** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

tänään lääkärineuvola ja oon kyllä pettyny lääkäriin ku se oli joka asiasta vähän epävarma.Neuvolantätikin oli varmempi ja ammattitaitosemman oloinen.Lääkäri ei ollut varma vauvan asennosta vaik ultras mutta ehkä poikittain.Onneksi kerkee kääntyillä vielä monesti.Muut mulla ollu raivotarjonnassa viikolta 32 lähtien.nyt siis vasta 26+2
pissa puhdas
hemoglobiini 122 vaikka luulin et on tosi huono.
masun mitta 24 vieläki masu isompi ku muista ollu mut selvästi vähän tasottunu tuo kasvu niin enää en niin super huolissani oo vauvan koosta ja tohonki tuo lääkäri sano et 24 tai 25 ja se voi heittää siitäki :whistle:
paino 58 ja alkupaino 53 joten nyt oon saanu painoakin vähän kuriin ku lopetin sen hillittömän mässäilyn..mut pientä mässäilyä oon silti jatkanu :kieh: koitan silti pitää ruoka ajoista kii etten ihan kokoajan oo jääkaapilla
syke 150
Kohdunsuun tilannekki jäi mua vaivaamaan ku napakalle se kuulemma tuntu mut pituus oli ehkä 2cm ja katoin muita kortteja niin ei mulla muissa raskauksissa oo näin aikasten ruvennu kaulakanava lyheneen...ja vastahan se 2viikkoo sit oli 3cm....no tostakaan toi lääkäri nyt ei ollu ihan varma vaan sano et voi olla myös 3cm..hoh hoi :eek: ei ammattitaito loistanu ku kaikki oli ehkä ja ehkä... sama lekuri tutkinu joskus lapsia ja ei se niittenkään korvatulehuksista ym oo oikeen koskaan varma.Sukupuoltakaan ei ruvennu ultratessa arvaileen eli näkee synntyksessä sit onko poika veikkaus pitäny paikkansa.Nii ja ku ultras nii ei ollu varma ees mikä on vauvan PÄÄ :eek: voi äly.No selkärangan osas kuitenki kattoo mut sen näin minäkin ihan selvästi
Nyt ruokaa muksuille antaan.nii ja värjännyoon minäki varmaan joka raskaudessa ja nytki aattelin ottaa jonku kesävärin ku tukka alkaa näyttää aika tylsälle

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami 26+2 :heart:
 
Täällä kans värjäilty hiuksia, niin esikoisen aikaankin kuin nytkin. Viimeks lauantaina vedin värin päähän.

Mun mielestä se vadelmanlehtitee maistuu normiteelle, ehkä siinä on vivahdus jotain "luontomaista" makua. Kannattaa makeuttaa sitä jollain, muuten saattaa olla aika mautonta :)
 
Onpa sullakin ollut oikein mielenkiintoinen lääkärikäynti,rakkaudesta äiti :eek:
Toi sun kohdunsuun tilanne kyllä kuulostaa ihan ok tilanteelta kun kuitenkin oot uudelleen synnyttäjä,ei huolta :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Täällä kans värjäilty hiuksia, niin esikoisen aikaankin kuin nytkin. Viimeks lauantaina vedin värin päähän.

Mun mielestä se vadelmanlehtitee maistuu normiteelle, ehkä siinä on vivahdus jotain "luontomaista" makua. Kannattaa makeuttaa sitä jollain, muuten saattaa olla aika mautonta :)
Tähänkin vielä...
ehkä kuitenkaan ei kannata kamalasti maustaa makealla,kun teho voi kärsiä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Täällä kans värjäilty hiuksia, niin esikoisen aikaankin kuin nytkin. Viimeks lauantaina vedin värin päähän.

Mun mielestä se vadelmanlehtitee maistuu normiteelle, ehkä siinä on vivahdus jotain "luontomaista" makua. Kannattaa makeuttaa sitä jollain, muuten saattaa olla aika mautonta :)
Tähänkin vielä...
ehkä kuitenkaan ei kannata kamalasti maustaa makealla,kun teho voi kärsiä :D
Mä en muutenkaan ikinä laita sokeria tms. teehen, vaan tykkään juoda ilman mitään makeutusta :) Nyt lähden postiin josko se paketti mikä siellä odottaa, olis just tota vattuteetä.
 
heis, juu mä olen kans värjäyttäny ja kotonakin värjänny raskausaikana, sillon ekalla kolmanneksella en värjäyttäny, mutta muuten kyllä.

