Elämättömän elämän häpeä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
En voi siis muuta kuin toivottaa tsemppiä. Ei varmaan hirveästi lohduta, mutta sä olet ollut mulle hyödyllinen ja tärkeä. Olet jaksanut vastailla, kun suurin osa palstan ihmisistä ovat luovuttaneet tai todenneet mut turhaksi jankuttajaksi. Tää on mulle henkireikä ja pieni valonpilkahdus yksinäisen miehen elämässä. Erimielisyys ei mua haittaa, sillä olisihan tylsää, jos kaikki olisivat aina samaa mieltä.

Töissä olen aina oma itseni - tiettyyn rajaan asti. Ei se mua haittaa. Se haittaa, että työ on työ ja muu elämä on muu elämä. Ihmiset lähtevät töistä kotiin elämään toista elämää ja minä jään tyhmänä odottamaan seuraavaa työpäivää, koska mulla ei ole muuta. Siksi tyhmänä itkin, kun pieni koulutuspätkä loppui ja ihmiset erkanivat toisistaan. Muut lähtivät takaisin elämäänsä ja minä jäin tyhjän päälle. Säälittävää, eikö?

[ap]
Kiitos!
No hyvä jos näistä keskusteluista on ollut edes pientä iloa sulle. :)

Hmm, jos saatkin oikein väsyttävän työn niin työpäivän jälkeen vaan haluat kaatua sänkyyn koomassa, etkä edes halua sosialisoida kenenkään kanssa. ;) Mutta tietty toivon että se mielitiettykin löytyy joskus.
 
vierailija
Kiitos!
No hyvä jos näistä keskusteluista on ollut edes pientä iloa sulle. :)

Hmm, jos saatkin oikein väsyttävän työn niin työpäivän jälkeen vaan haluat kaatua sänkyyn koomassa, etkä edes halua sosialisoida kenenkään kanssa. ;) Mutta tietty toivon että se mielitiettykin löytyy joskus.
Ei pientä iloa. Ei edes välttämättä iloa. Nämä ovat ainoat keskustelut, joita olen elämäni aikana tilanteestani käynyt. Lähes neljäkymmentä vuotta ilman puhetta. Voit kuvitella mitä se on? Siksi tämä on tärkeää.

Mä en ole optimisti, olen realisti. Mä voin uskoa, että saan ehkä jonkun työpaikan, kunhan tarpeeksi yritän. Koska en ole täysin roska (kuulin täältä). Yksinäisyys on eri asia. Täälläkin on sanottu useaan kertaan, että kaltaiseni mies ei ketään kiihota tai kiinnosta. Se on varmasti totuus ja olen kiitollinen, että joku sen edes sanoo. En mä enää edes haaveile perheestä tai pysyvästä suhteesta. Jos vielä mun elämän aikana joku lähtisi vaikka mun kanssa marjaan, koska olen hyvää seuraa tai suutelisi, koska en ole täysin ällöttävä, niin voisin elää tyytyväisenä lopun aikaa.

[ap]
 
Ei pientä iloa. Ei edes välttämättä iloa. Nämä ovat ainoat keskustelut, joita olen elämäni aikana tilanteestani käynyt. Lähes neljäkymmentä vuotta ilman puhetta. Voit kuvitella mitä se on? Siksi tämä on tärkeää.

Mä en ole optimisti, olen realisti. Mä voin uskoa, että saan ehkä jonkun työpaikan, kunhan tarpeeksi yritän. Koska en ole täysin roska (kuulin täältä). Yksinäisyys on eri asia. Täälläkin on sanottu useaan kertaan, että kaltaiseni mies ei ketään kiihota tai kiinnosta. Se on varmasti totuus ja olen kiitollinen, että joku sen edes sanoo. En mä enää edes haaveile perheestä tai pysyvästä suhteesta. Jos vielä mun elämän aikana joku lähtisi vaikka mun kanssa marjaan, koska olen hyvää seuraa tai suutelisi, koska en ole täysin ällöttävä, niin voisin elää tyytyväisenä lopun aikaa.

[ap]
Varoitus:marjapuskassa voi tapahtua kaikenlaista muutakin. :sneaky:

Hienoa että olet jaksanut kirjoitella meidän kanssa. Netti on siitä mahtava keksintö että kaikki voivat sinne kirjoitella ja milloin tahansa.

