elatusmaksuista

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 11:10 Rilla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 01:06 Utelias kirjoitti:
Vaikuttaako elatusmakusjen määrään millään tavalla se seikka, että isä on solminut uuden avioliiton ja siihen syntynyt uusi lapsi??? Talo ostettu ja velkaa paljon??

Ex.n perheessä varmaan 3x paremmat tulot nykyään kuin meillä ja silti isä joutuu maksamaan 160e/kk (nettotulot 1400e/kk)

Kertokaapa :wave: :wave:
Ei pitäisi ottaa velkaa jos ei velan kanssa pysty lapsistaan huolehtimaan! Ei velkoja oteta huomioon elatusmaksuja määrätessä. Mietipä; sittenhän sitä voisi ottaa velkaa, elellä herroiksi velalla ja samalla päästä lasten elatuksesta kuin "koira veräjästä"! Velkaa otettaessa
KYLLÄ OTETAAN ESIM.ASUNTOLAINA HUOMIOON!!!!! Sun mukaan ilmeisesti ei sais omaa elämää olla olllenkaan sen jälkeen jos on eronnut ja on lapsia :headwall: Ja mitenpäs sitä vaikka oman asunnon saat jos et ota velkaa \|O Ettäjoku voikin olla tyhmä \|O
 
Miettikääpäs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 10:45 tyhmä minä kirjoitti:
Eli niin tai näin, aina ollaan tilanteessa että elatusmaksu on oikeastaan rangaistus miehelle. Mitäs menit syytämään siemeniäsi, ja saattamaan raskaaksi tuon naisparan, mitäs menit tekemään lapsia ja sitten vielä eroamaan. Sinun, mihen, vika. Nyt saat rangaistuksen, kärsimyksen, maksat ja maksat, itsesi kipeäksi.
Yhtälailla ne etä-äidit joutuvat elareita maksamaan, jos mies pitää lapset. :p
 
peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 07:50 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 20:49 peuhu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 11:03 mirena04 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 10:07 ärsyyntynyt kirjoitti:
Nämä yh:t kun eivät tunnu osaavan päättää, meneekö heillä hyvin vai huonosti vai hyvin huonosti. Toisaalta hehkutetaan, että ollaa töissä ja pärjätään omillaan jne., mutta samaan aikaan kysellään paljonko lapsen isältä voisi tinkiä elatusmaksuja. Eli mitenhän se asia nyt on..?

Siskoni oli yksinhuoltaja jonkun aikaa ennen nykyistä avioliittoaan ja vaikka he molemmat ovat tänä päivänä työssäkäyviä, keskituloisia aikuisia, myöntää sisareni hänellä olleen eniten rahaa omaan käyttöön juuri tuolloin yh aikaan. Mutta kukapa kieltäytyisi "ilmaisesta rahasta"!

Mulla ei ole mitään valittamista taloudellisesta tilanteesta, minä ja mieheni kyetään kyllä elättämään yhteiset lapsemme ja minun lapseni. Mutta minkä helvatin takia minä (minullahan se periaatteessa on elatusvelvollisuus näihin vain minun lapsiini) joka olen tällähetkellä hoitovapaalla joka kuukausi pistän lapsiini enemmän kuin heidän oikea isänsä joka sentään käy töissä? Eikä siinäkään vielä mitään, mutta sit sen äijän pitää vielä itkeä jokaisesta ylimääräisestä sentistä jonka kenties joutuu lompsastaan kaivamaan. Ja silloin kun olin tyttöjen kanssa kolmisin, ei todellakaan ollut yhtään ylimääräistä.
Ymmärrän kyllä tilanteesi enkä tätä ilkeyttäni halua kirjoittaa mutta ei ole ex syy että olet hoitovapaalla vaan se on ihan oma valintasi, mielestäni ei voi olettaa että ex alkaisi maksaa lisää elareita siitä syystä että hänen ex vaimonsa on tehnyt lapsen uuden miehensä kanssa ja päättänyt jäädä hoitamaan tätä kotiin.
Juu ei tarvitsekaan, en minä sitä :) Se vaan käy nyppimään kun tämä jaksaa tuosta rahasta valittaa joka käänteessä... No, mitäs aikoinani tein maailman piheimmän äijän kanssa lapsia.