Tiqun kuvailema kipu on ihan samanlaista kuin mulla, siis öisin. Mä nukun tosi huonosti tän närästyksen takia muutenkin ja sit vielä tuntuu että masu repee jos liikkuu sängyssä esim. kyljelle. Eli mä siis nukun puoli-istuvassa asennossa selällään, eikä se ole mikään hyvä asento kyllä. Kyljelleen jos menee, tuntuu että koko vatsanahka repeää. Johtunee siitä, että tämä veitikka vaan tykkää tossa poikittain olla.

Olen siis melkosen kipeänä iltasin ja öisin, ja töissä tuntuu kans että ei vaan jaksais enää. Pari viikkoa vielä jos jaksais, olis työt siinä mallissa että vois jäädä pois. Toivottavasti saan vaan olla, kun eilenkin illalla tuntu etä ei pissalla uskalla käydä kun teki mieli ponnistaa - supisteli niin paljon! :eek:

Mun neuvolalääkäri on virolainen joka ei todellakaan tiedä mistään mitään. Vastaa aina ettei tiedä, en enää siltä ole mitään kysellytkään. Sama leku oli esikoista odottaessa, ja ihan yhtä onneton tapaus oli silloinkin. Sisätutkimuksen sentään tekee niin, että tuntuu, eli tutkii kyllä kunnolla. Mutta mihinkään muuhun siitä ei sitten olekaan :headwall: No, onneksi on neuvolan terkka sitten järki-ihminen =)

Mutta juuh, nyt pitänee tehdä parit hommat ja palaveriin ja sitten päivä onkin tässä =
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Täällä kans värjäilty hiuksia, niin esikoisen aikaankin kuin nytkin. Viimeks lauantaina vedin värin päähän.

Mun mielestä se vadelmanlehtitee maistuu normiteelle, ehkä siinä on vivahdus jotain "luontomaista" makua. Kannattaa makeuttaa sitä jollain, muuten saattaa olla aika mautonta :)
Tähänkin vielä...
ehkä kuitenkaan ei kannata kamalasti maustaa makealla,kun teho voi kärsiä :D
Juu itekkään en laita ku yhen makeutuspuristenapin, ja se riittää. Kaks jos laittaa niin tulee jo ällömakeeta :D Mutta tosiaan kohtuudella kannattaa sitä makeutusta käyttää.

Tilasin äskön Kimperin kantoliinan, ja 1-2 viikkoa menee että saan kotiin sen. Ei ollu sillä kuosilla valmiina millä halusin, mutta eipähän tuu toista samanlaista vastaan :heart: Pitää varmaan jo synnärille ottaa se mukaan niin saa neitin heti siihen totuttaa ;)
 
JEEE!!! Äitiyspakkaus on saapunut postiin!!! :heart: :heart:

Oon koko päivän oottanu postia, nyt tuli harvinaisen myöhään! Ehdin jo ajatella ettei meille tuu tänään mitään postia. Kunnes äsken ihana postipoika puotti saapumisilmoituksen luukusta! :)
Nyt vaan pitäis malttaa oottaa mies töistä kotiin, tuo näköjään painaa 8,4 kiloa että tuskin jaksan sitä yksin kantaa postista kotiin :D

Voi jes että oon nyt mielissään! Pääsee EKA kertaa elämässä hiplailemaan uusia äitiyspakkauksen tavaroita! :heart:
Eli mulle oli tehty päätös tuosta pakkauksesta viime pe, eli 21.5. Vajaa viikko meni vain kun tuli :)

Marlin millaisen liinan tilasit? :) Itekki kattelin niitä Kimperin liinoja. Haluttais tilata joku, mutten oikeen tiiä minkälainen olisi hyvä? Minkähintainen se oli? :)
 
okei.onnittelut selmiina pakkauksen saapumisesta,mulle ei ole tullut vielä vaikka päätös tuli viimevkolla ni eipä postinlappua näy :( no voihan se olla tullukkin,mut en ole käynyt vielä laatikolla :LOL: . onhan se ihanaa varsinkin kun pääsee ihastelee ekaa pkt. :heart:
 
Kiitos :D

Joo eli sen trikoisen ilmeisesti? Sen hinta oli 55e. Ajattelin vain, että minkämallinen liina on vastasyntyneen kanssa kätevin? Kun nuita näky olevan tuolla Kimerin(kin) sivuilla monenlaisia (rengasliina, kudottu liina yms.)

