Elämäntaparemontti - kuka lähtee mukaan? :)

Salliina85: Mulla on neljä lasta, esikoinen on jo yläasteella, kuopus kaksivuotias ja siinä välissä on 9-vuotiaat kaksoset :) Meillä on lapsiluku nyt täynnä ja siksi viitsin nyt ruveta tähän hommaan, muuten varmaan antaisin olla, tuo viime raskauden kamala painonnousu ja kunnon romahdus tuoreessa muistissa... Mutta nyt ajattelen, että jos saan itteni nyt laihdutettua ja hyvään kuntoon, niin sitten mun ei enää ikinä tarvii lihoa ja vetelöityä vaan voin jatkaa liikkumista normaalisti.
Mulla on kanssa syömishäiriöhistoria ja toi salaa syöminen on niin tuttua... :( Siksikin mun on valittava herkkujen suhteen kaikki tai ei mitään-linja, tiedän etten ikinä pysty pysymään missään kohtuudessa jos "annan pikkusormen". Mua auttaa myös tuo ruokapäiväkirja, kirjaan siihen ruokien lisäksi kalorit ja pysyn siten koko ajan tilanteen tasalla päivän energiatilanteesta. Käytän apuna EnergyNet-sivustoa, siellä voi laskea energiantarpeen, ruokien sisältämät kalorit ja liikunnan kuluttamat. Tuo imetys on tietenkin oma lukunsa, painonpudotus pitää pitää hyvin maltillisena silloin. Mä imetin pitkään, 1,5 vuotta, enkä sinä aikana halunnut edes aloittaa aktiivista laihdutusta (ei vaan olisi pitänyt päästää sitä painoa toiseenkaan suuntaan...).
 
Moikka!

Punnituspäivä. Nyt on jo sitten toinen viikko, kun en ole liikkunut. Itse asiassa tällä viikolla en ole liikkunut hikiliikuntaa kertaakaan :O Mutta tosiaan on oltu kipeenä ja edelleen ollaan toipilaita, nenä vuotaa vaikka kuinka.

Vko 1: 77,1 kg
Vko 2: 76,5 kg
Vko 3: 76,9 kg
Vko 4: 74,6 kg
Vko 5: 75,5 kg
Vko 6: 73,9 kg
Vko 7: 73,7 kg
Vko 8: 73,7 kg
Vko 9: 73,6 kg

Tuo näyttää nyt kyllä siltä, että paino on juminut tosi pahasti. Pitäisi varmaankin tehdä jotain muutoksia ruokavalioon (ja alkaa liikkumaan taas!). Pääasia on kuitenkin se, ettei painoa ole tullut takaisinkaan. Se on hienoa. Tänään aloin sitten kirjoittaa sitä ruokapäiväkirjaa, kaipa siitä näkee, jos siellä on jotain ylimääräistä. Täytyy kyllä sanoa, ettei tuo herkkujen syöminen tässä myöskään ole ainakaan vähentynyt, joten ehkä tuo ruokapäiväkirja paljastaa nekin... Olisi vaan kiva, jos osaisi laskea niitä kaloreita, niin näkisi vaikkapa paljon yhdessä kakkupalassa on kaloreita. Se voisi vähän hillitä sitä niiden syömistä...

Tässä on lisäksi nyt tehty sellainen päätös, että se sisarus meidän pojalle saa tulla, jos on tullakseen, että saa nähdä mihin saakka ehtii tuota painoa pudotella ennen kuin tärppää. Tosin uskoisin, että menee aika kauan ennen plussaa, kun imetän eikä menkat ole alkaneet. Jos saisi vaikka sen haamurajan 70 kg rikki.

Narkissos, miten tuolla EnergyNetissä voi laskea niitä kaloreita? Kun jos on vaikka omia leivonnaisia tai vastaavaa, niin kaipa niistä on vähän vaikea laskea?