Tuosta tuli muuten mieleeni, kun täällä monet uusperheen äidit "valittavat" kun mies maksaa niin ja niin paljon elareita kun olis tässä yhteisiäkin lapsia ja asuntovelkaa jne. Vähän sama homma, pitäiskös exän sitten suostua pienentämään elareita kun mies on tehnyt nyksänsä kanssa lapsia...
Ei meillä ainenkaan pyydetty pienetämään elaria, mutta ei vaan suostuttu maksamaan lisää vaikka miehen ex sitä vaatikin :wave:
 
[/quote]

Ehkä olen sitten tyhmä, kun provokaan tämä mun aloitus ei ollut!!!

Kirjoitin tosi epäselvästi kiireessä. Siis minähän en saa mistään mitään, vaan minun mieheni maksaa ex-puolisolleen tuota ruokkoa.
Sitä yritin kysellä, että vaikuttaako muuttunut elämän tilanne millään tavalla noihin maksuihin. Miehellä siis uusi puoliso (minä) ja meillä yhteinen lapsi, jota nyt hoidan kotona kh-tuella.


[/quote]

No mitäpä jos sinä menisit töihin? Kas kun sinullakin on elatusvelvollisuus lastasi kohtaan , ei pelkästään miehelläsi. Ymmärrän kyllä ettei kotihoidon tuella pysty elämään. Ja jos et halua mennä töihin niin sitten vaan pitää kitkuttaa vähillä rahoilla

:(
 
vieras 2
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 21:04 Miettikääpäs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 10:45 tyhmä minä kirjoitti:
Eli niin tai näin, aina ollaan tilanteessa että elatusmaksu on oikeastaan rangaistus miehelle. Mitäs menit syytämään siemeniäsi, ja saattamaan raskaaksi tuon naisparan, mitäs menit tekemään lapsia ja sitten vielä eroamaan. Sinun, mihen, vika. Nyt saat rangaistuksen, kärsimyksen, maksat ja maksat, itsesi kipeäksi.
Yhtälailla ne etä-äidit joutuvat elareita maksamaan, jos mies pitää lapset. :p
Ja yhtälailla joutuu ne lähiäiditkin/isätkin maksamaan lapsistaan...Niin tämä nyky-yhteiskunta, odottaa vaan että itse ei joutuisi teoistaan maksamaan. Lapsia hankitaan, mutta itse ei joudu niihin rahaa ja aikaa laittamaan. Onhan siihen "omaan elämäänkin" oikeus...Eikö voisi olla niin, että vain se synnyttäjä maksaisi kaikki kulut, oli sitten ex-perhe tai uusperhe? Annetaan miesten jo olla rauhassa rahoineen, jos omat ei riitä oman/yhteisen lapsen elatukseen uus/ex-perheissä, niin koulunpenkille takaisin tai lisähommia.
 
\Ehkä olen sitten tyhmä, kun provokaan tämä mun aloitus ei ollut!!!

Kirjoitin tosi epäselvästi kiireessä. Siis minähän en saa mistään mitään, vaan minun mieheni maksaa ex-puolisolleen tuota ruokkoa.
Sitä yritin kysellä, että vaikuttaako muuttunut elämän tilanne millään tavalla noihin maksuihin. Miehellä siis uusi puoliso (minä) ja meillä yhteinen lapsi, jota nyt hoidan kotona kh-tuella.


[/quote]

No mitäpä jos sinä menisit töihin? Kas kun sinullakin on elatusvelvollisuus lastasi kohtaan , ei pelkästään miehelläsi. Ymmärrän kyllä ettei kotihoidon tuella pysty elämään. Ja jos et halua mennä töihin niin sitten vaan pitää kitkuttaa vähillä rahoilla

:(

[/quote]

Kumma kun täällä ei kärsi mistään kysyä mitään, heti pitää ruveta v ittuilemaan ja riitelemään.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 09:40 äiti kirjoitti:
meillä ainakin vaikutti, et menkää ihmeessä lasketuttamaan elatusmaksut uusiksi!!! kanattaa, meillä ainakin tippui huomattavasti, ja haetaan nytkin kun toinen lapsi syntyy!!!!!

