotenki kummasti!

Itellä kohta 10kk:tta täyttävä poika ja raskaus mikä meni kesken maaliskuussa, niin täysin nämä samat oireet olleen kummassakin!!
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ ja Hennu86
Moi!!

Kirjotteleekohan tänne enään kukaan(?) toivottavasti koska olen uus ja ois niiiin paljon kysyttävää jotka on plussailleet :)

Elikkäs alotetaan nyt siitä, että kuukautiset ovat kohta 5päivää myöhässä...
alaselkä kipuja on tosi paljon, enemmän tai ehkä suurin kipu on aivan keskellä alaselkää! :s Sit ennen oon ollut kauhean perso aurajuustolle, melkein mihin tahansa ruokaan ollaan sitä ukon kans laitettu, mutta nyt se haisee aivan hirveälle! :x sietämätön haju! Pissalla saa juosta koko ajan ja välillä se haju on kirpeä, tai ehkä vahva on parempi sana :D Rinnoissa ei kyllä oo ollut mitään kipuja o_O
Alavatsaan jomottaa välillä :s Pahimmat kivut oli silloin kun kuukautisten piti alkaa!
piti ihan kyykkyyn joskus mennä ja pitää vatsasta kiinni, kun vihlo niin pahasti.
Onko nämä raskauden oireita??

Laskurin mukaan JOS olisin raskaana niin 4viikkoa ja 6päivää :) <3
Vauva olisi toivottu, on sitä yritettykkin 1½vuotta!! joten enemmän kuin toivottu <3
 
ötsi: kuulostaa kyllä ihan raskausoireille! Mulla rinstatuntemukset on kohdistunut yleensä aina nänneihin eli ne on herkät, rinnat ei. Miten sä olet malttanut olla testaamatta ;) Yksi klassinen mikä mulla on pätenyt joka raskaudessa, on palelu. Nyt tietysti on niin lämmintä ulkona ettei välttis huomaa, mutta tsekkaa onko lämmöt koholla. Mulla on aina raskauduttua lämmöt jääneet tuonne 36.9-37.1 paikkeille, kun normaalisti 36.0
 
-Mieletön väsymys, tuntuu, ettei vuorokaudessa ehdi millään nukkua tarpeeksi. -Pissattaa aika usein, varsinkin jos on juuri käynyt ja alkaa touhuamaan jotain, satavarma, että heti kohta pitää mennä uudestaan. Maha on ollut muutenkin vähän löysällä.
-Ei oikein maistuisi mikään ruoka, mutta pakko yrittää syödä mahdollisimman normaalisti, nälkä kun tulee niin tuntuu, että siihen pyörtyy. Son siis hirmuinen. Kaikki herkut maistuisi, oikeen suolaiset ja huippumakeat.
-Nyt on tullut rinnat herkiksi, suihku ei saa olla liian "kovalla" ja rintaliivit on puettava samattein, mielellään topatut. Muuten on pitkät päällä koko ajan.
-Kuukautiskipuja muistuttavia kipuja, vuoto on kuitenkin ollut viikon verran kirkasta limaa. Ja sitä tulee melko reilusti.
-Ehkä suussa on hieman rautainen maku koko ajan. En ole tähän kiinnittänyt aiemmin huomiota, mutta nyt on pakosta kiinnittänyt, kun ikeniin ilmestyi ennen plussausta kaksi todella kipeää aftaa. Joita minulla ei ole ollut ikinä. Onneksi paranivat pian.

Ja menkat on nyt siis viisi päivää myöhässä, ja plussaviivat tuli Pregcheckin liuskatesteihin, eilen viimeksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ötsi
Voi apua! Toivottavasti te olette oikeassa ja olisin raskaana! :)
No mähän oisin pissaamassa koko ajan puikkoon, vaan tuo mies jarruttaa :D
..tosin ymmärrän kyllä että mies tahtoo vielä oottaa jospa ne kuukautiset tulevat,
niin kauan ollaan vauvaa haluttu ja joka kerta jouduttu pettymään...:s
Mutta toivottavasti nyt tulisi pikkuinen meijän elämään!

Onko muuten muille tuttua, että kun menee makoilee tulee hieman huono olo?
viime yö oli hirveä kun koitin nukkua, niin tuntu että voisin oksentaa koko ajan,aivan kun oisin närästänyt ja koskaan minulla ei ole närästänyt,joten olen hieman ymmälläni.
Kannattaako minun tehä testi vai soittaa suoraan tk? ja testikin tehä huomen aamulla aamupissasta? vai joko sen voi tehä mistä pissasta vain, kun menkat on jo niin paljon myöhässä?
 