Kirjoitelkaahan taas kuulumisianne :)
 
Salliina85: EnergyNetissä on paljon ruokia, joista valita. Leivonnaisiakin on niin paljon, että aika hyvin löytyy vastaavia, jollei ihan samoja. Tietysti se vaatii hieman tietoa siitä, missä on mitenkin rasvainen tms. taikina, mutta mä olen kyllä tykännyt siitä laskurista. :)

Mä raahasin stepperin ja kuntopyörän olkkariin telkkarin ääreen, mamma sporttaa ja kattoo kokkiohjelmia :LOL: Ja kyllä on pohkeet ja persus muhennosta kun pitkän ajan jälkeen vetäisin ekan kunnon treenin! Tietää taas tehneensä...
 
Moi, moi!

Narkissos, mäkin poljen välillä stepperiä kun katson telkkaria :) Siinähän se tulee samalla.

Kuinkahan paljon noihin laskureihin voi luottaa? Siis tarkoitan lähinnä kulutuksen osalta? Ruokien osalta pitänee aika hyvin paikkansa? Kun siis mulle tuo EnergyNetin laskuri antoi kulutukseksi noin 2800 kcal silloin kun olen terveenä eli käyn liikkumassa (toki imetystä ei tässä ole huomioitu) ja että syön noin 2400 kcal. Eli pitäisi laihtua silloin, kun pääsee liikkumaan. Aika plus-miinus-nolla on ilman liikuntaa. Mä olin aika järkyttynyt tuosta, että syön noinkin paljon, vaikka tuntuu, että syön hyvin pieniä määriä : / Toisaalta en usko, että kovin paljon vähemmänkään on hyvä, ettei imetys kärsi ja toisaalta ettei lähde lihaksesta. Mutta mitäs sitten käy kun imetys loppuu, pitäisi vähentää ruokailua : / Ja tuossa esimerkkipäivässä ainoa ylimääräinen "herkku" mitä söin, oli pieni siideri. Mitenköhän tässä käy... Oli kyllä silmät avaava kokemus, kun laski kerran nuo kalorit, että vähän tietää, missä mennään.
 
Täällä taas... viikonloppu meni hiihtäessä ja herkutellessa :( mutta onneksi aamulla paino oli sama kun minilomalle lähtiessä. Tällä hetkellä pahin vaiva tuntuu olevan urheilu ajan puute, tänää jäi zumba väliin ja huominenkin menee potilaan kanssa pötkötellessä, kuopuksella kitarisan poisto ja korvanputkitus. No vatsalihaksia pystyy tekemään aina.

Pikainen visiitti, niin jää teidän kuulumiset selaamatta, mutta tsempit kaikille tällekkin viikolle!!!
 
Nuha,liikunnan vähyys ja herkuttelu viikon aikana pisti +100g puntariin joten tästä se parempi vk alkaa :) Jos sais sen tavoitteen ens kuussa painaa 65-66kg. Tänään esikoisen oikea synt.pv,vkl tulee vieraita taas mut mä en sorru!! Oikein mukavaa viikkoa kaikille :)
 
No niin, toinen laihdutusviikko pyörähti tänään käyntiin. Vaa'an lukema tänään aamulla 82.3 kg. Hyvä alku, pitää vaan nyt pysyä tiukkana ja vastustaa repsahduksia kaikella tahdonvoimalla =)
Hyvää viikkoa kaikille :wave:
 
Hei kaikille!

Mulla on ollut tässä pari aika huonoa päivää alla, mutta kyllä tämä tästä taas lähtee. Sen verran ollaan vauvan kanssa tervehdytty, että olemme käyneet jo päivittäin ulkoilemassa vaunujen kanssa. Mitään hurjan pitkiä lenkkejä ei edelleenkään tehdä, alle 1h kerrallaan, mutta on sekin jotain. Vieläkään en uskalla itse ihan urheilemaan lähteä, sillä mulla vuotaa nenä edelleenkin : / Miehellä kesti tämä tauti kaksi viikkoa, joten odottelen nyt ihan rauhassa, että tauti menee ohi, ettei tule mitään jälkitauteja.