Hahhahhahhah. Voihan elatusmaksuja "lasketuttaa" vaikka jokaisen uuden lapsen jälkeen, mutta lähivanhempi päättää, suostuuko alennukseen. Ei lastenvalvoja. Jos lähivanhempi ei suostu, pitää haastaa oikeuteen jokaisen uuden lapsen jälkeen. Pitäisi tehdä vaan määräaikaisia sopimuksia!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 12:43 tähti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 09:40 äiti kirjoitti:
meillä ainakin vaikutti, et menkää ihmeessä lasketuttamaan elatusmaksut uusiksi!!! kanattaa, meillä ainakin tippui huomattavasti, ja haetaan nytkin kun toinen lapsi syntyy!!!!!

Hahhahhahhah. Voihan elatusmaksuja "lasketuttaa" vaikka jokaisen uuden lapsen jälkeen, mutta lähivanhempi päättää, suostuuko alennukseen. Ei lastenvalvoja. Jos lähivanhempi ei suostu, pitää haastaa oikeuteen jokaisen uuden lapsen jälkeen. Pitäisi tehdä vaan määräaikaisia sopimuksia!
no hah hah!! menee läpi oikeudessa meni viimeksin ei tarvinnu ees itte nähdä vaivaa sossu kun näen hoiti!! kun on hyvät perusteet alentamiseen!!! nostaminen on sen sijaan vaikeampaa!!!
 
korotettu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 13:15 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 12:43 tähti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 09:40 äiti kirjoitti:
meillä ainakin vaikutti, et menkää ihmeessä lasketuttamaan elatusmaksut uusiksi!!! kanattaa, meillä ainakin tippui huomattavasti, ja haetaan nytkin kun toinen lapsi syntyy!!!!!

Hahhahhahhah. Voihan elatusmaksuja "lasketuttaa" vaikka jokaisen uuden lapsen jälkeen, mutta lähivanhempi päättää, suostuuko alennukseen. Ei lastenvalvoja. Jos lähivanhempi ei suostu, pitää haastaa oikeuteen jokaisen uuden lapsen jälkeen. Pitäisi tehdä vaan määräaikaisia sopimuksia!
no hah hah!! menee läpi oikeudessa meni viimeksin ei tarvinnu ees itte nähdä vaivaa sossu kun näen hoiti!! kun on hyvät perusteet alentamiseen!!! nostaminen on sen sijaan vaikeampaa!!!
Sen enempiä lukematta kuin nuo yllämainitut, kokemuksesta sanon että myös elatustukien korottaminen ainakin meidän ko. tapauksessa oli helppoa, kun OLI HYVÄT PERUSTEET MYÖS SIIHEN (eli korottamiseen).Koska alunperin elatustuki TODELLA alhainen ja kiristämällä mm. lastenhuoltajuudella, mun/äidin "hullu olet ja hoitoon joudut jos joudun maksamaan..tyyliä käyttäen.Joten uskon ja toivon että elatuksissa otetaan huomioon alentavat (uusi perhe jne.) tekijät ja myös joissain tapauksissa korotettavat.Toivon tasapuolisuutta, ja tiedän tämän elatutuen olevan hyvin monimuotoinen asia, ja kullakin osapuolella omat näkemyksensä.
 
korotettu
elarin korotukseen on oikeutettu jos alunperin elari kohtuuton (en tiiä onx näin myös toistenkin päin, pitäisi ainakin olla).Kts. myös ed. viestini, eli uhkailulla ym. suostuin, vaikka jo silloin sanottiin ettei pitäisi (sos.viranomaiset), mutta loppupelissähän vanhemmat saavat päättää elatusmaksun suuruudesta, siis jos kumpikin hyväksyy..Oli vaikeasti selitetty, en tiiä tajusko kukaan :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 16:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 11:10 Rilla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 01:06 Utelias kirjoitti:
Vaikuttaako elatusmakusjen määrään millään tavalla se seikka, että isä on solminut uuden avioliiton ja siihen syntynyt uusi lapsi??? Talo ostettu ja velkaa paljon??