Onko kokemuksia? Onkohan tuo trikoinen liina kätevä? Mulle olis aika tärkeää se, että se on suht. helppo "pukea" päälle ja laittaa vauva siihen...
 
ääni trikoolinalle! :)
rengasliina vasta kun vauva osaa hiukan itseään kannatella.
Tossa kimperin liinassa pitäisi olla helppo sidonta alkajalle!Ja vaikken itse ole alkaja niin haluan helpon liinan,kun jaloissa pyörii lapsia eikä aikaa ihme sidonnoille ole :LOL:
 
Meilläkin on postia odoteltu. Mutta eipä sieltä kait mitään tule, kun ei ole vieläkään kuulunut. Olisi kyllä pitänyt edes isännän palkkakuitti tulla.

Poju on vissiin keksinyt ihme asennon oleskella masussa tänään. Koko päivän on painanut vasemmalle puolelle kylkiluihin. Ja muutenkin hieman ahdistunut olotila mammalla. No jospa se taasen möyhis ittensä toisenlaiseen asentoon. Ehkäpä pojukin välillä ojentelee itseään.

Moona81 ja poju 26+4
 
Mie muuten sorruin tilaamaan vauvalehden. Siinä tilaaja lahjana pitäisi tulla kantopussikohan tuo oli. Onko kenelläkään kokemusta sellaisesta? Kantoreppu olisi ollut toinen vaihtoehto mutta sellainen miulla on jo. Tuo pussi/kassi pitäisi kuulema olla vähän niinkuin liina.
 
Eli tämä: http://kimperi.com/product_info.php?cPath=29_15_27&products_id=13

Onko tuo semmonen "puettava paita", vai minkämallinen? Onko siinä jotku kaistaleet jotka pitää solmia ympäri kehoa yhteen? :D Onko jossain selvempää kuvaa millainen tuo on "aukaistuna"?

Voi vitsi että oon tyhmä näissä.... :ashamed:
 
Lääkärineuvolassa käyty.. Verenpaine oli ekal mittauksel 138/80 ja tokal 134/55 :eek: Vähä tipahti alapaine..
Kohdunsuu ja kaula ilmeisesti ihan ok, ei muutoksia. Sf-mitta 27cm. Eli siel keskikäyrän yläpuolella mennään, kuitenkin nyt yläkäyrän alapuolella. :)

Meillä ei toi neuvolalääkäri ole mitnekään erikoistunut raskaana oleviin, tava terkkalääkäri joka kerran viikos toimii vaan neuvolan puolella. Ei juur osannu vastata mun mieltä häiritseviin kysymyksiin vauvan koosta ja pään suuruudesta. Totes vaan et normaalirjaoissa vauva on niin ei siinä hätää ja päästä meinas et jos ei ultraaja kerra ollu huolissaa ni ei kai siin mitää. Et kyl tollaset voi mennä mittausvirheisiinki jo.. huoh. Eipä paljon mun mieltä helpottanu.

Onneks viikon pääst on se 4D ultra, kahtotaan mitä siel sit ilmenee..

rv 26+3
 
No tulihan se postikin tälle päivää. Vielä ei tullut äippäpakkausta. Mutta kelan kirje päätöksestä tuli tänään. Saapi nähä millon tullee.

No tuli sentään päätös neidin eskariin pääsystä :)
 
buuh, pitäisköhän munkin aktivoitua sen liinan kanssa, jonkun rätin voisin ostaa :D Se mikä mulla nyt on, on jotain 6 m pitkä ja en kyllä sitä osaa käyttää oikein yhtään... tosin sen manducan mä meinasin kans ostaa, se on hyväks koettu. Onko kellään kokemusta imettämisestä manducassa tai sit liinassa? Missä onnistuu??

=) runttis ja sytkylä joka meinaa just tulla läpi tuolta ylämasusta, koittaa taas vissiin kääntyä...
 
En mäkään vielä päässyt hakemaan äippäpakkausta postista, mut oon ihan varautunut et jos sen sitten ens viikolla joskus sais haettua. Kunhan vaan sais sen lapun postista et se on sinne saapunut :LOL: Minäkö malttamaton...

Tarvii varmaan seuraavassa neuvolassa kysyä, et tehdäänkö mulle nyt noiden sokereiden takia painoarvio äippäpolilla..

Väsyttää kamalasti ja tarvis vielä tänään jaksaa lähteä kentän laidalle katsomaan ku pojulla on jalkkis harkat... |O

Maijamehi ja Toukka
 

Yhteistyössä