Ekat raskaus oireet??

Täällä jännäillään kanssa taas.. Meneillään kp30/27-29, toinen kuukausi ilman pillereitä takana. Vatsassa nipistelee, tai tarkemmin sanottuna alavatsan sivuilla, lähes kyljissä? Sekä nivusissakin.. Myös alaselkää on satunnaisesti poltellut ja yöllä olen herännyt pari kertaa kylkeä käännettäessä kipuun. Uni ei tule ja päivisin särkee pää/huimaa. Myös yövessailua on ollut jonkun verran. Valkovuoto mulla vähentynyt kyllä?
Saas nähdä mitä tämä meinaa, huomenna tai ylihuomenna ajattelin vasta testata, koska kierto saattaa muutenkin nyt heitellä.. mutta toivotaan parasta :)
 
chizu, ainakin synnytyksen jälkeen ihan normaalia.. mutta kyllä tuo minulle ainakin aika uutena tulee jos kyseessä on ihan normaali raskausoire? mut kyl oon huomannu, jos vaikka nauraa kovasti niin saa pidätellä pissantuloa :D tosin pissallakin saa juosta melkeinpä tunnin välein, öisinkin sen 3-5 kertaa. hyvinkin voi siis olla ihan normaalia jos on rakko kokoajan täynnä, ainakin näin minun aivoilla ajateltuna :D
 
Päivittelin tännekkin nyt, että kolme haaleaa / haamua plussaa tullut nyt peräkkäin, eikä menkkojakaan vielä kuulu.... Että toive siitä, että kyseessä olivat oikeasti raskausoireet vahvistuu koko ajan :) Merkittävimpänä tuo vatsakipu, mutta ei sekään nipistelyä kovempaa. Viime päivinä myös selkäkipuja tullut.
 
Aivan selvä plussa tänä aamuna. Kp 28 (normaalisti menkat alkavat kp 24-kp 29). Jo kp 22 tuli ihan selvä veritahra, joten odottelin menkkoja alkavaksi ehkä kp 24-25. Yleensä ensimmäisestä veritahrasta menee 2-3 päivää kunnon menkkoihin. Ja tällä kertaa niitä menkkoja ei sitten tullut.

"Oireina" olivat muuten ihan tasan samat PMS-oireet, kuin melkein kaikissa muissakin kierroissa: tissit kipeät, maha turvonnut, väsyttää jne. Ai niin, ja pissattaa ja palelee, mutta mua pissattaa ja palelee _aina_, joten niitäkään ei oikeastaan lasketa.

Voisi sanoa, että ennen viime yötä (kp 27 ja kp 28 välinen yö) mikään ei tuntunut normaalista kierrosta poikkeavalta (paitsi se yksi veritahra, mutta kuten sanottua, ajoituksen puolesta sekin olisi ollut ihan normaalia menkkojen enteilyä - jos menkat olisivat tulleet). Vasta viime yönä alkoi olla kohdun tienoilla sellaisia tuntemuksia, joita ei ole ollut ennen. Mutta jos rehellisiä ollaan, niin tarkkailin kyllä itseäni jo aika tiiviisti viime yönä, ja vain siksi nuo huomasin.

Eli kaikille oireiden tai oireettomuuden kanssa tuskaileville: nähtävästi alkuraskauden olot eivät välttämättä paljoa poikkea PMS-oloista!
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Viime viikolla lämpö kohos yhtäkkii 37.3:seen(norm. 36,1) ja siit ollu koko ajan 36,8. Palelee ihan pirusti koko ajan,yleensä mul on kauhian kuuma! Kasvoja kuumottaa iha kuin ois kuumetta kovastikin.
Hirvee väsymys ja voimaton olo,yks päivä nukahdin istualleni sohvalle :) Pissalla ravannu normaalia enemmän,vatsa on ollu sekasin ja toiminu liiankin hyvi ;)
Pari päivää sitten alko "menkkakivut" joita mulla ei yleensä ole(jos on niin hyvin pieni nipistys). Nyt sitten alavatsaa vääntää oikee kunnolla.
Rinnat on ollu kipeinä mut ei oo poikennu "tavanomasesta" PMS-oireesta :)
Lisäksi on ollu lievä pahoinvointi(koko päivän) ja huimaus aamuisin.