Ex.n perheessä varmaan 3x paremmat tulot nykyään kuin meillä ja silti isä joutuu maksamaan 160e/kk (nettotulot 1400e/kk)

Kertokaapa :wave: :wave:
Ei pitäisi ottaa velkaa jos ei velan kanssa pysty lapsistaan huolehtimaan! Ei velkoja oteta huomioon elatusmaksuja määrätessä. Mietipä; sittenhän sitä voisi ottaa velkaa, elellä herroiksi velalla ja samalla päästä lasten elatuksesta kuin "koira veräjästä"! Velkaa otettaessa
KYLLÄ OTETAAN ESIM.ASUNTOLAINA HUOMIOON!!!!! Sun mukaan ilmeisesti ei sais omaa elämää olla olllenkaan sen jälkeen jos on eronnut ja on lapsia :headwall: Ja mitenpäs sitä vaikka oman asunnon saat jos et ota velkaa \|O Ettäjoku voikin olla tyhmä \|O
Sittenhän lähi äitikin voi ottaa velkaa mielin määrin, isä maksaa lisää, kun äidin tulot pienenee? Isä maksaa siis äidin velkaa?! Tai päin vastoin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 22:16 Annika kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 16:10 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 11:10 Rilla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 01:06 Utelias kirjoitti:
Vaikuttaako elatusmakusjen määrään millään tavalla se seikka, että isä on solminut uuden avioliiton ja siihen syntynyt uusi lapsi??? Talo ostettu ja velkaa paljon??

Ex.n perheessä varmaan 3x paremmat tulot nykyään kuin meillä ja silti isä joutuu maksamaan 160e/kk (nettotulot 1400e/kk)

Kertokaapa :wave: :wave:
Ei pitäisi ottaa velkaa jos ei velan kanssa pysty lapsistaan huolehtimaan! Ei velkoja oteta huomioon elatusmaksuja määrätessä. Mietipä; sittenhän sitä voisi ottaa velkaa, elellä herroiksi velalla ja samalla päästä lasten elatuksesta kuin "koira veräjästä"! Velkaa otettaessa
KYLLÄ OTETAAN ESIM.ASUNTOLAINA HUOMIOON!!!!! Sun mukaan ilmeisesti ei sais omaa elämää olla olllenkaan sen jälkeen jos on eronnut ja on lapsia :headwall: Ja mitenpäs sitä vaikka oman asunnon saat jos et ota velkaa \|O Ettäjoku voikin olla tyhmä \|O
Sittenhän lähi äitikin voi ottaa velkaa mielin määrin, isä maksaa lisää, kun äidin tulot pienenee? Isä maksaa siis äidin velkaa?! Tai päin vastoin...
äiti sa aina kaupungilta/kunnalta 118e !! mitäs isä saa maksaa!!
 
Noista velkajutuista vielä... Siis lapsen elatus menee ohjeiden mukaan kulutusluottojen ja autolainojen tms. edelle. Niitä ei siis huomioida. Asuntolaina huomioidaan samoin kuin vuokrakin vanhemman asumiskuluina, mutta niissäkin on tietyt rajat, joihin vaikuttaa perheen koko ja asuinpaikkakunta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 12:25 vieras kirjoitti:
Ihmettelen, kylläkin ydinperheellisenä, että miksi täällä etäperheiden äidit/kumppanit valittavat miehén omien rahojen menoista(elarit), eivät kai ne täysin kokonaan automaattisesti teille kuulu?
eiköhän ne minulle kuulu kun yhteistä tilistä menot menevät!! kyllä raha-asiat ovat yhteisiä asioita kun yhdessä eletään!!!!exälle ne ei kyllä todellakaan kuulu vaika me tienattais miljoonia, vaikka tuntuvat nokkaansa joka asiaan tunkevankin!! maksetaan se mitä on laskettu yleiseksi eli 118e ja sillä siisti!! loput on meidä perheen rahoja!! jos ex haluaa samaa elämää menee ja tekee töitä niin mekin teemme!! ei se raha katsos meille taivaasta tupsahda!!
 