Eikä nuo sun jutut nyt niin kamalia ole. Olisit puhunut niistä jo 15 vuotta sitten netissä. No, hyvä kun ees nyt. Anna tulla vaan mitä mieleen juolahtaa. (y)

Nyt pitää mennä, on jo myöhä. Öitä!
 
vierailija
Varoitus:marjapuskassa voi tapahtua kaikenlaista muutakin. :sneaky:

Hienoa että olet jaksanut kirjoitella meidän kanssa. Netti on siitä mahtava keksintö että kaikki voivat sinne kirjoitella ja milloin tahansa.

Eikä nuo sun jutut nyt niin kamalia ole. Olisit puhunut niistä jo 15 vuotta sitten netissä. No, hyvä kun ees nyt. Anna tulla vaan mitä mieleen juolahtaa. (y)

Nyt pitää mennä, on jo myöhä. Öitä!
Joo, marjapuskasta voi saada punkin. Minne tahansa.

Eiköhän juttua tule, kun esimerkiksi työhaastattelut tai joku muu asia elämässäni osoittautuu turhaksi etsimiseksi ja yrittämiseksi. Kaikkein eniten varmasti tekstiä aiheuttaisi yksittäinenkin onnistuminen tai jopa pieni hetki, jossa tuntisin olevani tärkeä jollekin tai jossakin, enkä tuntisi itseäni turhakkeeksi, elämän epäsikiöksi.

[ap]
 
vierailija
Ostin uuden näppäimistön, joten testatekseni sitä päätin kirjoittaa vielä muutaman rivin viikon tapahtumista ja pohtia sitä onko parempi syrjäytyä helpon elämän pariin vai yrittää edes esittää normaalia toivoen muutosta parempaan, vaikka lähes jokainen hetki sattuu syvälle.

Tällä viikolla oli kokoontuminen, jossa oli paikalla sukulaisia, ystäviä ja tuntemattomia. Oli keskustelua, oli naurua, oli tapaamisia. Oli myös puhetta elämäntilanteista, lapsista, mielipiteistä, arvoista. Kerrottiin miten lapset ovat elämän suola. Ilmoitettettiin miten uusi työpaikka on niin kiva. Puhuttiin ja ihmeteltiin useita ihmisiä (eivät olleet paikalla), jotka ovat jo useamman vuoden olleet ilman työpaikkaa, eivätkä tee kaikkea parantaakseen itseään. Harmiteltiin miten työssäkävijät joutuvat maksamaan liikaa, koska kaikki eivät tee osuuttaan.

Voitte arvata missä kohtaa olin hiljaa ja missä äänessä. Mukava ilta kääntyi lopulta taas itseinhoon ja eristäytymiseen. Eivät he olisi noin puhuneet (tai ehkä olisivatkin), jos tietäisivät totuuden, mutta eihän sitä voi tietenkään kertoa. Dilemma on suuri ja vaikea.

[ap]
 
Ostin uuden näppäimistön, joten testatekseni sitä päätin kirjoittaa vielä muutaman rivin viikon tapahtumista ja pohtia sitä onko parempi syrjäytyä helpon elämän pariin vai yrittää edes esittää normaalia toivoen muutosta parempaan, vaikka lähes jokainen hetki sattuu syvälle.

Tällä viikolla oli kokoontuminen, jossa oli paikalla sukulaisia, ystäviä ja tuntemattomia. Oli keskustelua, oli naurua, oli tapaamisia. Oli myös puhetta elämäntilanteista, lapsista, mielipiteistä, arvoista. Kerrottiin miten lapset ovat elämän suola. Ilmoitettettiin miten uusi työpaikka on niin kiva. Puhuttiin ja ihmeteltiin useita ihmisiä (eivät olleet paikalla), jotka ovat jo useamman vuoden olleet ilman työpaikkaa, eivätkä tee kaikkea parantaakseen itseään. Harmiteltiin miten työssäkävijät joutuvat maksamaan liikaa, koska kaikki eivät tee osuuttaan.

Voitte arvata missä kohtaa olin hiljaa ja missä äänessä. Mukava ilta kääntyi lopulta taas itseinhoon ja eristäytymiseen. Eivät he olisi noin puhuneet (tai ehkä olisivatkin), jos tietäisivät totuuden, mutta eihän sitä voi tietenkään kertoa. Dilemma on suuri ja vaikea.