Mä kävin tuolla EnergyNetissä arvioimassa päivittäisen kalorimääräni, mitä syön. Se näytti noin 2400kcal. Musta se kuulostaa aika paljolta?! Onko se? Se kyllä näytti, että mun kulutus olisi jotain 2800kcal (silloin kun pystyn liikkumaan) ja eihän tuossa ole otettu imetystä huomioon. Vai onko tuo hyvä määrä suhteessa siihen, että imetän koko ajan? Mä kun en noista oikein tajua.

Mulla on nyt pari päivää mennyt niin, että olen syönyt herkkuja, mutta annan sen itselleni anteeksi, oli nimittäin muutama todella huono päivä (en edes viitsi kertoa, täysiä romahduksia tämän arjen kanssa). Olen päättänyt, että nyt pitää sitten ottaa vähän varovaisemmin, ettei ihan noin piippuun itseään aja, eikä silloin se yksi jäätelöviipale ole niin pahasta.
 
Voi että kun 2 ekalla viikolla paino tippui helposti nyt 3 viikko ja vaaka sitkeästi samoissa koko viikon :( Ma oli zumba ja eilen ja tänään puolen tunnin puntti ja jalkakyykky treenit tahdillahiki virtaa, luulis et jotain tapahtuis kun kaikki herkut on pois ja annos kokokin pysynyt 3 dl ja hiilarit vähentyneet ainakin kolmasosalla. Sitkeessä ovat kilot :/

Hieman ottaa päähän kun tuo mun kotijumppaus on aina lastenohjelmien aikaan niin en yhtään tiedä mitä lapset katsoo. Meillä tuli aina niin kivoja keskusteluja lastenohjelmien jälkeen. Mietin et jos hommais stepperin niin jaksaiskohan sillä, kuntopyörä kyllä olohuoneessa n mutta se ei tod o mun lempilaite :( Yleensäkin tykkään kuunnella musaa (ja lujaa) kun urheilen siitä saa jotenki hyvän fiiliksen :)
Mut jos ees 1 x vko katsois pikkukakkosta et ehtis jakaa tuota tv aikaa noiden mukeloiden kanssa.Eli kyhyesti huono omatunto kun ottaa sitä omaaaikaa.

Täytynee minunkin piipahtaa siellä energynetissä....
 
Heippa kaikille!

En oo ehtiny aiemmin päivittelemään, on ollu kaikenmoista tohinaa täällä. Vkl:na anopin synttärit ja ma alkaa työt, nii on kaikkee järjestelemistä...
Mut ti aamuna oli punnitus ja 74,5 kg näytti.
Eli
1 vk: 76 kg
3 vk: 75 kg
4 vk: 74 kg
6 vk: 73 kg
7 vk: 73 kg
8 vk: 74,7 kg
9 vk: 74,5 kg

Tuntuu et hyppäs niin takapakkia tuon uuden puntarin myötä et ärsyttää oikeesti. Ja musta tuntuu, ettei peilikuvassa, tai mittanauhan mitoissa oo mitään muutosta ainakaan parempaan... (oon kyllä mitannu vaan sitä kriittisintä, eli vyötärön ympärystä) Sinällään syömiset on menny ihan kohtuudella ja liikkunutki olen, et en tiiä missä vika. Oon uskotellu itelleni, et lihasmassa vaan kasvaa treenaillessa niin paino ei siks putoo kovin vauhdilla, mut en sit tiiä. Kunto on kyllä kasvanu, mikä on kyllä jo loisto juttu. Eilen kävin lääkärintarkastuksessa (tarviin todistuksen työkyvystä uutta työpaikkaa varten) ja lääkäri kysyi urheilenko... Arveli, et jotain kohtuu rankkaa lajia harrastaisin, koska mulla on kuulemma urheilijoille tyypillinen rauhallinen syke. Tuli aika hyvä fiilis siitä kommentista, koska oon pitäny itteeni niin rapakuntoisena. Mut painoltani jämähtänyt olen, jospa se siitä ku sitkeesti jatkaa. Saa nähdä kuinka käy kun työt alkaa...
 