kiiks
Meillä ainakin lasten elatusmaksua kohtuullistettiin - siis pieneni, kun perheemme kasvoi. Isä on yhtälailla elatusvelvollinen "uudesta lapsestaan" kuin aiemmistakin. Tasapuolisuus kuuluu saman isän kaikille lapsille. Niin kai se menisi ydinperheessäkin - jos lapsia on enemmän ei jokaisen menoihin voi niin paljoa käyttää. Meillä tilanne hoitui neuvottelemalla exän kanssa ja lastenvalvojakin myöhemmin vahvisti sopimuksen ilman vastaväitteitä.

Jos elatusvelvollisen taloudellinen tilanne olisi todella huono, voitaisiin vahvistaa jopa alle minimin menevä elatussopimus ja silloin lähivanhempi saisi kunnalta erotuksen joka etän maksamasta summasta jäisi puuttumaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 12:51 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 12:25 vieras kirjoitti:
Ihmettelen, kylläkin ydinperheellisenä, että miksi täällä etäperheiden äidit/kumppanit valittavat miehén omien rahojen menoista(elarit), eivät kai ne täysin kokonaan automaattisesti teille kuulu?
eiköhän ne minulle kuulu kun yhteistä tilistä menot menevät!! kyllä raha-asiat ovat yhteisiä asioita kun yhdessä eletään!!!!exälle ne ei kyllä todellakaan kuulu vaika me tienattais miljoonia, vaikka tuntuvat nokkaansa joka asiaan tunkevankin!! maksetaan se mitä on laskettu yleiseksi eli 118e ja sillä siisti!! loput on meidä perheen rahoja!! jos ex haluaa samaa elämää menee ja tekee töitä niin mekin teemme!! ei se raha katsos meille taivaasta tupsahda!!

Ihmettelen, että miksi uusperheiden äidit kuvittelevat että yh ei käy työssä. Kyllä kaikki yh tuttavani ovat aina töitä tehneet täyttä viikkoa ja jopa ylikin. Miehen menoihin ja silloin myös yhteisiin kuuluu myös ne entiset lapset, eli ovat ne osa perhettänne. Sitä et saa poispyyhittyä vaikka haluaisitkin. Harmittaako sinua, vai etkö salli, jos mies haluaa joskus suoda lapselleen muutakin kuin tuon 118 euroa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2006 klo 09:09 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 12:51 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2006 klo 12:25 vieras kirjoitti:
Ihmettelen, kylläkin ydinperheellisenä, että miksi täällä etäperheiden äidit/kumppanit valittavat miehén omien rahojen menoista(elarit), eivät kai ne täysin kokonaan automaattisesti teille kuulu?
eiköhän ne minulle kuulu kun yhteistä tilistä menot menevät!! kyllä raha-asiat ovat yhteisiä asioita kun yhdessä eletään!!!!exälle ne ei kyllä todellakaan kuulu vaika me tienattais miljoonia, vaikka tuntuvat nokkaansa joka asiaan tunkevankin!! maksetaan se mitä on laskettu yleiseksi eli 118e ja sillä siisti!! loput on meidä perheen rahoja!! jos ex haluaa samaa elämää menee ja tekee töitä niin mekin teemme!! ei se raha katsos meille taivaasta tupsahda!!