Tänään kävin lääkärissä tekemässä testin ja puhelimitse sain tiedon: "Positiivinen,onneksi olkoon" :)
 
Onnea sussu86!!! :) :)
Täälä jännäillään ihan tismalleen samojen oireiden kera.. hassua! Lämmöt koholla, kasvoja kuumottaa yhtäkkiä ja lakkaa kuin seinään, väsyttää normaalia enemmän, pissattaa useammin ja vatsa sekaisin. Alavatsaa juilii.
Ärsuttää tosin sanoa ääneen mitään kun 2,5 vuoden aikana tullut samojen oireiden jälkeen muuuuutama pettymys joten eiköhän se seuraa tälläkin kerralla. Varsinkin kun en usko pupuilujen osuneen ihan oikeaan aikaan :(
 
Ah ja lisäyksenä se että tänään tehty nega testi! Menkat ei vielä myöhässäkään :( rinnat on yleensä ollut kipeinä jo pitkän aikaa ennen menkkoja ja vielä pari päivää niiden ajan. nyt alkoi rintamus kipeytyä viikko sitten mutta nyt ei tunnu enää mitään.
 
Kiitos Miipeli onnitteluista ja tsemppiä sinnepäin. Peukut pystyyn että tärppää. Olihan mullakin monta kertaa noita "oireita" mutta ei sitten tullukaan tulosta. Nytkin ajattelin että samanlainen juttu mutta olikin sitten positiivista :)
Nyt on nuo oireet lieventyny,tiä sitten onko se hyvä vai huono asia...
 
Voi Miipeli,toivon totisesti sinnepäin tärppäysonnea :) Kun sitä oikein toivoo niin turhautuminen tuntuu monta kertaa pahemmalta kun tulosta ei näy. Onneks kuitenkin harjoittelu on kivaa ja hauskaa puuhaa! :) Ja kyllä se sieltä tulee kun sitä vähiten odottaa jos siis kaikki on muuten kunnossa.
 
Ohhoi! Nyt tässä lueskellessa olen tunnistanut itsestäni joitain mahd raskausoireita. Testiä en ole tehnyt ja ajattelin että jos ensi viikonloppuna vaikka tekisin, kun ensiviikolle johonkin päivään olen laskellut kuukautisten mahdollisen alun.. En kuitenkaan ole nyt yhtään tietoinen kuukautiskierrostani, koska ennen kun käytin pillereitä(ja e-laastari kokeilua) kierto vatkasi 25-35 päivän väliä.. Kun jätin pillerit n.6(?)kk sitten en edes ajatellu koko kiertoa, menkat tuli ja meni silloin kun halusi :D Nyt viimeiset n.3kk olen kuitenkin huomannut kierron tasaantuneen siihen 28-30päivään. Ehkäisy lopetettiin edellis menkoista, ja viime kierrolla ei tärpännyt, vaikka oireena olivat ihan törkeän kipeät rinnat(myös nännit!)jota minulle hyyyyyvin harvoin on menkkoja ennen tapahtunut, vaikka rintojen aristus ja pieni turvotus on ollut normaalia. Olin ihan varma että plussa olisi tullut.. Testinkin silloin tein, mutta se oli viallinen(Värjäytyi kummallisesti vain ns.puoliksi toisesta reunasta pituus suunnassa..)ja uuden testin ehdin ostamaan samana päivänä kun menkat sitten alkoivatkin :)