Moikka!

sohvii, mäkin tykkään stepperistä, pyörästä en minäkään. Stepperillä jaksaa kyllä polkea silloinkin kun katsoo telkkaria :)

horrorpop, hieno se lääkärin kommentti!! Ja mä uskon, että sulla on tullut lihasta tilalle, siksi paino ei putoa niin nopeasti. Mitä enemmän lihaksia, sitä enemmän kulutat ja sitä enemmän putoaa paino :) Että ei ollenkaan ole huono suuntaus! Ja mullakin jumi noilla samoilla viikoilla, joten ehkä se kulkee vähän sellain aallottain.

Mulla tulee viikkopäivitys nyt, kun vihdoin ja viimein pääsemme viikonloppuna reissuun. Siispä:

Vko 1: 77,1 kg
Vko 2: 76,5 kg
Vko 3: 76,9 kg
Vko 4: 74,6 kg
Vko 5: 75,5 kg
Vko 6: 73,9 kg
Vko 7: 73,7 kg
Vko 8: 73,7 kg
Vko 9: 73,6 kg
Vko 10: 72,9 kg

Vaikuttaakohan tähän, ettei viikonloput syömiset näy vielä puntarissa? ;) Mutta tyytyväinen olen, sillä kohta olen ollut liikkumatta 3 viikkoa, joten paino on lähtenyt ruokavaliolla, imetyksellä sekä kävelylenkeillä. Toki mukana voi olla ja varmasti onkin myös nestevaihtelua. Vieläkin nenä vuotaa, mutta tämän viikonlopun vielä olen suuremmin liikkumatta ja sitten ensi viikolla taas tosi toimiin! :)

Saas nähdä, että reagoiko paino ensi viikolla sitten mitenkään kun aloittaa taas liikkumisen kunnolla? Veikkaan, että ainakin kroppa reagoi ;) Voin vaan kuvitella sitä kipua kuntosalin jälkeen :D

Mulla kävi eilen hölmösti. Menin vaatekaupoille ja kokeilin vanhasta tottumuksesta sen mallisia vaatteita kuin ennenkin. Huomasin, että kropan malli on muuttunut niin paljon, että piti etsiä ihan uuden tyyppisiä vaatteita. Sitten kun löysin niitä, menin sovittamaan ja huomasin, että mulla on vaatekoko pienentynyt yhdellä suurinpiirtein! :D Siis 44 -> 42 :) Tunsin vaan itseni idiootiksi siellä sovituskopissa että miksi ei voi pää kestää mukana siinä, miltä näyttää. Ei siis käynyt pienessä mielessäkään, että jos paino on laskenut jonkun verran, niin vaatekokokaan ei ehkä ole sama... Lisäksi pari päivää sitten, kun olin lähdössä ulos ja puin kevyttoppatakkia päälleni, mies kävi nauramaan. Kysyin, että mitä nyt, niin sanoi että tuo joulu- vaiko tammikuussa ostettu takki näyttää säkiltä :D Katsoin peilistä ja joo, olihan tuo vähän iso :D :D
 
Salliina85 Isosti onnea liian isoista vaatteista :D

Mä oon ollu suoer ahkera treenin suhteen, joka ilta kunnon hiki treenit, olen tainnu jääd vähän koukkuun. Eikä o ollenkaan huono homma :)
Mut vaaka jumi ihan tyystin n 200 g lähteny viikossa, aikas masentavaa.
No täytyy troivoa että painokin alkais taas tippuu.