Ötsi! Suosittelen, että testaat huomenna aamusta. Tosin ihan itse päätät :) onko menkat yleensä tulleet säännöllisesti? Jos ovat, viisi päivää myöhässä on jo aika paljon! Tsemppiä!

Itselläni 11 kk yritystä takana, ja nyt ekaa kertaa toiveita ilmassa. Menkat (jotka aina säännölliset 27-28 päivää) ovat kaksi päivää myöhässä. Muita oireita ei ole kuin pienoinen närästys ja toki ne menkkajuilinnat.... Tosi tuskaista aikaa on, ymmärrän sua hyvin! Ja kun on pitkään toivonut/yrittänyt/pettynyt...
Minäkin testaan huomenna, ja varaudun myös pettymykseen. Ikääkin kun on jo 37 ja edellisestä ja ainoasta raskaudesta reilu 20 vuotta! Ilmoittele itsestäsi, jännään puolestasi!
 
Heissan taas!

Menkat on olleet aijemmni säännölliset, yleensä aamupissan mukana ne ovat myös alkaneet, mutta nyt ne sitten unohtivat mut.
En malttanut odottaa huomis aamuun joten tein testin äsken...pettymys oli suuri koska tulos oli negatiivinen :( Alussa tuli kaksi viivaa, mutta taisi olla haamuviiva, koska hävis yhtä nopeasti kun se tulikin ja ainoastaan jäi yksi viiva ja se osoitti että tulos on negatiivinen. Tässä siis odotellaan kuukautisia taas muutama päivä ja jos ne eivät ala, teen uuen testin tai menen suoraan tk.hon testin tekemään.

Tsemppiä sulle syystuuli74 :hug: Toivottavasti molemmat plussaillaan! kerrohan sit miten kävi? :)
 
Syystuuli74 :( :hug:
Toivottavasti molemmat plussaillaan viel! Haleja hirmuisesti.

itse tässä nyt pähkäilen että pitäskö lompsia tuohon tientoiselle puolelle terveyskeskukseen ja käydä sielä tekemässä testi.
Taas on jotenkin niin ällö olo ja kahvi ei maistunut yhtään vaikka yleensä menee yli pannullinen kahvia päivässä.

Tuli muuten mieleen, että itselläni myös ensimmäistä kertaa on edes pieni toive masuasukista, ollaan kauan miehen kanssa yritetty ilman tulosta :/
Mutta jollain tavalla uskon,että nyt on onnistanut..ei ennen ole jäänyt kuukautiset pois..tai jossakihan se syy nyt on, jos ei sit raskauden piikkiin voi laittaa...

Onko Syystuuli74 tullut mitään "uusia oireita" jos voisi hiukan päätellä raskautta? vai mistä nuo sinun olot sitten johtuvat :/
Voimia hirmuisesti sinne!
 
Hei taas!

Taas on yksi testi takana, ja se näytti negaa! mutta siitä joku 15min niin tuli plussa, ihan selvästi muuttu plussaksi, mutta onko tulos nyt enään uskottava, kun siitä oli jo kulunut se 10min ja plussa viiva ilmesty ehkä joku 15-20min päästä vasti?! :confused:

Help !!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ötsi;26363783:
Hei taas!

Taas on yksi testi takana, ja se näytti negaa! mutta siitä joku 15min niin tuli plussa, ihan selvästi muuttu plussaksi, mutta onko tulos nyt enään uskottava, kun siitä oli jo kulunut se 10min ja plussa viiva ilmesty ehkä joku 15-20min päästä vasti?! :confused:

Help !!!
Ei. Ohjeessakin se lukee selvästi ettei testiin enään pidä luottaa 5min jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Hei!

Ystäväni kyllä kertoi, että testi ei näytä nuin väärää tulosta nuin lyhyessä ajassa.
Positiivista tulosta ei tule testiin jos kehossa ei ole raskaushormoonia ja hän on kyllä sitä mieltä että tulos on silloin positiivinen.
En tiedä ymmärsitköhän Sanyo väärin tuon mun kirjottaman...tai jotain mutta :
Tarkoitin siis että ohjeissa luki että tulokseen menee se 10min ja tuohon 10min joku 5min lisää tuli positiivinen tulos.

Eli voinko uskoa tuota tulosta mikä tuli? teen kuitenkin uuden testin huomenna aamupissasta ja toivon, että siellä nyt on sit se lopullinen vastaus, oli se sitten neg tai pos.
 
Nii, no musta toi (oliko se ötsi??!) testi tulos periaatteessa on negatiivinen, ku on testiajan
jälkeen tullu, mut toisaalta 5min. on aika pieni aika, et voihan siellä jotakin todellista ollakki
tulossa.. toivotaan. :)

Millä testasit? en huomannu, et kirjoititko sen jo, enkä jaksa tarkistaa:D
 

Yhteistyössä