Nyt kuitenkin on ollut tälläistä suuntaa antavaa ehkä oireilua:
- mahd. ovuloinnin jälk. nousi lämpö 37 (yleensä minulla on lämpö 35,6-35,9, eikä kuumetta ole noussut sitten viime oksennustaudin eli n. 2,5v sitten)
- Palelu(joka kyllä on minulle suht norm muuten, mutta aurinkoisena loppukevään päivänä kun ulkona on +20 ei ole ennen kyllä ollut tarvetta pitää kahden paidan lisäksi villatakkia)
- muljahtelut, nykimiset, pistotuntemukset yms. mahakivut
- Ruokahaluttumuus, mutta hetkittäisiä nälkäkohtauksia (tämä on mulle tuttu myös vuodenaikamasennuksesta, mitä en kyllä tällä hetkellä koe sairastavani)
- Tekee mieli syödä erityisen terveellisesti ja kevyesti (mm.hedelmiä ja kasviksia)
- Tekee mieli sipulia, mutta sitten sen syöminen on jotenkin vaikeaa.. ei ällötä, mutta.. en osaa selittää! Vähän sama tunne kun jos on flunssa ja tekee kamalasti mieli suklaata, mutta sitten ei maista mitään!! Tässä se maistuu kyllä, mutta ei yhtään siltä mitä se mieli himoistee : DD
- Levollisuus ja semmonen tyyni onnellisuus.. ns. henkisen täyttymyksen tunne
- Ailahtelevuus: Aamulla olen todella kärttyinen ja yleensä iltaa kohden on sitten ihan hyvä fiilis ja yleensä olen aamuiloinen ihminen.
- Haistan aina välillä todella kummallisissa tilanteissa sellasia elimistöhaju pölähdyksiä.. Esim välillä nenässä kaivelee hien haju tai sperman tms. haju jota en sitten kuitenkaan mihinkään kykene sijoittamaan. Olen nyt ihan hajuparanoidi ja pelkään että haisen tosi pahalle, mutten tiedä mistä!! : DD
- Semmonen ällötys, ei suoranainen pahaolo tai oksetus vaan yksinkertaisesti ällötys. Vaihtelevasti joko kokopäivän kestosena tai sitten aamu/ilta ällöilynä.
- En osaa nukkua enää selälällään, kun rupeaa alaselkä puutumaan/kipeytymään, vaikka yleensä kyseinen asento on ainoa missä pystyn nukkumaan.
- Uni ongelmat (ja jatkuvat unet lapsista..yleensä olen nähnyt vastaavat unet niin että 'lapset' ovat olleet/muttuneet eläimiksi, mutta nämä ovat olleet ihan täysiä vauva/lapsi ja äitiys unia)
- En nyt tiedä onko tämä raskausoire vaan omaa huolimattomuutta, mutta pissasin housuihin yksipäivä, kun tuli ihan kun salama kirkkaalta taivaalta kauhea vessahätä! Piti jalat ristissä kipittää vessaan! En yleensä kovin helposti pissaa housuun, kun on suhteellisen hyvin harjotetut lantiopohjalihakset ja muutenkin olen aika hyvin harjaantunut pidättelijä( :D), mutta tuo oli kyllä ihan kamalaa. Muuten en ole erityisesti huomannut tässä muutosta.. ehkä käyn kerran useammin vessassa.
- Nukahtamisvaikeudet tuntunu vaan pahentuneen nyt n.4päivän aikana, eikä sillä tavalla väsytäkkään.. kaikki pienetkin jutut herättää.(yleensä nukun kun tukki)
- Piti sitten tarkastaa itsekkin tuo kn sijainti, kun en tiennyt sen voivan muuttua ennen synnytystä ja että se voisi olla raskausoire : DD Mutta kyllähän tuo epäilyttävän lyhyeltä ja ns.tiukalta tuntui.. piti etsiä ihan asento jolla siihen ylsin, kun yleensä se on tuntunut suht helposti.
- Turvotus ja ilmavaivojen lisääntyminen(varsinkin ilta/yö/aamu pierut on ihan älyttömiä D 8,)
- Pesänperustamisvietti on ilmestynyt tai lisääntyny(?),ja kaikkialla näen vaan kaikkea mitä lapselle haluaisin.. Olin yksi päivä jo ostamassa vauvan bodyjä kaupasta! Oli olo kun pakkomielteisellä.. Onneksi ei olisi haitannu vaikka olisin ostanukkin, kun oisin voinu sanoa että "Joo, nii nää... ostin ne serkulle 2kk lahjaksi... ehheh köh köh"..
- Naama ruvennut kukkimaan ja leukaan & nenän alle erityisesti ilmestynyt näppyjä. Voi kyllä johtua siitä että vaihdoin kasvovoidetta toiseen, mutta minulla ei ole reiluun 3vuoteen ollut leuka ja nenänalus finniongelmaa(nenän ympärillä on ollut jos on ollu flunssa)..
- Vähän väliä päänsärkyä