Energynetissä käynti masensi. Mielestäni minulla varsin järkevä ruokavalio ja silti aivan liikaa rasvaa päivän kalorimäärä ei onneks täyttynyt, että sen puolesta painon olisi pikkuhiljaa hinauduttava alas kunhan jaksan pysyä tällä ruokavaliolla.
ilmeisesti se että ruokana oli lasagne ja siihen liäksi vielä leivänpäälle laitoin 2 siivua 30 % juustoa oli jo liikaa rasvaa.

Mutta hyvin valkeni et ei o ihme jos kilot on kertynyt jos yhä tälläkin ruokavaliolla on rasvan saanti liian korkea!

Meinasin jo hurahtaa laihdutusvalmisteen kokeiluun, mutta hinta 160 e sai mut järkiini. edelleen uskottava vaan tähän hitaaseen ja työlääseen keinoon, mutta jospa sitten ne pysyisikin helpommin poissa kun tämän elintavan tässä menossa ehtii oppimaan.
 
Heippa kaikki!

Eilen tuli ihan hyvä mieli, kun tultiin mun vanhempien luo ja olen nähnyt isää viimeksi 2,5 kk sitten. Sanoi melkein heti, että olen surkastunut :D Ei tässä ajassa ole tippunut kuin se 4kg mutta kai se sali sitten sen verran kiinteyttää.

sohvii, mulla kävi sama juttu EnergyNetissä. Oli hyvin valaiseva kokemus. Aika vähän täytyy syödä, ja fiksusti, että kestää hyvinä ruoasta saatava energia sekä energianlähteet. Ja mä en usko laihdutusvalmisteisiin, mun mielestä sulla on nyt hyvä tsemppi päällä kun jaksat treenata ja vielä kun vähän muokkaa ruokavaliota niin kyllä se siitä!!

Jaksamista meille kaikille! Kävin kuin kävinkin perjantaina itsekin jo jumpassa, tänään on niin ihana ilma, että jos käytäisiin vaunulenkkeilemässä, kun täällä kylässä ollaan. Ensi viikko sitten taas kunnon treeniä kehiin :D
 
Huoh...täällä ei painonpudotus oikein etene. VKL:.na oli anopin 50v. synttärit ja koko vkl meni herkutellessa. On niin järkyttävän turvonnu ja kömpelö olo taas. Eilen kyllä treenailin ja kohta meinasin taas alkaa pomppimaan, mut tän aamun punnitus oli melko järkyttävää...plussaviikko.

1 vk: 76 kg
3 vk: 75 kg
4 vk: 74 kg
6 vk: 73 kg
7 vk: 73 kg
8 vk: 74,7 kg
9 vk: 74,5 kg
10 vk: 74,9 kg

Eilen alko sit työt, niin saa nähdä kuinka nyt jatkuu... Yritän ainaki jaksaa jatkaa kotitreenailua siitä huolimatta, jääköön kotihommat vaikka tekemättä jos tuntuu ettei ehdi. Ens vkl olis sit yhet 3-kymppiset, ja melko kosteat sellaiset. Onneksi on tuo pikkujätkä, niin ei oo mitään hinkua hankkia kankkusta itselleen nii ehkä pysyy juominen kurissa. En halua verottaa yhtään tuntia krapulalle ajasta tuon ihanan pienen miehen kans...
 
Säät ollu aika vaihtelevia muttei onneksi ole estänyt liikkumasta.Paino oli tänään 66.6kg joten hyvin menee :) Mutta nyt on ollu vaivana ummetus enkä tiedä yhtään mikä sen on aiheuttanu.Activia-jogurttia ja apteekin kuituvalmisteella olis pitänyt jo helpottaa mutta ei.Näläntunnetta ei ole kun aamupäivisin,sitten iltapäivän jälkeen alkaa maha kurista,mouruta..ei viitisyödä kun ei ole sellainen fiilis.Sit tulee oksettava olo..nyt ostin kunnon lääkettä ja aamuun mennessä pitäis näkyä.Muuten mennyt normaaliin tapaan eli syömiset ok(tosin vähäiset)ja liikun sen 4kertaa viikossa.
 