Ihmettelen, että miksi uusperheiden äidit kuvittelevat että yh ei käy työssä. Kyllä kaikki yh tuttavani ovat aina töitä tehneet täyttä viikkoa ja jopa ylikin. Miehen menoihin ja silloin myös yhteisiin kuuluu myös ne entiset lapset, eli ovat ne osa perhettänne. Sitä et saa poispyyhittyä vaikka haluaisitkin. Harmittaako sinua, vai etkö salli, jos mies haluaa joskus suoda lapselleen muutakin kuin tuon 118 euroa?
no meillä ei ex ole ainakaan päivääkään töitä viitsiinyt tehdä, ja meillä oli kyllä isä joka näitä elareita itseasiassa just kävi pienentämässä!!! ja kylläasia on niin että vaikka mistä rautalngasta vääntää niin lapset on erilaisissa asemissa ja lähtökohdissa siitä nyt ei vaan pääse mihinkään!!! me asume kohta ok talossa maalla miehet ex liitosta lapset asuvat äidin kanssa slummialueella kaupungissa mitä hel..vettiä me sille voidaan vai pitääkö meidän rakentaa sille äidillekkin talo :kieh: :kieh: tai että meillä säästetään omalle täällä asuvalle lapsilisät etä ei tätä halua tehdä!! mikä näissä asioissa on niin vaikeaa ymmärtää että kaikki ei voi olla samalla lailla!! ja tuntuu että ne on nää ex jotka natkuttaa kun eivät ole itse päässeet eteenpäin vaan junnaat jossain ties missä ja sit ollaan hel...vetin katellisia kun sillä miehellä menee paremmin ja niin tietty vika on myös siinä miehen nykyisessä tottakai hänon kaiken pahan alku ja juuri!! ja eipä meille oo koskaan sanottu missää tuolla että lapset olisivat koko ajan samalla viivalla!! järkikin sen sanoo että se on mahdotonta!!! :headwall: 1asiat on vaan hyväksyttävä ja voi voi!!
ja kyllä se niin on että jos lapset käyvät silloin tällöin ei siitä kuule perhettä saa vaikka voissa paistais!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 01:06 Utelias kirjoitti:
Vaikuttaako elatusmakusjen määrään millään tavalla se seikka, että isä on solminut uuden avioliiton ja siihen syntynyt uusi lapsi??? Talo ostettu ja velkaa paljon??

Ex.n perheessä varmaan 3x paremmat tulot nykyään kuin meillä ja silti isä joutuu maksamaan 160e/kk (nettotulot 1400e/kk)

Kertokaapa :wave: :wave:
Vaikuttaa naimisiinmeno ja uusi jälkeläinen. Muistaakseni ne ei ota huomioon lyhennyksiä talosta vaan korot tai toisinpäin, en muista. Ne laskee sen sitten sillälailla että sinunkin tulot otetaan huomioon ja teidän yhteisistä tuloista otetaan vuokra, sähkö, vesi yms pois ja katotaan paljonko jää jäljelle ja tarkistattukaa lasten äisin tulot ja sen perusteella katsotaan lasketaanko elareita. Käykää ihmeessä alentamassa, kun se jälkeläinen vaikuttaa, huom teidän jälkeläisestä katsotaan sillain että sen menot - lapsilisät ja loppuosat jaetaan tavallaan sun ja miehen välillä, tietty riippuu paikkakunnasta ja valvojasta joka laskee.
 
joku
Vähän monimutkaisempi ;) kuvio. Kun ei ole kiinni siitä summasta vaan veetuilun määrästä, niin meillä näin. Olen lähi, etä, veemäinen exä ja vielä veemäisempi UO. Kun nykyisen mieheni exä alkoi tulemaan liikaa iholle, niin päätimme seuraavaa: Muutimme eri osoitteisiin - ihan laillisesti. Molemmat asunnot ovat minun, ilkeän uuden naikkosen omaisuutta. Mieheni maksaa minulle vuokraa asunnosta, joka menee yhteisille lapsillemme minun omaisuutenani, kun avioehto on. Lisäksi on paperilla elatussopimus näistä yhteisistä lapsistamme, olemme asumuserossa, mutta avioliitossa. Ja koska yhteisten lastemme elintaso ei saa laskea edes asumuseron kautta, on maksut oikeutettuja. Näinpä saimme mieheni exän aika polvilleen. Elatusmaksu aleni - vaikka tyyppi haki korotusta! Oma exäni maksaa yhteisistämme vähän, mutta veetuilua EI ole. Siispä tämä tarina pistäköön kaikki exät, UO:t, etät, lähit ja kaikki miettimään ihan sellaista asiaa, että onko elatusmaksujen 20? lisää sitä, mitä oikeasti haetaan. Ja onko se 20? kaiken sen vaivannäön arvoista... Kiusaa mielestäni. Mutta se ken leikkiin lähtee, leikin kestäköön!