Joops, no se nähdään sitten että onko siellä toukka masussa kasvamassa, vai olenko vaan paranoidi ( : Enkä ole koskaan ollut(ainakaan tietoisesti varmuudella)raskaana, joten en tiedä sitten ( :,
 
Täällä nyt sitten odotellaan ihmeuutista jos niin on päässyt käymään :) mulla takana lapsettomuutta vuosia, yksi lapsi siis on jo mutta sekin clomeilla saatu. Monta kemiallista ja varhaisia keskenmenoja sekä yksi kohdunulkoinen on takana. Tein testin aamulla ja siihen ilmestyi hailukka punainen viiva, aika lunkisti tässä nyt otetaan kun taustat tiedetään mutta nyt on hieman oudompi olo ollut.
Esim.
- toissapäivänä töistä kotiin ajellessa olisin voinu oksentaa, oli todella kuvottava olo.
- Päätä on särkenyt likimain jokapäivä.
- Tissit tuntuu "kosteilta" mitä lie sitten tarkottaakaan..;)
- "Pitkät päällä" kokoajan ja herkät ovat.
- Yöpissattaa
- Kahvi maistu ihan mullalle?..

Näillä nyt sitten mennään ja viikonloppuna testaus uudelleen. :) Niin juu ja tosiaan ihmelapsi on jos nyt olen raskaana, ollaan meinaan 2 kertaa harrastettu petipainia tässä kuussa miehen työmatkan takia...
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni oireet ovat olleet seuraavat

- Jo pari viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa, menkkakivut mutta ei verta, tätä kesti muutaman päivän.
- Yhtenä päivänä kipu joka muistutti hieman ovulaatiota, mutta jo kävely oli vaikeaa, tuntui että vihloi lähinnä takapuolesta.
- Tästä seuraavana päivänä alkoi vuoto (8 päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa)
Kuitenkin hieman niukempaa kuin yleensä, ja kesti ehkä 3 päivää, ja loppujen lopuksi pari päivää todella paljon valkkista joka oli hieman rusehtavaa. Yleensä mulla kestää menkat ainakin viikon, ja ovat todella runsaat.
- Eilen olisi sitten ihan oikeiden menkkojen pitänyt tulla, mitään ei kuitenkaan kuulu.
- Kauhea väsymys koko ajan
- Välillä nipistelee alavatsa
- Pissattaa useammin
- "hieman" etova olo melkein koko ajan
- Naama kukkii, tosin voi johtua kesästäkin.

Nyt pitäisi muutaman päivän sisällä testata, ja ihan toivottu olisi ne kaksi viivaa :)

Mitä te luulette?
 