Kiitos Sallina85 tsempistä!
Jumpata olen jaksanut joka ilta, mutta juustoa en ole vielä saanut karsittua minimiin, no ehkä mä yritän luopua siitä, vaikka olisihan se hyvä kalsiumin lähde!

Vaaka vaan ed sitkeästi samoissa :/ Turvotusta on kyllä vatsassa melkoisesti, olo on kuin vesiilmapallolla. Mietin että täytyiskö joku puhdituskuuri sittenkin hankkia kun tälläi nestettä kertyy ja nimenomaan vatsaan?

Vai voiskohan tää liittyä kuukautiskiertoon?

Ummetustakin oli 3 vrk mitä mulla ei yleensä ole ikinä!
Kyllä kroppa jotain reagoi, mutta nyt kyllä kaipaisi asiantyuntijoiden vinkkejä onko joku pielessä vai meneekö tää itsestään ohi?
Oispa oma ravitsemuisterapeutti :)

Aiemmin laihduttuaessa ei ole tälläisiä ongelmia ollut... vai onkohan se vaan tää ikä?! Apua, en kai mä vielä niiiiin vanha oo!

No katselen vielä kotvan mitä tuleman pitää ja käyn sit vaikka ihan lekurilla jos en muuta keksi ...

Tsemppiä kaikille.
 
Moi taas!

Olipas kivaa lukea teidän kuulumisia! :) Kerralla tuli oikein kolmelta ihmiseltä kuulumiset :)

horrorpop, muakin ärsytti kun mulla kesti tuossa vkot 6-9 käytännössä samassa. Oliskohan sulla menossa sama vaihe? Kun kyllä siitä sitten taas ylitse pääsee :) Välillä se paino vaan jumittuu, ja meinaa usko mennä. Toi on kyllä paha, kun on noita juhlia. Mekin oltiin viikonloppu reissussa ja olen vissiin onnistunut palauttamaan sokerikoukkuni takaisin : / Nyt vaikka olen vain kotona normaalisti, niin koko ajan tekisi mieli jotain karkkia tai kakkua. Huoh :(

haaveilija77, hienoa!! Sulla tuntuu menevän hyvin! Oot saanut pidettyä syömiset ja liikkumiset kunnossa. Mulla on tuo liikkuminen nyt ollut jo niin pitkään tauolla ensin sairastelujen ja sitten tuon reissun takia, että jopa aloittaminen tuntuu vähän vaikealta jo. Tänään olen kuitenkin päättänyt, että menen illalla salille. Rauta tuskin nousee yhtään mihinkään, mutta kun saisi taas alkuun. Kun silloin aiemmin oli jo ihan hyvä draivi päällä :) Nyt on kyllä tosiaan ollut niin ihanat ilmat, että tekee mielikin olla ulkona joka päivä ja ollaan sentää päivittäin käyty kävelemässä vaunujen kanssa 45-75 minuutin lenkkejä :) Kaipa nekin jotain auttaa.

sohvii, mulla ainakin turvotus liittyy kuukautiskiertoon. Ja siis kyse ei ole mistään pienestä turvotuksesta, vaan mulla ei mene housut kunnolla kiinni, jotka muuten roikkuvat päällä. Eli pitää pitää isompia housuja joitakin päiviä ennen kuukautisia sekä pari ekaa kuukautisten päivää. Juotko tarpeeksi vettä? Mulla se auttaa turvotukseen, niin hullulta kun se kuulostaakin. Kun elimistö tottuu siihen, että saa kyllä vettä riittävän usein, ei sillä ole mitään syytä ruveta varastoimaan sitä itse. Mustakin olis hienoa, jos olis joku oma ravitsemusterapeutti :D

Mulle tulee tänään päiväksi kaveri kylään, joten en tiedä mennäänkö johonkin syömään tms. Siiderit olen lopettanut taas kokonaan (tai siis alkoholin), mutta herkkuihin olen langennut jälleen. Mulla se ruokapäiväkirjan teko tyssäsi viimeksi lähes heti, mutta päätin, että aloitan uudestaan. Ja kirjoitan joka ikisen ripauksen mitä syön. Sitten jos vielä jaksaisi laskea jossain EnergyNetissä tms. niin kaipa sillä olisi jotain vaikutusta. Kun ei sitä tajuakaan, että miten pienistä asioista tulee yhtäkkiä hurja kasa kaloreita.

