***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Onnea vauvaantunneille :heart: :flower:

Aivan ihania kuvia. :heart:

Mulle anoppi antoi hyvän neuvon....sitten, kun ei pysty istuun paikoillaan kannattaa mennä. :D
Mutta kyllä muakin mietittyttää koska lähtiä. Kun nytkin välillä tullut aivan muutaman minuutin välein ja sitten taas n. 10 minuutin tauko...tälläistä koko illan nyt ollut. Mieskin sano, että jos jatkuu tarpeeksi kauan niin pitää lähtiä näytille. Mutta kattotaan nyt.....jääräpää, kun oon en kovin helpolla halua mennä näytille "turhaan".
Seuraillaan tilannetta. :)

Kaippa se pikkuinen joskus syntyy. :saint: On vaan niin malttamaton olo nährä toinen. :heart:

Muutaman tunnin päästä sitten poksuu 40+0....

Oliskon se vauvahaaveita jolla ei oltu soitettu verikokeista? ( tosi hyvä muisti mulla.) Hyvä niin sitten kaikki kunnossa. Ainakin mulle nyt lääkäri on sanonut, että hän soittaa jos on jotain, mutta kummallakaan kerralla ei oo soittanut, kun nyt otettu.

Elli Ja Öttis pian 40+0 :heart:
 
Onnea Äitivaan :flower: :heart:

huhhuh Jonnuli ... aika vauhdikas ja hurjakin matkan alku.. Ihana tipunen :heart:

Hendulle hyvää matkaa, tai no..saattaa olla jo hyvällä mallilla ellei jopa ohi

Tiinuz :hug:

Ruskovillan piposta
Ehkä mä luovun siitä Pikkiriikki-ajatuksesta. Ei viitti investoida pahimmillaan viikon-parin (jos senkään) tuttavuuteen.. Ehkä se 0-3 on parempi ja sit kypärämyssy seuraavaks.
Kiitti kokemuksista ja kommenteista
Saatko Runttis palautettua sen sun pipon vielä? Toivottavasti

Tänään tuli tirautettua tuntemattomien (miehen seurakaveri) häissä kunnon kyyneleet jo ennenku tilaisuus oli edes alkanut..... :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ja jalassa tarrasandaalit :whistle: :D
 
Onnea äitivaan :flower: :flower:

ja Hendulle tsemppiä!! :hug:

Mä kans sanoisin viime synnytyksen perusteella et sit on tarpeeks kipeitä ku ei pysty supistuksen aikana olemaan paikoillaan. Viimeks ku lähin sit sairaalaan,niin aina ku supisteli piti saada ittensä liikkeelle-heiluin sit autossa matkalla sairaalaan :LOL: :kieh: ja 8cm oli auki ku perille päästiin :whistle:

omaa napaa: Viinimarjamehuja oon keitelly eilisen ja tän päivän.ihanaa saada sitä pakkaseen talven varalle :snotty: supistellu ei oo taas,muuta ku niitä kivuttomia,mutta melkosesti tää ipana painaa jo tonne peräaukon tuntumaan.. :x inhottavan tuntusta..

nyt suihkuun ja sit pötkölleen.. hepetius ja muru rv 39+4
 
jennik Joo, ei ihan :( Sain silloin ajan varmuudeksi 1.9 (LA 31.8) et katsovat kuinka masussa ollaan. Ja jos (mikä ei ole mahdollista :LOL: ) et itsestään lähtis niin katsovat kuinka masussa majaillaan.

Peppi ja Hertta 37+4 (viimeisimmän ultran mukaan ois rv 40+0 :eek: ) et jättiläistä odotellaan..
 
Täällä ollaan edelleen...
Nyt on tunnin verran tullu n. 10min välein supistuksia, joten kohta puoliin vois suunnata kohti Kättäriä. :)
Vaikka ei noi supistukset mitään kauheen pahoja vielä oo ollu kyllä, mut en toisaalta haluu liian pitkään odotella kotona. Yhtään kun ei tiedä millanen tilanne tuolla kohdunsuulla on.

Hendu ja herra A 39+3
 
Voi, ihania kuvia taasen =) Ja Hendulle tsemppiä!
Måmsdottir, eipä sitä enää toinna palauttaa kun on pestykin jo kertaalleen. No, jos meidän esikoiseen tulee, niin on pieni syntyessään ja päänympäryskin riittäs justiin tohon pipaan. Uutta en kyllä enää osta, onhan mulla onneks noita pieniä puuvillaisia ja sit kypärämyssy on ruskovillan, joka menee varmasti kylmillä keleillä.