Heippa kaikille!
Uutena tällä palstalla, viikkojen lueskelun jälkeen päätin rekisteröityä :) Onnea kaikille plussanneille :) itsellä siis olis vielä vajaa viikko oletettuun menkkojen alkamispäivään. "Oireitahan" on kyllä ollut, alkoi npoin viikko sitten alaselän kipeytymisellä, närästyksellä ja maha meni ihan löysälle.. nyt on pari päivää ollut tunne kuin joku istuisi tuossa ala mahan päällä :D ja turvotusta on! Tänä aamuna tuntui oksettavaa oloa, mutta saattoi johtua jännityksestäkin (lääkäri käynti) Meill'ä varsinaista yritystä ei ole, tulee jos on tullakseen <3 Ihanaa on lukea näitä ja todeta ettei ole yksin "oireiden" kanssa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Mulla oli koko ajan nälkä! :p Tästä jo aikaa, esikoinen 8v, mutta muistan edelleen, että ennen kuin tiesin raskaudesta, valittelin jatkuvaa nälkää mies(!)puoliselle, noin viisikymppiselle työkaverille. Sanoi heti, et oot raskaana. Olin, et täh?! Mutta oikeessa oli. =)

Lisäksi testauksen jälkeen on ollut rinnat t-o-d-e-l-l-a arat, ja vilunväristyksiä tullut.

....kolmatta plussaa odotellessa.... :cool:
 
Destello
Iltaa kaikille, täällä myöskin uusi tuttavuus joka jännäilee teidän puolesta! Onnea tähän mennessä plussanneille, ja myöskin hyvää onnea niille, jotka vielä odottelevat sitä plussausta kuumeisin tuntein :)

Meillä pillerit jäivät pois 22.5 (muistaakseni, olinpa typerä kun en muistanut laittaa merkintää mihinkään päivämäärästä.. :D) ja sen jälkeen harrastettu vauvantekohommia oikeastaan päivittäin. Nyt jännäillään että onko meille tulossa esikoista, vai ei. Itsellä takana kaksi keskenmenoa joista molemmat raskaudet tapahtuneet pillereiden syönnin aikana kesken kiertoa. En tiedä onko nämä todellisia vai kuviteltuja oireita, mutta..

- Päätä särkee päivittäin lyhyitä aikoja kerralla, välillä todella migreenimäinen kipu
- Alavatsaa vihloo ja repii vasemmalta puolelta välistä ihan sietämättömästi
- Tupakkaa ei tee mieli -> yökkäysrefleksi (hyvä homma, ei tarvitse taistella lopettamisen kanssa!)
- Etova olo pitkin päivää
- Roskaruoka ällöttää suunnattomasti, mutta salaattia tms. "terveysruokia" voisin sitten syödä kilokaupalla?
- Yllättävä himo aurajuustoon (jota olen inhonnut koko pienen ikäni, enkä ole voinut edes haistaa sitä ilman kuvotuksen tunnetta)
- Jatkuva runsas hikoilu ja tuskallisen kuuma (en normaalisti hikoile oikeastaan mitään, voiko olla oire?)
- Mielialavaihtelut. Välillä ihan käsittämättömän onnellinen ja seesteinen olo, välillä pillahdan itkuun selittämättömästi. Tänään viimeksi vollotin silmät soikeana kuunnellessani Arttu Wiskari - Tuntematon Potilas-kappaletta (suosittelen, on muuten koskettava kappale. Varatkaa nessuja viereen ettei käy samoin kuin itselleni.. :D) Myös hermot ovat tavallista kireämmät, ja saatan suuttua ihan mitättömästä asiasta (toissapäivänä hakkasin raivon vallassa luudalla lattiaa kun lakaisin koirankarvoja lattialta pois, ja karvatuppo lähti leijumaan poispäin harjasta niin suutuin sitten sille karvatupolle siitä ja pieksein koko sihvelin tuusaksi siinä rytäkässä.. -.-)
- Iltavirkku, en millään meinaa saada unta illalla. Aamulla sitten uni maistuisi, ja päikkäreitäkin tulee otettua tai muutenvain lorvittua sohvalla kun ei vain jaksa tehdä mitään.
- Valkkaria tuli joitakin päiviä sitten runsaasti, nyt tällä hetkellä ei juurikaan mitään.
- Hajuaisti hieman parantunut, ja tuntemus että itse tuoksahdan jalkahielle ja kaikelle muulle epämiellyttävälle, ja suihkussa ravattava jatkuvasti.

Voivoi.. Mitenhän tässä vielä käy :LOL:
 
mulla oireena oli joku aika sitten että oli nälkä kokoajan nyt taas ei maistu mikään;( ylämaha turvonnut kuin odottavalla äidillä..ylipainoa on mutta se on jännää että se laski jossakinn vaiheessa ja sitten pompahti takaisin toi maha :/ on oksettanu..nukuttanu sikana,pissattanu jatkuvasti,näppyjä tullu..mutta mulla muutenkin huonoiho..heh ja metallinmakua pakko olla muutenkin suussa kun on huulikoruja kolme :DD no huomenna lääkäriin meno sitten selvii..
 
mulla oireena oli joku aika sitten että oli nälkä kokoajan nyt taas ei maistu mikään;( ylämaha turvonnut kuin odottavalla äidillä..ylipainoa on mutta se on jännää että se laski jossakinn vaiheessa ja sitten pompahti takaisin toi maha :/ on oksettanu..nukuttanu sikana,pissattanu jatkuvasti,näppyjä tullu..mutta mulla muutenkin huonoiho..heh ja metallinmakua pakko olla muutenkin suussa kun on huulikoruja kolme :DD no huomenna lääkäriin meno sitten selvii..
ja mielialat vaihtelee :D jatkuvasti..alamahaa pistelee..raskausarpia tullut kummallekkin puolelle mahaa..en kyllä ole lihonnutkaan kun yrittänyt laihduttaa mutta tuo maha ei katoa :) eikä tarttiskaan jos odotan rakkausnyyttiä <3
 
Päivittelin tännekkin nyt, että kolme haaleaa / haamua plussaa tullut nyt peräkkäin, eikä menkkojakaan vielä kuulu.... Että toive siitä, että kyseessä olivat oikeasti raskausoireet vahvistuu koko ajan :) Merkittävimpänä tuo vatsakipu, mutta ei sekään nipistelyä kovempaa. Viime päivinä myös selkäkipuja tullut.
Voisin päivitellä tänne, että oikeassa olin... Nyt rv 10+2 ja pahoinvointi astui kuvioihin n. rv 7, ei kovin pahana mutta kuitenkin :)
 
En olekkaan ehtinyt käymään täällä, kun työt alkoi ja 8h fyysistä työtä 5päivänä vkossa vetää sen verta kuiviin, että ei jaksa kun möllöttää, hehe : DD

Alkohan ne menkat sitten sieltä ja olivatpa aika erikoiset kaiken lisäksi, kun ne kesti 3päivää sellasella tuhnutus meiningillä ja sitten loppu melkein 2päiväksi, kun alkoivat sitten taas uudestaan ihan kunnolla! Tein testinkin noiden tuhnujen aikaan, kun ei minulla yleensä tuollaisia tule, mutta negahan se sieltä tuli(ja muuten oli ensimmäinen noin selkeästi viivaton!! Oon yleensä aina nähnyt siinä sen kohdan minne sen viivan kuuluisi tulla jos plussa tulisi, mutta nyt se oli niiiiin valkea kun olla ja voi!!).. En sitten tiedä oliko se tuhnu sitten joku alkuraskauden keskenmeno? Tiedä häntä, nyt vaan olen entistä enemmän sekaisin jo valmiiksi hankalasta kierrosta, eikä töiden lisäksi oikein jaksakkaan asiaa ajatella, vauvahommista puhumattakaan.

: DD
Onnea kaikille plussanneille!
 
Hei kaikille:)
Olen seuraillut juttujanne, itse olen 25v. ja uusi tällä sivulla.Olen seurustellut reilun vuoden ja tällähetkellä emme vielä ole suunnitelleet milloin aloitamme varsinaisesti yrittämään vauvaa, mutta siis olen lokakuusta asti ollut ilman pillereitä tai muuta ehkäisyä, pitänyt taukoa kun niitä söin n.7v.
Pillerin poisjättämisen jälkeen on tullut vahvana oireita ja tietää kyllä milloin menkat alkaa, ne alkaa aina päivälleen tai sitten +/- yksi päivä, että onneksi sentään on säilynyt silleen niin tietää milloin ne tulee Minulla aina alkaa n. 1-2vkoa ennen menkkoja tuntumaan rinnoissa, joko nännit on kipeenä/suuret ja/tai sitten tissit kasvaa, kerran jopa sen verran isommaksi ettei meinannu pysyä rintsikoissa :eek: eli varmaan vielä hormoonit tehny temppujaan silloin. Kumminkin tää kipu kestää siihen päivään saakka kun menkat alkaa.
Nyt sitten minulla alkoi taas se nännikipu n. vko sitten ja kesti muutaman päivä mutta sitten se yhtäkkiä hävis.. eikä oo näkyny tai kuulunu muutamaan päivään (3-4pvä) ja nyt pitäs vkl alkaa menkat. Sitten tuntuu semmosta nipistelyä(?) ja painontunnetta alavatsalla.
Siis voihan tämä johtua hyvinkin siitä että hormoonit on vielä miten sattuu mutta mietin tässä että entäs jos olenkin raskaana.. lähinnä meinasin kysyä että onko kellään ollu näin aiemmin että aluksi ollu rinnat kipeenä ja sitten se onkin yhtäkkiä loppunut reilu vko ennen menkkoja? Eihän se tietenkään välttämättä mikään raskausoire ole kun eikös se pitäs sillon olla vähän niikun toisinpäin:p ehkä minä vaan kuvittelen että vois olla raskaana :eek:
 
Oi vitsi näitä on kiva lukea.
Ollaan miehen kanssa oltu nyt tämä kierto ilman ehkäisyä (pillerit lopetin 1/2 vuotta sitten, kondomi jäi pois kuukausi sitten).
Vaikka kovin utopistiselta tuntuu ajatus, että olisi nyt jo tärpännyt, niin toivo elää.
Kummia oloja löytyy, mutta kaikista kummin on viluisuus näillä helteillä! Nytkin istuskelen koneella, iho miltein koko ajan kananlihalla. Vatsassa on ollut kipuilua melkein viikon ja menkkojen pitäisi alkaa 16.7.
Tässä sitten jännäillään, kovasti tekisi mieli käydä testi jo ostamassa, mutta yritän odottaa tuohon oletettuun kuukautisten alkamispäivään... Kamalaa tämmönen!
 
Dodii!
Plussa tuli sitten eilen ja tänään kävin vielä sen varmistamassa labratestissä :)
Pieni "shokki" päällä, mutta muuten mukavaa. En ole nyt huomannu mitään erityisiä oireita muuten kun että nännit aristaa ja tissit on kasvanu : DD hehe! Hajuaisti taitaa olla vähäsen herkempi myös.. Muuten ei ole mitään oireita, en ainakaan ole kiinnittäny sellasiin huomiota. Kauhulla odottelen minkälainen oire helv*tti sieltä oikein tulee, kun isoisoäidillä, isoäidillä, äidilläni ja nyt myös tädilläni on ollut ihan kamala pahoinvointi! Useita kiloja laihtuneet raskauden aikana.. Onneksi siihen on lääkkeet jotka helpottaa edes vähän oloa.. Isän puolelta taas tietääkseni mummollani ollut ainakaan erityisen vaikea raskausaika.. Voi voi voi..
 

Yhteistyössä