[ap]
No sä olet hakenut töitä eli et ole täysin jättäytynyt yhteiskunnan elätettäväksi. Ja teet sen työnhaun sitä mukaa mitä pystyt ja kykenet. Sun ei tarvitse siinä asiassa vertailla itseäsi muihin, koska teet asioita oman rohkeuden mukaan.
Eri asia on rehvakkaat elämäntapatyöttömät joilla ehkä kanttia voisi olla työnhakuun, mutta jättäytyvät laiskuuttaan yhteiskunnan elätettäviksi, heitä en mäkään ymmärrä.

Ja nahisteltuani tänään muksujen kans ja kaikki sanktiot kokeiltuani niiden kohdalla voisin lähettää nuo "elämän suolat" sulle, kunhan annat osoitteen...:rolleyes:

Sitäpaitsi vapaaehtoinen lapsettomuus on yleistymään päin. On yhä useampi joka ei näe lapsia elämän suolana.
 
vierailija
vierailija
No sä olet hakenut töitä eli et ole täysin jättäytynyt yhteiskunnan elätettäväksi. Ja teet sen työnhaun sitä mukaa mitä pystyt ja kykenet. Sun ei tarvitse siinä asiassa vertailla itseäsi muihin, koska teet asioita oman rohkeuden mukaan.
Eri asia on rehvakkaat elämäntapatyöttömät joilla ehkä kanttia voisi olla työnhakuun, mutta jättäytyvät laiskuuttaan yhteiskunnan elätettäviksi, heitä en mäkään ymmärrä.

Ja nahisteltuani tänään muksujen kans ja kaikki sanktiot kokeiltuani niiden kohdalla voisin lähettää nuo "elämän suolat" sulle, kunhan annat osoitteen...:rolleyes:

Sitäpaitsi vapaaehtoinen lapsettomuus on yleistymään päin. On yhä useampi joka ei näe lapsia elämän suolana.
Oikeammin sain pari työhaastattelua parin muun ihmisen kautta. No, semantiikkaa toki, mutta kertoo kuitenkin sen, että kykyni tehdä vaikutus ihmisenä ja työntekijänä on live-tilanteessa parempi kuin cv:tä tutkiskelemalla, koska sitä kautta saatujen vastausten määrä on melko alhainen.

Olen mä ollut välillä ja aika pitkäänkin laiska sekä saamaton. En ole kieltäytynyt ikinä töistä, mutta en ole aina niitä myöskään aktiivisesti hakenut. Toisten elätettävänä olen siis ollut.

Mä en ole vapaaehtoisesti lapseton. Mulla ei ole koskaan ollut mahdollisuutta tehdä sitä valintaan.

[ap]
 
vierailija
"Ymmärtämiseen sisältyy sisäinen palkkio, olettaen, että oppimiseen on ryhdytty todellisesta mielenkiinnosta. Kun ymmärrän ja oivallan jotakin, saan mielihyvää. Tämä sisäinen mielihyvä on riippumaton muiden ihmisten kiitoksista, suoritukseni vertailusta muiden ihmisten suorituksiin ja ulkonaisista palkkioista. Ymmärrys on itsessään eräänlainen makupala, ja erillisen palkkion tarjoaminen voi olla paitsi turhaa jopa vahingollista: se pilaa oivaltamisen ilon vihjaamalla, että se ei ole arvokasta vaan tarvitaan erillinen porkkana palkkioksi."
Olethan oppinut jotakin näinä vuosina, mutta et vaan halua nähdä sitä? Tai et huomaa, mitä erityistä?
 
vierailija
Mä kirjoittelin harvoille palstoille mitään kymmenen vuotta sitten. Ja valitettavasti ei sano.

Mistä teit tämän päättelyn?

[ap]
Kirjoittelin vain aikoinaan omasta elämästäni em. nimimerkillä eräälle palstalle ja siellä oli kirjoittaja jonka kirjoitustapa ja elämä oli hyvin samantyyppinen kuin sinulla.
Muistaakseni nimimerkillä moottorisaha.
Taidan erehtyä ja onhan näitä samantyyppisiä ihmiskohtaloita maassamme varmaan useampiakin.
 

Yhteistyössä