Tänne ei ihmeitä, olis kiva kun tulis niitä ennakoivia tai valmistavia tai mitä vaan supistuksia, mutta ei. Vatsa löysällä ja kauheen kipee tuo vatsa, siis kosketusarkakin ja kummallisen kipee, mutta mitään kiristelyjä tai särkyjä ei ole tänään tullu lainkaan. Onhan tässä vielä tietysti aikaa, laskettuaika parin päivän päästä ja siitäkin vielä pari viikkoa menee helposti eteenpäin... tänään vaan ollu jotenkin raskasta olla tän mahan kanssa, ekaa kertaa sillä tapaa että toivos jo tämän olevan ohitte. Sain siivottua, mankeloitua pyykit ja pestyy pyykkiä ja sit tein vielä broileripastasalaattia. Eli ei ihan harakoille tämä päivä menny, vaikka tuntukin kuin tervassa olis juossu...no, ehkä huomenna on parempi fiilis.

Onko muuten kukaan teistä tehny valkosipulipatonkeja kotona itte? Mä joskus tein, mut resepti on hukassa... jos jollakulla on hyväks todettu, otan mieluusti vastaan. Muistan, että siinä kaulittiin se taikina levyks ja rullattiin, ettei vaan leivottu pötkylöiks siis..

Joo, kai se olis mentävä pötkölleen, äsken tein kummitytöille kortit kun huomenna on synttärikemutkin edessä. Ötyjä ja tsempit kaikille joilla lähtöä enteilee :hug:
 
Hendulle tsempit!

kiitos uusista synnytyskertomuksista! ihana lukea :heart:

mulla oli päivän huono olo, supisteli satunnaisesti, selkää ja vatsaa jomotteli... väsytti, nukuskelin, makoilin koko päivän... pienikin kävely tuvassa vihloi alapäässä. Ruokakaan ei maistunu, yökitytti. Ajattelin et ens yönä tulee lähtö :p ja harmistelin ku huomenna on kirkko ekaluokkalaisille ja maanantaina eka koulupv... valuin umpiväsyksissä saunaan, että lähdenpä sit saunapuhtaana edes sairaalaan :LOL:
sitä ennen pakotin itteni syömään pizzaa. rento saunailu jalkakylvyn kera.... ja olo onkin nyt vallan mainio ja sellainen että mä en ikinä synnytä |O
mutta mitäs tuosta, keskiviikkona on käynnistys ja sitä ennen saan käydä esikon kanssa kirkossa ja saatella ekaan koulupäivään :heart: että mitä tässä nyt valittamaan, ainakaan ei tarsse kärvistellä yli lasketun ajan. toisaalta tästä kohta katoaa se jännitys milloin lähtö tulee, kun se on jo tiedossa.

eli iiiiisot halitsempit teille yliajan-kärvistelijöille! :hug: :heart: ja muillekin lähtöhetkeä odottaville!!! :heart:

Sinimarja+ Ipana 39+1 :heart:
 
Hendulle täältä kans tsemppiä!

Mä bongasin äsken elämäni ensimmäisen limatulpan. :) Oli jopa vähä verta mukana ja nyt tietysti orottaa, kun hullu puuroa onko synnytys lähellä. Muutaman tosi nappakka supistus on tullu. Tätäkin kirjoittaessa piti nousta heilumaan ja huhkimaan. :LOL: Ja mikä parasta meni vattan kautta selkään kipu....eli tulee jo aaltomaisesti. :) Aika vaan menee miten sattuu...ainakin vielä.
Nyt vaan kattoa miehen kans leffaa ja kattoa mihin tilanne kehittyy.

Elli Ja Öttis
 
jänniä muutes noi supparit ku esim elli laitoit et "vattan kautta selkään", mulla tuntu tasan yks suppari mahassa ja seki oli joku ihan random joskus -mut sit taas alaselkä oli ihan tohjona kivusta..

joku mietti et millon pitäs lähtee, kannattaa olla kotona niin kauan ku pystyy- saa olla vapaasti - sairaalassa ku ne iskee kaikki johdot kii ja sit viel hyväl säkällä tipanki ni ei tarvinnu liikkuu. mä menin ekan aikaan sillee et lapsivettä tihkutteli ja suppareita alko sit tulla kalvojen rikkouduttua, oltiin sairaalassa kuuden maissa aamulla 1,5cm auki, muksu synty illalla vaille 7 ja koko aika jotai johtoja kiinni.. sit päätinki etten enää ikinä tuu liian aikasin synnyttää!
 