Tsempit tähän viikkoon kaikille! :) Musta olis kivaa, jos mulla olis joku tavoitepäivämäärä ja kilomäärä, mutta en osaa päättää, että mikä olisi sopiva. No, jos aprillipäivänä olisi alle 72kg :D Siitä ei olisi enää pitkä matka normaalipainon rajoihin, vain 2,5 kg :)
 
Sallina85 juon vettä sellaisen 1,5 litraa eli enemmänkin voisin juoda.
Minulla on hormoonikierukka ja ei kuukautisia siksi en osaa yhdistää turvotusta kiertoon kun sellaisesta ei ole merkkejä.

Kävin taas energy netissä laskee kalorit ja taas jäin 800 kcal vähemmän kuin suositus mutta rasva ylittyi yhä hieman.


Tänään jäi urheilukin vähälle kun opiskelu (työn- ja perheenohessa) vei illan kaiken liikenevän vapaaajan.
No ei yksi huili päivä pahaksi ole. Huomaan vaan jääneeni koukkuun treeniin. Varsinkin hartiat tuntuvat jumivan jheti huili päivän jälkeen aj muutenkin olo on ihanan notkea aamuisin, siis silloin kun illalla treenannut. Yleensä olen melkoinen heinäseiväs ;)
huoh nyt nukkumaan....
 
Mulla on turvotusta(kuparikierukka)vähän ennen menkkoja ja niiden aikaan,myös vatsakipua,vyö on laitettava niin ettei koske..voisko sanoa et pari senttiä ainakin turpoaa(itsestäni tuntuu et olen pomppupallo :D).Ja olo on muutenkin vetämätön.Onneksi tämä menee ohi kuitenkin suht nopsaan ja kaikkeen tottuu.Ilman buranaa en pärjäisi koska välillä ihan kouristelee. Nyt kahtena aamuna on ollut tyhjennystä kun otin siihen ummetukseen lääkettä illalla.Jännä kun aamupäivällä on nälkä,sitten alkaa ne mourinnat ja outo olo.Mutta nyt ainakin se pahin on ohi.Täytyy muutama pv tarkkailla ja jos ei ala tasoittua niin otan lekuriin yhteyden. Tämä ummetus on normaalia,keho alkaa pikku hiljaa tottua uuteen ruokavalioon/rytmiin. En kyllä muista et ois viimeksi painoa pudottaessa tullut tämmöstä.
 
no heipä hei.....piiiiiiiiiiitkästä aikaa

kaikkee on hiukan tapahtunut ja silleen.. kevätkin on jo pikan niinku pitkällä..vaaka meni rikki!!!!!! ihan jännät fiilikseton odtela uutta vakaa.. :D k ainakn o on kevyt ku höyhen..niin no lonkkaan koskee ja ja toiseen polveen..selkä on jumissa ja slleen.. ja toisessa olka/lapa mikälie venähtänyt..mutta mie teen vaan sitä mitä lääkäri käskijo syksyllä 2011..*liiku, kävele tms. uo paljonvettä ja ota särkylääkettä jos koskee..laihdut ja mielikin kevenee*... ehkä ;)

periksi en anna...en.. muistelelen vaikka isoisomummoni rankkaa elämää (olisi tänä vuonna täyttänyt 116v) ja jatkan vaikka henki menisi.. mie en ole eää ensivuonna tähän aikaan NÄIN PAKSUNKEVEÄ ..vaan oikeesti KEVEÄ

PALJON TSEMPPIÄ TEILLE KAIKILLE JA KAUNISTA KEVÄTTÄ !!! :flower:
 
Moikkamoi!