 
joku
Ja tiedoksenne vielä. Parisuhteemme kukoistaa todella hyvin! On kaksi puutarhaa hoidettavanakin - yhdessä! Ja lapsemme voivat paremmin ja paremmin päivä päivältä. Kenellekään - ainakaan mieheni exälle ei kuulu kumpaa vuodetta kulutamme... B) Mutta tiedoksi kaikille, jos onnettomien exien elämäntehtävä on tuhota uusperheitä, niin on keinot pelata heidän aloittamansa peli loppuun... :wave: :wave:
 
outo homma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2006 klo 00:10 joku kirjoitti:
Ja tiedoksenne vielä. Parisuhteemme kukoistaa todella hyvin! On kaksi puutarhaa hoidettavanakin - yhdessä! Ja lapsemme voivat paremmin ja paremmin päivä päivältä. Kenellekään - ainakaan mieheni exälle ei kuulu kumpaa vuodetta kulutamme... B) Mutta tiedoksi kaikille, jos onnettomien exien elämäntehtävä on tuhota uusperheitä, niin on keinot pelata heidän aloittamansa peli loppuun... :wave: :wave:
Tuo juttu vaikuttaa aika omituiselta. Ja etenkin se että sinä omistat kaksi asuntoa ja että miehen entisten lapsien elatusta pienennetty :eek:
Itse en vertaisi lasten elatusta peliin, mutta puheistasi saa kuvan ettei ne ex-lapset merkitse teille muuta kuin rahanmenoa josta on kikkailtava eroon. Ei kai lastesi elintaso tipu mihinkään vaikkei miehesi maksaisi sinulle senttiäkään?

Pääasia tuntuu olevan ettei elatusmaksuja tulisi miehien joutua maksamaan ollenkaan. Jotenkin surullista. Mutta kivan käytösmallin annatte lapsillenne, olkaa toki ylpeitä itsestänne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2006 klo 00:10 joku kirjoitti:
Ja tiedoksenne vielä. Parisuhteemme kukoistaa todella hyvin! On kaksi puutarhaa hoidettavanakin - yhdessä! Ja lapsemme voivat paremmin ja paremmin päivä päivältä. Kenellekään - ainakaan mieheni exälle ei kuulu kumpaa vuodetta kulutamme... B) Mutta tiedoksi kaikille, jos onnettomien exien elämäntehtävä on tuhota uusperheitä, niin on keinot pelata heidän aloittamansa peli loppuun... :wave: :wave:

Sulla taitaa olla grandiositeetti harha itsestäsi. Pelata peli loppuun... hah!!!! :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.07.2006 klo 12:43 tähti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 09:40 äiti kirjoitti:
meillä ainakin vaikutti, et menkää ihmeessä lasketuttamaan elatusmaksut uusiksi!!! kanattaa, meillä ainakin tippui huomattavasti, ja haetaan nytkin kun toinen lapsi syntyy!!!!!

Hahhahhahhah. Voihan elatusmaksuja "lasketuttaa" vaikka jokaisen uuden lapsen jälkeen, mutta lähivanhempi päättää, suostuuko alennukseen. Ei lastenvalvoja. Jos lähivanhempi ei suostu, pitää haastaa oikeuteen jokaisen uuden lapsen jälkeen. Pitäisi tehdä vaan määräaikaisia sopimuksia!

Niinpä! Meillekin ex:n kanssa kertoi lastenvalvoja aikoinaan, että lastenvalvojan laskelmat on vain suosituksia. Jos erimielisyyktiä tulee elatusmaksuista ja niitä ei pystytä sovussa päättämään, sitten mennään oikeuteen ja ne määrätään siellä! =) Me onneksi pystyttiin niistä sopimaan itse.
 

Yhteistyössä