Oysista tänään kotiutuneena, synnytysvastaanotolla tuntu olevan rauhallista kun keskiviikkona mentiin, heti päästiin saliin ja hiljasen olosta oli. Myöskään osastolla ei ollut kummempaa ruuhkaa, paitsi aina kun joku kotiutui niin paikka meni seuraavalle..mut ei niinku toukokuisia oon ollu tekemässä aikanaan niin ylipaikoilla ja käytävillä oli populaa..minäkin jouduin eka päivän odotteleen käytävällä huonepaikkaa.

Ja olipahan muuten mukava kokemus kerranki synnyttää päivällä..kun aina yöllä lähdetty, se oli toivekkin että hertta syntyis päivänvalon aikaan..tottelevainen tyttö:)
 
Taitaapa tulla lähtö tän yön aikana. :wave: Rupiaa tuleen 10 minuutin välein suppareita ja kipeitä sellaisisia. :x :p Jos yrittääs vähä eres nukkua täs sohvalla vaikka, jos pystyy. Yritän kans olla kotona mahrollisimman kauan....ettei tosiaan tarvitsisi missää paikallaan maata sairaalas.

Hyvää yötä kaikille!

Elli ja Öttis tasan 40 :heart:
 
Aivan ihania vauvakuvia taas!!! :heart:

Täällä poksutaan! 38+0. Yritän kuluttaa aikaa vaikka tietty nukkua kai kannattais, kun väsyttänyt koko päivän... Jotenkaan vaan ei huvita mennä tonne sänkyyn pyörimään, kun tietää, että hiki vaan valuu taas pian siellä. :headwall: Eli istun koneella, juon vattuteetä ja harkitsen lähtemistä tästä edes kirjan pariin. :p Niin että hoh hoijaa....

Saas nähdä kuinka kipeä tuo meidän reipas 3v neiti on huomenna.... :( Tänään vielä oli suht ok. Normaalia väsyneempi ja levoton kyllä, hieman vissiin alkoi se vyöruusu selän puolelta olla kipeä, mutta ihan toimelias neiti oli silti. Toivottavasti ei ala kovin kipeäksi tulla. Kiltisti otti lääkkeetkin vielä, mutta kauankohan se homma jaksaa tyttöä huvittaa. Vielä olis 32 pilleriä pureskeltava (kun ei osaa niellä kokonaisena) ja 18 annosta litkua juotavana.... Plus 18 kapselia maitohappobakteereja. Luulen, että katoaa uutuuden viehätys aika nopeaan.. Nyt itse asiassa jo illalla meinas, että ei enää tarvii lääkettä, mut otti sit kuitenkin ne nätisti.

Niin ja jonnulilla kyllä kans aika hurja kertomus! :eek: Niitäkin tuntuu riittävän aika monia. Onneksi tekin selvisitte säikähdyksellä. Sitä oikein alkaa pelätä, et mitähän itellä on. Kun nyt vielä luulee, että tää raskaus olis aika hyvä ja "normaali". :) Toivoo, että jos ihan normaalisti pääsis synnyttää.. Mut saa nähä mitä yllätyksiä tähän vielä tulee. :LOL:

Vielä sen verran omaa napaa, että terkkari tosiaan torstaina meinas käsikopelolla, et vaavi varmaan jo lähellä neljää kiloa... ! :eek: Apuuva!! :headwall: Esikoinen paino syntyessään 2670g (35+6 viikolla synty) ja ite oon ollu 3400g. Miten mä synnytän jonku jättiläisen, kysympä vaan.... No mutta taidan kyllä ängetä itseni äitipolille johonkin painoarvioon vielä tässä ennen laskettua, jos ei päätä ihan vielä ite syntyä. Katsotaan nyt...

Mut heippa sitten! Kai mä sänkyyn tästä kans meen.... Että jaksais huomenna olla taas edes astetta parempi äiti :heart: :wave:
 
Elli Etikka tsemppiä lähtöön!

Voi kun itekin pääsisin kohta! Kahta s-ää tänään käytetty (saunassa kävi toinen s kätevästi samalla, kerrankin saunottiin kahdestaan :p ) mutten oikein usko et autto mitään ku ei oo mitään tuntemuksia. Siis ainakin ku edellisistä 3:sta on aina tuntunu ekaks supistukset, vedet menny paljon myöhemmin. Eiku, nyt muistankin et menihän esikoisesta vedet (ainakin osa) jo aikasemmin. Mut sillon käynnistettiin ni se oli ihan erilaista. 2 muuta lähteny itekseen syntymään. Toisaalta haluisin jo päästä synnyttään, toisaalta eipä tässä kauheeta kiirettä... Jännittää tietty et miten isoks vauva ehtii. Tiistaina olis neuvola jollei mitään tapahdu sitä ennen.

Onnittelut vauvautuneille! Varsinkin jonnulin kertomus jäi mieleen. Melkein itkin liikutuksesta. Huhhuh miten jännää, loppu hyvin kaikki hyvin! Jonnulilla on nyt sitten 4 tyttöä, täällä mitä ilmeisimmin 4. poika tulossa :D Näytti aikas selkeeltä ultrassa keväällä, vaikken saanukaan kuvaa todistusaineistoksi :)

Tuli tänään riehuttua ruohonleikkurin kanssakin ihan kunnolla, mut kai mä oon niin "hidas hämäläinen" ettei tässä mitään kiirettä... :( On kyl mielessä et pitäis vielä vähän pölyjä pyyhkiä ja ehkä paikkoja järjestellä (perjantaina imuroin + pesin vessaa) et kai mä otan viime hetkellä pölyrätin käteen jos tuleekin lähtö :LOL:

Oinas ja Heppu 40+2 (myöhäinen perjantai-POKS)
 
Enhän mä mihkään päässy yöllä lähteen, vaikka niin lupaavalta näytti. Koko yön kyllä supistellu epäsäännöllisesti ja ei kovin kipeitä. Toivoa kyllä on....nyt aamusta on tullut taas kovempia, piti purra peiton kulmaa ja hiljaa heilua, ettei mies herää. Siirryin yöllä nimittäin sänkyyn nukkuun. Hikosin täs sohvalla, kuin pieni sika. :/
Pitää vaan yrittää käyrä lenkillä tai jotain, että sais noita suppareita tuleen. Sen verran kipeitä on jo, kun tulee, että vois laitokselle menosta haaveillakkin. Ainakin toivon niin.

Elli Ja Öttis 40+0 :heart:
 
Täälläkin tänään la, eli 40+0. Muutama kipeähkö suppari tuli yöllä mutta ei mitään säännöllisempää. Joten tuskin on täsmällinen vauva tää...

Mun kaveri synnytti oyssissa n. pari viikkoa sitten, sillon oli TOSI täyttä ollut, oli juotuneet tunnin oleen salissa esim. ilman kätilöä, osa äideistä ja vauvoista oli ollut käytävällä os. 13:sta. Saas nähä onko ruuhka jo helpottanut.

-Sande & kolmas toukka 40+0
 
Hyvää huomenta. Tulipahan nukuttua jopa 9 tänään =).

Onnea vauvan saaneille. Ihanaa lukea synnytyskertomuksia. Vaikkakin joukkoon mahtuu jännittäviäkin kertomuksia.

Ja onnea niille joilla alkaa olemaan ajankohtaista pienokaisen hakeminen.

Ite meinasin, että kaipa se alkaa olla ajankohtaista alkaa pitämään neuvolakorttia kassissa mukana kun liikenteeseen lähtee. Kun enää ei voi tietää milloin se lähtö tulee. Kakkonen syntyi 38+2 ja esikko 39+2.

Tänään olisi taas tarkoitus hypätä fillarin selkään ja poleskella varmaan kaupunkiin aikaa kuluttamaan. Isännällä olisi vielä lomaa jäljellä muutaman päivän. Ja kaveri olisi hällä tänään tulossa. On varmaan tuonne keskiviikkoon asti.

Kakkosella alkaisi esikoulu huomenna. Ja esikolla koulu sitten tiistaina.

Toivomuksissa olisi synnytys viikonloppuna. Tämä taisi mennä ohi niin ehkä ensi viikonloppu sitten. Se menisivaan sitten kakkosen kanssa samoihin. Kun neitillä olisi synttärit 22 päivä.

Nyt on sentään vähälle aikaa alkanut jotain tuntumaankin tosiaan. Harkkoja reippaasti ja selkää/lonkkaa/jalkoja muistaa kolottaa etenkin iltaisin.

Päästiin nyt sitten siihen vko 38 milloin miulla on nuppi antanut luvan että saapi tulla maalimaan.

Moona ja ukko 38+0 POKS
 

Yhteistyössä