Viikkopäivitys päivän myöhässä :D Tiesin, että tulee taas plussaviikko, kun oli tuossa viikonloppuna vähän sellasia syömisiä, jotka kerää nestettä :D Siispä tuli hurjat turvotukset, ja se näky vaa'alla:

Vko 1: 77,1 kg
Vko 2: 76,5 kg
Vko 3: 76,9 kg
Vko 4: 74,6 kg
Vko 5: 75,5 kg
Vko 6: 73,9 kg
Vko 7: 73,7 kg
Vko 8: 73,7 kg
Vko 9: 73,6 kg
Vko 10: 72,9 kg
Vko 11: 74,0 kg

Tänä aamuna kun mittasin uudestaan, niin oli jo 73,2 kg vain, eli pelkkiä turvotuslukuja käytännössä. Mutta näyttää pahalta tuolla listauksessa ;) Lisäksi ollaan alettu antaa vauvalle kiinteitäkin ruokia, niin kaipa tuo imetyksen osuus tuossa painonlaskussa alkaa vähentyä.

Mulla olisi tänään vuorossa juoksupäivä. Onnistuin saamaan päänsäryn, kun olin ulkona ilman pipoa, siis ihan vain kaupungilla kaupoilla. Mutta otin jo Buranan, kaipa se ehtii ohi mennä ennen kuin mies tulee kotiin ja sitten pääsee itse ulkoilemaan (pipon kanssa!).

Mä kävin vetää toissapäivänä sellaset jalkareenit salilla, että vieläkin sattuu. Takapuoli ja reidet huutaa hoosiannaa vaikka yrittäs vaan käydä sohvalle istumaan :D No, se on sitä hyvää kipua. Tietää ainakin, että on johonkin vaikuttanut :D

Huih, nyt mulla olisi viikko aikaa pudottaa kilo, jos aion saavuttaa tuon tavoitteen, minkä kirjoitin aiemmin. Saa nähdä miten käy. Mulla on livennyt mopo käsistä aivan täysin noiden herkkujen kanssa, siihen pitäis saada taas jotain järkeä. Jos yrittäisi pitää herkkujen suhteen nollatoleranssiviikon, niin näiköhän se paino sitten laskisi... Tällä viikolla pitäisi päästä hyvin liikkumaankin, koska miehellä on vähän kevyempi työviikko ja sen lisäks ollaan koko viikko kotona :)
 
Moi taas =)

Mulla on nyt neljäs viikko alussa. Tältä tämä alkurutistus näyttää:
1.vko 84 kg
2.vko 82.7 kg
3.vko 82.4 kg
4.vko 81.0 kg

Olen ihan tyytyväinen =) Rankkaa on kyllä ollut välillä ja pari repsahduspäivää, mutta nyt on ihan hyvä fiilis. Jatkan edelleen tiukalla kalorikuurilla ja kirjaan kaikki syömiset vihkoon. Tavoitteena on toukokuun loppuun mennessä 75-76kg ja sen jälkeen pitäisi sitten pysyä siinä...
 
Mulla huomenna punnitus mutta piti tulla tänne jo nyt kirjoittamaan..masu alkaa viimein toipua ja tuntuu että nälkäkin on parin tunnin välein.Jäätelöä on tullut syötyä,muuten en hirveesti ole herkutellu,paitsi vkl vedin muutaman lonkun sen kunniaksi että paino oli 66.9 keskellä päivää.Olin siitä niin onnessani että ostin vähän rentoutusainetta :) 2päivää olin ilman kunnollista liikuntaa.Nyt sitten oon ajellu tolla pyörällä kun lenkille en ole päässyt.Olis jo aika..Aamulla sit se lukema ylös,mitähän näyttää...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä